واكنش رسايي به برخي شايعات و توجيه‌تراشي براي سهم‌هاي ويژه
مي‌گويند چون قاليباف پول، ستاد و امكانات دارد بايد به او سهم داد/ اين امكانات از كجا آمده است؟
 

 

سفر تبليغي حجت‌الاسلام حميد رسايي در شب‌هاي قدر به آلمان، حاشيه‌هاي خبري زيادي براي او به‌دنبال داشت، به‌طوري كه ابتدا برخي مدعي شدند كه سازمان تبليغات اسلامي وي را براي اين مأموريت اعزام كرده است، اگرچه رسانه منتشر كننده اين خبر نادرست پس از دقايقي آن را از خروجي‌اش حذف كرد اما همان چند دقيقه كافي بود تا در رسانه‌هاي ديگر بازنشر داده شود.

به گزارش رجانيوز، البته حاشيه‌ها به اين خبر محدود نماند و برخي از اين رسانه‌ها اضافه كردند كه چون سازمان تبليغات، رسايي را به اين سفر اعزام كرده، بنابراين، رسايي از اعتراض به حضور داشتن نماينده قاليباف (خاموشي رئيس سازمان تبليغات) در كميته موسوم به 8+7 كوتاه آمده است.

در واكنش به اين خبرها، حميد رسايي با انتشار يك يادداشت در واكنش به يكي از خبرهاي سايت متعلق به آقاي احمد توكلي، ابتدا حكايتي را يادآوري كرد كه شبيه اين خبرسازي‌ها است. وي نوشت: «در میان مثل هایی که خوانده ام به حکایتی برخوردم که شبیه به داستان بنده و برخی از سایت های خبری در این روزهاست. نقل شده مردی که قصد داشت به بهانه های مختلف از دیگران زورگیری کند، یقیه رهگذری را گرفت و گفت سگ تو مرا گاز گرفته و باید غرامت بدهی. رهگذر در پاسخ به این ادعای گزاف گفت اولا من سگم را می بندم تا کسی را گاز نگیرد، دوما سگ من تربیت شده است و کسی را گاز نمی گیرد، سوما من اصلا سگ ندارم تا پای کسی را گاز بگیرد.»

رسايي در ادامه افزود: «چند روز قبل یکی از سایت های خبری موضوع مسافرت تبلیغی‌ام به آلمان که ادعا شده از طرف سازمان تبلیغات اسلامی است را با نیت خیر تبدیل به یک خبر کرد! هر چند این موضوع ارزش خبری نداشت و به همین دلیل بلافاصله از روی خروجی این خبرگزاری حذف شد اما در همان چند دقیقه، این سوژه تبدیل شد به بهانه ای برای فحاشی برخی از سایت های سیاسی دیگر.»

عضو جبهه پايداري با اشاره به بازنشر اين خبر در رسانه‌هاي فتنه و ضد انقلاب اضافه كرد: «بنده که اساسا به فحش شنیدن از این جماعت عادت کرده ام خیلی در صدد پرداختن به این خبر نبودم تا این که چند روز قبل دیدم این خبر دست مایه تحلیل های سیاسی برخی از سایت های خبری دیگر شده! یکی از سایت های سیاسی بعد از تحلیلی بلند بالا در یادداشتی با عنوان "وقتی رسایی جایگزین بهشتی می شود"، سازمان تبلیغات را مورد خطاب قرار داده که چرا رسایی را اعزام کرده اید، مگر رسایی اخلاقش همچون بهشتی است؟»

وي ادامه داد: «سایت الف متعلق به برادر محترمم جناب آقای توکلی، در خبری با عنوان: "مخالف قالیباف، پیشنهاد نماینده قالیباف را رد نکرد" صراحتا این موضوع را به جریان وحدت اصولگرایان و مخالفت منطقی ما به نماینده داشتن قالیباف در ترکیب 8+7 ارتباط داده و با این تیتر القا کرده که رسایی به طمع پیشنهاد سفر خارجی آقای خاموشی پایش سست شده و در این مورد با ایشان مخالفت نکرده! سایت الف در ذیل این تیتر آورده : "رسایی که طی روزهای گذشته بارها و با شدت مخالفت خود و گروهش را با حضور حجت الاسلام خاموشی به عنوان نماینده دکتر قالیباف در کمیته 7+8 اعلام کرده بود، بدون مخالفت و ناراحتی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست حجت الاسلام خاموشی راهی آلمان شد."»

رسايي با بيان اينكه "موضوع وقتی جالب می شود که به اطلاع این دوستان برسانم، بنده از سال 76 -یعنی 14 سال قبل- با دعوت مجامع مختلف سفرهای تبلیغی به حدود 15 کشور دنیا داشته ام"، نوشت: «تاکنون نیز سه بار با دعوت برخی از دوستان ایرانی غیردولتی که حسینیه ای به نام مبارک امام هادی را از 18 سال قبل راه اندازی کرده اند، به فرانکفورت آلمان سفر کرده ام که پیش از این اخبار و تصاویرش را در سایتم قرار داده ام (اینجا و اینجا).»

وي تأكيد كرده كه "تاکنون هیچ یک از اين سفرها ارتباطی به نماینده آقای قالیباف (حجت الاسلام خاموشی و سازمان تبلیغات) نداشته و اساسا سازمان تبلیغات در برنامه های خود اعزام مبلغ به خارج از کشور ندارد تا رییس آن بخواهد وي را اعزام كند و سفرش در شب های قدر امسال نیز مانند دفعات قبل با دعوت دوستان ایرانی و البته پس از اخذ مرخصی از ساز و کار اداری مجلس صورت گرفته است."

اين نماينده مجلس با بيان اينكه "دلم به حال این سایت ها و پایگاه های خبری می سوزد، هر چه تلاش می کنند موضوعی غیر منطقی را با وصله و پینه درست کنند، بدتر می شود"، از گردانندگان سايت الف يك سؤال كليدي كرده است: «دوستان سایت الف کلاهشان را قاضی کنند و بعد از خلوت با خود ببینند اگر غیر از آقای قالیباف، شخص دیگری شهردار تهران بود و تلاش می کرد تا در مکانیزم انتخابات کشور سهمیه داشته باشد، چه بر سرش می آوردند؟»

وي ادامه داده است: پیش از این در مصاحبه ای به اشکالات طرح شده در مورد نماینده داشتن آقای قالیباف و لاریجانی نکاتی را ذکر کردم که اکنون با توجه طرح این موضوعات با یادآوری مجدد امیدوارم سایت الف یا نماینده آقای قالیباف که مرا به آلمان اعزام کرده، به آنها پاسخ دهد.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي سپس در پنج بند ابهام‌هاي خود را مطرح كرده است:

«1. به چه دلیل آقای قالیباف که شهردار تهران است باید در مکانیزم 7+8 که قرار است برای کل کشور برنامه ریزی کند، نماینده داشته باشد؟ اگر به دلیل این است تهران کلان شهر است، خب شهرهایی مانند اصفهان و مشهد و... هم کلان شهرند. اگر به دلیل این است که قالیباف قبلا کاندیدای ریاست جمهوری بوده، خب آقایان صدر و توکلی و... هم قبلا کاندیدای ریاست جمهوری بوده اند. وجه امتیاز ایشان چیست تا ما این اقدام را قبیله گرایی ندانیم و اصولگرایی تفسیرش کنیم.

2. چهار سال قبل در انتخابات مجلس هشتم آقای قالیباف و لاریجانی پس از طراحی و توافق اصولگرایان بر مدل 6+5 ، نه تنها به این توافق جمعی تن ندادند بلکه با آغاز تبلیغات انتخاباتی، ساز جدایی کوک کردند و لیست جداگانه ای به نام اصولگرایان فراگیر ارائه دادند که البته به دلیل عدم برخورداری از پایگاه اجتماعی، کاندیداهای آن لیست در جدول آرا پس از اصلاح طلبان قرار گرفتند. آیا به کسانی که چهار سال قبل عهد شکنی کرده اند باید امتیاز ویژه و جایزه داد؟ اگر اینطور باشد طبیعی است که عده ای هم در این دوره عهد شکنی کنند تا در چهار سال آینده امتیاز بگیرند.

3. در انتخابات هشتم که چهار سال قبل بود، مدل 6+5 بر اساس هر ضلع اصولگرایی دو نماینده طراحی شد و این اضلاع البته برگرفته از گرایش کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری طراحی شده بود، یعنی همفکران و همسویان و هوادارن هر یک از سه کاندیدای اصولگرا (احمدی نژاد، قالیباف و لاریجانی) هر کدام دو نماینده در اضلاع ذکر شده داشتند. بنابر این اساسا درست شدن فلسفه این اضلاع از این کاندیداها بود در حالی که الان در مدل 7+8 نه تنها هر یک از آن اضلاع از دو نماینده خود برخوردارند بلکه هر یک از این کاندیداها هم انتظار دارند نماینده ای جداگانه داشته باشند!؟

4. کیست که از عملکرد و مواضع آقای قالیباف و رسانه های متعدد زیر نظر ایشان در انتخابات دهم و فتنه 88 و حوادث پس از آن بی اطلاع باشد. متاسفانه ایشان حتی تا همین چند ماه قبل هم از فتنه ای که رهبری بارها و بارها به صراحت آن را براندازی و کودتای مخملی نامیدند، به کدورت یاد می کردند؟! علاوه بر این، موضوع ستادهای انتخاباتی منسوب به ایشان است که در انتخابات دهم 60% آن به سمت موسوی و 40% آن به سوی رضایی رفتند و هرگز توضیحی در این خصوص ارائه نشد. با این همه و علی رغم برخی اشتباهات و مواضع دوپهلو در فتنه 88 ، قالیباف قطعا از خانواده اصولگرایی به حساب می آید اما مانند دیگر شخصیت ها چون لاریجانی و باهنر در این مقطع زمانی جای این عزیزان در راس مکانیزمی که قرار است برای اصولگرایان نسخه بپیچد، نیست.

5. مهم‌ترین دلیلی که در جلسات خصوصی از زبان برخی بزرگان می شنویم این است که آقای قالیباف امکانات و پول و ستاد در اختیار دارد و در شهر تهران هم بسیار زحمت کشیده و رای دارد. حتی شنیده می شود که ایشان در خصوص لیست تهران حاضر شده اند که تضمین بدهند! خب اولین سئوال این است که امکانات و پول آقای قالیباف از کجاست؟ اگر از شهرداری است که قاعدتا نه ایشان خود را مجاز به استفاده از آن باید بداند و نه اقتضای اصولگرایی بهره مندی ما از این امکانات است و اگر این امکانات شخصی است از کجا آمده که می تواند کل کشور را تامین کند؟ تضمینی که در خصوص لیست تهران داده می شود بر اساس چه پشتوانه و سابقه ای است؟ ایشان پیش از این در انتخابات نهم ریاست جمهوری هم همین ادعا را می کرد ولی دیدیم نتیجه چیز دیگری بود، در انتخابات هشتم مجلس هم وقتی شهردار تهران بود باز همین ادعا را می کرد اما دیدیم که لیست مورد حمایت ایشان چه نتایجی را به دنبال داشت و امروز با توجه به مواضع ایشان و رسانه های زیر نظر ایشان در فتنه 88 قطعا وضعیت بدتر از آن مقاطع زمانی است. البته بنده هرگز منکر خدمات و زحمات شهردار تهران و همکاران‌شان نیستم اما در خصوص انتخابات واقعیت چیز دیگری است.»

رسايي در پايان با فلش‌بك به حكايتي كه در ابتداي يادداشتش مطرح كرده بود، نوشت: «خلاصه دوستان عزیز! بنده با دعوت جمعی از ایرانیان مقیم فرانکفورت و نه با دعوت نماینده آقای قالیباف (رییس سازمان تبلیغات) به آلمان سفر کرده بودم... و اصلاً ما سگ نداشتیم تا پای شما را گاز گرفته باشد که حالا مدعی شده اید.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واكنش رسايي, برخي شايعات, توجيه ‌تراشي, سهم‌هاي ويژه, پول قاليباف, ستاد و امكانات قالیباف, سهم دادن, سفر تبليغي, حجت‌الاسلام حميد رسايي, شب‌هاي قدر آلمان, حاشيه‌هاي خبري, سازمان تبليغات اسلامي, مأموريت, رسانه منتشر كننده, خبر نادرست, ,