منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 387
بازدید دیروز : 850
بازدید هفته : 1268
بازدید ماه : 6705
بازدید کل : 84331
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

تحلیل تاریخی علامه مصباح با استناد به زندگانی حضرت علی علیه‌السلام+صوت

سازشكاري و راحت طلبي دو عامل شکست و ذلت/ امیرالمومنین(ع) با وجود ظلمی که دیدند، باز هم برای حفظ اسلام به خلفاء کمک کردند/اگر 35 سال مقاومت مقابل آمريكا را اشتباه دانستيم،خدا هم ما را رها خواهد كرد


ادامه مطلب

برچسب ها : علامه مصباح, سازشكاري, راحت طلبي, عامل شکست و ذلت, زندگانی حضرت علی, ,
توسط : ولایتمداران |
بررسی تفصیلی ماجرای آیت الله مصباح و دکتر شریعتی/1
شهید مطهری در اوج انقلاب چگونه از شريعتي انتقاد کرد/ اسلام‌شناسان بزرگ در آثار دکتر چه می‌دیدند؟

 

وحید خضاب: ماجرای این نوشته، خیلی خلاصه، به آنجا بر می گردد که چندی پیش یک سایت طرفدار جریان نفوذي، در نوشته ای مشمئزکننده و سراسر توهین راجع به علامه مصباح یزدی (حفظه الله) فحاشی های عجیب و غریبی کرده بود. بعد از شروع موج محکومیت ها از طرف دوستداران اسلام و انقلاب، آقای دکتر عبدالرضا داوری در جایی بحثی کرده بود و به نوعی اصل ایراد به حضرت علامه را وارد دانسته و تنها به لحن آن فحش نامه ایراد گرفته بود. در طرف دیگر هم کسی احساس تکلیف کرده و ضمن رجوع به سوابق نوشتاری آقای دکتر داوری در برخی نشریات از دوره اصلاحات به بعد، نشان داده بود ایشان که زمانی خود خنجر دهن دریدگان مثلا اصلاح طلب را درباره حضرت علامه تیز می کرده، بعد از مدتی در بحث با همان ها خود را طرفدار علامه نشان داده و حالا هم مجددا به حکم کل شیء یرجع الی اصله، به دوره تیز کردن خنجر فحاشان برگشته و معلوم نیست این سیکل معیوب را تا کی ادامه خواهد داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : ماجرای مصباح و شریعتی, ,
توسط : ولایتمداران |
ناگفته های امام خامنه ای از سیره امام صادق(ع)

امام صادق(ع) مرد علم و دانش، مرد مبارزه، مرد تشكیلات

اما آن بعد سوم را كه اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشكیلات بودن امام صادق(ع) است كه یك تشكیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حكومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. تشكیلات یعنی چه؟ یعنی این كه وقتی امام صادق(ع) اراده می‌كند آن چه را كه او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی...


ادامه مطلب

برچسب ها : ناگفته های خامنه ای, سیره امام صادق, تشكیلات امام صادق, حركت تشكیلاتی, ,
توسط : ولایتمداران |

مقامات اميرمؤمنان علي(ع) در قرآن

اميرمؤمنان علي(ع) در قرآن به عنوان نفس پيامبر(ص) معرفي شده است. تاويل و تفسير اين مقام جز به معناي يكتايي و يگانگي وجودي آن حضرت(ع) با پيامبر(ص) نيست. بنابراين، هر آنچه كه خداوند براي حضرت محمد(ص) بيان كرده در حق اميرمؤمنان علي(ع) نيز ثابت است. از اين رو پيامبر(ص) در مقامات اميرمؤمنان علي(ع) چنان سخن به ميان مي آورد كه گويي برتر از او انساني نيست. هر چند كه شيعيان به غلو در حق آن حضرت(ع) متهم هستند، ولي پيامبر(ص) درباره نفس خويش چنان سخن گفته است كه هيچ انسان خردمندي نمي تواند آنچه شيعيان بر پايه آيات و روايات بيان مي كنند، نپذيرد و آن را به غلو نسبت دهد.
نويسنده در اين مطلب بر آن است تا گوشه اي از حقيقت علوي را براساس آيات قرآني تبيين كند.

 


ادامه مطلب

برچسب ها : مقامات علي در قرآن, نفس پيامبر, حقيقت محمدي, ,
توسط : ولایتمداران |
خطبه سوزان امام حسن در شهادت امیرالمؤمنین

 

نام مبارک امام مجتبی(ع) یعنی «حسن» هدیه جبرئیل به رسول خدا (ص) بود که تا پیش از این چنین نامگذاری سابقه نداشت و از آن جهت امام حسن را کریم اهل بیت می خوانند که ایشان کریم الوجه بود و از جهت منظر، اخلاق و بزرگواری به رسول اکرم شبیه تر از او نبود.



ادامه مطلب

برچسب ها : خطبه امام حسن, شهادت امیرالمؤمنین, ,
توسط : ولایتمداران |
حسینیه رجا به مناسبت ولادت امام حسین علیه‌السلام
توضیح معنای سلام بر سیدالشهداء توسط آیت‎الله بهجت/کلیپ؛ آداب زیارت در کربلا توسط پناهیان/صوت:علامه جعفری سرود ولادت سازور و کریمی

 

 حسین جان! ای چراغ هدایت و ای کشتی نجات! ای جان شیرین رسول! تو پنجمین آیه آل کسا و گواه حقانیت نبی در روز مباهله ای. از ازل تا ابد، ترنّم نام تو، گره از کار فروبسته اهل عالم گشوده است.  کدامین مکتب آزادگی است که در محضر مربی بزرگ شرافت و آزادمردی سر تعظیم فرود نیاورد و حسین را قامت بلندبالای ایثار و انسانیت نخواند؟ ای پرورده دامان رسول! ای تأویل سوره فجر! ای محبوب ترین وجود زمینی نزد اهل آسمان! به یُمن میلاد فرخنده ات، شفیع دستان خالی مان در محضر رسول خدا باش! 



ادامه مطلب

برچسب ها : ولادت امام حسین, معنای سلام, ,
توسط : ولایتمداران |
شهادت امام علی النقی(ع)
كرامتي از امام هادي(ع) از زبان مقام معظم رهبري /نگاهي به شيوه‏ هاي رهبري امام /۱۴ نکته درباره زیارت جامعه کبیره/صوت: زیارتنامه امام با صدای فرهمند و مداحی ارضی،طاهری،کریمی و سلحشور

 

مظلوم پيروز

سخني از مقام معظم رهبري پيرامون شخصيت امام هادي(عليه السلام)

این سخنان در سی‌ام مردادماه سال ۱۳۸۳ و پس از مراسم روضه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی علیه‌السلام بیان شده است.

بالاخره در نبرد بين امام هادى (عليه‌السّلام) و خلفايى كه در زمان ايشان بودند، آن كس كه ظاهراً و باطناً پيروز شد، حضرت هادى (عليه‌السّلام) بود؛ اين بايد در همه‌ى بيانات و اظهارات ما مورد نظر باشد.



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت امام علی النقی, ,
توسط : ولایتمداران |
حسینه رجا در ایام فاطمیه / 1
آنچه دختر پیامبر به‌عهده داشت/ صوت: سخنان آيت‌الله بهجت درباره حديث كسا و آيت‌الله حسن‌زاده در مورد عصمت حضرت‌زهرا+مداحي ارضي‌و خلج
 

 

فاطمیه دوباره از راه رسید. شاید همین عبارت مورخان برای ورود به حسینه رجا در ایام فاطمیه کافی باشد که در وصف حال دختر پیامبر سلام الله علیهما آورده‏اند. "ما زالت بعد ابيها مُعصبة الرأس، ناحِلة الجسم، منهدّة الركن، باكية العين" (بحار الانوار جلد 43)



ادامه مطلب

برچسب ها : سخنان آيت‌الله بهجت, حديث كسا, آيت‌الله حسن‌زاده, عصمت حضرت‌زهرا, مداحي ارضي ‌و خلج, ایام فاطمیه, ,
توسط : ولایتمداران |
تفسير آيت‌الله مجتبي تهراني از يك روايت امام عسكري عليه‌السلام
زاهدترين، با ورع‌ترين، عابدترين و با كوشش‌ترين مردم كيست؟
 

 

آيت‌الله مجتبي تهراني در درس اخلاق خود روايتي از حضرت امام حسن عسكري در مورد زاهدترين، با ورع‌ترين، عابدترين و با كوشش‌ترين مردم را تفسير كرد كه امروز به‌مناسبت روز شهادت امام يازدهم شيعيان، اين روايت و تفسير آن، تقديم مي‌شود:



ادامه مطلب

برچسب ها : تفسير مجتبي تهراني, روايت امام عسكري, زاهدترين, با ورع ‌ترين, عابدترين, با كوشش‌ ترين, امام حسن عسكري, زندگینامه, ,
توسط : ولایتمداران |
جریان واقفیه و امامت علی بن موسی الرضا

 

یکی از القاب برجسته امام رضا "عالم آل محمد" است؛ این لقب نشانگر ظهور دانش ایشان است. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش داشت و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است .
امام على بن موسى الرضا (ع) در 11 ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد. پدرش امام موسى بن جعفر(ع) و مادر گرامی آن حضرت نجمه خاتون بود. کنیه ایشان "ابوالحسن" و او را "ابوالحسن الثانى" می نامیدند و مشهورترین لقب امام هشتم "رضا" است و صابر، فاضل، وفى، رضى و... از دیگر القاب ایشان به شمار می رود.
امام علی بن موسی الرضا(ع) دوران کودکى و جوانى را در مدینه منوره که مهبط وحى بود در خدمت پدر بزرگوار سپرى کرد و مستقیماً تحت تعلیم و تربیت امام هفتم قرار گرفت و حدود 35 سال در سایه پدر زیست و از خرمن فیض آن حضرت خوشه‌ها چید و پدر گرامی ایشان نیز در دوران حیات خود مکرر از بین تمام فرزندان خویش او را به فرمان الهى براى جانشینى خود معرفى فرمود.



ادامه مطلب

برچسب ها : جریان واقفیه, امامت رضا, عالم آل محمد, زندگینامه رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

بازتاب قتل امام رضا(علیه السلام) در زمان مامون

چون به كتابهاى تاریخى مراجعه مى‏كنیم درمى‏یابیم كه شهادت امام رضا(علیه السلام) به دست مامون به وسیله سم، حتى در زمان مامون نیز امرى معروف و بر سر زبانهاى مردم بود. بطورى كه مامون خود شكوه از این اتهام مى‏كرد كه چرا مردم او را عامل مسموم كردن امام مى‏پنداشتند!

در روایت آمده كه هنگام مرگ امام(علیه السلام) مردم اجتماع كرده و پیوسته مى‏گفتند كه این مرد - یعنى مامون - وى را ترور كرده است. در این باره آنقدر صدا به اعتراض برخاست كه مامون مجبور شد محمد بن جعفر، عموى امام، را به سویشان بفرستد و براى متفرق كردنشان بگوید كه امام(علیه السلام) امروز براى احتراز از آشوب از منزل خارج نمى‏شود.(1)



ادامه مطلب

برچسب ها : بازتاب قتل امام رضا, زمان مامون, شهادت امام رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

  نیم نگاهی به زندگینامه امام رضا علیه السلام 

امامت ثامن الحجج علیه السلام

پذیرش امامت حضرت رضا علیه السلام از جانب احمد بن موسى علیه السلام

امام رضا علیه السلام در مدینه، پس از امامت

موضعگیرى امام رضا علیه السلام در برابر هارون

گفتگوى امام رضا علیه السلام با جاثلیق

گوشه هایى از صفات و ویژگى هاى على بن موسى علیه السلام

سخنانى از امام رضا علیه السلام

حدیث سلسلة الذهب

امام و امامت از دیدگاه امام رضا علیه السلام



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه امام رضا, حدیث سلسلة الذهب, سخنانى از امام رضا, موضعگیرى امام رضا, امام و امامت, صفات و ویژگى ها, ثامن الحجج, ,
توسط : ولایتمداران |
+فيلم: مداحي كريمي در حرم
مناظره خواندني امام رضا با عالم بزرگ مسيحي/ تحلیل هجرت حضرت معصومه/ فيلم: تعويض مضجع شريف و مداحي در حرم

 

در روز شهادت سلطان سریر ارتضا حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التهیة و الثناء بر آن شدیم تا به رسم مالوف حسینه‌ای مجازی به امید و رجای لطف آل الله علیهم السلام در رجانیوز برپا کنیم و آن را لبریز از عطر روح‌بخش رئوف آل فاطمه علیه السلام نماییم. حریم تنها امامی که ایرانیان برای سیر در سرایش نیاز به گذرنامه ندارند! نه ما که ملجأ و پناه پدران و مادران و اجدادمان بوده تا داشته و نداشته‌شان را با امام مهربان‌شان در میان بگذارند، آن زمان با که شور و شوق توش سفر بسته و عازم مشهد باصفایش می‌شدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : +فيلم, مداحي كريمي در حرم, مناظره خواندني, امام رضا, عالم بزرگ مسيحي, تحلیل هجرت حضرت معصومه, فیلم, تعویض ضریح, ,
توسط : ولایتمداران |

شهادت امام رضا علیه السلام از زبان اباصلت هروی

 خبر از شهادت خویش به اباصلت اباصلت هروی می گوید:
من در خدمت حضرت رضا علیه السلام بودم. به من فرمود:« ای اباصلت! داخل این قبّه ای که قبر هارون است، برو و از چهار طرف آن کمی خاک بردار و بیاور.»
من رفتم و خاک ها را آوردم.
امام خاک‌ها را بویید و فرمود:« می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا سنگی ظاهر می شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان را بیاورند، نمی توانند آن را بکَنند.» و این سخن را در مورد بالای سر و پایین پای هارون فرمود.
 



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت امام رضا, اباصلت هروی, ,
توسط : ولایتمداران |
با عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت رسول خدا (ص)



ادامه مطلب

برچسب ها : 20 نکته مهم مدیریتی, بزرگترین مدیر تاریخ, پیامبر اکرم, محمد مصطفی, ,
توسط : ولایتمداران |

گوشه ای از خصائل والای پیامبر اعظم(ص)

 
 
احدی از محضر ایشان نا امید نبود و می فرمود: « برسانید به من حاجت کسی را که نمی تواند حاجتش را به من برساند.»
 
 
امروز بیست و هشتم صفر مصادف است با رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام،به همین مناسبت گوشه ای از خصلت های بیشمار و والای این اسوه اخلاق را که هر کدام از آنها می تواند سرمشق زندگی ما باشد در زیر آورده ایم:


ادامه مطلب

برچسب ها : خصائل والای پیامبر اعظم, رحلت جانسوز پیامبر, ,
توسط : ولایتمداران |

زندگی نامه امام حسن(ع)

 

تولد و کودکی
امام حسن (ع ) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است . امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت . وی نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلا فاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش چپش اقامه گفت . سپس برای او بار گوسفندی  قربانی کرد، سرش را تراشید و هموزن موی سرش - که یک درم و چیزی افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطر آگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موی سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را " حسن " نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت .



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگی نامه امام حسن, تولد امام حسن, صلح امام حسن, بیعت با امام حسن, شهادت امام حسن, تیرباران تابوت امام حسن, ,
توسط : ولایتمداران |
فریب‌خوردگان حتی از عبا و سجاده امام حسن(ع) هم نگذشتند

 

هنگامی که زهد و ساده زیستی جای خود را به دنیاطلبی و تجمل‌پرستی دهد و هنگامی که درخشش دینارهای معاویه هوش از سر خواص ببرد و امام حسن(ع) آنقدر تنها شود که عبا و سجاده‌اش را به یغما برند، صلح تنها راه برای حفظ اسلام است.



ادامه مطلب

برچسب ها : فریب ‌خوردگان, سجاده امام حسن, زهد و ساده زیستی, دنیا طلبی, تجمل ‌پرستی, اسوه صبر و بردباری, شهادت امام حسن, زندگینامه امام حسن, صلح امام حسن, ,
توسط : ولایتمداران |
سند گوياي مظلوميت امام حسن مجتبي/  صلح حسني از زبان رهبر انقلاب
بيست و هشتم ماه صفر سالروز شهادت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و امام حسن مجتبي عليه السلام است. در مجموعه زير به روايت تصويري، صوتي و تاريخي اقدامات امام حسن و مظلوميت ايشان پرداخته شده است. اميد است كه در ايامي كه دختر بدجي الدجي حضرت صديقه‌ي طاهره سلام الله عليها عزادار پدر گرامي و فرزندان مطهرش حضرت مجتبي و حضرت رضا سلام الله عليهما هستند، اين وجيزه مرهمي بر آلام‌شان باشد.


ادامه مطلب

برچسب ها : سند گوياي مظلوميت, امام حسن مجتبي, صلح حسني, رهبر انقلاب, ,
توسط : ولایتمداران |
حسين(ع) شهيد راه حقيقت و ياري دين
آيت‌الله صافي گلپایگانی
بسم الله الرحمن الرحيم

عظمت انسان و کامل‌ترين و جامع‌ترين نمونه انسانيت

ليس على اللّه بمستنكر أن يجمع العالم في واحد

از قدرت خداوند بعيد نيست که همه عالم را در يک نفر جمع کند؛ يعني اينکه در حقيقت، از خداوند بعيد نيست، زيرا او عظمت و رشادت و ويژگي‌هاي برجسته و موجبات فخر جاودان و شکوه را در حسين ـ عليه السلام ـ جمع کرده است.
 


ادامه مطلب

برچسب ها : آيت‌الله صافي گلپایگانی, حسين, شهيد راه حقيقت, ياري دين, جامع‌ترين نمونه انسانيت, عاشورا, ,
توسط : ولایتمداران |
واکاوی پرسشی درباره اربعین از رسول جعفریان
دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟
اعتبار اربعین امام حسین(ع) از گذشته میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است. کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی است از روایات فراوان درباره تقویم مورد نظر شیعه درباره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عباردت است، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : دلیل بزرگداشت اربعین, رسول جعفریان, اعتبار اربعین امام حسین, ,
توسط : ولایتمداران |
اتمام حجت سيدالشهدا(ع) با عمرسعد/ چگونه يك قطره اشك آتش جهنم را فرو مى‏نشاند/ صوت: حاج منصور (سال65)، كريمي، خلج، مرحوم نجفي
 

 

بی معرفتی است وقتی از زمین و آسمان، انس و جان، نبات و حیوان و هر ذره ای ناله "یا حسین" بلند است، از این گوشه شبکه مجازی نوایی شنیده نشود. پرچمی بر افراشتیم و سیاهی زدیم در و دیوار را؛ گلاب پاشیدیم و آب و جارو زدیم راه را تا این کلبه درویشی رنگ و بوی خیمه عزای فرزند غریب زهرا(س) را بگیرد. این حسینیه مجازی هر روز میزبان شماست تا کمی از کربلا بگوییم و برای سردار بی یاورش نوحه سر دهیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : اتمام حجت سيدالشهدا, اتمام حجت با عمرسعد, قطره اشك, آتش جهنم, ,
توسط : ولایتمداران |
وجود 300 تا هزار آیه در شأن امام علی(ع)

 

استاد دانشکده علوم حدیث با تأکید بر وجود ۳۰۰ تا هزار آیه در شأن امام علی(ع) در قرآن، به تشریح گونه های هشتگانه محتوای این آیات پرداخت و گفت: عمده‌ترین اشارات قرآنی در شأن امام علی(ع) در مورد ولایت، وصایت و اولی الامر بودن ایشان است.



ادامه مطلب

برچسب ها : آیه شأن امام علی, حجت الاسلام دکتر علی راد, ,
توسط : ولایتمداران |
رييسي: برخورد عبرت‌آموزي با مفسدان خواهيم داشت

 

معاون اول قوه قضاييه گفت: در زمان حضرت امام جواد(ع) جريان واقفيه كه يك انحراف سياسي بود ريشه در فساد بزرگ اقتصادي داشت و اين مشابه همان چيزي است كه امروزه ما در جامعه‌مان مشاهده مي‌كنيم

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رييسي پيش‌ از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با بيان تعزيت و تسليت نسبت به ايام شهادت حضرت امام جواد(ع) و با بيان اين‌كه «آن‌چه مربوط به ذات، صفات و افعال پروردگار متعال باشد جزو اصول دين است: اظهار كرد: بنابراين امامت نيز در عداد اصول دين است.



ادامه مطلب

برچسب ها : رييسي, برخورد عبرت‌آموز, برخورد با مفسدان, معاون اول قوه قضاييه, جريان واقفيه, انحراف سياسي, فساد بزرگ اقتصادي, نماز جمعه تهران, شهادت حضرت امام جواد, ,
توسط : ولایتمداران |
زندگینامه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)
 
مقدمه:
امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.
ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.


ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه امام رضا, ,
توسط : ولایتمداران |
گفتاري از حجت‌الاسلام پناهيان +فايل صوتي
چرا امام صادق(ع) رئيس مذهب است و ولايت مقدم بر تعليم و تربيت؟
 

 

دوران حيات چهار تن از ائمه هدي عليهم السلام كه از زمان امام سجاد(ع) آغاز شد و تا بخش‌هايي از دوران امام كاظم(ع) ادامه يافت، از منظر ترويج تعليم و تربيت اسلامي نقطه عطفي است در تاريخ پر فراز و نشيب زندگاني امامان معصوم عليهم السلام.



ادامه مطلب

برچسب ها : امام صادق, رئيس مذهب, ولايت مقدم بر تعليم و تربيت, حجت‌الاسلام پناهيان, فايل صوتي, ,
توسط : ولایتمداران |
امام هادی و جریان های انحرافی

 

باز صفحه فیس بوک امام هادی رادیدم  و دلم خون شد.دیدم شهادتش نزدیک است خواستم از امام هادی بگویم زبانم نچرخید .به فکر فرو رفتم از امام هادی جز زیارت جامعه کبیره چیزی یادم نیامد باز شرمنده حضرت زهرا شدم،تازه اسمم را هم گذاشتم بچه شیعه ؛ از امام دهم شیعیان جز یک زیارت چیز دیگری به ذهنم نمیرسد .چیزی برای گفتن نداشتم تا اینکه چند شب پیش در محضر بزرگی نشسته بودم ایشان در مورد امام هادی سخنان جالبی گفت .گفت که یکی از وقایع برجسته در زمان امام هادی پدیدار شدن یا قدرت گرفتن گروه های انحرافی بود؛که ایشان با قدرت در مقابل این گروه ها و مبانی تفکری ایستادند و با هدایت حکیمانه شان ذات پلید این گروه ها را برای مردم آشکار کردند.با شنیدن حرف های آن بزرگ یاد زمان خودمان افتادم که گروه های انحرافی قصد منحرف کردن مسیر انقلاب را دارند.تصمیم گرفتم با نزدیک شدن به شهادت امام هادی ، کمی تحقیق کنم و چکیده ای از مشخصات گروه های انحرافی زمان حضرت هادی و چگونگی رفتار امام را با آنان ذکر کنم.



ادامه مطلب

برچسب ها : امام هادی و جریان های انحرافی, غلات, صوفیه, واقفیه, مجسمیّه, باورمندان به رؤیت(اشاعره), ,
توسط : ولایتمداران |

پيامبر اكرم(ص) از نگاه امام صادق (ع)

 در طول تاريخ بشريت ، کمتر انساني وجود دارد که مانند پيامبراسلام تمام خصوصيات زندگي اش به طور واضح و روشن بيان و ثبت شده باشد .

خداوند متعال در قرآن کريم  کتابي که خود حافظ اوست وبدون هيچ تغييري تا قيامت باقي است با زيباترين عبارات و کامل ترين بيانات ، آن حضرت را معرفي نموده و با عالي ترين صفات ستوده است . خداوند متعال مي فرمايد: « انک لعلي خلق عظيم » ؛ اي پيامبر! تو بر اخلاقي عظيم استوار هستي . نيز مي فرمايد : « محمد رسول الله و الذين معه اشداو علي الکفاررحماء بينهم .» محمد (ص) فرستاده خداست و کساني که با او هستند در برابر کفار سرسخت ودر ميان خود مهربانند .



ادامه مطلب

برچسب ها : پيامبر اكرم(ص) از نگاه امام صادق (ع), در طول تاريخ بشريت , کمتر انساني وجود دارد که مانند پيامبراسلام تمام خصوصيات زندگي اش به طور واضح و روشن بيان و ثبت شده باشد , ,
توسط : ولایتمداران |
راز طولانی بودن عمر امام زمان (عج)

 

 آیت الله سبحانی در پاسخ سؤالی، راز طولانی‌بودن عمر امام عصر (عج) را تشریح کرد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در پاسخ به این سؤال که حضرت مهدي(ع) در سال 255ق. ديده به جهان گشوده است و اكنون از تولد او بيش از 1000سال مي‌گذرد چگونه بشر مي‌تواند چنين عمر طولاني داشته باشد،‌ مرقوم داشته‌اند: اين سؤال را از دو راه مي‌توان پاسخ گفت:


ادامه مطلب

برچسب ها : راز طولانی بودن عمر امام زمان (عج), آیت الله سبحانی در پاسخ سؤالی, راز طولانی‌بودن عمر امام عصر (عج) را تشریح کرد, ,
توسط : ولایتمداران |

زندگینامه حضرت امام حسن عسکري عليه السلام   

امام‌ حسن‌ عسكرى‌ (ع‌) در سال‌ 232 هجرى‌ در مدينه‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود . مادروالا گهرش‌ سوسن‌ يا سليل‌ زنى‌ لايق‌ و صاحب‌ فضيلت‌ و در پرورش‌ فرزند نهايت‌ مراقبت‌ راداشت‌ ، تا حجت‌ حق‌ را آن‌ چنان‌ كه‌ شايسته‌ است‌ پرورش‌ دهد . اين‌ زن‌ پرهيزگار در سفرى‌ كه‌ امام‌ عسكرى‌ (ع‌) به‌ سامرا كرد همراه‌ امام‌ بود و در سامرا از دنيا رحلت‌ كرد . كنيه‌ آن‌ حضرت‌ ابامحمد بود .



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه حضرت امام حسن عسکري عليه السلام , صورت‌ و سيرت‌ امام‌ حسن‌ عسكرى‌ (ع‌), دوران‌ امامت‌, شهادت‌ امام‌ حسن‌ عسكرى‌ (ع‌), ماجراى‌ جانشين‌ بر حق‌ امام‌ عسكرى‌, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد