منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2537
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 2654
بازدید ماه : 2650
بازدید کل : 104909
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

واکنش صریح حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی به هاشمی:

خاطره‌‌سازی با هدف منزوی کردن خط امام(ره)/ موسسه تنظیم آثار امام از مسیر خود منحرف شده است/ 13 آبان بهترین نظرسنجی درباره آمریکاست

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت:‌ آمریکا به دنبال فرار از مخمصه‌ای است که گرفتار آن شده است و عده‌ای خواسته و برخی‌ها ناخواسته در تلاشند تا با طرح موضوعاتی از قبیل حذف شعار مرگ برآمریکا،این کشور را از مخمصه نجات دهند.



ادامه مطلب

برچسب ها : واکنش سیدحمید روحانی, واکنش به هاشمی, هدف خاطره‌‌سازی هاشمی, منزوی کردن خط امام, ,
توسط : ولایتمداران |

خاطراتي شنيدني از مرحوم آقامجتبي تهراني در آستانه ماه رمضان
گفتند: شما برو شاه‌عبدالعظيم و فقط بگو آقا! بيكارم/ از چالوس براي جلسات ماه رمضان مي‌آمدند
ماه رمضان در راه است با همه شيريني‌هايش؛ اما رمضان امسال در دل خود با همه حلاوتش، در دل اهالي تهران غمي نهفته دارد. امسال اولين سال است كه تهران ديگر شاهد بزم‌هاي معرفت و اخلاق دو استاد معروفش حضرت آيت الله خوشوقت و حضرت آيت الله آقا مجتبي تهراني نيست.



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطراتي مجتبي تهراني, ماه رمضان, ,
توسط : ولایتمداران |

مژده می‌دهم تا ۱۰ سال دیگر وهابیت نابود می‌شود

شیوخ وهابی به بنده زنگ زدند که آیا شما واقعا گفته اید تا ده سال دیگر وهابیت در عربستان از بین خواهد رفت؟ بنده گفتم بله...



ادامه مطلب

برچسب ها : نابودی وهابیت, علامه علی کورانی, زندگینامه علامه علی کورانی, ,
توسط : ولایتمداران |

چند خاطره به مناسبت سالروز شهادت سومين شهيد محراب

روزي كه آيت‌الله صدوقي به درجه‌دار طاغوت گفت چخه!/ مردي خستگي ناپذير كه به جوانان ايمان داشت

محکم بود و استوار. هم مبارز بود و هم استاد. مطهری، جعفری و فاضل لکنرانی را پرورش داد و نشان داد که دیانت همان سیاست است و سیاست عین دیانت. همه او را به صلابتش و پر دل و جرات بودنش، می شناختند. يك بار مي گفت: «از طرف ساواك يك كسي پيش من آمد و گفت كه مامور مراقبت شما هستم، شما چه نقشه اي داريد؟!» و ما هم علنا نقشه خود را گفتيم و كارهايي را كه انجام داده بوديم و اطلاعيه ها و تلگرافات را همه نشان داديم و گفتيم در اين راه تا آخر هستيم. هر اقدامي كه قرار است از طرف ساواك نسبت به ما بشود، زودتر انجام بدهيد!»



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطره سومين شهيد محراب, شهادت آيت‌الله صدوقي, زندگینامه آيت‌الله صدوقي, ,
توسط : ولایتمداران |

اختصاصی صابرنیوز/ آیت الله حیدری:

خاطره ای خواندنی از حضور شهید شحاته رهبر شیعیان مصر در ایران/ ماجرای مکاشفه شهید شحاته با امام زمان (عج) و رهایش از زندان حسنی مبارک


ادامه مطلب

برچسب ها : خاطره حیدری از شحاته, شحاته رهبر شیعیان مصر, مکاشفه شحاته با امام, ,

توسط : ولایتمداران |

عامل انفجار دفتر حزب جمهوری+ تصویر

انفجار تروریستی 7 تیر ماه 1360 از بزرگترین انفجارهای تروریستی تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که طی آن آیت‌الله بهشتی و 72 تن از مسئولان نظام که عمدتا از اعضای حزب جمهوری اسلامی بودند به شهادت رسیدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : عامل انفجار حزب جمهوری, تصویر, شهادت آیت‌الله بهشتی, محمدرضا کلاهی, ,
توسط : ولایتمداران |

 

به مناسبت هفتم تیر
زندگی آیت‌الله بهشتی به روایت خودش / بعد از کودتای 28 مرداد به فکر کادر سازی افتادم

من محمد حسینی بهشتی، در دوم آبان 1307 در شهر اصفهان در محله لومبان متولد شدم.منطقه زندگی ما از مناطق بسیار قدیمی شهر است. خانواده ام یک خانواده روحانی است.



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگی آیت‌الله بهشتی, ,
توسط : ولایتمداران |

برشي از كتاب «حافظ هفت» به مناسبت سالروز ترور رهبر معظم انقلاب
سوت‎بلندگو؛ وسيله نجات آقاسيدعلي/ وقتي دكترها نااميد،دست از كاركشيدند
 

ششم تيرماه، سالروز ترور نافرجام آيت الله سيد علي خامنه‌اي است. به همين مناسبت بخشي از كتاب «حافظ هفت» كه در اينباره است را در زير مي‌خوانيد. اين كتاب را اكبر صحرايي در قالب رمان و درباره سفر رهبر انقلاب به استان فارس نوشته است. صفحات 408 تا 415 اين كتاب روايتي نو و با زاويه ديدي جديد از ماجراي ششم تير دارد. خواندن اين متن حتما راز انتخاب عنوان حافظ هفت براي اين كتاب را هم براي شما بر ملا خواهد كرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : كتاب حافظ هفت, سالروز ترور رهبر, ششم تير ترور خامنه‌اي, ,
توسط : ولایتمداران |

 

صوت اختصاصي رجانیوز، از شهيد شيخ حسن شحاته
روياي صادقه‌اي كه استاد الازهر را شيعه كرد/ درد دل شیخ شهید مصری با امیرالمومنین علیه‌السلام

66 سال فرصت مناسبي است براي رسيدن به جايي كه شهيد شيخ حسن شحاته رسيد. كسي كه فراگيري قرآن را از هنگام بودن در رحم مادر آغاز كرده بود و ايراد خطبه نماز جمعه را پيش از پانزده سالگي. كسي كه سياه‌پوشيدن و عزاداري براي سيدالشهدا(عليه اسلام) را زماني آغاز كرده بود كه بيشتر مردم در روز عاشورا جشن مي‌گرفتند و حتي شيريني مخصوص اين روز را توزيع مي‌كردند. كسي كه اگرچه در ابتدا حنفي بود اما محبتش به اهل بيت باعث شد تا رواي صادقه‌اي از پيامبر اكرم(صلوات الله عليه) او را شيعه كند. و حالا بايد گفت كسي كه روز نيمه شعبان امسال توسط تكفيري‌ها به شهادت رسيد؛ شهيد شيخ حسن شحاته!

 



ادامه مطلب

برچسب ها : صوت شيخ حسن شحاته, درد دل شیخ مصری, روياي صادقه‌ي استاد الازهر, شهيد شيخ حسن شحاته, ,
توسط : ولایتمداران |

شهید نیمه شعبان مصر را بیشتر بشناسیم

"حسن شحاته" رهبر معنوی پیروان اهل بیت (ع) در مصر یکشنبه گذشته در حمله گروهی از طرفداران جریانهای افراطی و تکفیری به همراه 3 تن از یارانش به صورت بسیار فجیعی کشته شد.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : شهید نیمه شعبان مصر, حسن شحاته, رهبر شیعیان مصر, ,
توسط : ولایتمداران |

پیوند اصلاح‌طلبان آمریکایی و یاران رفسنجانی در دور جدید تخریب علامه مصباح‌
بغض نفاق به مصباح دوستان و ذوالشهادتین امام

رفتار تکلیف مدار و پرانگیزه و سراسر اخلاص استاد علامه آیت الله مصباح یزدی در انتخابات ریاست جمهوری امسال باز هم جلوه دیگری از شخصیت دقیق، عمیق و الهی وی را متجلی كرد و شاهدی دیگر بر فرمایش حکیمانه رهبر انقلاب بود که ایشان را مطهری زمان نامیدند. این نوشتار به سؤالاتی که این روزها پیرامون علل و عوامل ورود استاد به صحنه انتخابات و نیز دلایل هجمه‌های مستمر و ناتمام به شخصیت ایشان می‌پردازد.



ادامه مطلب

برچسب ها : پیوند اصلاح‌ طلبان آمریکایی, یاران رفسنجانی, تخریب علامه مصباح‌, علل ورود مصباح به انتخابات, ,
توسط : ولایتمداران |

شیخ فضل الله نوری؛ شهید مبارزه با التقاط و انحراف
عالمی که الویت او عمل به تکلیف شرعی بود و آنچه در خشت خام می دید، دیگران در آینه ندیدند/ وقتی کوتاه نیامدن از ادای تکلیف سیاسی سر شیخ را به چوبه دار سپرد
 

مرور تاریخ، مملو از عبرت های درس آموزی است که تامل در آن برای آیندگان راهگشاست و می توان بسیاری از حوادث گذشته را بگونه ای مورد بازخوانی قرار داد که در حوادث مشابه، درست ترین رفتار را به نمایش گذارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : شیخ فضل الله نوری, مبارزه با التقاط, مبارزه با انحراف, عمل به تکلیف شرعی, ,
توسط : ولایتمداران |

عضو جامعه مدرسین: مبارزه با خطوط انحرافی، التقاط و پاسخ به شبهات ویژگی‌ بارز آیت‌الله مصباح

آیت‌الله مصباح یزدی با زبان و قلم خود بیشترین سرمایه گذاری را در پاسداری از ولایت فقیه و دفاع از خطوط و اصول انقلاب دارد.

به گزارش صابرنیوز، عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که آیت‌الله مصباح یزدی با زبان و قلم خود بیشترین سرمایه گذاری را در پاسداری از ولایت فقیه و دفاع از خطوط و اصول انقلاب دارد، وی را شخصیتی نادرالوجود خواند و گفت: تخریب آیت‌الله مصباح یزدی مساوی با ضربه زدن به اصول و خطوط انقلاب است.



ادامه مطلب

برچسب ها : محمود عبداللهی, عضو جامعه مدرسین, مبارزه با خطوط انحرافی, پاسخ به شبهات, ویژگی‌ بارز مصباح, پاسداری از ولایت فقیه, دفاع از اصول انقلاب, ,
توسط : ولایتمداران |

نسبت دلدادگان امام خامنه ای با عالم رباني بصير

تبیین ضرورت رجوع و اعتماد به علمای ربانی بصیر در طوفان هاي سهمگين/صف بندی همه «علم و بصيرت و تقوا» در مقابله با همه «ثروت و قدرت و نفاق»

رجوع و اعتماد به علمای ربانی بصیر و اسلام شناس در حوادث و اتفاقات یکی از مهمترین مفاهیم معرفتی شیعی است که ریشه در آیات و روایات و سیره معصوم(عليه السلام) داشته و اين رجوع به علما در سير تاريخي شيعه جلوه اي فراوان دارد و علاوه بر ادله نقلي و روايي، از پشوانه دلايل عقلي نيز برخوردار است. امروز و با توجه به مقتضیات زمانه بیش از پیش باید به اين موضوع پرداخت و جوانب آن را شرح داد.



ادامه مطلب
توسط : ولایتمداران |

چرا به آیت الله مصباح یزدی اعتماد و تکیه می کنیم
 
 امام خامنه اي: «از دهه 1330 تاکنون که او را می شناخته، همواره بر مدار حق بوده است» 

به آیت الله مصباح یزدی اعتماد می کنیم و به ايشان رجوع می نماییم چراکه مدالِ علم و بصیرت و تقوا را از نائب امام زمان دریافت نموده اند:

رهبر فرزانه انقلاب همچنين اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم كه ايشان در كشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممكن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا، رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي كلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. (رهبر معظم انقلاب اسلامي با حضور در منزل آیت الله مصباح یزدی در تاريخ 20/11/89)



ادامه مطلب

برچسب ها : اعتماد به مصباح, ,
توسط : ولایتمداران |

پيام تسليت رهبرانقلاب در پي درگذشت حضرت آيت‌الله خوشوقت
آيت‎الله خوشوقت؛ عالم ربانی، سالک الی‎الله و عارف‏بالله/فقدان اين معلم اخلاق و معرفت، براي مستفیدان محضرش ثلمه‎اي بزرگ است

در پی ارتحال آیت الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، درگذشت آن عالم ربانی و سالک الی الله را مصیبتی اندوهبار برای آشنایانِ رتبه ی معنوی آن بزرگوار و ثلمه ئی بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.



ادامه مطلب

برچسب ها : پيام تسليت رهبر انقلاب, درگذشت خوشوقت, ,
توسط : ولایتمداران |
وقتی امام موسی صدر از زبان حزب اللهی ها هم فحش می خورد!
پاسخی به تهمت شنیع هم خط بودن امام صدر و شاه/ دلایل محکم همراهی امام صدر با انقلاب اسلامی
 

 

وحید خضاب: موضوع امام موسی صدر، از جهات مختلف حائز اهمیت است. چه از جهت شخص ایشان، چه از جهت شخصیت حقوقی و جایگاه ایشان. اما موضوع سرنوشت ایشان وتلاش ها برای سالم بازگرداندن این عالم مجاهد از اسارتگاهشان، بعضا موجب شده بر وجوه دیگرشان از جمله بحث های علمی، تلاش های اجتماعی و خصوصیات اخلاقی این شخصیت بزرگ کمتر پراخته شود. همین در سایه قرار رگفتن زندگی و تاریخ فعالیت های ایشان موضوعی است که زمینه را فراهم می کند تا برخی افراد، کینه های گذشته را در فرصتی غافلگیرانه بیرون بریزند و متأسفانه رسانه های ارزشی و عزیز ما هم بدون درک دروغ های شاخ دار گفته شده، آنها را با آب و تاب منتشر کنند. نمونه ی آخر این موارد، مصاحبه ای است که جناب آقای اصغر جمالی معروف به ابوحنیف با پایگاه اینترنتی «تریبون مستضغفین» داشته اند و طی آن چیزهایی راجع به امام موسی صدر (اعاده الله بخیر و عافیة) مطرح کرده اند که اگرچه بیانش از طرف ایشان عجیب نیست، ولی انتشار بدون توضیح آن در یک رسانه ی ارزشی بسیار تأسف بار است. در این نوشتار نه قصد داریم جناب ابوحنیف را شخصی خائن و ... معرفی کنیم و یکسره بر خدمات و تلاشها و دلسوزی های ایشان چشم بپوشیم نه می خواهیم امام موسی صدر را معصوم بشمریم و فارغ از انتقاد. بلکه می خواهیم نشان دهیم که گاهی می توان بنا به انگیزه هایی نه چندان پنهان، بر روی آفتاب چهره ی یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ تشیع هم خاک پاشید و بیّنات تاریخی را نادیده انگاشت. حال اگر در قبال این نادیده انگاشتتن و تحریف تعمدی تاریخ چشم بپوشیم جوابی در پیشگاه خدا نخواهیم داشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : خط صدر و شاه, وحید خضاب, ,
توسط : ولایتمداران |
رجانیوز برای اولین بار متن کامل توصیه های بنیانگذار انقلاب درباره مذاکره با امریکا را منتشر می کند
طرح بازی با امریکا در سال 67 چه بود؟/ 4 توصیه تاریخی امام خمینی برای فریب امریکا
 

 در روزهای گذشته و پس از سخنان دکتر احمدی نژاد در نیویورک مبنی بر آمادگی برای مذاکره مستقیم با امریکا، بار دیگر موضوع مذاکره با امریکا، در افکار عمومی بازتاب یافت. در این راستا رجانیوز اقدام به انتشار یک سند تاریخی پیرامون مذارکات مستقیم ایران و امریکا در سال 1367 و در روزهای پایانی دفاع مقدس می کند. در سال 1367 و پس از فروکش کردن جنجال های ماجرای ایران گیت (سفر مک فارلین به تهران) معاونت خارجی وزارت اطلاعات اقدام به اجرای طرحی با عنوان طرح بازی با امریکا نمود. در این طرح که در سطح سران سه قوه مطرح و تصویب شد و حتی نخست وزیر وقت از آن اطلاع نداشت، برخی ارتباطات مستقیم با امریکا برای فریب این کشور در دستور کار قرار گرفت. میرحسین موسوی نخست وزیر وقت چند ماه بعد در متن اصلی استعفا نامه اش ، عدم اطلاعش از این طرح را یکی از دلایل استعفا برشمرده بود. موسوی نوشته بود: آقای لاریجانی در جایی می گوید از پنج کانال با آمریکا تماس گرفته می شود و بنده بعنوان رئیس هیئت وزیران از این کانالها اطلاعی ندارم.



ادامه مطلب

برچسب ها : توصیه های بنیانگذار انقلاب, مذاکره با امریکا, ,
توسط : ولایتمداران |
يادكردي از شهید ابوالقاسم بزاز كه او را "اندرزگوی ثانی" می خواندند
شهيدي كه انجمن حجتيه حكم اعدامش را داد/هديه جالبي كه شهيد از آيت‌الله مشكيني براي بعد از شهادت خواست

 

هرچقدر گفتند تدریس در حوزه و مدارس کمتر از مبارزه مسلحانه نیست به بارش نرفت. تنها به مبارزه لسانی با شاه هم قانع نمي‌شد. از سوریه و عربستان گرفته تا پاکستان و افغانستان رشادت‌های ابولقاسم بزاز را خوب به یاد دارند. روحانی جوان خوش‌رو، خوش‌بيان و ورزشکار که یک تنه گردانی بود از استشهادیون...



ادامه مطلب

برچسب ها : شهید ابوالقاسم بزاز, اندرزگوی ثانی, ,
توسط : ولایتمداران |
مصباح دوستان و جدال با جزم اندیشان غرب‌گرا

 

عباس بخشی

در حالی که آیت الله مصباح یزدی همواره بعد از وقایع فتنه 88 و قهر یازده روزه بر ضرورت صف بندی شفاف نیروهای انقلاب با جریان نفوذي در دولت و پیاده نظام فتنه در داخل کشور تاکید فرمودند، برخی از از جریان های التقاطی سیاسی – مذهبی تذکرات ایشان را تاب نیاورده و به اشکال مختلف به جایگاه و مقام ایشان توهین می کنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : مصباح دوستان, جدال, جزم اندیشان غرب‌گرا, عباس بخشی, ,
توسط : ولایتمداران |
وجه اشتراك شهيد بهشتي و علامه مصباح

 

مجتبي ثابتي
 
خوب بود اگر بشر به گونه ای راه خود را پیش میرفت که کمترین نقصان و نوسان در حافظه تاریخی انسانها دیده میشد، که شاید توانستند بدون کمترین خلاء از حوادث بر سرآمده پیشینیان ،عبرت گیرند واز تاریخ که گنجینه گذشتگان است عایدی به دست آورند.


ادامه مطلب

برچسب ها : وجه اشتراك بهشتي و مصباح, مجتبي ثابتي, ,
توسط : ولایتمداران |
کلیپ اختصاصی رجانیوز از صحبت های سید حسن نصرالله در دهه 60
وقتی سید حسن نصرالله در دهه شصت هم از ولایت فقیه دفاع می کرد و گاف های کروبی را جواب می داد!

 

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. این ضرب المثل دقیقا بر ماجرای مخالفان ولایت فقیه و حضرت سید حسن نصرالله منطبق است. اخیرا، برخی از این افراد، به زعم خود برای آنکه شخصیت سید حسن نصرالله را زیر سؤال ببرند، یک فایل قدیمی ویدئویی از او را منتشر کرده اند که طی آن، سید حسن نصرالله از رابطه حزب الله با انقلاب اسلامی می گوید. طبق قرائن، این فایل به سال های 64 تا 67 مربوط است. در حالیکه منتشر کنندگان این ویدئو سعی داشته اند اینگونه جلوه دهند که سید حسن نصرالله به «ایران» ابراز وفاداری می کند، محتوای سخنان سید دقیقا برعکس آن است و سید حسن نصرالله ضمن تأکید بر وابستگی و پیوستگی به «انقلاب اسلامی» و «ولایت فقیه»، تأکید می کند حرفهای کسانی مانند آقای کروبی (نماینده وقت امام در حج) که می گویند حزب الله وابسته به «ایران» است مطلقا صحیح نیست. با هم این ویدئوی قدیمی و جذاب را می بینیم.



ادامه مطلب

برچسب ها : کلیپ, سید حسن نصرالل, دهه 60, گاف های کروبی, دفاع از ولایت فقیه, ,
توسط : ولایتمداران |
بررسی تفصیلی ماجرای آیت الله مصباح و دکتر شریعتی/1
شهید مطهری در اوج انقلاب چگونه از شريعتي انتقاد کرد/ اسلام‌شناسان بزرگ در آثار دکتر چه می‌دیدند؟

 

وحید خضاب: ماجرای این نوشته، خیلی خلاصه، به آنجا بر می گردد که چندی پیش یک سایت طرفدار جریان نفوذي، در نوشته ای مشمئزکننده و سراسر توهین راجع به علامه مصباح یزدی (حفظه الله) فحاشی های عجیب و غریبی کرده بود. بعد از شروع موج محکومیت ها از طرف دوستداران اسلام و انقلاب، آقای دکتر عبدالرضا داوری در جایی بحثی کرده بود و به نوعی اصل ایراد به حضرت علامه را وارد دانسته و تنها به لحن آن فحش نامه ایراد گرفته بود. در طرف دیگر هم کسی احساس تکلیف کرده و ضمن رجوع به سوابق نوشتاری آقای دکتر داوری در برخی نشریات از دوره اصلاحات به بعد، نشان داده بود ایشان که زمانی خود خنجر دهن دریدگان مثلا اصلاح طلب را درباره حضرت علامه تیز می کرده، بعد از مدتی در بحث با همان ها خود را طرفدار علامه نشان داده و حالا هم مجددا به حکم کل شیء یرجع الی اصله، به دوره تیز کردن خنجر فحاشان برگشته و معلوم نیست این سیکل معیوب را تا کی ادامه خواهد داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : ماجرای مصباح و شریعتی, ,
توسط : ولایتمداران |
بررسی تفصیلی ماجرای آیت الله مصباح و دکتر شریعتی/2
هماهنگی عمقی و اصولی نظرات شهید بهشتی و آیت‌الله مصباح درباره اشتباهات فکری دکتر شریعتی

 

وحید خضاب: متن حاضر، در اصل یک نوشته ی بلند به هم پیوسته است ولی به دلیل طولانی بودن صلاح دیده شد در چند بخش ولی همزمان منتشر شود. بخش اول را می توانید در اینجا بخوانید. اینک بخش دوم:



ادامه مطلب

برچسب ها : ماجرای مصباح و شریعتی, ,
توسط : ولایتمداران |

علامه مصباح در دوره اصلاحات گفته بود که حاضر است سر دار هم برود

 
علامه مصباح در دوره اصلاحات می گفتند آماده هستم که مرا مثل شیخ فضل الله نوری توسط قاضی جمهوری اسلامی سر دار هم ببرند ولی این تکلیف مرا ساقط نمی کند چون انحراف مخصوصا در زمان اصلاحات زیاد بود بنابراین ایشان از قبل از انقلاب که با جریان روشن فکری دینی در گیر شد،روشن فکری های دگر اندیش با زمان طاغوت که درگیرشد


ادامه مطلب

برچسب ها : علامه مصباح, دوره اصلاحات, جریان روشن فکری دینی, ,
توسط : ولایتمداران |

امتحان علامه محمدتقی جعفری با زیباترین دختر دنیا

 
به گزارش بی باک به نقل از تبیان، از علامه محمدتقی جعفری می پرسند چی شد كه به این كمالات رسیدی ؟!

ایشان در جواب خاطره ای از دوران طلبگی تعریف میكنن و اظهار میكنند كه هر چه دارند از كراماتی است كه بدنبال این امتحان الهی نصیبشان شده:


ادامه مطلب

برچسب ها : امتحان علامه جعفری, زیباترین دختر دنیا, كمالات علامه محمدتقی جعفری, ,
توسط : ولایتمداران |
آيت الله جنتي از يار ديرين خود مي‌گويد:
شهيد قدوسي، مردي كه بهترين طلاب حوزه شاگردان مدرسه‌اش بودند

 

امروز سالروز شهادت شهيد علي قدوسي است، سال 1306 متولد شد و پس از تحصيل در مدارس جديد در سال 1321 وارد حوزه علميه قم شد. درس خارج را نزد آیت الله بروجردی و امام خمینی ( ره ) و دروس فلسفه را نزد علامه طباطبایی فرا گرفته و از جمله شاگردان اصول فلسفه و روش رئالیسم ایشان بود. بعد از سال‌ها تلمذ نزد علامه مورد توجه ایشان واقع شده و استادش او را به دامادی پذيرفت و در سال 1344 به دليل مبارزات انقلابي خود، توسط ساواک شناسایی، دستگیر و زندانی شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : آيت الله جنتي, شهيد قدوسي, بهترين طلاب حوزه, ,
توسط : ولایتمداران |

آشنایی با زندگی پدر و مادر رهبر انقلاب

 
آیت الله سید جواد خامنه ای را نمی توان مرد سیاست و مبارزه به مفهومی که امروز تصور می شود نامید. وی پا به این عرصه نگذاشت و ادعای آن را هم بر زبان نراند. ایشان امام خمینی را از نزدیک دیده و با ایشان آشنا شده بود.؛ بلکه می توان گفت او با حاج آقا روح الله رفاقت داشت.


ادامه مطلب

برچسب ها : پدر و مادر رهبر انقلاب, سید جواد خامنه ای, شرح اسم, ,
توسط : ولایتمداران |
به مناسبت به دار کشیده شدن بزرگ آیت الله شهر

 

هفت اپیزود از شیخ فضل الله نوری

 
در آستانه اعدام، يکي از رجال وقت با عجله براي او پيغام آورد که شما اين مشروطه را امضا کنيد و خود را از کشتن برهانيد. ايشان در جواب گفت: « ديشب رسول خدا را در خواب ديدم فرمودند: فردا شب مهمان مني و من چنين امضايي نخواهم کرد».


ادامه مطلب

برچسب ها : شیخ فضل الله نوری, مشروطه, تبعید آیت الله آشتیانی, روشنفکران غرب‌زده, ,
توسط : ولایتمداران |
واکاوی نهضت تحریم تنباکو

 

حمایت تاریخی علما از تولید ملی

 
 
میرزای شیرازی و شبکه روحانیت پیرامونی او با رصد دقیق فضای کشور که افزایش واردات محصولات فرنگی به ایران و ازدیاد تجارت با غرب را نشان می داد و با درک این موضوع که وابستگی اقتصادی به طبع خود وابستگی سیاسی ایران را به همراه خواهد داشت.


ادامه مطلب

برچسب ها : نهضت تحریم تنباکو, حمایت علما, تولید ملی, میرزای شیرازی, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد