منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3380
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 3497
بازدید ماه : 3493
بازدید کل : 105752
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
14دليل آيت‌الله خامنه‌اي در اثبات عدم‎كفايت بني‎صدر

 

ما به‎خاطر خدا و در پاسخ به اطميناني كه امام امت ابراز مي‌فرمودند و به‎خاطر مسئوليت سنگيني كه در شوراي انقلاب به‏عهده داشتيم، همواره در برابر جهت‌گيري‌هاي غرب و موج فرهنگ بيگانه از اسلام كه به‎دست آنان گسترش مي‌يافت، مقاومت مي‌كرديم و اين براي آقاي بني‌صدر و جناحي كه وي را بهترين سنگر خود مي‌شناخت، غيرقابل تحمل بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : 14دليل آيت‌الله خامنه‌اي در اثبات عدم‎كفايت بني‎صدر, ,
توسط : ولایتمداران |
اظهارات دادستان در خصوص پرونده 6 مدير نفتي

 

دادستان عمومي و انقلاب تهران از آزادي متهمان پرونده مستند «ظهور نزديك است» در طي روزهاي اخير خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه با رفع برخي نواقص تحقيقاتي، پرونده آماده ارسال به دادگاه باشد. وي هم‌چنين تاكيد كرد كه در پرونده بزرگ بازداشت 6 مدير نفتي، حتما احضار‌هاي ديگري صورت خواهد گرفت.



ادامه مطلب

برچسب ها : اظهارات دادستان در خصوص پرونده 6 مدير نفتي, ,
توسط : ولایتمداران |
كمالوندي معاون اداري و مالي وزارت خارجه شد
 

 

بهروز كمالوندي به سمت معاون اداري و مالي وزارت امور خارجه منصوب شد

 
به موجب حكمي از سوي علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان بهروز كمالوندي به سمت معاون اداري و مالي اين وزارتخانه منصوب شد.
 
در حكم انتصاب كمالوندي آمده است: نظر به خدمات صادقانه و تجربيات ارزنده‌اي كه جنابعالي در مسئوليت‌هاي مختلف داشته‌ايد به سمت معاون اداري و مالي منصوب مي‌شويد.


ادامه مطلب

برچسب ها : كمالوندي معاون اداري و مالي وزارت خارجه شد, حكم انتصاب كمالوندي, ,
توسط : ولایتمداران |
دستگيري 4 تروريست گروهك جندالشيطان

 

رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: چهار تروريست كه قصد نفوذ به داخل ايران را داشتند در مرز سيستان و بلوچستان دستگير شدند

 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي ظهر امروز در نشست مطبوعاتي در اداره كل دادگستري سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اين افراد كه وابسته به گروهك جندالشيطان هستند توسط نيروهاي جان بر كف جمهوري اسلامي ايران در مبادي ورودي مرز استان دستگير شدند و پرونده آنها در محاكم قضايي در حال رسيدگي است.


ادامه مطلب

برچسب ها : دستگيري 4 تروريست گروهك جندالشيطان, ,
توسط : ولایتمداران |
اختصاصي رجانيوز/ عکس‌هاي منتشر نشده از شهید چمران در مناطق جنگي و ديدارها



ادامه مطلب

برچسب ها : عکس‌هاي منتشر نشده از شهید چمران در مناطق جنگي و ديدارها, ,
توسط : ولایتمداران |
شورش‌هاي اجتماعي در آستانه تبديل به نابساماني‌هاي سياسي است
واگرايي‌هاي عميق در اروپا و انفعال رسانه‌هاي داخلي ايران

 

ناآرامي در چند كشور اروپايي بر خلاف برخي كه معتقد بودند از جنس اعتراض‌هاي معمولي است كه در اين كشورها رفتاري پذيرفته شده است و به معناي ساختارشكني و براندازي نيست، دامنه‌دار شده و در كشورهايي به‌ويژه اسپانيا و يونان حتي از ادبيات انقلاب‌هاي عربي نيز متأثر شده است، به‌طوري كه از تعابيري مانند انقلاب و نمادهايي مانند چادر زدن در ميدان اصلي شهر الگوبرداري شده است.

 


ادامه مطلب

برچسب ها : شورش‌هاي اجتماعي در آستانه تبديل به نابساماني‌هاي سياسي است, واگرايي‌هاي عميق در اروپا و انفعال رسانه‌هاي داخلي ايران, ,
توسط : ولایتمداران |
ورود قوه‌قضائیه، پاتک به جریان نفوذی در ماجرای ملک‌زاده

 

طرح استيضاح علي اكبر صالحي وزير امور خارجه در حالي قرار است با بيش از 20 امضا فردا اعلام وصول شود كه با توجه به روحيات آقاي احمدي‌نژاد و سوابق اقدامات او به‌نظر مي‌رسد در صورت رأي آوردن استيضاح و عزل صالحي، وي اقدام به انتصاب ملك‌زاده به‌عنوان سرپرست وزارت‌خارجه كند.



ادامه مطلب

برچسب ها : ورود قوه‌قضائیه, پاتک به جریان نفوذی در ماجرای ملک‌زاده, طرح استيضاح علي اكبر صالحي وزير امور خارجه, انتصاب ملك‌زاده به‌عنوان سرپرست وزارت‌خارجه, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی مهم‌ترین دهه انقلاب اسلامی/3
آخرین روزها بر اولین رئیس جمهور چگونه گذشت

 

اگرچه بنی صدر انسانی خودشیفته و تمامیت خواه بود، اما اینک که پس از سه دهه به آن روز‌ها می‌نگریم به خوبی هویدا است که بسیاری از اقدامات او تحت تأثیر القائات نزدیکانش بوده است. این موضوع به نیکی در یکی از اسناد یافت شده از خانه های تیمی منافقین آشکار شده است، آنجا که مسعود رجوی از بنی صدر خواهان معرفی یک رابط برای انتقال سریع مشورتهای ضروری به او می‌گردد و خاطرنشان می‌سازد که «نیازی به تذکر نیست که اگر مزاحتمی نباشد و مطبوعات نیز مانع نشوند و تبلیغات نکنند بسیار بسیار مرجح می‌ دانیم که با خودتان در ارتباط باشیم.»



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی مهم‌ترین دهه انقلاب اسلامی/3, آخرین روزها بر اولین رئیس جمهور چگونه گذشت, تحریک مجدد افکار عمومی, آخرین اخطارهای امام, تندروی تا اعلام نظر هیأت سه نفره, مقاومت کنید, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی نقش مجمع روحانیون مبارز در روز سیاه تهران
30خرداد و خون‌هایی‌که خاتمی‌و خوینی‌ها باید پاسخگویش باشند+ عکس

 

روز پنجشنبه ۲۸ خرداد 1388، مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد که روز شنبه ۳۰ خرداد، از ساعت ۱۶ راهپیمایی‌ اعتراضی از میدان انقلاب تا میدان آزادی برگزار خواهد کرد. پس از آنکه روز جمعه رهبر انقلاب اسلامی خواستار پایان اردوکشی خیابانی شد، این حزب سیاسی تا ساعت ۱۵ روز شنبه ۳۰ خرداد حاضر نشد تا اعلامیه راهپیمایی را لغو کند و فقط دقایقی مانده به ساعت ۱۶ یک مقام آگاه در مجمع روحانیون مبارز به خبرگزاری‌ها گفت: از آنجا که مجوزی برای راهپیمایی امروز صادر نشده و احتمال درگیری و برخورد از سوی نیروی انتظامی وجود دارد، ‌ لذا مجمع تصمیم گرفت که تجمع امروز را لغو نماید. این مقام آگاه با اشاره به امکان سوءاستفاده برخی عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر و احتمال بروز درگیری و آشوب و تبعات ناشی از آن گفت: برگزاری تجمع امروز را به مصلحت کشور نمی‌دانیم. در واقع موسوی خوئینی‌ها با عدم امضای بیانیه لغو تجمع، مسئول اصلی آشوب‌ها و خون‌های روز ۳۰ خرداد بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : 30خرداد و خون‌هایی‌که خاتمی‌و خوینی‌ها باید پاسخگویش باشند+ عکس, بازخوانی نقش مجمع روحانیون مبارز در روز سیاه تهران, ,
توسط : ولایتمداران |
جنگ‌های سایبری؛ نبرد آینده جهان
وزارت دفاع آمریکا در حالی تدابير جدید را برای مقابله با حملات سایبری اتخاذ کرده که برخی کارشناسان معتقدند جنگ‌های سایبری ممکن است در آینده نزدیک به جنگی تمام عیار میان کشورها تبدیل شود.
به گزارش گرداب به نقل از گلوبال ریسرچ، اخیرا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن از حملات سایبری به عنوان تهدید جدی یاد می کند و ممکن است با حملات جنگی واقعی به این حملات سایبری پاسخ دهد که این موضوع چشم انداز خوبی را برای جهان به ارمغان نمی آورد.


ادامه مطلب

برچسب ها : جنگ‌های سایبری؛ نبرد آینده جهان, فضای مجازی, حمله سایبری, ویروس, سیا, جنگ سایبری, ,
توسط : ولایتمداران |
معاون عقیدتی سیاسی ارتش تشريح كرد
مواضع به‌جای مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران
معاون عقیدتی سیاسی کل ارتش با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه 88 گفت: «اگر مواضع به‌جاي رهبری نبود، بسیاری از فتنه‌گران در جریان فتنه 88 اعدام می شدند.»

به گزارش گرداب، حجت الاسلام و المسلمين قاسم علی نوچمنی، معاون عقیدتی سیاسی کل ارتش با اشاره به موفقیت های وزارت اطلاعات در خنثی سازی توطئه دشمنان گفت: «ما امروزه شاهدیم که ماموران اطلاعاتی کشورمان به سیستم های امنیتی دشمن و برجسته ترین سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی جهان نفوذ کرده و گروهک هایی مانند ریگی را که دشمنان به آن امید بسته بودند، متلاشی کرده است.»



ادامه مطلب

برچسب ها : مواضع به‌جای مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران, فتنه88, رهبر معظم, ولی فقیه, بیداری اسلامی, رژیم صهیونیستی, آل سعود, ,
توسط : ولایتمداران |
شركت‌های خدمات اينترنت آمريكا در خدمت جنگ سايبری پنتاگون
وزارت دفاع آمريكا، وزارت امنيت داخلي اين كشور و شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت در ايالات متحده قصد دارند با همكاري هم و به بهانه جنگ سايبري در اين كشور جزئي ترين فعاليت هاي كاربران اينترنت را زير نظر بگيرند.
به گزارش گرداب به نقل از پي سي مگ، بر اساس طرح آزمايشي وزارتخانه هاي دفاع و امنيت داخلي آمريكا برنامه DIB CYBER براي تقويت آگاهي هاي مشترك دولت و بخش خصوصي در مورد تهديدات امنيتي در فضاي سايبر اجرا مي شود.


ادامه مطلب

برچسب ها : شركت‌های خدمات اينترنت آمريكا در خدمت جنگ سايبری پنتاگون, جنگ سايبری, پنتاگون, حریم, خصوصی, آنونیموس, ,
توسط : ولایتمداران |
شهدای مبارزه با نفاق مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: «شهدای مبارزه با نفاق مظلومترین شهدای انقلاب اسلامی هستند.»
به گزارش گرداب به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار محمدرضا نقدی در همایش ملی بصیرت و گرامیداشت شهید عبدالحمید دیالمه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی افزود: «شهدای مبارزه با نفاق از طرفی در جبهه های جنگ علیه باطل جانانه می جنگیدند، اما منافقین کوردل در اوج قساوت، آنان را به شهادت رساندند.»


ادامه مطلب

برچسب ها : شهدای مبارزه با نفاق, مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی, شهدای فتنه, بیداری اسلامی, گروهک منافقین, تروریست, دموکراسی, ,
توسط : ولایتمداران |
ادغام‌هاي معطل مانده و حاشيه‌سازي‌ها جهاد اقتصادي را معطل كرده است
تأخير و تعلل در اجرايي كردن قانون حمايت از شرکت‌های دانش بنیان

 

رهبر معظم انقلاب در حالي سال 90 را به‌عنوان "جهاد اقتصادي" نام‌گذاري كردند كه با توجه به شرايط سال جاري به‌ويژه انتخابات مجلس اين نام‌گذاري نوعي تدبير هوشمندانه براي مجبور كردن مسئولان به پرهيز از اين حاشيه‌سازي‌ها بود.

 
اگرچه در عمل با گذشت سه ماه از سال اتفاقات ديگري افتاده است و اقداماتي مانند ادغام هم‌زمان وزارت‌‎خانه و روابط نامناسب دولت و مجلس نيز به اين فضا دامن زده است اما به‌نظر مي‌رسد مطالبه اصلي رهبري در زمينه جهاد اقتصادي نبايد مغفول واقع شود.


ادامه مطلب

برچسب ها : ادغام‌هاي معطل مانده و حاشيه‌سازي‌ها جهاد اقتصادي را معطل كرده است, تأخير و تعلل در اجرايي كردن قانون حمايت از شرکت‌های دانش بنیان, قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان, ,
توسط : ولایتمداران |

امپراتور نفت به جاي خاويار چيپس گوجه نصيب ما كرده است
وزيردفاع رژيم صهيونيستي گفت افزايش قيمت نفت از تاثير تحريم ها عليه ايران كاسته است.
ايهود باراك در مصاحبه با روزنامه فرانسوي فيگارو گفت: ايران به دنبال سلاح هسته اي است و از تروريسم در منطقه حمايت مي كند تا كنترل منطقه را به دست بگيرد. بنابراين بايد تحريم ها را تشديد كرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : امپراتور نفت به جاي خاويار چيپس گوجه نصيب ما كرده است, وزيردفاع رژيم صهيونيستي, افزايش قيمت نفت, تاثير تحريم ها عليه ايران, سلاح هسته اي, هفته نامه آمريكايي و نومحافظه كار ويكلي استاندارد, ,
توسط : ولایتمداران |

تاكتيك نعل وارونه تصميم سازمان فتنه براي انتخابات مجلس

افراطيون مدعي اصلاحات كه در آشوبگري سال 88 نقش فعالي ايفا كردند، سياست نعل وارونه را براي انتخابات اسفندماه مجلس پيشه كرده اند.
در برخي جلسات محفلي مربوط به اين طيف تصميم بر آن شده كه ضمن شروع پنهان يارگيري هاي انتخاباتي و تشكيل ستاد و عمليات تخريبي عليه انسجام اصولگرايان، روشي متناقض در حوزه رسانه اي در پيش گرفته شود. به اين معنا كه قرار شده برخي عناصر افراطي به عنوان تاكتيك فريب، با لحني طلبكارانه اعلام كنند تا شرايط سياسي تغيير نكند و شرايط اعلام شده از سوي خاتمي محقق نشود، اصلاح طلبان به عرصه انتخابات بازنخواهند گشت. تصميم گيران اين سياست دوسره اميدوارند بدين ترتيب براي قهر و ناز خود(!) خريداري پيدا كنند و ابزار چانه زني را فراهم نمايند و در عين حال، اذهان عمومي را از تحركات فتنه گران براي انتخابات غافل كنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : تاكتيك نعل وارونه تصميم سازمان فتنه براي انتخابات مجلس, افراطيون مدعي اصلاحات, آشوبگري سال 88 , انتخابات اسفندماه مجلس, شرايط اعلام شده از سوي خاتمي, ,
توسط : ولایتمداران |

سيب برنارد شاو ! (نكته)

اين سخن-ظاهراً- از «برناردشاو» نويسنده شوخ طبع و بلندآوازه ايرلندي است كه مي گويد «اگر بعد از گاز زدن سيب متوجه شديد يك «كرم درسته» در آن است، جاي نگراني چنداني نيست. كرم را بيرون مي آوريد و بقيه سيب را مي خوريد. نگراني واقعي هنگامي است كه بعد از گاز زدن سيب، «نصف كرم» را در آن مي بينيد و معلوم مي شود نصف ديگر كرم را بلعيده و به معده خود راه داده ايد. اينجاست كه بايد نگران باشيد و تا دير نشده، عوارض بعدي را چاره كنيد.»!... و اما، ابتدا بايد گفت «در مثل مناقشه نيست» تا گلايه تشبيه در ميان نباشد و بعد...



ادامه مطلب

برچسب ها : سيب برنارد شاو ! (نكته), خبر انتصاب آقاي محمدشريف ملك زاده, سه عضو اصلي حلقه انحرافي, معاونت مالي و اداري وزارت امور خارجه, چهره واقعي جريان انحرافي, حسين شريعتمداري, ,
توسط : ولایتمداران |

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: مدعيان اصلاحات بعد از پادويي آمريكا و اسرائيل و انگليس در فتنه 88 قصد دارند براي شركت در انتخابات مجلس كلك مرغابي سوار كنند!



ادامه مطلب

برچسب ها : آبكش (طنز سیاسی گفت و شنود), مدعيان اصلاحات, شركت در انتخابات مجلس, ,
توسط : ولایتمداران |
نابساماني اقتصادي حاصل دعواهاي سياسي

 

يك اقتصاددان آشفته بازار ارز و سكه را حاصل دعواي سياسي شوراي دولتي پول‌و‌اعتبار و بانك مركزي دانست و به دولت توصيه كرد، در تركيب شوراي پول و اعتبار بازنگري كند

 
ابوالقاسم حكيمي پور در گفت وگو با فارس اظهار داشت: حدود 80 تا 90 درصد تركيب اعضاي شوراي پول واعتبار در ايران دولتي است در حالي كه در بسياري از كشورهاي جهان تركيب اين اعضا تا 50 نفر نيز مي رسد و در اين تركيب، از اقتصاددانان، اساتيد دانشگاه و... نيز استفاده مي شود. 


ادامه مطلب

برچسب ها : نابساماني اقتصادي حاصل دعواهاي سياسي, آشفته بازار ارز و سكه, ,
توسط : ولایتمداران |
مطروحه‌ای از رهبر انقلاب برای «جانبازِ شهید»

 

در دیدار شاعران آئینی با رهبر معظم انقلاب، كه روز چهارشنبه 25 خردادماه برگزار شد، معظم‌له در رهنمودهای‌شان شاعران را به موضوع دفاع مقدس و پاسداشت یاد شهیدان دعوت كردند و از مباحث مهم در این‌باره كه كمتر به آن پرداخته شده، به مقوله‌ی «جانبازان شهید» اشاره فرمودند:



ادامه مطلب

برچسب ها : مطروحه‌ای از رهبر انقلاب برای «جانبازِ شهید», ,
توسط : ولایتمداران |

رهبر شيعيان بحرين: ملتي كه خون داده كوتاه نمي آيدآل خليفه بايد برود

رهبر شيعيان بحرين تأكيد كرد، ملت بحرين كه شهيد داده از خواسته خود كه همانا سرنگوني آل خليفه است كوتاه نخواهد آمد.
آيت الله «عيسي قاسم» رهبر شيعيان بحرين و خطيب نمازجمعه شهر دراز بحرين گفت، اصلاح نظام سياسي كوچك ترين خواسته ملت بحرين است و مردم خواستار سرنگوني نظام در اسرع وقت هستند.



ادامه مطلب

برچسب ها : رهبر شيعيان بحرين: ملتي كه خون داده كوتاه نمي آيدآل خليفه بايد برود, ,
توسط : ولایتمداران |

با حضور حجت‌الاسلام مصلحي و سردار نقدي؛


يادواره شهداي بصيرت و گراميداشت شهيد ديالمه فردا برگزار مي‌شود
سپاه نیوز: اولين يادواره شهداي بصيرت با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد ديالمه با حضور حدادعادل، حجت الاسلام مصلحي، سردار نقدي و حجت الاسلام حسينيان برگزار مي‌شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : يادواره شهداي بصيرت و گراميداشت شهيد ديالمه, با حضور حجت‌الاسلام مصلحي و سردار نقدي, ,
توسط : ولایتمداران |

اولين تصاوير ‌و اطلاعات "تله‌متري " ماهواره «رصد» دريافت شد
رئيس دانشگاه صنعتي مالك اشتر گفت: اولين تصاوير ماهواره‌اي و اطلاعات تله متري سحرگاه امروز يك شنبه از ماهواره رصد دريافت شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : اولين تصاوير ‌و اطلاعات "تله‌متري " ماهواره «رصد» دريافت شد, ,
توسط : ولایتمداران |
خبرگزاري دولت به نقل از يک نماينده: ملک‌زاده جزئيات وزارت‌خارجه است، مجلس دخالت نکند!

 

خبرگزاري دولت به نقل از يک نماينده مجلس که معمولاً تمام اقدامات دولت را توجيه مي‌کند، تعريف جديدي از جزئيات يک وزارت‌خانه ارائه داد و به نقل از نماينده خميني شهر نوشت مجلس از دخالت در جزئيات مديريت وزارت خارجه بپرهيزد.



ادامه مطلب

برچسب ها : خبرگزاري دولت به نقل از يک نماينده: ملک‌زاده جزئيات وزارت‌خارجه است, مجلس دخالت نکند!, ,
توسط : ولایتمداران |
جمع‌بندي جلسه‌صالحي و نمايندگان درباره‌ملک‌زاده

 

سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس با بيان اينكه حدود يك ساعت از وقت جلسه امروز كميسيون متبوعش براي موضوع انتصاب ملك‌زاده گذشت، گفت: وزير خارجه در اين جلسه گفت كه امروز نقطه‌نظرات نمايندگان در ارتباط با انتصاب ملك‌زاده را با رئيس‌جمهور در ميان مي‌گذارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : جمع‌بندي جلسه‌صالحي و نمايندگان درباره‌ملک‌زاده, سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس, ,
توسط : ولایتمداران |
حجت الاسلام علیرضا پناهیان:
علی(ع) سیاستمداری بود که به فکر آینده سیاسی خود نبود

 

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در روز ولادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) با حضور در مهدیه امام حسن مجتبی طی سخنانی پیرامون ارزش گوهر محبت علی(ع) و همچنین بیان برخی از ویژگی‌های حضرت گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع) این بود که در عرصۀ سیاست آن‌چنان با صداقت و صلابت از حق جانب‌داری می‌کرد که به هیچ وجه از سرزنشِ سرزنش کنندگان نمی‌ترسید و به فکر آیندۀ خودش نبود. هر سیاست‌مداری که به فکر آیندۀ خودش، باند خودش و گروه خودش باشد از علی(ع) فاصله گرفته است.



ادامه مطلب

برچسب ها : علی(ع) سیاستمداری بود که به فکر آینده سیاسی خود نبود, حجت الاسلام علیرضا پناهیان, مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع), ,
توسط : ولایتمداران |
"قرارگاه اصلی فرهنگی کشور" و مهم‌ترین مأموریت آن

 

سال 1358 عبدالکریم سروش در مصاحبه‌ای تلویزیونی از شهید مطهری راجع به انقلاب اسلامی و ماهیت آن سوال می‌کند که شهید مطهری در جواب او می‌فرماید: «هر طغیانی علیه نظم موجود انقلاب است و این اختصاص به‏ نظم سیاسی ندارد ممکن است انقلابی ادبی باشد، یعنی نویسندگان و شعرا علیه نظم ادبی موجود عصیان بکنند و آن نظم را در هم بریزند و سبک و متد دیگری به وجود بیاورند... ممکن است انقلابی هنری باشد، همان‌گونه که ممکن است انقلابی صنعتی و یا علمی باشد، رنسانس نمونه یک انقلاب فکری، فرهنگی و علمی است، از این‌ها گذشته ممکن است انقلابی مذهبی باشد البته انقلاب مذهبی را اگر تنها از جنبه مذهبی بودن مورد توجه قرار دهیم، از آن به انقلابی علیه نظام‏ مذهبی حاکم تعبیر می‌‏شود، یعنی اینکه عده‌ای روشی در پرستش‌ها، نیایش‌ها، قربانی کردن‌ها و عبادت‌ها دارند و بعد می‌آیند و آن را عوض می‌کنند مذهبی‏ را بر می‌دارند و مذهب دیگری را بجای آن می‌نشانند، بدون آنکه در سایر نهادهای اجتماعی تغییر و تبدیلی پیدا بشود، ولی اگر از انقلاب مذهبی‏ انقلابی نظیر نهضت صدر اسلام مورد نظرمان باشد در آن صورت مفهوم عوض‏ می‌‏شود، انقلاب صدر اسلام در همان حال که انقلابی مذهبی بود، انقلابی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی ادبی هم بود، خود قرآن اساس مبدأ یک ادبیات‏ جدید شد، این انقلاب فرهنگ تازه‌ای نیز به جهان عرضه کرد و بنیان‌گذار تمدن‏ جدیدی در جهان شد...»



ادامه مطلب

برچسب ها : "قرارگاه اصلی فرهنگی کشور" و مهم‌ترین مأموریت آن, عبدالکریم سروش, شهید مطهری, ,
توسط : ولایتمداران |
جریان نفوذي و حکم حکومتی

 

ادبیات رایج سیاسی کشور پر است از واژگانی که هر کدام به فراخور حال و مقتضی زمان جعل و به کار گرفته شده است.

"حکم حکومتی" یکی از این واژگان است که این روزها از زبان اهل سیاست زیاد شنیده می شود. عمر استعمال این واژه شاید از دو دهه تجاوز نکند. این واژه برای اولین بار به طور رسمی توسط مهدی کروبی و آن زمان که ریاست مجلس ششم را بر عهده داشت و در وقتی که طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم به کار برده شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : جریان نفوذي و حکم حکومتی, حکم حکومتی, لزوم تبعیت از احکام حکومتی, ,
توسط : ولایتمداران |
توکلی: از میزان رجوع بیکاران به نمایندگان معلوم است که وضع بهتر نشده!

 

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: نماگرهاي اقتصادي در دولت دهم دو سال است كه ارائه نشده است

 
احمد توكلي نماينده مردم تهران و رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي امروز يكشنبه طي سخناني در صحن علني مجلس با بيان اينكه ارتباط مستقيم بين تعداد اشتغال و نرخ رشد وجود دارد، اظهار داشت: هر چقدر كه نرخ رشد پايين‌تر بيايد، نرخ بيكاري بالاتر مي‌رود.


ادامه مطلب

برچسب ها : توکلی: از میزان رجوع بیکاران به نمایندگان معلوم است که وضع بهتر نشده!, ,
توسط : ولایتمداران |
تحلیل صفارهرندی از همگرایی فتنه‌گران و نفوذی‌ها

 

محمدحسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در تحليلي درباره نقاط اشتراك جريان انحرافي و فتنه 88 در پايگاه اطلاع‌رساني برهان گفت: برابر اين پرسش كه آينده‌ي اصلاحات و اصلاح طلبي چه خواهد شد؟ روشن است كه بايد ابتدا تبيين و تعريفي از اصلاح طلبي و ماهيّت آن داشته باشيم. زماني كه كارنامه‌ي اصلاحات مورد بررسي قرار مي‌گيرد يك مبدأ براي آن تعريف مي‌شود كه بروز عيني آن مبدأ بدون ترديد مقطع دوم خرداد سال 76 است. اما بايد گفت اين جريان خلع الساعه به وجود نيامده و به طور حتم يك عقبه‌ي مشخص، دارد. وقتي عقبه‌ي جريان مورد بررسي قرار مي‌گيرد بايد به تك تك عناصر تشكيل دهنده‌ي آن توجه داشت. به عبارتي اگر مجموعه‌ي اصلاحات يك گروه بود اين امكان وجود داشت كه آن‌ها را جرياني قلمداد كنيم كه از بيست سال پيش به وجود آمده و در مقطعي صرفاً با تغيير نام به اين نقطه رسيده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : تحلیل صفارهرندی از همگرایی فتنه‌گران و نفوذی‌ها, نقاط اشتراك جريان انحرافي و فتنه 88 , ,
توسط : ولایتمداران |