منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 850
بازدید هفته : 921
بازدید ماه : 6358
بازدید کل : 83984
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
تبیین نقشه راه سال 93 توسط رهبر معظم انقلاب
ملت ایران باید خود را قوی کند/ چشم به دست‌دشمن نداشته باشیم که تحریم را بردارد؛ به درک! ببینیم خودمان چه می توانیم بکنیم/مسئولان مراقب رخنه های فرهنگی باشند/ جوانان انقلابی فعالیت های فرهنگی خودجوش را در کشور گسترش دهند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دقایقی پیش در فرمایشات آغاز سال 1393 در رواق امام خمینی(ره) حرم حضرت ثامن الحجج(ع) نقشه راه سال 1393 را تبیین فرمودند.



ادامه مطلب

برچسب ها : تبیین نقشه راه رهبر, تبیین نقشه راه 93, ,
توسط : ولایتمداران |

کپی‌برداری محض از غرب مشکل دانشگاه‌های ایران

مشروطی‌ها در دانشگاه‌های تک‌جنسیتی و تفکیک‌جنسیتی شده نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمتر است و معدل‌ها بالا رفته است.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : کپی‌برداری محض از غرب, مشکل دانشگاه‌ های ایران, کامران دانشجو وزیر علوم, ,
توسط : ولایتمداران |
مشروح سخنان كمتر ديده شده حضرت آيت الله‌خامنه‌اي در 27 آذر 64:
روايت استاد مطهري از برخورد شهيد مفتح با برخي از اساتيد دانشكده الهيات/ آنچه كه حوزه بايد از دانشگاه بياموزد

 

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در دوران رياست جمهوي خود در 27 آذر 1364، به مناسبت سالگرد شهادت آيت الله مفتح در دانشگاه الهيات سخنراني كردند.

ايشان در سخنان خود با ارائه تحليلي جامع از تلاش‌هاي آن شهيد سعيد در وحدت ميان حوزه و دانشگاه به پاره‌اي از دستاوردهاي اين وحدت اشاره كردند.

 

متن كامل اين سخنان كمتر ديده شده كه براي اولين بار در نشريه شاهد ياران در سال 1385 انتشار يافته بود، در سالروز شهادت اين شهيد بزرگوار و روز "وحدت حوزه و دانشگاه" منتشر مي‌شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : مشروح سخنان ‌خامنه‌اي, سخنان 27 آذر 64, روايت استاد مطهري, برخورد شهيد مفتح, اساتيد دانشكده الهيات, ,
توسط : ولایتمداران |
گفتگو با دکتر محسن حاتم درباره پیشرفت‌های علمی کشور
هر ۱۵ روز یک نیروگاه ۱۸۰ مگاوات در کشور نصب می‌شود/ دنیا از پیشرف ایران در علوم High Tech انگشت به دهان مانده است
 

 

پیشرفت‌های علمی و صنعتی ایران در سال‌های بعد از انقلاب موضوعی است که در فضای اخیر تلاطم ارز در کشور، فراموش شده و برخی از تریبون‌داران داخلی نیز بر طبل انکار آن کوبیدند و سیاست‌های نظام در این زمینه را زیرسوال بردند؛ اقدامی که با واقعیت بسیار فاصله دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : دکتر محسن حاتم, پیشرفت‌های علمی کشور, نیروگاه ۱۸۰ مگاوات, پیشرف ایران, علوم High Tech, ,
توسط : ولایتمداران |
مفهوم‌شناسی پیشرفت گلخانه‌ای

 

عادل پیغامی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب پیشرفت‌های علمی و بیان زوایایی از مدیریت علمی و نوآوری کشور یادداشتی را در اختیار پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir قرار داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : مفهوم ‌شناسی, پیشرفت گلخانه‌ای, عادل پیغامی, مدیریت علمی, ,
توسط : ولایتمداران |
آسيب‌شناسي حوزه در گفت‌وگو با ‌آيت‌الله صفايي‌بوشهري
فرمایشات رهبرانقلاب نه خوب درک شده و نه روش صحیحی در اجرای آن اتخاذ شده است
 

 

تحول در حوزه‌هاي علميه موضوعي است كه رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاكيد داشتند كه از آن جمله در ديدار با طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه قم‏ در مهرماه سال 1389 بود كه ايشان از آن به عنوان مسئله‌اي مهم ياد كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در ديداري كه اخيرا و پيش از آغاز سال تحصيلي حوزه با اعضاي شوايعالي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور داشتند، بر ضرورت جدی گرفتن تحول در حوزه‌های علميه و زنده كردن ظرفيت‌های درونی آن تاكيد كردند.



ادامه مطلب

برچسب ها : آسيب ‌شناسي حوزه, صفايي ‌بوشهري, تحول حوزه‌هاي علميه, ,
توسط : ولایتمداران |

آیت الله رجبی: فقه حکومتی سراسر فقه را در بر می گیرد

به گزارش بی باک به نقل از سرویس دین و اندیشه بولتن نیوز، احکام حکومتی بايد موازینی داشته باشد که مصالح و مفاسد آن بر اساس این موازین مشخص شود که این موازین در فقه وجود دارد؛ لذا باید احکام حکومتی بر اساس فقه باشد از همین رو موضوع فقه حکومتی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) بوده است و تا کنون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در اینباره سلسه همایش های را برگزار کرده است.


ادامه مطلب

برچسب ها : آیت الله رجبی, فقه حکومتی, ,
توسط : ولایتمداران |
چه کسی پایه‌گذار خودکفایی در صنایع دفاعی ایران بود؟

 

رضا سیفي- «من مى‌گويم در چارچوب امكانات و موجودى و ممكناتمان، بايستى در حد اعلى‌ باشيم و تا جايى كه ممكن است، بايد تلاش كنيم. نبايد كمبودها موجب و يا - به تعبير ديگرى - بهانه براى نقص‌ها و نارسايي‌ها بشود. بايد ابزار را آماده نگه ‌داريم. من، چند سال قبل از اين، براى همين قضيه، جهاد خودكفايى را تشكيل دادم. الان هم جهاد خودكفايى در همه نيروها - از جمله در نيروى زمينى - بايد در حد اعلى‌ كار و تلاش بكند تا بتواند مقصود از اين تشكيلات را كه خودكفايى درونى است، تا حد ممكن تأمين كند. البته، شما فعلاً نمى‌توانيد تانك بسازيد - اگرچه ان‌شاءاللَّه در آينده اين كارها خواهد شد - اما سلاح‌ها و وسايل مهندسى و تانك‌ها و نفربرها و تانك‌برهايى را كه الان داريم و مربوط به جهادخودكفايى مى‌باشد، عملياتى و آماده به كار نگه‌داريم. ما بولدوزر و لودر و اين‌گونه امكانات كم نداريم. اينها بايد آماده باشند و مورد استفاده قرار گيرند.» (بیانات در ديدار فرماندهان يگان‌هاى عمده عملياتى نيروى زمينى و هوانيروز 05/۱۲/1368)



ادامه مطلب

برچسب ها : پایه‌گذار خودکفایی, صنایع دفاعی ایران, رضا سیفي, ,
توسط : ولایتمداران |

كدام خانواده‌ بچه‌هاي افسرده دارد؟!

كودكاني كه در خانواده‌هاي بدرفتار بزرگ مي‌شوند، تصوري تحريف شده از خود در ذهن مي‌پرورانند؛ گويي انسان‌هايي «بد» و «ناخوشايند» هستند
معمولا افسردگي در خانواده‌هايي به وجود مي‌آيد كه در آنها كودكان از نظر جسماني يا عاطفي با سوءرفتار مواجه هستند.
 


ادامه مطلب

برچسب ها : خانواده‌ بچه‌هاي افسرده, خانواده‌هاي معتاد, خانواده‌هاي انتقادگر, خانواده‌هاي آرمان‌گرا, خانواده‌هاي بي‌تفاوت, خانواده‌‌هاي افسرده, ,
توسط : ولایتمداران |

زادگاه فلسفه عقل خدادادی انسان است نه یونان

محمد فنایی اشکوری

«محمد فنایی اشکوری» عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به شبهات مطرح شده پیرامون فلسفه و عرفان اسلامی پاسخ گفت. متن گفتار این استاد دانشگاه در زمینه فلسفه و چالش‌­های پیش روی آن در پی می‌آید.



ادامه مطلب

برچسب ها : زادگاه فلسفه, عقل خدادادی , یونان, محمد فنایی اشکوری, ,
توسط : ولایتمداران |
نقشه راه برای تولید علوم انسانی اسلامی

گفتگویی علمی با حضرت علامه مصباح یزدی

حضرت علامه کمتر تن به مصاحبه و گفتگو می دهد و سعی دارد آنچه که می داند و آنجا که شرایط و ضرورت ایجاب می کند؛ بدون هر گونه تعللی وارد میدان شود و جامعه را از سردرگمی رهایی بخشد اما با همه این اوصاف گفتگو با علامه مصباح یزدی و سئوال کردن و پاسخ شنیدن از دهان مبارک ایشان حلاوت دیگری دارد.


ادامه مطلب

برچسب ها : گفتگویی علمی, مصباح یزدی, نقشه راه, تولید علوم انسانی, ,
توسط : ولایتمداران |
نسبت میان جمهوری اسلامی و علوم انسانی

 

محمد الیاس قنبری

همان گونه که مباحث مهمی چون تحول در علوم انسانی، کاهش نرخ رشد جمعیت و تبعات آن و لزوم حمایت از کار و سرمایه ایرانی و به کار بردن آسیای غربی به جای خاورمیانه پس از اشاره انگشت رهبری مورد توجه قرار گرفت احتمالاً باید صبر کنیم تا بسیاری مسائل دیگر نیز به همین منوال مورد عنایت قرار گیرد. علی الظاهر طرح هر مبحثی که رهبری از آن سخن نگفته باشند یا مرتبط با جریانات انحرافی است یا اساساً بحثی بی مورد و گزاف است. البته باید در چنین وضعیتی شکر گزار خداوندی باشیم که رهبری چنین مسأله شناس داریم که به جای بسیاری از به اصطلاح نخبگان حوزوی و دانشگاهی، مسأله شناسی و گفتمان سازی می کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : جمهوری اسلامی, علوم انسانی, محمد الیاس قنبری, ,
توسط : ولایتمداران |
چه مولفه هایی حسن رحیم پور را از دیگر متفکران جبهه فرهنگی انقلاب متمایز می کند

 

محمد صادق شهبازی: پخش خبر نافرجامی تنها ترور از میان متخصصین علوم انسانی و اسلامی کشور به وسیله ی برنامه ریزان ترور دانشمندان هسته ای کشور موج رسانه ای زودگذری را ایجاد کرد که با چند خبر کوتاه به زودی فرو نشست. اما بازخوانی ویژگی های خاصّی که منجر به تمرکز دشمن روی گزینه ی ترور یعنی حسن رحیم‌پور گشته بود، مسکوت ماند. این نوشته تلاشی است برای ارائه ی گزارشی از زمینه های پیدایش، زندگی و ویژگی های خاص پدیده ای به نام حسن رحیم‌پور در فضای حوزوی-دانشگاهی، فکری-معرفتی کشور، که گرته ی اولیه آن حاصل ارائه ای در همین مورد در حلقه مطالعاتی دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۰ است.



ادامه مطلب

برچسب ها : حسن رحیم پور, متفکران جبهه فرهنگی, محمد صادق شهبازی, روشن فکری دینی انقلابی, ,
توسط : ولایتمداران |
جستجوگر گوگل جی‌میل‌ها را کندوکاو می‌کند

گرداب/ ایمیل‌هایتان در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود

از این پس، موتور جستجوی گوگل، "این‌باکس جی‌میل" شما را نیز جستجو می‌کند، زیرا برای استفاده از این سرویس هزینه‌ای نپرداخته‌اید و نمی‌توانید انتظار زیادی در زمینه امنیت و حریم خصوصی‌تان داشته باشید.


ادامه مطلب

برچسب ها : ایمیل‌ها, نتایج گوگل, کندوکاو گوگل, کندوکاو جی‌میل‌ها, ,
توسط : ولایتمداران |

جنگ سایبری

 
جنگ سایبری به اقدام‌های انجام شده از سوی دولت یک کشور و سایر افراد به منظور نفوذ در رایانه‌ها و شبکه‌های سایر کشورها جهت اقدام‌های تخریب و آسیب اشاره دارد که این کار از راه روش‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد.


ادامه مطلب

برچسب ها : جنگ سایبری, ,
توسط : ولایتمداران |

هشدار به کاربران VPN ها و فیلترشکن ها

استفاده از vpn های موجود که امروزه با قیمتهای نازل عرصه می گردد می تواند برای کاربران خطرات زیادی داشته باشد.
محسن زمانی کارشناس با گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعاتباشگاه خبرنگاران افزود: مردم بدون بررسی عملکرد نرم افزارهای فیلترشکن، آنها را بر روی رایانه خود نصب می کنند و ممکن است این نرم افزارها خود یک تروجان یا بدافرار باشد که اطلاعات مربوط به نام عبور و کاربری افراد را سرقت و در اختیار سرور خود قرار دهند، همچنین vpn ها اطلاعات را به صورت Encrypt شده منتقل می کنند و فرمول Decrypt کردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد که سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نکرده باشد.


ادامه مطلب

برچسب ها : کاربران VPN, فیلتر شکن, سرور, كاربر, نرم افزار, پروكسي, ,
توسط : ولایتمداران |

دروغ نگویید تا سالم تر باشید

نتایج تحقیقات انجام شده بر روی ۱۱۰ داوطلب نشان داد افرادی که از گفتن دروغ های واقعی یا حتی دروغهای مصلحت آمیز پرهیز می کنند در مقایسه با گروهی که به راحتی دروغ می گویند کمتر از مشکلاتی نظیر سردرد، گلودرد، اضطراب و سایر ناراحتیهای جسمی و روانی شکایت دارند.


ادامه مطلب

برچسب ها : دروغ, دروغهای مصلحت آمیز, ناراحتیهای جسمی و روانی, ,
توسط : ولایتمداران |

رنگی که اشتها را كم می‌كند

مواد غذایی با رنگ آبی طبیعی، كمتر وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ پاسخ مثبتی نمی‌دهد.


ادامه مطلب

برچسب ها : رنگ, اشتها, رنگ آبی, ,
توسط : ولایتمداران |

این موادخوراکی عمرتان را کم می‌کند

خوردن بعضی از مواد غذایی به جای آنکه برای ما مفید باشند می‌توانند بیماری‌های مختلفی را برای ما به وجود آورند و ما باید تا حد امکان از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم.


ادامه مطلب

برچسب ها : موادخوراکی, کاهش طول عمر, بیماری‌های مزمن, ,
توسط : ولایتمداران |

کاربردهای نوشابه به غیر از خوردن!

کم و بیش شنیده‌ایم که نوشابه‌هاى گازدار براى سلامتی زیان آور هستند، گرچه کمتر به این هشدار‌ها توجه می‌کنیم اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آن‌ها یا مزایایشان هم فکر کرده‌اید؟


ادامه مطلب

برچسب ها : کاربردهای نوشابه, نوشابه‌هاى گازدار, ,
توسط : ولایتمداران |

۶ترس عجیب که‌ آدم را از پا در‌می آورد!

فوبیا یک ترس ساده نیست که در یک لحظه بیاید و بعد محو شود، بلکه هراسی ماندگار است که می‌تواند زندگی مبتلایان را مختل کند و آن‌ها را به دردسر بیندازد. این ترس شدید که غیرقابل کنترل هم به‌نظر می‌رسد، چیزی بیش از هراس از یک موقعیت خطرناک است.


ادامه مطلب

برچسب ها : ترس عجیب, فوبیا, حمله وحشت, زندگی بدون تلفن همراه, ,
توسط : ولایتمداران |

لطفا این مطلب را ایستاده، بخوانید!

نشستن طولانی‌مدت می‌تواند باعث شود که اثرات سودمند ورزش منظم و شدید، خنثی شود.
افکار:اصلا اهمیتی ندارد که شما هر روز صبح بدوید یا مرتب ورزش و نرمش کنید، چرا که اگر در مابقی روز، روی صندلی اتوموبیل یا دفتر کارتان یا روی مبل راحتی منزلتان بنشینید و بی‌تحرک باشید، خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و تعدادی از سرطان‌ها و مرگ زودرس در شما بالا می‌رود.
 


ادامه مطلب

برچسب ها : نشستن طولانی‌ مدت, اثرات سودمند ورزش, خطر چاقی, دیابت, بیماری قلبی, اندازه دور کمر, قند خون, ,
توسط : ولایتمداران |
گزارشی از واکنش غربی‌ها به دیدار رهبر انقلاب با اصحاب شرکت‌های دانش بنیان
وقتی توجه‎رهبرانقلاب به صنایع‌دانش‌بنیان،غرب‌را نگران‌کرد
 

 

«سخنان رهبر عالی ایران درباره توقف فروش نفت و تکیه بر صنایع دانش بنیان، رویکرد جدید تهران برای مقابله با تحریم‌های غرب است.» خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این تحلیل، عرصه علم‌های نوین را محمل جنگ نرم جدید میان ایران و ایالات متحده آمریکا عنوان کرده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : واکنش غربی‌ها, دیدار رهبر انقلاب, شرکت‌های دانش بنیان, ,
توسط : ولایتمداران |
نوشابه‌های گازدار با سلامت ما چه مي‌كند؟

 

نتایج تحقیقات گسترده برروی افراد در گروههای مختلف سنی نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار همراه با وعده های غذایی روزانه می تواند منجر به بروزبیماریهای متعددی شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : نوشابه‌های گازدار, ,
توسط : ولایتمداران |
یک ویژگی جدید به گوگل اضافه شد

 

تا پیش از امروز اگر شما عبارت 7*15 را در گوگل تایپ می کردید اولین نتیجه جست و جویی که در صفحه ظاهر می شد، عدد 105 بود. حالا گوگل یک قدم فراتر رفته است و پاسخ را روی یک ماشین حساب مجازی به شما نشان می دهد.



ادامه مطلب

برچسب ها : ویژگی جدید گوگل, ,
توسط : ولایتمداران |

آیا ایمیل‌های داخلی آنطوری که گفته می‌شود هستند؟!

بحث داغ تلویزیونی پیرامون ایمیل و موتورجستجوی ملی

برنامه این هفته ثریا که به رصد پیشرفت های ایران در عرصه علم و فناوری می پردازد، شاهد بحثی داغ میان علی اصفر انصاری معاون توسعه سازمان فناوری اطلاعات ایران و از مدیران ارشد وزارت ارتباطات با مدیر عامل یکی از شرکت های خصوصی موفق در عرصه فناوری اطلاعات پیرامون وضعیت موتور جستجوی ملی و ایمیل ملی بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : ایمیل, موتورجستجوی ملی, ,
توسط : ولایتمداران |
در برنامه ثريا مطرح شد:
چرا ماهواره پرتاب می کنیم ولی موتورجستجوی اینترنتی نداریم؟/ايميلهاي رقابتي با امكانات متعدد در آينده اي بسيار نزديك

 

برنامه تلويزيوني ثريا در شانزدهمين قسمت از آغاز پخش شد با موضوع وضعيت سرويسهاي اينترنتي از جمله ايميل و جستجو رهاي داخلي چهارشنبه شب به روي آنتن رفت



ادامه مطلب
توسط : ولایتمداران |
احتمال قطع دسترسی برخی کاربران ایرانی به اینترنت/ روش شناسایی و پاكسازی بدافزار DNSChanger
 

 

افزایش فعالیت‌های اینترنتی و بالا رفتن تعداد کاربران در سراسر جهان سبب شده تا مجرمان اینترنتی نیز دست به کار شوند و با ایجاد خرابکاری در فضای مجازی، دست به ایجاد مزاحمت برای کاربران و همچنین به سرقت بردن اطلاعات کاربران و دولت‌ها بزنند؛ مساله‌ای در سال‌های اخیر با شنیدن نام ویروس‌های "استاکس نت" و "شعله" برای ایرانیان هم بسیار ملموس شده و اخیرا هم بدافزار "دی ان اس چنجر" در میان فعالین مجازی سر و صدا کرده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : قطع اینترنت, DNSChanger, ,
توسط : ولایتمداران |

گوگل عليه مایکروسافت شمشير را از رو بست + تصاوير

بولتن نيوز- سرويس آي تي:همین چند روز پیش بود که نسخه‌ی جدید ویندوز موبایل، به نام ویندوز موبایل 8 معروف به آپولو، همه را هیجان زده کرده بود و دارندگان سایر سیستم‌عامل‌ها، برای چشیدن طعم آپولو، سر و دست می‌شکستند. اماگوگل نگذاشت تا نگاه عموم کاربران به نسخه‌ی جدید ویندوز موبایل خیره بماند و اندروید جدید را معرفی کرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : گوگل عليه مایکروسافت, تصاوير, ,
توسط : ولایتمداران |
نقد استراتژیک منطق و فلسفه

 

ابوالفضل امامي

در پرتو حاکمیت نائب امام زمان، زمینه طراحی نظام «ابردانش» فراهم شد. یکی از مسائلی که در این نظام نقد می شود، نشستن طاغوت فکر محور به جای عقل محوری است. نقد استراتژیک آنچه علوم عقلی خوانده می شود، نقدی کاملا متمایز است و دستگاه های فکری، عرفانی و تمدنی موجود را دچار انقلاب می کند. حدود دو سال است که مقالات مرتبط با طراحی «ابردانش» در وبلاگ منتشر شده است. تنها رسانه مطرحی که شجاعت نشر آن را داشته است، رجانیوز بوده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : نقد استراتژیک منطق و فلسفه, ابوالفضل امامي, انسان شناسی استراتژیک, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد