منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 888
بازدید دیروز : 850
بازدید هفته : 1769
بازدید ماه : 7206
بازدید کل : 84832
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

به جای پاستا بگویید خمیراک!

فرهنگستان زبان و ادب فارسی تلاش می‏‌کند در برابر واژه‎های بیگانه‎ای که به زبان فارسی وارد می‌شوند، معادل فارسی قرار دهد، که این واژه‌سازی‌ها معمولا با حرف و حدیث‌هایی روبه‌روست.



ادامه مطلب

برچسب ها : فرهنگستان زبان و ادب, معادل فارسی, واژه‌های مصوب فرهنگستان, ,
توسط : ولایتمداران |
اظهارات مهم علامه مصباح يزدي در تشريح مفهوم امامت و ولايت
طبق فرمایش معصومین(ع)، مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک بالله است/ عدم ايمان واقعي بخشي از مردم به ولايت فقيه بخاطر قصور 35 ساله ما در تبيين مفهوم ولايت است

 

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از طلاب حوزه علميه كه پنجشنبه 15 فروردين ماه سال جاري در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) برگزار شد با اشاره به اينكه در فرهنگ شيعه، واژه ولايت جايگاه ويژه‌اي دارد، اظهار داشت: به وفور در آيات و روايات با مسأله ولايت رو به رو مي‌شويم و اگر زماني مسأله ولايت كمرنگ شده بود، به بركت امام خميني(ره)، فرهنگ ولايتمداري در جامعه احيا شد و توجه مردم به آن جلب شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : اظهارات مهم مصباح يزدي, تشريح مفهوم امامت و ولايت, مخالفت با ولایت ‌فقیه, شرک بالله, ,
توسط : ولایتمداران |
مشروح سخنان كمتر ديده شده حضرت آيت الله‌خامنه‌اي در 27 آذر 64:
روايت استاد مطهري از برخورد شهيد مفتح با برخي از اساتيد دانشكده الهيات/ آنچه كه حوزه بايد از دانشگاه بياموزد

 

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در دوران رياست جمهوي خود در 27 آذر 1364، به مناسبت سالگرد شهادت آيت الله مفتح در دانشگاه الهيات سخنراني كردند.

ايشان در سخنان خود با ارائه تحليلي جامع از تلاش‌هاي آن شهيد سعيد در وحدت ميان حوزه و دانشگاه به پاره‌اي از دستاوردهاي اين وحدت اشاره كردند.

 

متن كامل اين سخنان كمتر ديده شده كه براي اولين بار در نشريه شاهد ياران در سال 1385 انتشار يافته بود، در سالروز شهادت اين شهيد بزرگوار و روز "وحدت حوزه و دانشگاه" منتشر مي‌شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : مشروح سخنان ‌خامنه‌اي, سخنان 27 آذر 64, روايت استاد مطهري, برخورد شهيد مفتح, اساتيد دانشكده الهيات, ,
توسط : ولایتمداران |
مفهوم‌شناسی پیشرفت گلخانه‌ای

 

عادل پیغامی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب پیشرفت‌های علمی و بیان زوایایی از مدیریت علمی و نوآوری کشور یادداشتی را در اختیار پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir قرار داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : مفهوم ‌شناسی, پیشرفت گلخانه‌ای, عادل پیغامی, مدیریت علمی, ,
توسط : ولایتمداران |

اگر مردم حكومت اسلامي نخواهند آيا مي شود با زور بر آنها حكومت كرد و اين باعث ركود فكري نمي شود چرا اين درقانون اساسي نيامده؟

 
معمولا در قانون‏هاي اساسي جهان معمول نيست كه چگونگي تغيير نظام و سيستم را در كل مقرر نمايند. زيرا چنين چيزي از نظر حقوق اساسي باطل و لغو مي‏باشد.


ادامه مطلب

برچسب ها : حكومت اسلامي, حكومت زور, قانون اساسي, تغيير نظام, ,
توسط : ولایتمداران |

كدام خانواده‌ بچه‌هاي افسرده دارد؟!

كودكاني كه در خانواده‌هاي بدرفتار بزرگ مي‌شوند، تصوري تحريف شده از خود در ذهن مي‌پرورانند؛ گويي انسان‌هايي «بد» و «ناخوشايند» هستند
معمولا افسردگي در خانواده‌هايي به وجود مي‌آيد كه در آنها كودكان از نظر جسماني يا عاطفي با سوءرفتار مواجه هستند.
 


ادامه مطلب

برچسب ها : خانواده‌ بچه‌هاي افسرده, خانواده‌هاي معتاد, خانواده‌هاي انتقادگر, خانواده‌هاي آرمان‌گرا, خانواده‌هاي بي‌تفاوت, خانواده‌‌هاي افسرده, ,
توسط : ولایتمداران |

چرا کودکم بی احترامی می‌کند؟

بعد از تعطیلات تابستان بازگشت به روال عادی روزهای مدرسه كمی سخت است؛ به خصوص برای كودكانی كه تمام اوقاعت فراغت خود را در منزل مانده ‌اند. اغلب والدین در این مورد با مشكل رو به‌ رو می ‌شوند و فرزند آنها صبح با غرغر رختخواب را ترک می ‌كند.


ادامه مطلب

برچسب ها : بی احترامی کودک, ,
توسط : ولایتمداران |

جنگ سایبری

 
جنگ سایبری به اقدام‌های انجام شده از سوی دولت یک کشور و سایر افراد به منظور نفوذ در رایانه‌ها و شبکه‌های سایر کشورها جهت اقدام‌های تخریب و آسیب اشاره دارد که این کار از راه روش‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد.


ادامه مطلب

برچسب ها : جنگ سایبری, ,
توسط : ولایتمداران |

چرا ولايت فقيه بايد مطلقه باشد؟

به نظر مي‏رسد مفهوم ولايت، فقيه، به خصوص معني "مطلقه" براي پرسش كننده روشن نيست.براي شفاف شدن پاسخ و رسيدن به حقيقت لازم است سئوال كالبد شكافي و تحليل شود و به چند سئوال تبديل گردد. نخست، مفهوم ولايت مطلقه فقيه روشن شود. پس از آن به "چرايي" آن يعني چرا ولايت فقيه بايد مطلقه باشد،پاسخ داده شود، سپس به چرايي دوم، يعني چرا ولايت فقيه انتصابي يا نيمه انتخابي است و با رأي مستقيم مردم انتخاب نمي‏شود و آيا مفهوم ولايت مطلقه فقيه پاسخ شفاف اين سئوال مبتني بر اين است كه مفهوم چند موضوع روشن شده باشد:



ادامه مطلب

برچسب ها : ولايت مطلقه فقيه, معني مطلقه, ,
توسط : ولایتمداران |
توصیه‌های اخلاقی حجت الاسلام و المسلمین جاودان در شب عید فطر
تا دوسال نور را در صورت دوستم ‌می‌دیدم/کسی که می‌تواند زبانش را کنترل کند به جایی می‌رسد

 

حجت الاسلام و المسلمین آقامحمدعلی جاودان در شب عید فطر امسال و در هیئت عشاق الحسین (ع) شرق تهران، نکاتی درباره ماه رمضان و ضایع شدن اعمال بیان کرد که از نظر شما می‌گذرد:



ادامه مطلب

برچسب ها : توصیه‌های اخلاقی, توصیه‌های جاودان, ,
توسط : ولایتمداران |

پيچيدگي‎هاي خودسازي

حجت الاسلام پناهیان
«چرا برخی انسان‌های به ظاهر متقی و زاهد، گاهی در لحظه‌های مهم و سرنوشت‌ساز زندگی دچار خطایی به بزرگی اشتباه جبهه حق و جبهه باطل می‌شوند؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان دو عامل مهم را در این‌باره شناسایی كرده و بررسی می‌كند.

 

 


ادامه مطلب

برچسب ها : پيچيدگي‎هاي خودسازي, حجت الاسلام پناهیان, خطاهای بزرگ, توهم ایمان, بلای عُجب, ,
توسط : ولایتمداران |

دروغ نگویید تا سالم تر باشید

نتایج تحقیقات انجام شده بر روی ۱۱۰ داوطلب نشان داد افرادی که از گفتن دروغ های واقعی یا حتی دروغهای مصلحت آمیز پرهیز می کنند در مقایسه با گروهی که به راحتی دروغ می گویند کمتر از مشکلاتی نظیر سردرد، گلودرد، اضطراب و سایر ناراحتیهای جسمی و روانی شکایت دارند.


ادامه مطلب

برچسب ها : دروغ, دروغهای مصلحت آمیز, ناراحتیهای جسمی و روانی, ,
توسط : ولایتمداران |

رنگی که اشتها را كم می‌كند

مواد غذایی با رنگ آبی طبیعی، كمتر وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ پاسخ مثبتی نمی‌دهد.


ادامه مطلب

برچسب ها : رنگ, اشتها, رنگ آبی, ,
توسط : ولایتمداران |

مقامات اميرمؤمنان علي(ع) در قرآن

اميرمؤمنان علي(ع) در قرآن به عنوان نفس پيامبر(ص) معرفي شده است. تاويل و تفسير اين مقام جز به معناي يكتايي و يگانگي وجودي آن حضرت(ع) با پيامبر(ص) نيست. بنابراين، هر آنچه كه خداوند براي حضرت محمد(ص) بيان كرده در حق اميرمؤمنان علي(ع) نيز ثابت است. از اين رو پيامبر(ص) در مقامات اميرمؤمنان علي(ع) چنان سخن به ميان مي آورد كه گويي برتر از او انساني نيست. هر چند كه شيعيان به غلو در حق آن حضرت(ع) متهم هستند، ولي پيامبر(ص) درباره نفس خويش چنان سخن گفته است كه هيچ انسان خردمندي نمي تواند آنچه شيعيان بر پايه آيات و روايات بيان مي كنند، نپذيرد و آن را به غلو نسبت دهد.
نويسنده در اين مطلب بر آن است تا گوشه اي از حقيقت علوي را براساس آيات قرآني تبيين كند.

 


ادامه مطلب

برچسب ها : مقامات علي در قرآن, نفس پيامبر, حقيقت محمدي, ,
توسط : ولایتمداران |

آنچه خانم ها از شنیدن آن بیزارند

زنان دیگر معمولاً خیلی خوب متوجه منظور شما می شوند و شما را درک می کنند بطوریکه داستان را برای هر زنی که تعریف کنید براحتی با آن ارتباط برقرار می کند. اما چرا خود مردها متوجه نیستند که گاهی اوقات حرفهایی می زنند که زن ها از شنیدن آن بیزارند؟


ادامه مطلب
توسط : ولایتمداران |

راه‌های افزایش عمر از نگاه آیت‌الله مکارم‌

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت الگوگرفتن مسؤولان از روش و منش عادلانه امام علی (ع) گفت: کسانی که در پست‌های حساس هستید و ممکن است به خاطر پست و مقام شما را متزلزل کنند مراقب باشید و ببینید حضرت علی (ع) چگونه رفتار می‌کرد.


ادامه مطلب

برچسب ها : راه‌های افزایش عمر, آیت‌الله مکارم, ‌منش عادلانه امام علی, ,
توسط : ولایتمداران |

این موادخوراکی عمرتان را کم می‌کند

خوردن بعضی از مواد غذایی به جای آنکه برای ما مفید باشند می‌توانند بیماری‌های مختلفی را برای ما به وجود آورند و ما باید تا حد امکان از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم.


ادامه مطلب

برچسب ها : موادخوراکی, کاهش طول عمر, بیماری‌های مزمن, ,
توسط : ولایتمداران |

کاربردهای نوشابه به غیر از خوردن!

کم و بیش شنیده‌ایم که نوشابه‌هاى گازدار براى سلامتی زیان آور هستند، گرچه کمتر به این هشدار‌ها توجه می‌کنیم اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آن‌ها یا مزایایشان هم فکر کرده‌اید؟


ادامه مطلب

برچسب ها : کاربردهای نوشابه, نوشابه‌هاى گازدار, ,
توسط : ولایتمداران |

اسامی و عناوین شب‌های قدر

از امام صادق(ع) نقل شده‌است: شب قدر تا قیامت باقیست و در ماه رمضان واقع است. در روایات شیعه آمده‌ که شب قدر یکی از سه شب نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم ماه رمضان است که احتمال این آخری بیش‌تر است.


ادامه مطلب

برچسب ها : شب‌های قدر, شب زنده‌داری, حسن هاشمی جزی, ,
توسط : ولایتمداران |

۲۵راه برای فعال‌تر بودن

اتاقتان را تمیز کنید: شاید مادرتان همیشه این موضوع را به شما تذکر می‌دهد، ولی تمیز کردن اتاق می‌تواند علاوه بر فعالیت، بر روحیه شما تاثیر مثبت داشته باشد.


ادامه مطلب

برچسب ها : فعال‌تر بودن, اضافه وزن, خستگی مفرط, مشکلات جسمی و روحی, ,
توسط : ولایتمداران |

۶ترس عجیب که‌ آدم را از پا در‌می آورد!

فوبیا یک ترس ساده نیست که در یک لحظه بیاید و بعد محو شود، بلکه هراسی ماندگار است که می‌تواند زندگی مبتلایان را مختل کند و آن‌ها را به دردسر بیندازد. این ترس شدید که غیرقابل کنترل هم به‌نظر می‌رسد، چیزی بیش از هراس از یک موقعیت خطرناک است.


ادامه مطلب

برچسب ها : ترس عجیب, فوبیا, حمله وحشت, زندگی بدون تلفن همراه, ,
توسط : ولایتمداران |

اعمال شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان

اعمال شب‌هاى قدر بر دو نوع است؛ يكى آن‌كه در هر سه شب بايد انجام داد و ديگر آن‌هايي‌ كه مخصوص هر شبى است.


ادامه مطلب

برچسب ها : اعمال شب بيست و يكم, اعمال شب‌هاى قدر, ,
توسط : ولایتمداران |

۵روش تقویت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس ما در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد؛ به این معنا که اگر خانواده، دوستان و اجتماع دایم از ما انتقاد کنند، مشخص است که اعتماد کمتری به خودمان خواهیم داشت و احساس ارزشمند بودن را هم از دست خواهیم داد.


ادامه مطلب

برچسب ها : تقویت اعتماد به نفس, ,
توسط : ولایتمداران |

ولي امر مسلمين جهان يعني چه؟

پاسخ :

ولايت بر اموال و اعراض و نفوس مردم از شؤون ربوبيت الهى است و تنها با نصب و اذن خداى متعال، مشروعيت مى‏يابد و چنان كه معتقديم اين قدرت قانونى به پيامبر اكرم(ص) و امامان معصوم(ع) يكى بعد از ديگرى داده شده است. در زمان غيبت بر اساس ادله عقلى متعدد و روايات زيادى كه از امامان معصوم(ع) وارد شده فقيه جامع‏الشرايط عهده‏دار منصب ولايت و رهبرى جامعه اسلامى مى‏باشد و از طرف امام زمان(عج) به صورت عام منصوب مى‏باشند.



ادامه مطلب

برچسب ها : ولي امر مسلمين جهان, منصب ولايت و رهبرى, ,
توسط : ولایتمداران |
صوت:سخنرانی پناهیان با موضوع تزکیه شب چهارم

 

«اصول تزکیه؛ طرحی نو وجامع در بیان قواعد کلیدی رشدمعنوی و اخلاق اسلامی»عنوان سلسله جلسات سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در شب‌های ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران است.



ادامه مطلب

برچسب ها : صوت, سخنرانی پناهیان, موضوع تزکیه, شب چهارم, دانلود, ,
توسط : ولایتمداران |
سؤال‌هایی که روز قیامت پرسیده می‌شود

 

امانتداری و رفتار عادلانه و دور از تبعیض از نشانه‌های مهم ایمان است، چنان‌که «خیانت به امانت» علامت نفاق است که شامل مواردی نظیر کتمان علم، تصاحب اموال مردم و اطاعت از رهبران غیر الهی می‌شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : سؤال‌های روز قیامت, محسن قرائتی, ,
توسط : ولایتمداران |
صوت:سخنرانی پناهیان با موضوع تزکیه شب پنجم

 

«اصول تزکیه؛ طرحی نو وجامع در بیان قواعد کلیدی رشدمعنوی و اخلاق اسلامی»عنوان سلسله جلسات سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در شب‌های ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران است.



ادامه مطلب

برچسب ها : صوت, سخنرانی پناهیان, موضوع تزکیه, شب پنجم, دانلود, اصول تزکیه, طرحی نو و جامع, قواعد کلیدی, رشد معنوی, اخلاق اسلامی, مهدیه تهران, ,
توسط : ولایتمداران |
همه معایب ویندوز 8

 

یک تحلیلگر شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا سیستم عامل جدید مایکروسافت را که تحت عنوان ویندوز8 عرضه شده را برای کاربران رایانه های رومیزی ناکارآمد توصیف کرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : معایب ویندوز 8, ,
توسط : ولایتمداران |

دولت فدرال به چه دولتي گفته مي شود؟

واحد يا سازمان سياسي كه متشكل از چند واحد سياسي كوچكتر است و داراي حكومتي به نام حكومت فدرال است. در حكومت هاي فدرال هر يك از واحدهاي كوچك كه معمولا ايالت ناميده مي شود، پاره اي از اختيارات خويش را از قبيل روابط خارجي، به حكومت مركزي واگذار مي كنند. معمولا واحدهاي عضو در حكومت فدرال، حق حاكميت خود را در امور داخلي حفظ كرده و اموري از قبيل روابط خارجي، ضرب سكه، اعلان جنگ و صلح را به حكومت فدرال واگذار مي كنند. ايالات متحده آمريكا، استراليا، كانادا، سويس و برخي كشورهاي ديگر داراي چنين مدلي هستند (فرهنگ علوم سياسي، مركز اطلاعات و مدارك علمي ايران، ص 122).


ادامه مطلب

برچسب ها : دولت فدرال, ,
توسط : ولایتمداران |

آيا رهبري در ايران كه دائمي است به جز چند استثناء مثل از دست دادن صلاحيت كه در آن زمان رهبر تغيير مي كند، تعارضي با جمهوريت ندارد؟

اينکه رهبري در ايران دائمي است به هيچ وجه صحيح نمي باشد ؛ بلکه آنچه در قانون اساسي بر اساس انديشه سياسي اسلام مشخص گرديده ، تصدي مسئوليت رهبري توسط فقيه جامع الشرايط منتخب نمايندگان مردم تا زماني است که داراي شرايط و صلاحيت هاي لازم باشد و اين موضوع نه تنها يک استثناء بلکه يک اصل مهم و داراي پشتوانه مستحکم ديني و عقلي مي باشد . که در عين حال هيچ گونه تضادي با جمهوريت ندارد . توضيح اينکه ؛ هر چند يکي از ويژگي هاي نظام جمهوري محدود بودن زمان تصدي مسئوليت هاي اجرائي يا قانونگذاري براي رئيس جمهور و ... ، در جهت جلوگيري از مفاسد قدرت و همچنين استفاده از نيروهاي جديد و کارآمد تر است ، اما با نگاهي دقيق به مباني و فلسفه ولايت فقيه ، شرايط و صلاحيت هاي لازمه ، مسئله مشروعيت و نظارت مستمر خبرگان بر وي و بالآخره نحوه برکناري وي ، همگي بيانگر اعمال ويژگي ها نظام جمهوري آنهم به صورت کاملاً دقيقتر و موثرتر پيرامون ولي فقيه مي باشد . 



ادامه مطلب

برچسب ها : تعارض رهبري با جمهوريت, ولايت فقيه, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد