سخنراني احمدي‌نژاد در مشهد درباره فلسفه خلقت، انسان كامل، حاكميت جهاني

 

رييس جمهور با اشاره به برگزاري نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا (ع)، گفت: هنوز در ابتداي راه هستيم، زيرا اين جشنواره ظرفيت‌هاي عظيمي دارد كه مي‌توان با آن در راستاي ارتقاي توجه و شناخت حقيقت وجودي امام در عالم هستي گام برداشت.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه شنبه همزمان با شب ميلاد با بركت حضرت امام رضا (ع) در اختتاميه نهمين جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا (ع) كه در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امام تجلي تام و تمام حقيقت عالم است و هر قدر ما در عناوين دقيق‌تر شويم، مطمئنا در شناخت امام به ما كمك خواهد كرد و هر قدر تلاش ها براي شناخت بهتر امام در قالب هنري پيگيري و عرضه شود مطمئناً ماندگارتر خواهد بود.

رييس جمهور با طرح اين سوال كه چرا فلسفه وجودي امام مهم است و چرا خداوند از ابناء بشر عهد بر ميثاق با امام گرفت، افزود: امام مهم است، براي اين‌كه انسان مهم است، ترديدي نيست كه مهم‌ترين موضوع خلقت، آفرينش انسان است، زيرا اگر انسان را از آفرينش بگيريم، چيزي باقي نمي‌ماند.

احمدي نژاد تصريح كرد: انسان موجودي است كه خداوند پس از خلق آن به تمام ملائك دستور داد، در برابر او سجده كنند، در حالي كه سجده به غير خدا حرام است.

رييس جمهور با بيان اين‌كه خداوند همه اين عالم را براي انسان و انسان را براي خود خلق كرد، گفت: خداوند انسان را در متن پستي خلق كرد، اما نپسنديد كه او در اين پستي بماند و ظرفيت انسان را تا حدي بالا قرار داده است كه تجلي خود او بر روي زمين باشد و به عبارتي ديگر خليفةالهي كند.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه انسان بايد تلاش كند تا به مقام خليفه الهي برسد، گفت: انسان در اين راه ابتدا بايد مقام خليفه الهي را بشناسد، يعني خدا را بشناسد و لازمه اين امر اين است كه ابتدا خود را بشناسد و در آن راه اصلي گام بردارد.

رييس جمهور افزود: محال است خداوند مسئوليتي را براي مخلوق خود تعيين كرده باشد اما اسبابي براي اداي آن فراهم نكند؛ اين از عدل خدا به دور است.

احمدي نژاد در ادامه با بيان اين‌كه بايد خداوند را از نشانه‌هاي او شناخت و همه موجوديت عالم تجلي گاه آيات خداوند هستند، آن هم براساس موجوديت خودشان، گفت: انسان بالاترين آيه خداوند است اما اين انسان كامل است كه مي‌تواند راهنما انسان بوده و بشر را به اوج كمال برساند.

رييس جمهور در ادامه با بيان اين‌كه شناخت واقعي خداوند فقط از سوي انسان كامل ميسر است، گفت: اگر انسان كامل در جهان نباشد، راهي براي شناخت خدا وجود نخواهد داشت، البته مي‌شود خدا را اثبات كرد، اما نمي‌شود او را شناخت، بنابراين در اين راه ابتدا بايد ما خودمان را بشناسيم و در اين راستا نيازمند شناخت انسان كامل هستيم زيرا حقيقت انسان را جز با انسان كامل نمي‌توان دريافت.

احمدي نژاد در ادامه با طرح اين سوال ‌كه عينيت و صراط مستقيم چيست؟ گفت: عينيت و صراط مستقيم، انسان كامل است، چون تنها كسي كه مي‌تواند راهنما باشد، همان انسان كامل است.

رييس جمهور در ادامه با بيان اين‌كه خداوند انسان كامل را خلق كرده است تا تجلي همه اسماء الهي باشد، گفت: ما جز شناخت امام، نمي‌توانيم دريافتي از خداوند داشته باشيم و وقتي امام را زيارت مي‌كنيم در اصل خدا را زيارت مي‌كنيم، بنابراين زيارت امام، انسان را به خداوند نزديك مي‌كند.

احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه هر كس با حقيقت امام آشنا شود، عاشق او خواهد شد، گفت: محال است كسي كه فطرت خود را سركوب نكرده باشد، امام را زيارت كند و عاشق او نشود. اگر حقيقت وجود امام رضا را براي هفت ميليارد جمعيت جهان درست تعريف كنيم، همگان عاشق او خواهند شد.

رييس جمهور در ادامه با بيان اين‌كه چرا امام، امام شد، گفت: اين انتخاب خداست و خداوند ويژگي‌هاي امام را معرفي مي‌كند كه مهمترين اين ويژگي‌ها، عبد بودن است.

احمدي نژاد در ادامه با بيان اين‌كه همه بندگي، اوج عظمت انسان بر روي زمين است، به موضوع آزادي اشاره كرد و گفت: آزادي يك مطالبه و آرزوي تاريخي انسان‌هاست، نمي توان كسي را پيدا كرد كه به دنبال آزادي نباشد، از سوي ديگر تنها راه رسيدن به آزادي مطلق عبارت است از بندگي مطلق و از اين رو امامان آمدند تا انسان را آزاد كنند، چون خود آزادترين انسان‌ها و بنده‌ترين بندگان خدا هستند.

رييس جمهور در ادامه با تاكيد بر اين‌كه امام اوج معرفت است، گفت: ما معرفت و نوري غير از وجود امام نداريم و از سوي ديگر امام واسطه فيض و رحمت خداست. امام اوج معرفت است و هيچ كس را در عالم هستي مهم‌تر و بالاتر از خدا نمي‌شناسد.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه امام عين عدالت است، گفت: امام در درون خود عدالت كامل و تجلي آن است؛ امام عينيت عدالت و هدايت است.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه بزرگترين نتيجه زيارت امام رضا (ع) بايد متصل شدن به امام و انسان كامل باشد، گفت:‌ امروز وارث همه خوبي‌هاي عالم امام عصر (عج) است، بنابراين بايد از معرفت امام رضا (ع) به امام عصر (عج) متصل شويم. خدا را سپاسگزاريم كه معرفت امام در جمهوري اسلامي ايران رو به گسترش است و افق نگاه به امام و عظمت او تنها در راستاي برآورده شدن حوائج فردي نيست. امروز در هر كجاي عالم سخن از امام رضا (ع) به گوش مي‌رسد بايد در زندگي انسان‌ها تاثير گذاشته و به شناخت بيشتر امام عصر (عج) ختم شود.

احمدي نژاد در ادامه به ذكر نام امام در سازمان ملل در سخنراني هاي خود اشاره كرد و گفت: در سخنراني خود در سازمان ملل آغاز و پايان سخنانم با نام امام بود كه برخي‌ها اعلام مي‌كردند، بسياري از افرادي كه در آنجا حضور دارند اين موضوع را نمي‌فهمد اما در سال‌هاي اخير ديديم كه ذكر نام امام چه تاثيري داشته است.

رييس جمهور با بيان اين‌كه براي اصلاح وضع موجود هيچ گزينه‌اي جز حاكميت امام زمان وجود ندارد، گفت: امام زمان براي همه انسان‌ها و همه موجودات عالم است، همانطور كه پيامبران براي همه انسان‌ها هستند.

رييس جمهور با بيان اين‌كه اگر عدالت حقيقي در جهان برپا بود، ميليارد ها انساني كه آمدند و رفتند، طعم انسانيت را مي‌چشيدند، اظهار داشت: امروز وظيفه ما اين است كه براي جايگزيني حاكميت امام عصر (عج‌) به جاي وضع موجود، تلاش كنيم.

رييس جمهور تاكيد كرد: نظم فعلي رفتني است و بايد جايگزين آن را ارائه كنيم و مدل جايگزين غير از حكومت امام عصر (عج) نيست.

احمدي نژاد گفت: روحانيون مسيحي نمي‌توانند دم از حضرت مسيح بزنند، اما در برابر ظلم، تبعيض و كشتار انسان‌ها سكوت كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنراني احمدي‌نژاد, فلسفه خلقت, انسان كامل, حاكميت جهاني, احمدی نژاد در مشهد, ,