موج تكذيبيه‌ها در قبال خبرسازي‌هاي سايت قاليباف عليه جبهه پايداري

يحيي‌زاده هم بعد از سالك تكذيب كرد/ بعضي سران جبهه پايداري را از صالح‌ترين نمايندگان دانسته و بارها به حال آن‌ها غبطه خورده‌ام!
 

 

اصرار سايت نزديك به قاليباف براي انتشار اخبار كذب عليه جبهه پايداري به نقل از نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي موجه جريان اصولگرا به‌جايي رسيده كه تنها در طي يك هفته اخير دو تكذيبيه در قبال اظهارات منتشر شده از قول آن‌ها منتشر شده است.

به گزارش رجانيوز، در حالي كه منطق مخدوش سهم ويژه آقايان لاريجاني و قاليباف در گروه موسوم به 8+7 كاملاً‌ محرز شده و كسي حاضر نيست به‌طور روشن دليل اين سهم‌خواهي را توضيح دهد و حتي برخي از اعضاي 8+7 مانند حدادعادل و فدايي نيز توضيح درباره اين ماجرا را به آيت‌الله مهدوي‌كني حواله مي‌دهند و مي‌گويند نظر خودشان نيز چنين چيزي نبوده است، رسانه‌هاي پرشمار منسوب به اين دو نفر به‌طور مستمر و روزانه در حال فضاسازي عليه جبهه پايداري هستند، چراكه جبهه پايداري بيشترين تلاش را براي حذف اين افراد از مركزيت تصميم‌گيري براي اصولگرايان با دلايل سه‌گانه كرده است.

صادق محصولي عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي روز پنج‌شنبه گذشته در يك نشست دانشجويي در مورد اين دلايل سه‌گانه توضيح داد:

«بعضی ها از بس که حرفی برای گفتن ندارند، می گویند جبهه پایداری سهم خواهی می کند. ما چه سهم خواهی‌اي می کنیم؟ ما می گوییم رهبری فرمودند که قوا در انتخابات دخالت نکنند و احترام انتخابات را داشته باشند، خب اگر یکی از رؤسای قوا یک نماینده داشته باشد، رؤسای قوای دیگر هم می توانند مدعی داشتن نماینده باشند و این درست نیست. ما روی این موضع مقام معظم رهبری تاکید داریم و از این اصل کوتاه نمی آییم؛ شاید از افراد کوتاه بیاییم و بگذریم، شاید از ترجیحات کوتاه بیاییم اما از مواضع رهبری و منویات ایشان و از اصول کوتاه نمی آییم.

در دوره قبل، قرار این بود که غیر از جبهه متحد کسی لیست ندهد و یکی از اعضای 6+5 بنده حقیر بودم. شش نفر به عنوان اجرایی داشتیم و پنج نفر که با اجماع شش نفر برای حکمیت انتخاب شده بودند؛ حکم یعنی داور و داور دعوای بین آن‌هایی را که اختلاف دارند، حل می کند. منتهی داور باید مرضی‌الاطراف باشد نه اینکه اول هفت نفر به عنوان داور انتخاب شود، بعد بیایند و بگویند نفرات دعوا را تعیین کنیم، به نظر شما جالب نیست؟ حتما هست! یعنی چند نفر اول به عنوان حکم تعیین شوند، بعد اضلاع را تعریف کنند، در حالی که این اضلاع باید حَکَم را تعیین کنند، چون می خواهند به حُکم آن‌ها پایبند باشند. این مسئله در 6+5 اتفاق افتاد و با اجماع سه ضلع پنج نفر را به عنوان حَکَم انتخاب کردند.

مطلب دیگر ینکه در آن دوره گفته شد که لیست دیگری ارائه نشود اما برخی از این آقایان که شخصا در 8+7 نماینده دارند، آمدند و لیست اصولگرایان فراگیر را در مقابل لیست جبهه متحد اصولگرایان ارائه دادند.

مطلب دیگر اينكه، این‌ها که در جریان فتنه موفق نبودند، مردود شدند یا ساکت بودند، آیا به عنوان یک معلم شما برای این سه غلط فرد را تشویق می کنید یا تنبیه؟ یعنی دو نفر الان اضافه شده اند به صورت تکی و نه از اضلاع نه گروه ها و نه جریان ها که در 5+6 گذشته نبودند، از آن موقع تا حالا سه مورد ابتلا پیش آمده و آنها رفوزه شده اند، حالا بگوییم بیایید شما را تشویق کنیم و به شما سهم ویژه بدهیم!

اینکه جبهه پایداری در معرض فحش، ناسزا و انواع تهمت ها قرار می گیرد، به خاطر این است که ما در مواردی که نظر حضرت آقاست، پایداری می کنیم و نظر ایشان هرچه بود ما مطابق آن عمل خواهیم کرد. تا به حال هم به تناسب مواضعی که داشتیم، سعی کردیم که بر خلاف طرف مقابل نظری نگوییم که وحدت را خدشه دار کند.»

اما در مقابل اين استدلال‌ها، رسانه‌هاي پرشمار منسوب به دو فرد محل مناقشه به‌جاي ارائه پاسخ قانع كننده تخريب جبهه پايداري را در دستور كار ثابت خود قرار داده‌اند و جالب اينجاست كه از انتشار مطالب كذب آن‌هم به نقل از شخصيت‌هاي جريان اصولگرا هيچ ابايي ندارند.

در حالي كه هفته گذشته حجت‌الاسلام احمد سالك مصاحبه خود را با يك سايت وابسته به قاليباف تكذيب كرد، امروز نيز حجت‌الاسلام يحيي‌زاده در نامه‌اي خطاب به گردانندگان اين سايت نوشت:

«احتراماً به استحضار مي‌رساند روز 21/7/90 خبري از اينجانب با تيتري دال بر اينكه من ادعا كرده‌ام در انتخابات آينده مجلس بعضي از كانديداهاي جريان انحرافي و جبهه پايداري مشترك است، نقل كرده‌ايد كه البته من تاكنون هرگز چنين اعتقادي نداشته و هرگز نگفته‌ام و كاملاً تكذيب مي كنم و تقاضا دارم به شكل مطلوب هرچه سريع‌تر در آن سايت منعكس فرماييد.

لازم به ذكر است اينجانب در گفت‌وگوهايي كه بارها با بعضي از فعالين و نخبگان داشته‌ام همواره تأكيد نموده‌ام كه جريان انحرافي بسيار زيركتر از آن است كه كانديداي خود را براي مجلس نهم معرفي كند و به زعم من با چراغ خاموش شركت خواهد كرد، حال چطور گوينده اين سخنان مي‌تواند مدعي وجود كانديداهايي مشترك بين جريان انحرافي و اصولگرايي باشد!

ضمناً اينجانب همواره بعضي از سران جبهه پايداري را از بهترين، صالح‌ترين، موفق‌ترين نمايندگان مجلس هشتم دانسته و بارها به حال آن‌ها غبطه خورده‌ام!

اميدوارم همواره در اطلاع‌رساني، اصل صداقت و سلامت را مبناي فعاليت‌هاي خود قرار دهيد.»

همين سايت هفته گذشته نيز به نقل از حجت‌الاسلام سالك عنوان "قدرت جذب «پول» جریان انحرافی برای جبهه پایداری" را انتخاب كرد اما وي يك روز بعد در گفت‌وگويي اظهارات منتشر شده به نقل از خود را كاملاً‌ تكذيب كرد.

وي با انتقاد شدید از نحوه انتشار سخنان خود در یک سایت خبری منتسب به اصولگرایان، تیتر انتخابی این سایت (قدرت جذب «پول» جریان انحرافی برای جبهه پایداری) را حرکتی ژورنالیستی خواند و اظهارداشت: من این سایت و برخی دیگر از سایت‌هایی را که به دنبال اغراض سیاسی خود هستند را نصحیت می‌کنم که دست از این کارها خود بردارند.
 
سالك گفت: مطالب بیان شده در این گفت و گو کاملا روشن است من گفته‌ام که من شنونده این اخبار هستم و اطلاع دقیق از این اخبار ندارم، اما طوری مطالب منتشر شد که گویا من یقیناً این مطلب را گفته‌ام.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارزه ادامه داد: بنده اعضای جبهه پایداری را قطعا از اطلاع جبهه اصولگرا می‌دانم و شاگردی و همراه اساتید بزرگی مانند حضرت آیت الله مصباح یزدی را در این 40 سال برای خود افتخار می‌دانم؛ آیت الله مصباح یزدی شخصیتی است که رهبر معظم انقلاب درباره معظم له فرمودند که ایشان جای شهید مطهری رادر عصر حاضر پر کرده‌اند.
 
سالک گفت: این اتهامات منتشر شده به نقل از من، توهین به اعضاء جبهه پایداری است. اعضا جبهه پایداری را بنده می‌شناسم آنها افرادی ولایی، معتقد، اصولگرا ودلسوز انقلاب اسلامی هستند. نقش تعیین کننده آنها در مقابله و مبارزه با جریان برانداز دوم‌خرداد و اصلاح طلبان در فتنه 88 و حتی ساکتین بر کسی پوشیده نیست.
 
وی افزود: منشور اصولگرایی سند راهبردی همه طیف‌‌های اصولگرایی است و همه اضلاع بر آن پایند هستند.
 
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: جریان انحرافی جریان خطرناکی است که همه ما باید در مقابل آن هوشیار باشیم و افکار انحرافی آنها را تبیین کنیم و این مسائل ربطی به جبهه پایداری ندارد.

حدود سه ماه قبل نيز در واكنش به توقيف نشريه 9 دي، همين سايت اقدام به خبرسازي‌هايي كرد كه آيت‌الله مجتهد شبستري امام جمعه تبريز و حجت‌الاسلام آشتياني نماينده قم اظهارات منتشر شده به نقل از خود را از اساس تكذيب كردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آشتياني در تكذيبيه خود نوشت: «ششم تيرماه از طرف آن پايگاه خبري با بنده تماس گرفته شد و خبرنگار مربوطه در سئوال خود اصرار زيادي داشت تا در خصوص توقيف هفته نامه 9 دي از اينجانب تأييدي بگيرد.

بنده در پاسخ با اشاره به توجيه كساني كه روزنامه را توقيف كردند، گفتم كه هيأت نظارت بر مطبوعات علت را كاريكاتور عنوان مي‌كند ولي اين بهانه است. بنده با توقيف هفته نامه 9 دي مخالف هستم و جنس جملاتي را كه در مصاحبه آورده شده، از اينجانب نيست و آن‌را تكذيب مي‌كنم و به طور كلي اعتمادم از اين خبرگزاري سلب شد و به هيچ‌وجه ديگر اعتمادي به آن ندارم.

لطفاً طبق قانون مطبوعات اين تكذيبيه را در همان قسمت و به همان ميزان زماني كه خبر كذب و دروغ قرار گرفته بود، قرار دهيد.»

اين سایت به نقل از حجت‌الاسلام آشتیانی نوشته بود: «حجت الاسلام رضا آشتیانی نماینده مردم قم در این باره به «فردا» گفت: متاسفانه نشریه ۹ دی با انتشار چنین کاریکاتورهایی راه را برای دیگران هم باز کرد. این اقدام مسئولان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. وی با اظهار خشنودی از نحوه برخورد با این نشریه، گفت: باید با چنین اعمالی در حوزه خبر برخورد کرد تا مبادا دیگران هم بر این باور شوند که می‌توانند به راحتی به لباس مقدس روحانیت توهین کنند.»

آيت‌الله مجتهد شبستري نيز همان زمان با رد برداشت جانبدارانه از صحبت‌هايش اعلام كرد: «صحبت‌هاي اينجانب با مركز خبر حوزه كه در برخي خبرگزاري‌ها نيز نقل شده، ارتباطي با جريان توقيف نشريه 9 دي نداشته و در سؤال خبرنگار هم هيچ اشاره‌اي به جريان مذكور نشده بود. اينجانب در مقابل سؤال خبرنگار به طور كلي از حفظ جايگاه روحانيت و از آثار و خدمات روحانيت مطالبي گفتم و تعيين مصداق درباره صحبت‌هاي اينجانب، تكذيب مي‌شود.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : موج تكذيبيه‌ها, خبرسازي‌هاي سايت قاليباف, قاليباف عليه جبهه پايداري, يحيي‌زاده, بعضي سران جبهه پايداري, صالح‌ترين نمايندگان, اخبار كذب عليه جبهه, نمايندگان مجلس, شخصيت‌هاي موجه جريان اصولگرا, ,