بیست و پنجمین شماره 9دی منتشر شد

 

بیست و پنجمین شماره هفته نامه 9دی امروز شنبه بیست و سوم مهرماه منتشر شد. تیتر یک 9دی با عنوان «صدای شکستن استخوانهای کاپیتالیزم به گوش می‌رسد» تحلیلی تفصیلی در مورد جنبش تسخیر وال استریت است که به واکاوی ریشه‌های این حادثه بزرگ در ساختار اقتصادی و سیاسی نظام آمریکا پرداخته و به پیامدها و تأثیرات عمیق آن برای نظام سرمایه داری اشاره می کند.

همچنین 9دی عکس یک خود را به حجت الاسلام سالک، سخنگوی جامعه روحانیت اختصاص داده که این هفته مهمان صفحه گفتگوی 9دی است. سالک در این گفتگو که با عنوان «قبول دارم طیف‌های دیگر هم به ترکیب 8+7 انتقاد دارند» منتشر شده، دیدگاههای خود را درباره جبهه پایداری، 8+7 و ترکیب آن، سهم خواهی برخی گروههای اصولگرا، وحدت و ..... بیان کرده است.

یادداشت اول این هفته 9دی با عنوان «راز این یادآوری پی در پی چیست؟» به تحلیل سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم کرمانشاه پرداخته است. مدیر مسئول 9دی در این یادداشت به این سؤال پاسخ داده که چرا بازخوانی فتنه 88، به ترجیع‌بند سخنان رهبری از سال 88 تا کنون تبدیل شده است؟
 
هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، ضمن انتشار نقدی بر فیلم «یه حبه قند» به بهانه اکران آخرین اثر سینمایی میرکریمی که توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تولید شده است به نقد عملکرد سینمایی حوزه هنری پرداخته و گزارشی از تولیدات این سازمان در طول فعالیتش را منتشر کرده است. همچنین بررسی دلایل حمایت گسترده و عجیب جریان روشنفکری سینما از «یه حبه قند» میرکریمی و حوزه هنری، موضوع دو یادداشت دیگر این صفحه است. دیگر یادداشت مهم این صفحه که به بررسی تلویزیون اختصاص دارد «پدیده موسوم به باحجابان بی‌حیا در تلویزیون ایران»» نام دارد که به انتقاد از نحوه نمایش و شیوه رفتار برخی خانمهای مجری در برنامه های سیما پرداخته است.
 
بازنشر یک گفتگوی قدیمی با همسر رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «اشیاء تجملاتی را به خانه راه نداده ایم» مطلب خواندنی دیگری است که مخاطبین می توانند در صفحه آخر 9دی بیست و پنجم آن را بخوانند. «بازداشت مدیر مسئول رجانیوز با شکایت علی لاریجانی» عنوان دیگر مطلب صفحه آخر 9دی است که ضمن انتقاد شدید نسبت به بازداشت میثم نیلی در هفته گذشته که با شکایت علی لاریجانی صورت گرفته بود، با یادآوری اقدامات مشابه لاریجانی مانند شکایت از بسیج دانشجویی و شکایت وی از مدیرمسئول 9دی، به سلسله وار بودن این اقدامات برای محدود سازی به تریبونهای رسانه ای جریان سوم تیر و جبهه پایداری اشاره نموده است.  
 
صفحه اقتصاد 9دی یادداشتی با عنوان «مهم تر از مصوبه، عزم اجراست» منتشر کرده که ضمن یادآوری توصیه‌های قدیمی و بر زمین مانده رهبر انقلاب به دولت درباره خرید کالای داخلی، ضمانتهای اجرایی مصوباتی مانند مصوبه اخیر دولت درباره منع خرید کالای خارجی را مهم تر از خود مصوبه عنوان کرده است. «نگاه تشریفاتی مسئولان به فرمان 8 ماده ای» و «تمرکز بر اختلاس از بانکها غفلت از نفوذ انحراف در خصوصی سازی» عنوان دیگر مطالب این صفحه است.
 
«قدم به قدم با مردم تا پیشروی انقلاب» عنوان تحلیلی است در صفحه سیاست، درباره سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب که به گفتمان سازی‌های راهبردی رهبر انقلاب در هر یک از این سفرها اشاره کرده است. بررسی و واکاوی قرآنی مسئله انحراف و استقامت در راه حق موضوع یادداشت دیگری است که با عنوان «انحراف، نتیجه عدم پایداری» در صفحه سیاست منتشر شده است. دومین قسمت از «پشت پرده علاقه فتنه‌گران به پردازش انحرافیون» که تحلیلی است تفصیلی درباره اهداف گفتمانی جریان فتنه در پردازش جریان انحراف برای زمین گیر کردن جریان ناب اصولگرایی؛ «طلوع خورشی از مغرب» درباره سفر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه و «چالش‌زایی انتخابات، عرضی یا ذاتی؟» درباره راههای نفوذ دشمن برای چالش آفرینی در انتخابات از مطالب صفحه سیاست جدیدترین شماره 9دی هستند.
 
صفحه بلاگستان 9دی هم در یادداشتی با عنوان «فضای مجازی، پنجمین بعد نبرد حقیقی» به تبیین مسئله جنگ سایبری و دلایل و انگیزه‌های دولتها از به راه انداختن چنین جنگی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود پرداخته است. «هر شهید یک وبلاگ» عنوان مطلب دیگر این صفحه است که به راه اندازی سرویس شهید بلاگ اشاره می کند. «تحصن وبلاگی فرزند شهید شاکری» و فرمان چهارم از ده فرمان اینترنتی با عنوان «حکومت نظامی اینترنت را در هم بشکنید» دیگر مطالب صفحه بلاگستان هستند.
 
ششمین شماره از سلسله مطالب بازخوانی خبری - تحلیلی فتنه هشت ماهه 88 و چگونگی رفتار خواص که 9دی از چند شماره قبل انتشار آن را آغاز کرده است، با عنوان «انقلاب مخملی یا کودتای پست مدرن؟» به مخاطبان 9دی ارائه گردیده که به یادآوری اتفاقات و مواضع خواص طی روزهای نهم تا پانزدهم تیرماه 88 اختصاص دارد. همچنین دو تحلیل درباره رفتارهای انتخاباتی موسوی و کروبی نیز در این صفحه منتشر شده است.
 
مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی، این هفته می توانند دومین بخش از مقالات کارگزاران بیت منتظری در بیت امام (رحمه الله علیه) را با عنوان «حکایت نفوذ باند منتظری همچنان باقی است» در بیست و پنجمین شماره 9دی بخوانند. این مقاله تحلیلی مستند به بررسی ابعاد پنهان و ارتباطات گسترده برخی دیگر از نزدیکان بیت منتظری مانند غلامعلی رجایی، عیسی ولایی و عماد باقی با موسسه تنظیم و نشر آثار امام پرداخته است.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بیست و پنجمین شماره 9دی, نشریه 9دی, شکستن استخوانهای کاپیتالیزم, جنبش تسخیر وال استریت, ,