هفتخند
اندر تفاوت میثم نیلی با فائزه هاشمی/ تاج‌زاده، تاج‌زاده خدا نگهدار تو!

 

طنز - محمد رضا شهبازي:

1

بازی آنجلینا جولی در لیگ برتر

بعد از اینکه دو تن از بازیکنان یک تیم لیگ برتری ترجیح دادند وقت‌شان را در راه زمین فوتبال تا دستشویی تلف نکنند، خبر رسید که در هفدهمین دوره مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا یک دختر و پسر قزاقستانی به گونه‌ای به معاشقه پرداخته‌اند که موجب جلب توجه همه حاضرین شدند. بعد از آن هم در بازی پرسپولیس و داماش، بازیکنان پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن گل حرکتی انجام داده اند که اگرچه برای نشان دادن شادی بوده اما بیشتر فهم، شعور، حیا و خیلی چیزهای دیگرشان را نشان داده است.

از آنجا که اصولاً فکر اصلاح بازیکنان حتی از فکر برکناری مشایی هم خنده دار تر است، بنابراین پیشنهادهایی ارایه می شود تا از اثرات سوء این حرکات کاسته شود:

الف) تماشاگران موظف شوند پس از به ثمر رسیدن گل به مدت دو دقیقه چشم خود را بسته و با انگشت، گوش‌های خود را بگیرند یا اینکه بعد از به ثمر رسیدن گل، نور افکن های استادیوم به مدت دو دقیقه خاموش شود.

ب) ورود افراد زیر 18 سال به استادیوم ها بدون رضایت نامه محضری با سه ضامن کارمند دولت با نامه کسر از حقوق، ممنوع شود.

ج) کمیته منشور اخلاقی با دادن پول به رقبای پرسپولیس از آنها بخواهد در برابر این تیم ببازند تا بازیکنان پرسپولیس بعد از یک برد تا این حد خوشحال نشوند.

د) از آنجلینا جولی برای بازی در لیگ برتر ایران دعوت شود تا اگر چنین اتفاق هایی افتاد، بتوانیم بندازیم گردن استکبار بی ناموس و بعد بازیکنان فوتبال طی نامه ای به آقای سلحشور اعتراض کنند!

2

تفاوت میثم نیلی با فائزه هاشمی

دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای به بیانیه دانشجویان درباره تأخیر در دادگاه فائزه هاشمی پاسخ داد. در بخشی از این بیانیه که هم‎زمان درباره پرونده فائزه هاشمی و میثم نیلی توضیحاتی داده شده، آمده است: «پرونده اتهامی خانم فائزه هاشمی...» و بعد در ادامه درباره پرونده مدیرمسئول رجا آمده: «در خصوص متهم میثم نیلی نیز...»

البته اصولا آگاهان خیلی علاقه ندارند که در این گونه موارد گمانه زنی کنند چراکه معتقدند آن را که خبر شد خبری باز نیامد(!) اما با اصرار ما حاضر شدند کمی در باره دلیل استفاده کلمه «خانم» برای فائزه هاشمی و «متهم» برای میثم نیلی گمانه بزنند که خلاصه آن بدین شرح است:

احتمالا در متون قدیم کلمه "خانم" معادل کلمه متهم و یا کلمه متهم معادل "آقا" بوده است. یا اینکه چون فائزه هاشمی خانم است و احترام خانم‌ها واجب است، دادستانی رویش نشده برای ایشان از واژه منحوس متهم استفاده کند. البته آگاهان اعتقاد دارند که حتی استفاده از لفظ خانم هم برای فائزه هاشمی توهین است، چرا که وی انصافاً برای خودش یک پا مرد است و اگر پایش بیفتد، به تنهایی می تواند به اندازه ده مرد ساندویچ بخورد!

3

تاج‌زاده، تاج‌زاده خدا نگهدار تو

«هم‌وطنان عزیز برای نشان دادن اعتراض خود به اقدام غیرقانونی حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و نیز محکومیت احکام غیرقانونی و غیرعادلانه علیه فعالان سیاسی، انتخاباتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری و اعلام هم بستگی با همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در کنار فعالیت های دیگر، اولین دوشنبه هر ماه را روزه بگیرند و یا دست به اعتصاب غذا بزنند.»

من چه چیزی باید بگویم، نه واقعا من چی باید اضافه کنم به این پیشنهاد آقای تاج‎زاده که از دل سیاه‌چال‌های جمهوری اسلامی و در حالی که هیچ ارتباطی با بیرون نداشته و زنش از طریق کبوتر نامه­بر از او با خبر شده و همچنین سرش تا گردن در توالت فرنگی بوده و با یک دست سیم اتو را در پریز برق کرده بوده تا برق تهران در ساعات اوج مصرف قطع شود و مراقب بوده در برابر قلقلک های دژخیمان رژیم نخندد تا همچنان همراهی‌اش با راهپیمایی سکوت برقرار باشد و به موقع از درازگوش تراوا بپرد بیرون و... (بیاید یه بار دیگه با هم برگردیم به ابتدای پاراگراف تا ببینیم با چه فعلی باید این جمله رو تموم کنیم!) ابراز شده است؟ یعنی آیا این پیشنهاد برای طنز شدن نیاز به چیز دیگری دارد؟ حاشا و کلّا!

4

گشت ارشاد زیر مجموعه سازمان هواشناسی می‌شود

باز دوباره پاییز برگ ریز فرا رسید و بچه های گشت ارشاد رفتند تا با اولین اشعه های آفتاب بیرون بیایند. لذا با توجه به اینکه اجرای طرح گشت ارشاد ارتباط وثیقی با بارندگی و درجه هوا دارد، پیشنهاد می شود تا اجرای این طرح هم به سازمان هواشناسی محول شود چرا که واضح و مبرهن است که این سازمان بهتر از نیروی انتظامی می تواند درجه هوا و متعاقبا زمان مناسب برای اجرای طرح را پیش‌بینی کند!

5

قبر اوکازیون با ویوی رو به جنت

«شهرداری تهران، قیمت قبرهای بهشت زهرا را اعلام کرد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران حداقل قیمت خرید قبر را 350 هزار تومان و حداکثر 15 میلیون تومان (برای هر طبقه) اعلام کرد. حسین کلخورانی همچنین برای فروش قبرهای سه طبقه این گورستان، حق تقدم را به کسانی دانست که نخستین نفر را در طبقه زیرین دفن کرده و گفت: «وابستگان متوفی اول، می توانند 2 طبقه بالای آن را هم خریداری کنند. با این حساب، یک قبر سه طبقه در بالاترین حد، 45 میلیون تومان قیمت دارد. 15 میلیون تومان برای هر طبقه.»

احتمال داده می شود با توجه به اختلاف قیمتی که در قبرهای شهر مردگان وجود دارد، آگهی های زیر در آینده ای نزدیک به چشم بخورد:

- اوکازیون، سه طبقه برِّ اتوبان تهران قم، دسترسی آسان، فروش.

- یک واحد دوبلکس (با سقف بلند به ارتفاع سه طبقه)، فروش یا معاوضه با خانه در نیاوران!

- طبقه دوم، محیطی آرام و دنج، همسایه طبقه اول یک پیر مرد تنهاست که بر اثر سکته مرده و اصلا سر و صدا ندارد!

- سه طبقه یک‌جا، فروش فوری زیر قیمت به علت داشتن سه تا فرزند دانشجوی دانشگاه آزاد.

6

پسری به نام پنج کیلومتر!

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: «در جدید ترین آمار های ثبت احوال در میان اسامی دختران، فاطمه ، زهرا ، ستایش، آیدا و نازنین زهرا  پنج اسم اول دختران بوده است.» وی افزود: «اسم آیدا قبل از ماه مبارک رمضان در رتبه 44 قرار داشت اما بعد از آن با توجه به سریال ماه رمضان، به رتبه چهارم در میان اسامی دختران صعود کرد.»

این جواب دندان شکنی است به همه شما منتقدان صدا و سیما که به سریال‌های ماه رمضان این رسانه انتقاد می کردید. بله... خود شما؛ شما که حتی در برابر خودکشی یک کودک تحت تاثیر این سریال‌ها هم حاضر نشدید سر تعظیم فرود بیاورید و به موفقیت تلویزیون ایران اعتراف کنید. حالا چه می گویید؟ دیگر منتظر چه هستید؟ حتماً باید پسران هم اسم خود را به پنج کیلومتر، تا بهشت، تا، پنج، سه دونگ، سی­امین روز، سی­امین و... تغییر دهند تا ایمان بیاورید؟!

7 

سواد هم چیز نسبتاً خوبی است

روزنامه شرق در گزارشی در مورد اشتغال در ایران با زیر سؤال بردن آمار دولت در زمینه اشتغال نوشت: «امروز دیگر برای پیدا کردن بیکاران نیازی نیست پی افراد بی‌سواد یا دیپلمه باشید، چراکه خیلی راحت می‌توان از یک جامعه هدف ۱۰۰ نفری حداقل ۵۰، ۶۰نفر کار‌شناس (لیسانس) بیکار، ۱۰ الی ۱۵ نفر کار‌شناس ارشد، یکی، دو نفر دکترا و دست آخر ۲۰ تا ۳۰ فرد کم‌سواد (زیر دیپلم) پیدا کرد.»

جدای از اینکه وضعیت آماری که دولت می دهد، چگونه است، نکته ای که در همین چند خط جلب توجه می­کند، این است که طبق گمانه زنی روزنامه شرق، از هر صد نفر جامعه هدف تصادفی، بیش از صد نفر بیکارند! این مسئله اگرچه کمی عجیب است اما می توان برای آن دلایل علمی پیدا کرد چون مگر امکان دارد روزنامه شرق که متعلق به طیف روشنفکر با سواد و همه چیز دان است، اشتباه کرده باشد.

احتمالا برخی از این افراد در دو یا سه شیفت بیکار هستند! شاید هم بیکاری دکترها ضریب دو و سه می‌خورد. شاید هم سایت طرفدار آقاي قالیباف که این خبر را با تیتر "آمار دولت در مورد بیکاری دروغ است" کار کرده، حواسش نبوده که آدم هرقدر هم که از دست یکی عصبانی باشد، یا همان یکی مد نظر دماغش را سوزانده باشد، نباید هر چیزی را بنویسد که!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تفاوت میثم نیلی, تفاوت با فائزه هاشمی, تاج‌زاده, بازی آنجلینا جولی, آنجلینا در لیگ برتر, هفتخند, ,