بيانيه بسيج اميركبير در نقد انقلابي صداوسيما

 

 شورای متحصنین بسيج دانشجويی دانشگاه صنعتی اميركبير با تأکید بر مطالبات صورت پذیرفته در تجمع انجام شده در تاریخ 17 آبان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از مهندس ضرغامی رياست سازمان صداوسيما دعوت می كند که با حضور در جمع دانشجويان، به دغدغه ها و مطالبات انقلابی آنان پاسخگو بوده و به سوالات زير پاسخ گويند

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
 
رهبر عزيز انقلاب بارها بر اهميت دستگاه های رسانه ای كشور و در راس آنها صدا و سیما تاكيد داشته اند، اما تذکرات مکرر ايشان در باب جنگ رسانه ای و تهاجم فرهنگی، تبیین ماموریت های محوری راديو و تلويزيون در مواجهه با هجوم تبليغاتی دشمن و ترسيم اهداف کلان سازمان صدا و سیما تاكنون در صدا و سیما منعكس نشده است. صدا و سیمایی كه طبق راهبردهای رهبر عزيزمان بايد دانشگاهی برای تدريس اصول اسلام انقلابی بوده و ارايه كننده گرايش های اصولی نظام باشد، فارغ از برخی شهابهای درخشان گاه و بيگاه، در كليت خود در اين مسير حركت نكرده است. عدم وجود نظارت بر اين سازمان فرهنگی عريض و طويل و فرار مديران آن از پاسخگويی به دغدغه ها و نگرانی های نخبگان و مخاطبان انقلابی اين رسانه نيز راه را بر هرگونه تغيير و تحول موثر و صحيح در اين سازمان مسدود كرده است.
 
شورای متحصنین بسيج دانشجويی دانشگاه صنعتی اميركبير با تأکید بر مطالبات صورت پذیرفته در تجمع انجام شده در تاریخ 17 آبان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از مهندس ضرغامی رياست سازمان صداوسيما دعوت می كند که با حضور در جمع دانشجويان، به دغدغه ها و مطالبات انقلابی آنان پاسخگو بوده و به سوالات زير پاسخ گويند:
 
1. مديران راديو و تلويزيون ايران چه تصوری از مخاطبان برنامه های خود دارند؟ آيا مديران و برنامه سازان بخش مهمی از انرژی خود را صرف به دست آوردن رضايت قشر روشنفكر و غيرانقلابی نكرده اند؟
 
2. دانشكده های صداوسيما كه بازوی اين سازمان برای تامين نيروی انسانی است چقدر در تربيت نيروی رسانه ای معتقد به انقلاب اسلامی موفق عمل كرده اند؟
 
3. ملاک و معیار مديران این سازمان برای تقدير از سريال های تلويزيونی و برنامه سازان چيست؟ آيا هر اثر نمايشی صرفا به اين دليل كه دارای تعداد مخاطب قابل توجهی بوده است، شايسته تقدير است؟
 
4. چرا در اكثر برنامه ها و مجموعه های نمايشی سیما به جای نشان دادن مفاهيم و معارف عميق اسلامی تنها به نمايش پوسته ای ظاهری از ديانت و اسلام (گنبد و بارگاه و ريش و تسبيح) اكتفا می شود؟ نگاه سكولاری كه در محصولات راديو و تلويزيون به ديانت وجود دارد از كجا نشأت می گيرد و چه هدفی را دنبال می كند؟
 
5. چرا شبكه قرآن سيما كه بايد مروج نگاه جامع الاطراف قران كريم در تمامی زوايای زندگی انسان باشد به شبكه "تلاوت" تقليل يافته است؟ آيا اين امر از نگاه حداقلی مديران صدا و سیما و اين شبكه به اين كتاب آسمانی حكايت نمی كند؟
 
6. صدا و سیما تاچه اندازه برای دادن "پادزهر"های مسايل گوناگون سياسی و فرهنگی به مخاطبين خود برنامه ريزی می كند؟ و از سوی ديگر در مقابل مسايل و شبهات طرح شده در رسانه های رقيب (اعم از تصويری و غير تصويری) چقدر فعالانه و موثر وارد ميدان می شود؟
 
7. چرا تصوير جهان اسلام در تلويزيون ايران تا اين اندازه مخدوش، غيرواقعی و ناقص است؟ چرا پوشش اخبار و رويدادهای مهم جهان اسلام (بويژه در ماه های اخير) به اندازه پخش زنده ی مسابقات فوتبال ليگ های اروپايی اهميت ندارد؟
 
8. چرا مديران راديو و تلويزيون ايران انتقادپذير نيستند و با منتقدين خود برخوردهای حذفی می كنند؟
 
شورای متحصنین بسيج دانشجویی دانشگاه آمادگی خود را برای ميزبانی از رياست سازمان صداوسيما و شنيدن پاسخ اين سوالات و سوالهای ديگر دانشجويان درباره ساختار، مديريت و پيام های صدا و سیما اعلام می‌دارد.
 
در پایان اعلام می داريم كه در صورت عدم ايجاد تغییر در روند فعلی این سازمان و نگرفتن پاسخ های درخور از مديران آن، شاهد تجمعات و تحصن های انقلابی دیگر در این زمینه خواهيم بود.
 
 
والسلام علی من اتبع الهدی
 
بسيج دانشجویی
 
دانشگاه صنعتی اميركبير

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بيانيه بسيج اميركبير, نقد انقلابي صداوسيما, ,