عضو جبهه پايداري: مصوبه حقوق مادام‌العمر کار اشتباهی بود

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه حقوق مادام‌العمر کار اشتباهی بود که در این راستا من به این مصوبه رای ندادم و به نظر شورای نگهبان قانون حقوق مادام‌العمر مصوب مجلس را رد خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس ، مهدی کوچک‌زاده عصر دیروز در جلسه سلسله نشست‌های سیاسی انجمن‌های اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد با عنوان میوه ممنوعه و موضوع واکاوی تقابل ایران و آمریکا که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با حقوق مادام‌العمر، مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را به تصویب رساند که مربوط به تغییر یک قانون بود.

*در تفسیر یک مطلب، قانون جدیدی وضع کردند که نباید وضع شود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این قضیه مجلس شورای اسلامی با توجه به تردید که مجری در ارتباط با اجرای یک قانون داشت به برسی آن پرداخت که در این راستا استفسار از قانون کردند.

وی افزود: اکنون به مصوبه مجلس کاری ندارم اما به نظر من در تفسیر یک مطلب قانون جدیدی را وضع کردند که این امر نباید شکل می‌گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به انعکاس این قانون در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: انعکاسی که در ارتباط با این قانون صورت گرفت دروغ بود و من صراحتا در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که این امر آبروی ما را می‌برد این چه مصوبه‌ای است.
 
*این گونه انعکاس پیامدی جز یاس و ناامیدی مردم ندارد
کوچک‌زاده ادامه داد: مصوبه حقوق مادام‌العمر به تصویب رسید اما در این میان انعکاسی که از این مصوبه انتشار یافت دروغ بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که مسلم است این گونه انعکاس کردن پیامدی جز یاس و ناامیدی برای توده مردم از نظام و خدمتگزاران این عرصه را به دنبال ندارد.

*ناامیدی مردم هدف دشمن در انتخابات پیش رو
وی با اشاره به پیامدهای که نامیدی مردم از نظام برای کشور می‌تواند به همراه داشته باشد اظهار داشت: در این راستا این گونه انعکاس و ناامیدی توده مردم یکی از اهداف دشمن با توجه به انتخابات پیش رو است.
کوچک‌زاده افزود: در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری حضور مردم در این انتخابات در حدود 85 درصد بود که این رقم از ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی در انتخابات سایر کشورهای جهان بی‌نظیر بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون دشمن می‌خواهد حضور مردم در انتخابات را با توجه به حضور گسترده مردم در دوره قبلی کم کند.

*حقوق به صلاحیت‌ها باید داد نه به پست
وی در ارتباط با حقوق مادام‌العمر مثالی را برای بیان کلام خود انتخاب کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال ممکن است وزیر آموزش و پرورش از یکی از معلمان و عملکرد آن رضایت داشته باشند که بر این اساس او را به عنوان معاون وزیر خود انتخاب کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط‌های پست‌های مدیریتی کشور از نظر احراز شرایط تحصیلاتی و شرایط قوی مدیریتی، افزود: با توجه به انتخاب فرد به عنوان معاون وزیر اکنون حقوقی که به او تعلق می‌گیرد حقوق یک معاون وزیر است.
کوچک‌زاده ادامه داد: پس از اتمام وزارت ممکن است با جانشینی وزیر جدید فرد دیگری نیز برای این امر انتخاب شود که این انتخاب جدید به معنای از دست رفتن شرایط فرد گذشته نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استدلالی که برای این امر انتخاب کرده اند این گونه بیان می‌شود که حقوق به صلاحیت‌ها داده می‌شود نه به پست‌هایی که به افراد داده می‌شود.

*کار اشتباهی بود رای ندادم، شورای نگهبان این قانون را رد می‌کند
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مصوبه حقوق مادام‌العمر کار اشتباهی بود که در این راستا من به این مصوبه رای ندادم و به نظر شورای نگهبان قانون حقوق مادام‌العمر مصوب مجلس را رد خواهد کرد.

*‌من اگر نامزد شوم از مشهد قطعا نامزد مجلس شورای اسلامی نیستم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پی مخالفت‌های رئیس دانشگاه پیام‌نور مشهد با برگزاری سخنرانی وی گفت: شاید یکی از دلایل مخالفت انتخابات پیش رو باشد که بر این اساس می‌گویم من اگر نامزد شوم از مشهد قطعا نامزد مجلس شورای اسلامی نیستم.
مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با مخالفت‌های ریاست دانشگاه پیام‌نور مشهد با برگزاری جلسه سلسله نشست‌های سیاسی انجمن‌های اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد با عنوان میوه ممنوعه و موضوع واکاوی تقابل ایران و آمریکا اظهار داشت: شاید یکی از دلایل مخالفت رئیس دانشگاه با برگزاری این گونه نشست سیاسی نزدیک بودن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

*چند صباحی کسری مدیریت در دست آنان است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه یک نفر از سوی بسیج دانشجوی دانشگاه دعوت می‌شود و پس از ورود در دانشگاه از سخنرانی او ممانعت به عمل می‌آید شاید نشانی از ضعف مدیریت باشد.
کوچک‌زاده ادامه داد: اما آنچه که باید در این راستا مورد توجه قرار بگیرد این است که مدیریت چند صباحی بیش نیست و پس از گذر مدتی کرسی مدیریت به فرد دیگری داده می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اکنون و در ارتباط با مدیریت کنونی که در دانشگاه‌ها وجود دارد صحبت کنم مدیران این دانشگاه به دلیل برخوردی که امروز داشتند شاید آن را خطاب به خود بگیرند.

*بسته بودن درب سالن آمفی تئاتر دانشگاه؛ شخصیت برجسته نبودم، مهمان که بودم
وی در ادامه به دعوت دانشگاه پیام‌نور مشهد در ارتباط با سخنرانی در راستای ایدئولوژی ایران در تقابل با آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی یک نهاد با سابقه مانند بسیج دانشجویی یک دانشگاه از یک نفر برای سخنرانی دعوت می‌کنند بستن درب سالن آمفی تئاتر دانشگاه چه معنایی می‌تواند داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر یک شخصیت برجسته‌ای نبودم که مهمان دانشگاه پیام‌نور مشهد که بودم.
کوچک‌زاده ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم که با شخصیت برجسته‌ای اینگونه برخورد شده است اما حداقل در عرصه نظام جمهوری اسلامی ایران کارنامه و فعالیت‌های من که مشخص است و در این راستا حداقل می‌توانستند به این امر دقت توجه داشته باشند.

*ضعف مدیریت و سوء تدبیرها
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گونه برخوردها در ارتباط با سخنرانی یک نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها می‌تواند نشانی از ضعف مدیریت و سوء تدبیرها باشد.
کوچک‌زاده تاکید کرد: من بارها در میان دانشجویان دانشگاه‌های گوناگون صبحت کردم حتی در شرایط بحرانی نیز سخنرانی داشته‌ام اما این ناهماهنگی میان رئیس دانشگاه پیام‌‌نور با بسیج دانشجویی آن هم برای موضوع مشخصی مانند آمریکا امری قابل قبول و پذیرفتنی نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سنجیده‌تر عمل کردن در انجام هر کاری به نفع خودشان و آینده‌ای که پیش رو دارند است.

*پافشاری بسیج دانشجویی و باز شدن درب آمفی تئاتر
در ادامه و با توجه به پافشاری اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور، درب سالن آمفی تئاتر دانشگاه برای برگزاری جلسه باز شد و جلسه واکاوی تقابل ایران با آمریکا پس از گذشت نزدیک به یک ساعت در محل آمفی تئار دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد.

*نمایندگان مجلس در دانشگاه سخنرانی نداشته باشند
یکی از دانشجویان پیام‌نور و عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اظهار داشت: متاسفانه رئیس دانشگاه پیام‌نور مشهد اعلام کرده است که نباید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دانشگاه به ایراد سخنرانی بپردازند.
وی ادامه داد: این نوع موضع‌گیری از سوی ریاست دانشگاه پیام‌نور آن هم در ارتباط با موضوع مشخصی مانند واکاوی تقابل ایران و آمریکا مناسب نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : عضو جبهه پايداري, مصوبه حقوق مادام‌العمر, مهدی کوچک‌زاده, ,