دبیر کل جبهه پایداری در دیدارهای جداگانه با فعالان سیاسی و دانشجویی اصفهان
موضع جبهه پايداري درباره ليست دادن/ بايد در راه ولايت هزينه شويم نه از ايشان هزينه كنيم/ چرا دیگر پیگیر ادعاي دو تابعیتي بودن من نیستند!
 

 

دبیر کل جبهه پایدرای که به دعوت اصفهانی‌ها برای سخنرانی در دهه اول محرم به این شهر رفته بود، در حاشیه مراسم عزاردای امام حسين علیه السلام با جمعی از مسئولان و فعالان سیاسی و دانشجویی اصفهان دیدارهای جداگانه داشت.

به گزارش رجانیوز، ديدار با آیت الله طباطبایی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، آیت الله مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، حجج الاسلام شوشتری و عمومی از روحانیون سرشناس، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر، مجتبی کرباسی دبیر جمعیت ایثارگران اصفهان، از جمله دیدارهای حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با مقامات سیاسی و فرهنگی استان اصفهان بود.

اساس حرکت جبهه پایداری فرهنگی است نه انتخابات

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این دیدارها با تاکید بر لزوم افزایش دغدغه مندی و حساسیت فعالان سیاسی و فرهنگی معتقده به انقلاب اسلامی نسبت به نظام و آرمان‌های آن اظهار داشت: حرکت جریان‌های اصولگرا باید با در نظر گرفتن شرایط سیاسی کشور باشد و نباید اجازه داد جریان‌های فتنه گر و منحرف از این فرصت استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی همچنین با یادآوری شعار جبهه پایداری انقلاب اسلامی مبنی بر «عقلانیت، عدالت و معنویت بر محور ولایت»، حرکت جبهه پایداری را گفتمانی دانست و افزود: «اساس فعالیت ما فعالیت فرهنگی است؛ نه خاص دوران انتخابات. و خط قرمز ما، مخالفان ولایت فقیه یعنی منحرفین و فتنه گران هستند.»

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین به دعوت شورای مرکزی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان در جمع دانشجویان حاضر شد و به پرسش‌های آنها در خصوص اهداف و فعالیت‌های جبهه پایداری انقلاب اسلامی پاسخ گفت.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در این نشست صمیمی که در یکی از حسینیه‌های اصفهان برگزار شد، گفت: بنده احساس جدایی با دانشجویان نمی‌کنم چون هم دانشجو بوده‌ام و هم طلبه و وجه اشتراک ما بسیار زیاد است.

رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به طور کوتاه به بیان فرآیند شکل‌گیری جبهه پایداری پس از فتنه 88 و تحلیل جریان‌های سیاسی دو سال گذشته در کشور پرداخت و با بیان اینکه فعالیت جبهه پایداری از جنس فرهنگی است، گفت: شعار ما، عدالت، عقلانیت و معنویت بر محور ولایت است و به‎دنبال وحدت آفرینی بین نیروهای پاک و جوان دغدغه‌مند نسبت به مقام ولایت هستیم و خطوط قرمز ما اصحاب فتنه و انحراف هستند.

تصور این استقبال بی نظیر را از تشکیل جبهه پایداری نداشتیم

آقاتهرانی ادامه داد: شاید باور نکنید که در شروع کار، حتی خود ما هم تصور این استقبال بی نظیر مردم و امت حزب الله از تشکیل این جبهه را نداشتیم.

دبیر کل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه ولایت مداری شعار ماست و در عمل، مقام ولایت فقیه را حجت می‌دانیم، افزود: ما در این راه با کسی عقد اخوت نخوانده ایم و دوست نداریم مقام ولایت را برای مقاصد خود هزینه کنیم و بر عکس دوست داریم هزینه این راه باشیم.

وی اظهار داشت: امروز تشکل های دانشجویی احساس می‌کنند كه جنس‌شان با حرف ما یکی است.

آقاتهرانی با بیان اینکه ما از آن جا که حزب نیستیم، پس به کسی قول هم عهدی و هم پیمانی نمی‌دهیم، افزود: شما هم خود را بند کسی نکنید، استقلال و حریت خود را حفظ کنید، بر سر اصول به دنبال مشترکات باشید.

دبیر کل جبهه پایدرای با تاکید بر اینکه به دنبال جذب حداکثری هستیم اما در مبانی و اصول کوتاه نمی‌آییم، گفت: کار ما در سراسر ایران جواب داده، بدنه جامعه حرف جبهه پایداری را حرف خود می‌داند.

اگر احساس کنیم که باید لیست دهیم لحظه‌ای درنگ نمی کنیم

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص لیست انتخاباتی با اشاره به عبارت "انا فی کل یوم رجل" در هر روز مرد آن روز باید بود، تصریح کرد: به عنوان جبهه پایداری هیچ‌گاه گفته نشده که لیست جداگانه برای انتخابات می‌دهیم یا نمی‌دهیم، مرتب در حال رصد اوضاع هستیم و اگر احساس کنیم که باید لیست دهیم لحظه‌ای درنگ نمی کنیم؛ اما از امروز حرفی برای فردا نمی زنیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه ما در استان‌های مختلف همایش‌های سراسری برگزار کرده‌ایم، گفت: این چند روز برای سامان‌دهی به اوضاع اصفهان و دیدار با مردم، علما و فعالان سیاسی در حال رایزنی هستم.

دبیر کل جبهه پایداری، فضای سیاسی اصفهان را متفاوت از فضای کشور دانست و افزود: من چون اصفهانی هستم و اوضاع اصفهان را می‌شناسم، به دلیل همین شناخت تاکنون جبهه پایداری در اصفهان اعلام موجودیت نکرده است، البته برای این شهر تدبیری کرده‌‎ایم که به موقع اعلام خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که سایر تشکل‌های سیاسی به سرعت در حال شکل‌گیری و فعالیت هستند و جبهه ی پایداری هنوز کاری نکرده است، با رد این مطلب گفت: جبهه پایداری به طور منظم و اصولی در حال شکل دهی به شوراهای استانی خود است و کارهای خوبی هم انجام شده است، ولی فعلا بنا به اعلام آن نداریم.

وی ادامه داد: باید اجازه داد تا فضا کمی روشن‌تر شود و حضرت آقا نظرات خود را مطرح کنند تا بدانیم وظیفه ما چیست و البته بنده هم همه گروه‌های فعال را به عمل به وظیفه در مقابل نظام، امام و شهدا دعوت می‌کنم.

چرا دیگر کسی پیگیر دو تابعیت بودن من نیست؟

دبیر کل جبهه پایداری در خصوص موضوع تابعيت دوگانه که درباره او مطرح شده بود، با تاکید بر اینکه باید تقوای الهی را رعایت کرده و يكدیگر را برای غلبه بر هم خراب نکنیم، افزود: چند روزی که در سفر حج بودم، رسانه‌ها را پر کردند که فلانی دو تابعیت دارد و فلان است و فلان است، به محض اینکه به ایران رسیدم، همه ساکت شدند، چرا کسی پیگیر دو تابعیت بودن من نیست؟

آقاتهرانی گفت:به همه دوستان مجلسی‌ام که در حال رایزنی برای انتخابات دوره بعد هستند پیشنهاد می‌کنم که از اصول کوتاه نیایند و از هر ابزاری استفاده نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: به لطف الهی امسال برای محرم بر خلاف برخی که در محل انتخاباتی خود حضور پررنگ تری پیدا می‌کنند، تهران را ترک کردم چرا که دوست نداشتم شائبه سوء استفاده از جلسه اباعبدالله الحسین علیه السلام پیش بیاید.

وی با تاکید بر انکه ما بنای ایجاد اختلاف نداریم، افزود: دیگران با ما مشکل دارند؛ پس مشکلشان را خودشان باید حل کنند، ما به کسی حمله نمی‌کنیم، با کسی هم کاری نداریم اما کار خود را می‌کنیم، آنها هم کار خود را  انجام دهند.

دبیر کل جبهه پایداری اظهار داشت: تنها قولی که به مردم می‌دهیم این است که بر سر اصول پایدار بمانیم و معامله نکنیم.

وی با بیان اینکه  سخنگو ندارم، گفت: حجت ما بیان حضرت آقا است و تفسیر به رای هم نمی‌کنیم و البته با ساکتین فتنه و منحرفین هم قرابتی نداریم.

آقاتهرانی در پاسخ به این سوال که آیا احساس نمی‌کنید وجهه حوزوی و اخلاقی خود را به عنوان یک استاد با ورود به سیاست از دست بدهید، گفت: سیاست ما عین دیانت ماست، حضرت امام(ره) یک عارف کامل بود و در عین حال او  از جمله سیاست مدارترین انسان‌ها بود. 

گفتنی است در این جلسه دبیران جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دبیر کل جبهه پایداری, فعالان سیاسی و دانشجویی اصفهان, موضع جبهه پايداري, آقا تهرانی, ,