بولتن جريان انحرافي با ناشي‎گري، علت حذف نيروهاي اصيل جريان سوم تير از دولت را لو داد
 

 

صابون بولتن نویسان جریان نفوذی در دولت این بار به تن سوم تیری‌های اصیل خورد، تا پس از صف‌آرایی این جریان با قشر مذهبی جامعه بر سر موضوع حجاب در ویژه‌نامه خاتون، این جریان حساب خود را با نیروهای انقلابی همراه با سوم تیر نیز به‌طور علني در رسانه‌اش مشخص کند و در عين حال، اين نظر نيز كه يكي از محورهاي اصلي فعاليت جريان نفوذي، "تصفيه دولت از عناصر اصيل و ريشه‌دار سوم تير به نفع منحرفان است"، يك‌بار ديگر اثبات شود.

به گزارش رجانیوز، روزنامه ایران در این ویژه‌نامه که با عنوان "ایران سیاسی" منتشر شده است، هر کدام از این شخصیت‌های ارزشی و مؤثر در دولت نهم و حرکت سوم تیر را با لحن متفاوت و البته توهین‌آمیز مخاطب قرار داده است.

روزنامه ایران، انتقادهاي این شخصیت‌های ارزشی از جریان منحرف و نفوذی در دولت و همچنین انتقاد از اقدام غیرقابل دفاع احمدی‌نژاد در خانه‌نشینی 11 روزه را با عنوان "تخریب و حمله به دولت مردمی" تعبیر کرده و علت این رویکرد نیروهای ارزشی دولت نهم را "سهم‌خواهی" از احمدی‌نژاد عنوان کرده است.

غلامحسین الهام، صادق محصولی، کامران باقری لنکرانی، پرویز فتاح، حسین صفارهرندی، مهرداد بذرپاش و داوود احمدی‌نژاد از جمله افرادی هستند که از سوی روزنامه دولت به عنوان "رفیق نیمه راه"، متهم به سهم‌خواهی از وی و نادیده گرفتن رفاقت با احمدی‌نژاد شده‌اند.

اما آنچه در این میان، میزان دیکتاتورمآبی حلقه انحرافی اطراف رئیس‌جمهور را مشخص می‌کند، دلایلی است كه این روزنامه برای جدایی آن‌ها از دولت عنوان کرده است.

به‌عنوان نمونه، روزنامه ايران عنوان "معروف امروز، ناشناخته ديروز" را براي معرفي دكتر كامران باقري لنكراني انتخاب كرد.

دكتر لنکرانی فوق تخصص گوارش و كبد و جوان‌ترين استاد تمام رشته‌ي خود در سراسر كشور است، آن‌هم در حالي كه در اين رشته بيشتر از 10 استاد تمام در كشور وجود ندارد. وي كه به‌دليل رویکرد علمي، انقلابي و حضور فعال خود براي حل مشكلات مردم در سفرهای استانی و سرکشی از بیمارستان‌های محروم در سراسر کشور، از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است، از سوی این روزنامه به عنوان فردی معرفی شده که آبرو و اعتبار خودش را از دولت احمدی‌نژاد گرفته و اکنون در حال خیانت به ولی نعمت خود است.

بولتن جريان انحرافي در ادامه با يادآوري انتقاد لنكراني از خانه‌نشيني رئيس‌جمهور مي‌نويسد: «ادبيات روزهاي آينده باقري‌لنكراني درخصوص دولت به كدام سمت پيش مي‌رود؟ اين سؤالي است كه پاسخ آن، ارتباط دقيقي با نحوه حركت جبهه پايداري خواهد داشت. آيا چهره شاخص اين جبهه، خاستگاه خود را فراموش خواهد كرد؟»

روزنامه ايران در بخش ديگري از شماره امروز خود به صادق محصولي پرداخته و با يادآوري حضور او در هیئت مؤسس جبهه پایداری که شامل دلسوزان انقلاب و جريان اصيل سوم‌تیر است، از وي به‌عنوان "خائن به رفاقت 35 ساله با احمدی‌نژاد" تعبير كرد و نوشت: «سرنوشت ظاهراً براي اين مرد عملگراي دولت‌هاي نهم و دهم تقديري ديگر را رقم زده بود. وي پس از جدايي از دولت و در اوج فشارهاي وارده بر احمدي‌نژاد با ادبيات واژه موهوم انحرافي، رفيق 35 ساله را تنها مي‌گذارد و به تشكيل جبهه پايداري اقدام مي‌كند.»

اين روزنامه همچنين انتقاد محصولي از جريان انحرافي و خانه‌نشيني احمدي‌نژاد را نيز عنوان كرده تا ناخواسته نشان داده باشد كه جريان نفوذي چنان در اطراف رئيس‌جمهور چنبره زده است كه هر كس كوچك‌ترين انتقادي به اين طيف بي‌ريشه كه با تقلب گفتماني خود را بر پيشاني دولت نشاند، داشته باشد، مشمول پروژه "حذف" مي‌شود ولو اينكه جزو ياران 35 ساله رئيس‌جمهور باشد.

محمدحسین صفار هرندی هم یکی دیگر از افرادی است که از توهین‌های روزنامه ایران بی‌نصیب نمانده و اين روزنامه در مورد او مي‎نويسد: «شايد بتوان صفارهرندي را فردي دانست كه با نگاه صفر و يكي خود به مسائل مي‌نگرد، روزي در قامت يك مدافع ظاهر مي‌شود و روز ديگر در قامت يك نابودگر.»

بولتن جريان انحرافي در پايان آنچه كه در مورد صفار هرندي نوشته، مي‌نويسد: «آري مرد كيهاني دولت نهم، امروز بيش از هر شخص ديگري منتقد دولت دهم است. آيا صفار اگر در دولت مي‌ماند، هم همين مواضع را داشت.»

روزنامه ايران در حالي كه تلاش مي‌كند انتقادهاي هرندي از جريان نفوذي را به‌دليل بركناري‌اش عنوان كند، باز ترجيح مي‎دهد كه هيچ اشاره‌اي به مخالفت‌هاي او با مشايي در آخرين روزهاي دوره مسئوليتش و به‌ويژه همان جلسه كذايي نداشته باشد كه برخي از اعضاي هيئت دولت مانند اژه‌اي (وزير اطلاعات وقت)، صفار هرندي (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي وقت)، حاج علي اكبري (معاون رئيس‌جمهور و رئيس وقت سازمان ملي جوانان) و خانم طبيب‌زاده نوري (رئيس وقت مركز زنان و خانواده رياست جمهوري) با مخالفت با تشكيل جلسه دولت به رياست مشايي، اجازه ندادند در شرايطي كه حضور مشايي به‌عنوان معاون اول رئيس‎جمهور مشروعيت و وجاهت قانوني نداشت، وي بر جلسه هيئت دولت رياست كند.

اما اين مخالفت به قيمت بركناري فوري او و اژه‎اي تمام شد اما زماني كه رئيس‌جمهور متوجه شد در صورت بركناري صفار هرندي، دولت به‌دليل تغيير نيمي از كابينه، از رسميت مي‌افتد، بركناري او را پس گرفت و هرندي نيز در نامه‌اي عنوان كرد كه تا معرفي دولت جديد حاضر است "يك عدد" در هيئت دولت باشد.

روزنامه ايران از دكتر غلامحسین الهام نيز با عنوان "مشاور محتاط" ياد كرده است و مي‌نويسد: «با گذشت زمان و بر سر كار آمدن دولت دهم، الهام از دولت جدا شد و هر چند عنوان مشاور حقوقي رئيس‌جمهور را يدك مي‌كشيد، اما در برخي صحنه‌ها كه نياز به حضور او احساس مي‌شد، سكوت را ترجيح داد.»

به نظر می‌رسد جریان نفوذی در دولت که در گام ابتدایی خود اغلب همراهان اصلی احمدی‌نژاد را که از سوم تیر 84 با او بودند و ويترين گفتماني دولت را تشکیل می‌دادند، از کابینه خارج کرد و مهره‌های خود را وارد عرصه اجرایی و سیاست‌گذاری قوه مجریه کرد، اکنون به دنبال اجرای بخش دوم سناریو است؛ سناریویی که درنظر دارد با تخریب چهره و شخصیت این افراد، همگام با اصلاح‌طلبان و ساکتین فتنه، زمینه را برای اقدامات روانی و تبلیغاتی علیه جبهه پایداری فراهم کند و واهمه از محبوبیت جبهه پایداری و اعضای شاخص آن که به عنوان یک تهدید جدی برای این گروه در انتخابات مجلس وجود دارد، علت کلید خوردن بخش جدید این سناریو است.

با اين حال، به نظر مي‌رسد كه حضور يك تيم كم‌تجربه و ماجراجو در رأس مديريت فعلي روزنامه ايران، موجب شده است، اقدامات اين تيم نه تنها پژواك مثبتي براي جريان نفوذي نداشته باشد، بلكه با بيرون ريختن عريان درونيات اين جريان، ماهيت آن‌ها بيشتر روشن شود، به‌طوري كه در نمونه قبلي رويكردهاي ضد ديني و اباحه‌گرايانه آن‌ها فاش شود و در شماره امروز روزنامه ايران نيز به‌طور ناشيانه‌اي نشان داده شده است كه حذف بخشي از عناصر ولايي و كارآمد دولت صرفاً به‌دليل انتقاد از يك طيف نفوذي مسأله‌دار و پر حاشيه بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بولتن جريان انحرافي, ناشي‎گري, علت حذف نيروهاي اصيل, جريان سوم تير, دولت, ,