سردار سلامی:


9دی، هویت انقلاب اسلامی ایران را بار دیگر به جهان نشان داد
سپاه نیوز: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: 9دی الگوی یک دفاع موفق بود که عناصر اصیل هویت انقلاب اسلامی ایران را یکبار دیگر به جهان نشان داد و تنازعی بود برای ارائه یک مدل موفق.
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران ظهر روز پنجشنبه ‌در همایش حماسه 9دی که در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه هر زمان یک تحول، از یک مدل معین پیروی می‌کند، این مسئله نشان می‌دهد که یک روند در تابعیت از یک استراتژی شکل گرفته است، گفت: گاهی حوادث تابع استراتژی‌هایی هستند و گاهی اوقات نیز همین حوادث بر استراتژی‌ها تأثیر می‌گذارند.
وی در ادامه با اشاره به فتنه بروز کرده در سال 88 تصریح کرد: آنچه ‌پس از انتخابات سال 88 رخ داد، یک مدلسازی راهبردی از حوادثی بود که قبل از آن توسط آمریکا در بخش‌هایی از عالم اتفاق افتاده بود. این استراتژی نیز هم در عملیات و هم در دکترین خود قاعده عمومی بازی غربی‌ها را در مواجهه راهبردی با انقلاب تعیین می‌کرد.
سردار سلامی ادامه داد: دشمن توانسته بود در برخی از کشورها از فضای دوقطبی انتخابات استفاده کرده‌ و با نماد رنگ‌ها، تعارضات سیاسی و اجتماعی را اوج دهد و عملیات تغییر نظام‌های سیاسی را به پایان ببرد‌ اما در عین حال اصلی وجود دارد که حتی خود آمریکایی‌ها نیز به آن معتقد هستند و آن این که استراتژی موفق فقط یکبار موفق است، در واقع اگر حریف مقابل این استراتژی زیرک باشد، موفقیت آن دیگر تکرار نمی‌شود و استراتژی ناکام می‌ماند.

* آمریکایی‌ها عقل گنجشک را در بدن دایناسور دارند
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا با استفاده از استراتژی‌های قبلی خود سعی کرد تا فضای به‌وجود آمده در درون نظام را به فضایی بیرون از نظام نیز توسعه دهد و لذا از همه اندوخته‌های راهبردی خود که در سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری به دست آورده بود، استفاده کرد و با هم‌راستاسازی به مدیریت فتنه رو آورد.
سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از محیط استراتژیک به محیط عملیاتی تغییر موقعیت دادند و عمق استراتژیک ایجاد کردند تا عناصر داخلی آنها در مدیریت فتنه اعتماد به نفس کسب کنند، گفت: اشتباه آمریکایی‌ها در درک محیط بود‌ البته این مسئله معمولاً برای آمریکایی‌ها که در توصیف شخصیت سیاسی آنها باید گفت که عقل گنجشک در بدن دایناسور را دارند، قابل تصور بود و سبب شد که گمراه شوند.
وی افزود: آنها در فتنه از همان نمادهای رنگی تجربه شده و از همان مدل‌های قبلی استفاده کردند در حالیکه محیط عمل آنها کاملا متفاوت بود.
سردار سلامی با بیان اینکه این محیط در مطالعات غربی‌ها منحصر به‌فرد بوده و آنها هیچگاه قادر به درک مختصات این محیط نخواهند بود، گفت: ایرانی‌ها از زمانی که به تشیع رو آوردند به دنبال آن هستند که با شبیه‌سازی حادثه عاشورا، استقامت خود را در حریم امام(ره) به اثبات برسانند و لذا ملت ایران هرچه به این موقعیت عاشورایی نزدیک‌تر می‌شوند قدرتمندتر می‌شوند.

*ملت ایران در فرهنگ عاشورا جای مرگ و زندگی را عوض می‌کنند
این مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: وقتی ماجرا رنگ عاشورایی به خود می‌گیرد، ملت ایران جای مرگ و زندگی را عوض می‌کنند و این مسئله را هیچ روانشناسی نمی‌تواند درک کند.
وی با بیان اینکه غربی‌ها بر اساس تصوری که از انسان دارند عملیات فتنه را علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند، گفت: انسان در شرایط معمولی با پیش‌فرض‌هایی در تعادل است و اگر این پیش‌فرض‌ها به هم بریزد انسان دچار استرس می‌شود. و این همانجایی است که اغتشاش و بهم‌ریختگی به‌وجود می‌آید در واقع این مسئله مدل تئوریک اغتشاشات در فتنه سال 88 بود. آنها فکر می‌کردند می‌توانند پیش‌فرض‌های ذهن ایرانیان و ارزش‌هایی که مردم با آنها خو گرفته‌اند را تغییر بدهند و در همین راستا نیز تهاجم نرم خود را صورت داده‌اند اما دیدیم که شکست خوردند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه داستان این فتنه یک بعد کاملاً جهانی داشت، تصریح کرد: زیباترین توصیف برای نشان دادن ماهیت فتنه، تابعی از استراتژی جدید غرب برای تهاجم نرم به جمهوری اسلامی ایران بود.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه حوادثی را که دشمن در فتنه علیه ایران رقم زد، انتقام راهبردی غرب از چالش‌های راهبردی بود که انقلاب اسلامی در مقابل استکبار قرار داده بود، گفت: انقلاب اسلامی آنها را در همه عرصه‌ها ناموفق کرد و باید اذعان کرد که انقلاب اسلامی توانسته است پس از انقلاب اسلامی، در هر حادثه‌ای منطق موازنه قدرت را تغییر دهد.

* 9دی الگوی یک دفاع موفق بود
وی با اشاره به لیستی از شکست‌های مختلف آمریکا و غرب پس از وقوع انقلاب اسلامی گفت: شکست در نقشه راه آمریکا برای خاورمیانه، محبوس شدن رژیم صهیونیستی در باریکه‌ای از حیات و ممات و شکست ارتش این رژیم به عنوان افسانه‌ای‌ترین ارتش جهان در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه از جمله این شکست‌ها هستند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه "آمریکا همانند یک کوه یخ در مقابل حرارت انقلاب اسلامی ایران در حال آب شدن است"؛ 9دی را نقطه پایانی بر استراتژی‌های آمریکا برشمرد و گفت: 9دی الگوی یک دفاع موفق بود که عناصر اصیل هویت انقلاب اسلامی ایران را یکبار دیگر به جهان نشان داد و تنازعی بود برای ارائه یک مدل موفق.

* اگر 9دی نبود ندایی از بیداری اسلامی شنیده نمی‌شد
سردار سلامی تأکید کرد: اگر 9دی نبود، امروز هیچ ندایی از بیداری اسلامی شنیده نمی‌شد و 9دی توانست به جوامع دیگر نشان دهد که اگر آمریکا با تمام ابزارهای قدرتمند خود نیز وارد عمل شود اما در مقابل یک ملت هوشمند باشد، آنگاه آن ملت می‌تواند با تمام این قدرت به خوبی مقابله کند و این نقطه، نقطه آغاز نهضت در بلاد اسلامی بود.
وی افزود: کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا می‌گوید صدایی را که در میدان التحریر مصر شنیدم، قبلاً هم و در سال 1979 در تهران شنیده بودم.
این مقام ارشد نظامی کشورمان با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا به تاریخ کشور ما برگردند، برای جلوگیری از ارائه یک مدل موفق است، گفت: باید اذعان کرد که آنها در ارائه هیچ مدلی موفق نبوده‌اند. آنها در عراق و افغانستان و فلسطین شکست خوردند و مجبور به پذیرش مدل انقلاب اسلامی شدند در واقع این هنرمندی انقلاب اسلامی است که بدون هزینه مدیریت می‌کند و کار را به گونه‌ای پیش می‌برد که آمریکا هزینه می‌کند اما سودش را ایران می‌برد.
سردار سلامی در مثال دیگری تصریح کرد: عربستان سعودی در لبنان 2 میلیارد دلار هزینه کرد اما انقلاب اسلامی ایران بدون هیچ هزینه‌ای برنده شد.
وی افزود: امروز منازعه به نقطه‌ای هدایت شده است که انقلاب اسلامی ایران دست برتر را دارد.
سردار سلامی تأکید کرد: 9دی نقطه آغازین بین‌المللی کردن انقلاب اسلامی بود و این یک حادثه بزرگ است.

    اخبارو تصاویرمرتبط

  9دی، هویت انقلاب اسلامی ایران را بار دیگر به جهان نشان داد
  آمریکا تمام تکیه‌گاه‌های ژئوپلتیک خود را از دست می‌دهد
  امروز سبك زندگي به موازات ايجاد رفاه، ناهنجارى‌‌هايى را بر انسان تحميل مي‌كند
  ما مطمئنیم امروز در همه ابعاد از هر زمان دیگری قدرتمندتر هستیم
  امروز، آغاز پايان سلطه قدرت‌هاى استكبارى را تجربه مى‌كنيم
  شهدای امروز، اسرار جاودانگی ملت بزرگ ایران هستند
  ناتوانی‌های سیاسی و اقتصادی اروپا و آمریکا بیش از پیش آشکار شده است
  روح شهادت در پيكره پاسداران همانند گذشته موج مي‌زند
  سناريوي متهم كردن سپاه به عمليات تروريستى، سناريويى سياسي است
  امواج بیداری اسلامی خاموش شدنی نیست


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : 9دی, هویت انقلاب اسلامی ایران, سردار سلامی, جانشین فرمانده کل سپاه, ,