قاسمی در اهواز:ساكتين فتنه شريك جرم فتنه‌گران هستند/حاشیه‌های مراسم

 

 

 همایش خودجوش هیات‌های مذهبی اهواز به مناسبت یوم الله 9 دی، با استقبال پرشور اهوازی‌ها در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.

 
 
به گزارش رجانیوز، سعید قاسمی از فعالان فرهنگی که سخنران اصلی این جمع بود، سخنان خود را با یک انتقاد آغاز کرد.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس با هشدار نسبت به برگزاری بزرگرداشت‌هاي شعاري براي نه دي گفت: بايد مراقب بود در اثر بزرگداشت‌های كليشه‌اي صدا وسيما و نها دها، هاله‌اي از ابهام اطراف ساكتين و عوامل فتنه ايجاد نشود.
 
وی در ادامه تاکید کرد که ما هنوز فراموش نكرده‌ايم چه افراد و چه خانواده‌هايي "عامل ساكت فتنه" بوده اند، اما هدف بسياري از اين برنامه‌هاي كليشه‌ای، فراموشي اين زمينه و پشت پرده هاست.
 
قاسمی فراموشي نام و ياد شهدا و مجروحان هشت ماه فتنه را نمونه‌اي از اين اتفاق دانست و اظهار داشت: با گذشت 2 سال، هنوز آمار دقیقی از شهدای این فتنه اموی به مردم اعلام نشده است، که امیدواریم هر چه سریع‌تر آمار و مشخصات دقیق این شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مردم عزیز اعلام شود.
 
 
نه دی صحنه محاکمه مردمی فتنه گران بود/ساکتین، فتنه را طول دادند و مردم جبران کردند
 
وی با بیان اینکه ﻓﺘﻨﻪ ﺳﺎل 88 ﻣﺪت ھﺸﺖ ﻣﺎه ﻃﻮل ﮐﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﻨﮕﯿﻦ و ﺷﮑﻨﻨﺪه ﺑﻮد، ادامه داد: مردم با خلق حماسه 9 دی آرزوی فتنه‌گران وحامیان آن‌ها را برباد دادند، که این خود بزرگترین صحنه محاکمه آنان بود.
 
قاسمی تصریح کرد: سکوت بسیاری ازخواص در فتنه سال 88 باعث طولانی شدن این فتنه شد و برای همین هم ساكتين فتنه، شريك جرم فتنه گران هستند.
 
وی افزود: مردم می‌دانستند مسئله انتخابات ریاست جمهوری نیست و استکبار و حامیان داخلی با اجتماع در یک جبهه هدف‌شان ریشه کنی اصل انقلاب و ولایت مطلقه فقیه در این سرزمین اسلامی است، لذا با حضور به موقع این فتنه پایان یافت.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ نرم به خانه ‌های مردم کشیده شده است، گفت: این جنگ تا کنون ادامه داشته و بعد ازآن نیز ادامه خواهد داشت و دشمن در حال هجمه به فکر جوانان ماست.
 
 
دغدغه جدی ما مبارزه با تروریست‌های فرهنگی است
 
قاسمی با تاکید براینکه مبارزه با تروریست‌های بزرگ فرهنگی داخلی و خارجی یک دغدغه جدی است، ادامه داد: تاریخ نشان داده ملت و کشور ما هرگز از بیرون ضربه نخورده است، بلکه از خود همین نیروهایی که در درون نظام مانند یک مار پرورش یافته اند و منتظر موقعیت بوده اند، ضربه خورده است که فتنه 1388 نیز از این قبیل ضربه‌‌هاست.
 
وی انتخابات ریاست جمهوری را اوج تلاش فتنه‌‌گران برا ی ضربه زدن به نظام اسلامی برشمرد و گفت: برخی افراد به علت جابه‌جایی شاخص‌ها در صف دشمن قرار می‌گیرند ومتوجه نمی‌شوند که درصف دشمن هستند، که نمونه‌های آن در صدر اسلام و همین زمان انقلاب زیاد است.
 
خاتمی برنامه‌های انقلاب مخملی را از جرج سوروس دریافت می‌کرد
 
این عضو قرارگاه فرهنگی عمار با استناد به یک جمله از سخنان موسوی در تبلیغات انتخاباتی‌اش درباره احساس خطر کردن برای انقلاب خطاب به وی گفت: آیا در طول این 30 سال، انقلاب با هیچ خطری مواجه نبود که شما به قول خودتان مشغول کشیدن نقاشی بودید.

 
وی در خصوص دیدارهای خاتمی نیز گفت: آقای خاتمی علاوه بر دیدارهایی پنهانی با سران برخی کشورها از جمله با ملک عبدالله پادشاه عربستان، با جورج سورس هم دیدارهایی داشت و برنامه‌های انقلاب مخملین را از وی دریافت می‌کرد.
 
این فعال فرهنگی اظهار داشت: منحرفین واقعي اطرافيان هاشمي و خاتمي هستند كه از شدت رذالت حتي از ديدارهاي پشت پرده با اميرعبدالله و جورج سوروس هم ابايي ندارند.
 
قاسمی با یادآوری برخی از اتفاقات صدر اسلام و لغزش خواص آن دوران گفت: در زمان حکومت حضرت علی علیه السلام سه جنگ داخلی روی داد که یکی از آنها را عایشه همسر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرماندهی می‌کرد.
 
موسوی و کروبی تکرار تاریخ‌اند
 
وی اضافه کرد: با این توصیف لغزش امثال آقای مهدی کروبی رییس مجلس و میر حسین موسوی نخست وزیر دوران حضرت امام دیگر چیز تازه‌ای نیست و فقط تکرار تاریخ است.
 
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس درباره برخی اقدامات محسن رضایی در جریان فتنه 1388 نیز گفت: آقای رضایی، هنوز فراموش نکره‌ایم که در دیدار نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضرت آقا، نمایندگان همه، ساکت شدند ولی نماینده شما با ایشان بحث می‌کرد.
 
عضو قرارگاه عمار تصریح کرد: جنگ نرم تلفات دارد که تلفات این نبرد تشخیص داده نمی‌شود، لذا شهدای عزیز ما در دوران فتنه 1388 همچنان مظلوم هستند و نامی و یادی از آنها نمی‌شود.
 
وی باور داشتن جنگ نرم را برای مقابله با آن بسیار موثر خواند وتصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای مسیر را برای ما ترسیم می‌کنند و راه مقابله با ناتوی فرهنگی وجنگ نرم از ایشان دریافت می‌شود.
 
جامعه نیازمند شبکه توزیع محصولات فرهنگی است
 
قاسمی با بیان اینکه جامعه کنونی نیازمند شبکه توزیع محصولات فرهنگی است، گفت: ترویج محصولات فرهنگی در دانشگاه‌ها نیاز جامعه بوده و تاثیر گذار است.
 
وی در خصوص نقش انگلیسی‌ها در فتنه‌گری نیز گفت: تاکنون اکثر فتنه‌هایی که در کشور ما رخداده، منشا انگلیسی داشته است.
 
 
قاسمی درباره هدف واقعی فتنه‌گران سال 1388 نیز گفت: در اثر یک توافق پنهانی بین علمداران فتنه که برحسب ظاهر دوستان قدیمی انقلاب نیز بودند، یک تصمیم‌هایی گرفته شد که اصل برنامه ‌صرفا روی انتخابات ریاست جمهوری نبود، بلکه اگر کسی کمی تجربه هم داشت، بوی فتنه را حس می‌کرد؛ چرا که آن‌ها اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه را مورد هدف قرار داده بودند.
 
فتنه‌گران در حال بازسازی بدنه خود هستند
 
عضو قرارگاه فرهنگی عمار با یاد آوری این نکته که فتنه گران در حال بازسازی بدنه خود هستند افزود: این فتنه گری‌ها هیچ گاه تمام نمی‌شود و از زمان انقلاب تا کنون وجود داشته است و در آینده فتنه هایی با چهره های جدید تر در راه است.
 
 
قاسمي همچنین ضمن دعوت حزب الله به بازخواني صحيفه امام از فقدان طرح گفتمان امام در صداوسيما و آموزش‌هاي رسمي دانشگاه‌ها و مدارس انتقاد کرد.
 
حاشیه‌های این مراسم / آقا به شعر خوانی من توجه نکرد!
 
این همایش کاملا به صورت مردمی و در مسجد اعظم اهواز برگزار شد و هیچ نهاد و ارگانی دولتی در برگزاری آن نقش نداشت.
 
فشردگی جمعیت در مسجد به گونه‌ای بود که حتی جای سوزن انداختن نبود و این فشردگی کار خبرنگاران و عکاسان حاضر در مراسم را با مشکل مواجه کرد.
 
به علت کمبود جا، بیش از دو برابر جمعیت در بیرون مسجد تجمع کرده بودند و تعداد زیادی هم نتواستند در این مراسم حضور یابند.
 
برنامه با قرائت قرآن با نوای دلنشین قاری اهوازی آقای نیسی آغاز شد و ابراهیم سنایی حماسه سرای ولایی خوزستانی نیز به شعر خوانی پرداخت.
 
 
وی قبل از قرائت شعر خوانی اش در وصف رهبر انقلاب، به بیان خاطره‌ای از خواندن این شعر در محضر مبارک ولی امر مسلمین پرداخت و گفت: وقتی این شعر را برای حضرت آقا خواندم، چون در وصف ایشان بود آقا هیچ توجهی نکردند و فرمودند که ای کاش از همان اول همان دوبیتی را که در وصف شهید اسماعیل دقایقی خواندید می خواندید.
 
به علت حماسی بودن اشعار ابراهیم سنایی حاضرین بعد از هر چند بیت صلوات می‌فرستادند. 
 
پس از شعر خوانی حاضرین شعار لعن علی عدوک یاعلی / موسوی و کروبی و خاتمی و شعارهایی بر علیه سران فتنه و حامیان پشت پرده آنها سر دادند.
 
از نقاط برجسته این تجمع، حضور پرشور جوانان و نوجوانان اهوازی بود که تقریبا 90 درصد جمعیت را تشکیل می‌دادند.
 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میر احمد رضاحاجتی مسئول حوزه های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز  و حجت‌الاسلام والمسلمين محمدصادق عظيمي مسئول شوراي هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي خوزستان نیز حضور داشتنند.
 
توزیع ویژه نامه 9 دی که توسط موسسه فرهنگی عمار اهواز منتشر شده بود از دیگر ویژگی های این تجمع مردمی بود.
 
 
پس از پایان سخنرانی حاج سعید قاسمی، حاج امین صوفی به مداحی پرداخت و حاضرین به سینه زنی و سوگواری در سال روز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها پرداختند.
 
نظیر این مراسم در مسجد آل محمد فاز 2 پاداد شهر با حضور سید حمید روحانی و مداحی حاج مهدی سلحشور، مسجد فاطمیه کیان پارس با سخنرانی قاسم روانبخش به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی برگزار شد.
 
در پایان این مراسم با گرامیداشت حماسه 9 دی و حضور سردار سعید قاسمی عضو قرارگاه فرهنگی عمار " مرکز فرهنگی رسانه بیداری" در اتوبان آیت الله بهبهانی جنب حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد .
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سردار قاسمی در اهواز, ساكتين فتنه, شريك جرم فتنه‌گران, همایش خودجوش, هیات‌های مذهبی اهواز, یوم الله 9 دی, ,