1389/11/16 شنبه معاون وزير راه در مراسم روز جهاني گمرك گمرك مهمترين سازمان ناظر بر ترانزيت است معاون وزير راه و ترابري و نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت از گمرك به عنوان مهمترين سازمان ناظر بر ترانزيت و مجري سياست‌هاي دولت در اين بخش نام برد.

 

دكتر شهريار افندي‌زاده گفت: گمرك يك ارگان بسيار مهم در توسعه صادرات، واردات و ترانزيت است و طي چند سال گذشته با تلاش اين سازمان روند ترانزيت از رشد قابل ملاحظه‌اي برخوردار بوده است.
وي با اشاره به اينكه سياست‌هاي حمايتي دولت در بخش ترانزيت و در كل تجارت خارجي كشور مي‌تواند از طريق گمرك اعمال شود، افزود: گمرك همچنين نقش بسيار مهمي در ايجاد تعادل در بخش‌هاي مختلف اقتصاد كشور برعهده دارد.
معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با تأكيد بر رشد تجارت در بين كشورهاي جهان و استفاده از فناوري‌هاي نوين به منظور تسهيل تجاري گفت: گمرك بايد همواره به دنبال تسهيل امور و تسريع فرايند ترخيص كالا باشد و تلاش كنند زمان عبور كالا هرچه بيشتر كاهش يابد. به اين منظور استفاده از فضاي مجازي يك راه‌حل مناسب تلقي مي‌شود كه خوشبختانه گمرك در اين زمينه دست به انجام اقداماتي زده است.
دكتر افندي‌زاده اظهار داشت: آنچه كه اهميت دارد اين است كه ما بتوانيم همگام با دنيا حركت كنيم و گمرك مي‌تواند تأثير و نقش فوق‌العاده‌اي در اين زمينه داشته باشد.
معاون وزير راه با اشاره به تصويب قانون امور گمركي در كميسيون ا قتصادي مجلس به مزاياي اين قانون از جمله توجه آن به بخش ترانزيت اشاره كرد و درخصوص حمل‌ونقل كانتينري گفت: حمل‌ونقل كالا از طريق كانتينر موجب عبور ساده‌تر و كنترل بيشتر كالاها و جلوگيري از قاچاق خواهد شد.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت افزود: يكي از بحث‌هاي امروز دنيا ايجاد گمرك الكترونيكي است و اينكه چگونه مي‌توانيم امر يكسان‌سازي را در كشور انجام دهيم.
وي اظهار داشت: براي اين منظور بايد بسترسازي لازم صورت گيرد و ما اميدواريم موضوع يكسان‌سازي رويه‌ها در تمام گمركات كشور اجرا شود.
دكتر افندي‌زاده همچنين با اشاره به اجراي سيستم آسيكودا گفت: سطح پيشرفته اين سيستم در دنيا همان گمرك مجازي است كه در صورت تحقق آن از حضور بازرگانان و صاحبان كالا در گمرك كه به نحو قابل توجهي كاسته مي‌شود.
معاون وزير راه موضوعاتي همچون ارزش‌گذاري كالا در گمرك به منظور پيشگيري از تخلفات و قاچاق تسهيل در امور خدمت‌گيرندگان از گمرك، اعمال مقررات و قوانين و ايجاد تعادل بين دو هدف اساسي گمرك را مهمترين وظيفه اين سازمان خواند و اظهار داشت: انتظار ما در بخش حمل‌ونقل و همه دست‌اندركاران از گمرك اين است كه اين سازمان خود را با نيازهاي متغير در دنياي تجارت سازگار نمايد.
دكتر افندي‌زاده در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت براي توسعه ترانزيت در كشور گفت: افزايش امكانات و تجهيزات گمرك در پايانه‌هاي مرزي و كنترل و نظارت پس از ترانزيت كالا از پايانه‌ها از طريق سيستم GPS، ايجاد تير پارك‌ها در كنار مجتمع‌هاي خدماتي و رفاهي و... از جمله برنامه‌هاي سازمان راهداري است و ما تصميم داريم سهم كشورمان را در ترانزيت جهان 20 درصد افزايش دهيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : معاون وزير راه و ترابري و نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت از گمرك به عنوان مهمترين سازمان ناظر بر ترانزيت و مجري سياست‌هاي دولت در اين بخش نام برد, ,