اگر شهيد مطهري زنده بود، فرزندش را از دخالت در سياست نهي مي‌كرد

 

يك كارشناس مسائل سياسي معتقد است: علي مطهري فاقد توانايي تشخيص مسائل سياسي است و اگر شهيد مطهري زنده بود، فرزندش را به دليل مواضع اخيرش از دخالت در سياست نهي مي‌كرد.

سعدالله زارعي در گفت‌وگو با فارس، به تحليل مواضع اخير علي مطهري نماينده تهران در مجلس و فرزند استاد شهيد مرتضي مطهري پرداخت و اظهار داشت: با توجه به مواضع چندسال اخير علي مطهري در خصوص مسائل مهم كشور كه به اساس انقلاب و نظام بر مي‌گردد، قطعا اگر پدر ايشان آيت‌الله شهيد مرتضي مطهري زنده بود، پسرش را از دخالت در امور سياسي پرهيز مي‌داد.

وي بر اين باور است كه بر اساس انديشه و آموزه‌هاي شهيد مطهري، علي مطهري فاقد توانايي تشخيص درست مسائل سياسي و تعبد لازم به‌ منظور تبعيت از مواضع امام جامعه مسلمين است.

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: در چند سال گذشته كه دوره بازگشت انقلاب به مسير درست خود و حاكميت ارزش‌هاي انقلاب و زماني مناسب است كه نيرو‌هاي اصولگرا انرژي خود را جهت توليد اميد و گسترش تلاش براي حاكميت ارزش‌هاي ناب اسلامي به كار برند، آقاي علي مطهري گاهي اوقات با طرح موضوعات انحرافي در صدد آن برآمده كه در اين مسير سكته و وقفه ايجاد كند.

زارعي افزود: علي مطهري با رفتار و گفتار خود تلاش كرده در خصوص ماهيت و عملكرد نيروهاي ارزشي علامت سؤال ايجاد كند و در واقع به نام اصولگرايي در جهت بدنام كردن اصولگرايان حركت كند.

وي بر همين اساس متذكر شد كه "اگر مطهري اين مواضع را صادقانه اتخاذ مي‌كند، قطعا فاقد بينش و درك سياسي لازم است و از اين رو اگر استاد شهيد مرتضي مطهري زنده بود، به همين علت فرزندش را از حضور در فعاليت‌هاي سياسي پرهيز مي‌داد و به او توصيه مي‌كرد كه از هر گونه اظهار نظر در خصوص مسائل سياسي خودداري كند ".

زارعي اين نكته را هم گوشزد كرد كه "چنانچه علي مطهري داراي تشخيص و تحليل سياسي است و بر اساس درك سياسي مواضع ناهمخوان با ارزش‌ها و مباني انقلاب مي‌گيرد، باز هم پدر بزرگوارشان در صورت حيات، وي را پرهيز مي‌داد؛ چرا كه فرزندش را فاقد سلامت سياسي تشخيص مي‌داد و تبعا با توجه به حساست آن شهيد عزيز نسبت به تفكر و انديشه مذهبي و سياسي، وي را از ورود به حوزه سياست نهي مي‌كرد ".

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: متأسفانه طي سال‌هاي گذشته و به خصوص در دوران فتنه،‌ علي مطهري كاري را انجام مي‌دهد كه ناشي از افكار التقاطي و توام با نفاق و شرك و تفكرات وارداتي است و شهيد مطهري براي دفع آثار و تبعات اين كار، در كتاب‌هاي مختلف از جمله در "جهان‌بيني توحيدي " در اين خصوص هشدارهاي فراواني دادند.

زارعي بر همين اساس در پايان به علي مطهري توصيه كرد به عنوان كسي كه خود را متولي انحصاري انتشار آثار شهيد مطهري مي‌داند، يك‌بار ديگر كتاب‌هاي استاد شهيد را در خصوص تفكرات التقاطي و وارداتي مرور كند تا بداند كه به عنوان فرزند آيت‌الله مطهري بايد نمايانگر چه تفكري باشد كه در حال حاضر دقيقا در نقطه مقابل آن حركت مي‌كند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: