صفار: اوج هنرمندي رهبري، بحران مديريت چندلايه فتنه 88 بود

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم گفت: اوج هنرمندی رهبر انقلاب، بحران مدیریت چند لایه فتنه 88 بود

به گزارش فارس، محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم امروز با حضور در آئین معرفی کتاب "نقشه نقش بر آب" که به بررسی سخنان رهبری در جریان فتنه 88 اختصاص دارد، اظهار داشت: تعبیر فتنه در کلام رهبری مبتنی بر همان کلام معروف امام معصوم(ع) است که میفرماید شروع فتنه از جایی است که از هوای نفس پیروی شود و بدعت‌هایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آنچه در فتنه شاهد آن بودیم شاید با منطق عموم مردم سازگار نباشد، گفت: در هیچ موردی در گذشته سابقه نداشته که عده‌ای دامنه اعتراضشان به نتیجه انتخابات را تا حدی گسترده کنند که فضا برای سوء‌استفاده دشمنان فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم ادامه داد: البته سابقه اعتراض به نتیجه انتخابات قبلا وجود داشت و پیش میآمد که عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات مدعی باشند، به طور مثال در مجلس سوم بین شورای نگهبان و وزارت کشور اختلاف نظری در مورد نتایج انتخابات بوجود آمد که امام خمینی(ره) به موضوع ورود کردند و حتی نماینده‌ای از جانب ایشان برای این موضوع مشخص شد تا مسائل را بررسی و اختلافات را حل کنند.

صفار هرندی اظهار داشت: در دوره پس از امام هم در انتخابات مجلس ششم هم مورد مشابه‌ای پیش آمد که طی آن اختلاف نظری میان دست اندرکاران و گروه‌های سیاسی کشور پیش آمد که با ورود رهبری به همراهی شورای نگهبان، در نتیجه آن انتخابات هم نجات پیدا کرد.

وی گفت: در هر دو مثال ذکر شده جریان عمومی کشور از یک شخصیت آرام‌بخش و امید‌آفرین تبعیت داشت که این مسائل را حل میکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم خاطرنشان کرد:‌ در جریان اتفاقات سال 88 علاوه بر سرکشی که در مقابل دستگاه‌های کشور صورت میگرفت، تمکینی هم در برابر اقدامات رهبری وجود نداشت.

وی با بیان اینکه یکی از بدعت‌های بوجود آمده در جریان حوادث سال 88 خروج از چارچوب‌های قانونی است گفت: کشاندن جمعیت تحریک شده برای اعتراض یکی دیگر از بدعت‌های بوجود آمده در جریان حوادث سال 88 بود که باید به آن توجه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شاید بتوان گفت که اوج مدیریت رهبری بحران مدیریت چند لایه‌ای بود که هر کدام از این لایه‌ها شاید برای از نفس انداختن نظام کفایت میکرد.

صفار هرندی تصریح کرد: رهبری بعد از انتخابات سال 88 از 40 میلیون شرکت‌کننده تشکر کردند و در مورد آن 13 میلیون هم گفتند که این عده نزد خداوند اجر دارند.

وی با ذکر این نکته که مدیریت احساس و اندیشه و قلوب مردم به خوبی توسط رهبری صورت گرفت، یادآور شد: اگر برخی عناصر سیاسی در جریان فتنه دقت میکردند میدیدند که علَم فتنه‌گران همان عَلَم منافقان بود.

صفار هرندی اظهار داشت: رهبری همواره تاکید داشتند که سر فتنه در خارج است و حتی ایشان برای نجات عنصر فتنه‌گر داخلی هم گفتند که کسی حق ندارد در حق او ظلم کند، بلکه باید این افراد متناسب با گناهشان مجازات شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : صفار, اوج هنرمندي رهبري, مديريت بحران چندلايه, فتنه 88, نقشه نقش بر آب, ,