گزارش " بی باک" تائید گردید
آنته شاوان(Annete Schawan) وزیرعلوم و تربیت آلمان و عضو حزب (CDU) مسیحی دمکرات، اولین "حوزه علمیه اسلامی" در دانشگاه شهر توبینگن آلمان در استان بادن ورتن برگ (Baden Württemberg) را افتتاح کرد. / به گفته مرکز انجمن فرهنگی اسلامی ICRO در حال حاضر 23 زن و 13 مرد در این "مرکز الهیات و معارف اسلامی" ثبت نام شده اند.
بیش از یکسال و اندی پیش " بی باک" طی گزارشی تحت عنوان " دولت آلمان طلبه می پذیرد " هشدار داد که مسئولین آلمانی در اقدامی کاملا مشکوک تصمیم گرفتند که با تاسیس مراکز تربیت و آموزش مربیان علوم اسلامی و ائمه جماعت در آلمان افرادی را طبق موازین و خواسته های خویش به عنوان رهبران و مربیان آینده جامعه مسلمانان این کشور تربیت کنند که چندی پیش این اقدام عجیب عملی گردید.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، آنته شاوان(Annete Schawan) وزیرعلوم و تربیت آلمان و عضو حزب (CDU) مسیحی دمکرات، اولین "حوزه علمیه اسلامی" در دانشگاه شهر توبینگن آلمان در استان بادن ورتن برگ (Baden Württemberg) را افتتاح کرد.

به گفته مرکز انجمن فرهنگی اسلامی ICRO در حال حاضر 23 زن و 13 مرد در این "مرکز الهیات و معارف اسلامی" ثبت نام شده اند.

مسئولین آلمانی ابراز امیدواری کردند که دانش پژوهان بیشتری در این مرکز پذیرش شوند تا در آینده نزدیک امامان جماعت تربیت شده در این "حوزه علمیه اسلامی"  مسئولیت های اصلی  در مساجد آلمان را بعهده گیرند.

اخبار رسیده حاکی است که دولت آلمان تصمیم دارد حوزه های علمیه ی دیگری در شهر های ازنا بروک-مونستر (Osnabrück-Münster) و ارلانگن-نورنبرگ (Erlangen-Nürnberg) و(فرانکفورت-گیسن Frankfurt-Gießen) تاسیس کند که تا کنون برای شروع ساخت این موسسات به ظاهر اسلامی تاریخ مشخصی اعلام نشده است.

آلمانی ها قصد دارند تا از طریق این دوره های آموزشی بتوانند تاثیر و کنترل بیشتری در موضوعات مطرح شده در مساجد آلمان داشته باشند.

گفتنی است که بدلیل تبلیغات شوم علیه اسلام و مسلمانان در کشورهای غربی، ائمه جماعت تحصیل کرده در خارج آلمان، اغلب قربانی و محکوم به ترویج افراط گری در مساجد هستند در حالی که این نوع اتهام زنی ها کاملا دور از واقعییت بوده و در موراد نادر نیز این اتهامات به طور کلی متوجه گروه های سلفی و وهابی می باشد که غرب حامی اصلی آنها می باشد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دولت آلمان, تربیت ائمه جماعت, مراکز تربیت و آموزش, مربیان علوم اسلامی, ائمه جماعت در آلمان, ,