از بایکوت محض خبری تا اعتراف به حضور میلیونی

 

با وجود سکوت برخی از رسانه های غربی به ویژه در اوایل و نخستین ساعات برگزاری تظاهرات میلیونی در تهران و سراسر کشور، اما سرانجام این رویداد نیز به سرخط مهمترین عناوین خبری رسانه های مذکور بازگشت.

به گزارش الف، بسیاری از رسانه ها حضور مردم ایران در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گسترده دانستند و به تداوم حضور مردم اذعان کردند.

این رسانه ها ویژگی بارز تظاهرات امسال را ضد آمریکایی بودن و طرفداری آنها از مردم بحرین عنوان کرده اند. حمل پرچم های ایران، بحرین و فلسطین توسط تظاهرات کنندگان از دیگر موارد مورد اشاره در محافل رسانه ای در غرب بوده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی با پخش تصاویری از حضور گسترده مردم ایران در خیابان های منتهی به میدان آزادی که اغلب آنان پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی را در دست داشتند، بر حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن تاکید کرد.

خبرگزاری چینی "شینهوا" طی خبری نوشت که صدها هزار ایرانی با حمل پرچم ایران و نشان هایی در حمایت از نظام اسلامی، سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. این خبرگزاری چینی ادامه داد: جمعیت شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر می دادند و مردم در سرتاسر میدان آزادی و مناطق اطراف آن دیده می شوند.

فرانس پرس هم در گزارش خود اعلام کرد : جمع عظیمی از مردم از نقاط مختلف تهران به سوی میدان آزادی حرکت کردند. این رسانه ، "شعار مرگ بر آمریکا" را شعارمحوری ملت ایران در راهپیمایی امروز عنوان کرد.

خبرگزاری فرانسه حضور میلیونی مردم ایران را به روایت خود ده ها هزار نفری توصیف کرد تا بار دیگر نشان دهد که رسانه های غربی چندان در انعکاس حقایق صحنه ایران، جانب انصاف و حتی مسائل حرفه ای را رعایت نمی کنند.

بی بی سی نیز بدون اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی سی‌و سومین سالگرد انقلاب اسلامی افزود که در این تصاویر ماکتی از هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ابعاد واقعی دیده می‌شود که در میدان آزادی تهران به نمایش درآمده است. این هواپیما در ماه دسامبر گذشته در مرز با افغانستان به دست ایران افتاد.

اما مهمترین تفاوت پوشش خبری رسانه های غربی انعکاس خبر به نمایش گذاشته شدن پهپاد آمریکایی در روز ۲۲ بهمن بود. روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی طی خبری نوشت که یک نمونه با ابعاد واقعی از هواپیمای بدون سرنشین RQ۱۷۰ که در دسامبر گذشته توسط ایران سرنگون شده بود، در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده است. این روزنامه آمریکایی نوشت که تلویزیون ایران اعلام کرده است که دستیابی ایران به این هواپیما "نشان قدرت" نیروهای مسلح ایران در مقابل تکبر جهانی آمریکا است.

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" نیز طی خبری در پوشش سالگرد پیروزی انقلاب ایران نوشت: یک مدل از هواپیمای آمریکایی RQ۱۷۰‌با ابعاد واقعی که در دسامبر گذشته توسط ایران سرنگون شده بود در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده است.

برخی رسانه های غربی دیگر مانند خبرگزاری انگلیسی رویترز که کوچکترین اعتراضات علیه ایران در فتنه ۸۸ را چندین بار روی تلکس خبری خود مخابره می کردند، هیچ خبر و یا گزارشی در خصوص تظاهرات میلیونی مردم در سی و سومین سال چشن پیروزی انقلاب منتشر نکردند و فقط به پوشش بخش هسته ای سخنرانی رئیس جمهور پرداخت.

دیگر رسانه های غربی نیز به رویه خصومت آمیز خود در قبال حضور میلیونی مردم ادامه دادند و سعی کردند با طرح مسائلی دیگر از ایران، از کنار حضور گسترده مردم در ۳۳ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بگذرند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بایکوت خبری, اعتراف به حضور میلیونی, راهپیمائی 22 بهمن, ,