الهام:هاشمی با صراحت از پسرش بخواهد که به ایران برگردد

 

مشاور حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه قوه قضائیه نمی‌تواند با مهدی هاشمی برخورد کند افزود: وی متهمی فراری است که پدر این متهم باید نقش حمایتی خود را از وی قطع کند و با صراحت اعلام کند و از فرزند خود بخواهد که وارد کشور شود تا اگر شکایتی علیه او است به شکایتش رسیدگی شود و بدین ترتیب در مورد بی‌گناه بودنش دل مردم نیز نسبت به او صاف شود.

به گزارش مهر، دکتر غلامحسین الهام، شب گذشته در سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد اهل البیت(ع) قم و به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه گروه‌های زیادی حتی حزب توده خود را پیرو خط امام می‌دانستند گفت: آنها در واقع ایمان امام(ره) را قبول نداشتند و در این تهاجمات دوران اصلاحات نیز دیدیم که چقدر علیه ولایت فقیه حرف زدند و از طریق قانونگذاری در مجلس ششم به دنبال استحاله نظام در حرکت بودند.

تصمیم گیری‌های پارلمانی در برابر رئیس جمهور قرار می‌گیرد

دکتر الهام در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مجلس در خصوص تعامل با دولت اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهوری با هزینه‌های سنگینی انتخاب می‌شود اما می‌بینیم که در ادامه کار تصمیم گیری‌های پارلمانی در برابر رئیس جمهور قرار می‌گیرد که مسائل را با مشکل مواجه می‌کند.

وی به تصمیم دولت در خصوص اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: همه مسئولین به اتفاق در خصوص اجرای این طرح تأکید داشتند و انجام این کار را برای نظام ضروری می‌دانستند اما دیدیم وقتی این طرح برای قانون شدن به مجلس رفت دچار دگرگونی فراوانی شد که دیگر اجرای آن برای کشور تبعات اجتماعی فراوانی داشت.

مشاور حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: در این شرایط رئیس جمهور را در منگنه‌ای قرار می‌دهند که اگر نخواهد آن را اجرا کند او را به قانونگریزی متهم کنند که در این شراط با مرزبندی‌های قانونی می‌توان مشکلاتی این چنینی را حل کرد.

الهام همچنین افزود: برنامه بودجه قانون نیست برنامه‌ای است که دولت آن را می‌نویسد تا در مجلس به تصویب برسد اما مشاهده می‌شود در مرحله تصویب این برنامه به طور کلی دچار دگرگونی می‌شود و مواردی چون اولویت‌ها، نحوه ایجاد منابع جدید، ظرفیت جامعه برای دریافت مالیات و غیره دچار تغییر می‌شود و همین امر اختلافاتی را در تعاملات دو قوا ایجاد می‌کند.

مجمع نباید به قوایی جدید در عرض قوای دیگر تبدیل شود

مشاور حقوقی رئیس جمهور در ادامه به عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: مجمع دارای اختیاراتی است که امام در این خصوص تأکید کردند که مجمع نباید به قوایی جدید در عرض قوای دیگر تبدیل شود.

کارکرد مجمع تشخیص مصلحت، رویکرد حزبی نداشته باشد

الهام با بیان اینکه موضوع حضور و یا عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند به حل مشکلاتی این چنینی کمک کند افزود: باید از قالب تنگ حزبی و گروهی بیرون بیاییم و به اختیارات در چهارجوب قانونی خود بازگردیم اما در حال حاضر در مجمع گویی جریانی تصمیم می‌گیرد و بنا دارد تا آخر تصمیم خود را به کرسی بنشاند.

وی با بیان اینکه کارکرد مجمع را نباید به رویکرد حزبی تبدیل کرد افزود: متأسفانه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام رأس جریانی است که می‌خواهد سر به تن دولت نباشد و هیچ مصلحتی بالا‌تر از نبودن دولت برای رئیس مصلحت نظام وجود ندارد.

مجلس صلاحیت تغییر قانون را ندارد

الهام با بیان اینکه می‌گویند در موردی بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی وجود دارد لفظ اختلاف حرف غلطی است، افزود: وقتی شورای نگهبان درخصوص موردی می‌گوید خلاف قانون است این بدان معنا است که تا آخر خلاف است ولی به مجلس حق داده شده است تا با فرستادن آن به مجمع بتواند بر اساس مصلحت از آن عبور کند.

وی با بیان اینکه باید حال باید پرسید که دامنه اصرار بر مصلحت تا کجا است، ابراز داشت: مجلس این صلاحیت را دارد که قانون را به مجمع بفرستد اما صلاحیت تغییر قانون را ندارد که اگر این مطلب را بپذیریم باید قبول کرد که نباید به مجمع ارجاع داده شود.

مشاور حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: این روش عقلانی نیست که ایجاد معضل کنیم و بعد از رهبری بخواهیم و از ظرفیت‌های رهبری استفاده کنیم تا گره از کار بگشاید.

برخورد با مهدی هاشمی باید با قاطعیت بیشتری می‌بود

مشاور حقوقی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دستگیری مهدی هاشمی و محاکه وی نیز عنوان کرد: این کار نیز ظاهرا همانند موضوع دانشگاه آزاد به سال‌های آینده که وقتی احمدی‌نژاد سرکار نیست موکول خواهد شد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نمی‌تواند با مهدی هاشمی برخورد کند افزود: وی متهمی فراری است که پدر این متهم باید نقش حمایتی خود را از وی قطع کند و با صراحت اعلام کند و از فرزند خود بخواهد که وارد کشور شود تا اگر شکایتی بر علیه او است به شکایتش رسیدگی شود تا بدین ترتیب در مورد بی‌گناه بودنش دل مردم نیز نسبت به او صاف شود.

الهام در پایان ابراز داشت: اگر قوه قضائیه در خصوص افرادی مثل مهدی هاشمی با قاطعیت بیشتری برخورد می‌کرد دیگر امروز عده‌ای برای 22 بهمن امسال بیانیه نمی‌دادند و سر افکنده و شرمنده بودند نه اینکه از موضع طلبکارانه حرف بزنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : الهام:هاشمی با صراحت از پسرش بخواهد که به ایران برگردد, رئیس جمهوری با هزینه‌های سنگینی انتخاب می‌شود اما می‌بینیم که در ادامه کار تصمیم گیری‌های پارلمانی در برابر رئیس جمهور قرار می‌گیرد که مسائل را با مشکل مواجه می‌کند, وی به تصمیم دولت در خصوص اجرای طرح هدفمندکردن یاران,