لنكراني:رسانه هاي وابسته به شهرداري و اموال عمومي نبايد بداخلاقي انتخاباتي كنند/ ميزان هزينه‌هاي جبهه پايداري

 

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: بر خلاف هزينه هاي ميلياردي برخي جبهه ها و نامزدها، هزينه هايي كه تا الان در جبهه پايداري شده بسيار كمتر از 100 ميليون تومان است.

 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، دکتر کامران باقری لنکرانی، شامگاه چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ دوازدهمین جلسه هفتگی جبهه پایداری استان فارس، از سلسله نشست های تبیین مکتب امام؛ مردم‌داری و ولایت‌مداری که در حسینه فاطمه الزهرا شهرک شهید باهنر شیراز ، با حضور حجت الاسلام دكتر مكارم شيرازي، كانديدای اول جبهه پايداري فارس برگزار گرديد؛ در پاسخ به چرایی تشکیل جبهه پایداری گفت: ما واقعا در برنامه مان تشکیل یک گروه و جبهه جداگانه ای نبود؛ اتفاقاتی که در اردیبهشت ماه امسال افتاد که تلخی آن را دوستان خاطر مبارکشان هست، 11 روز خانه نشینی آقای رئیس جمهور دو موج منفی در کشور ایجاد کرد؛ یک موج منفی در بین مومنین و طرفداران گفتمان انقلاب اسلامی بود که اینها یک عده شان ناامید شدند و گفتند بالاخره این زحماتی که کشیده شده چرا باید خروجیش این باشد و یک عده شان هم در واقع دچار برخی ابهامات شدند.
 
این گفتمان است که به افراد آبرو می دهد نه اینکه افراد به گفتمان آبرو می دهند
 
وی با بیان اینکه نکته این بود که بین گفتمان و پرچم دار گفتمان نتوانستند تفکیک قائل بشوند، گفت: واقعیت این است که این گفتمان است که به افراد آبرو می دهد نه اینکه افراد به گفتمان آبرو می دهند و اگر ما بین افراد و گفتمان قرار باشد یکی را ترجیح بدهیم حتما گفتمان را ترجیح می دهیم؛ چراکه امیر المومنین (ع) می فرمایند« شما حق را بشناسید اهل حق را با آن بشناسید نه اینکه بخواهید حق را با افراد بشناسید.» و در واقع شخص مداری برای ما حجیت نمی آورد.
 
سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه یک موج منفی دیگر هم درست شد، بیان کرد: این موج شامل یک عده افرادی می شدکه پیش از این در صحنه های سیاسی کشور فعال بودند و در سال 1384 یک نه بزرگ از مردم شنیده بودند و سال 88 هم این نه تکرار شده بود.
 
لنکرانی گفت: برخی در جریان فتنه سال 88 اگر چه جزو فعالین فتنه نبودند اما با نوع رفتاری که می کردند به یک ترتیبی فتنه گرها را تشویق می کردند و یا لااقل باعث ابهام افزایی در فضای عمومی کشور می شدند.
 
وی بیان داشت: در چنین شرایطی برخی از بزرگان مثل حضرت آیت اله مصباح، حضرت آیت اله خوشوقت و برخی دیگر از بزرگان جمعی از ما را صدا زدند و گفتند شما که بالاخره زبانی دارید حرفی می توانید بزنید ترویج گفتمانی که می توانید بکنید چرا ساکت نشسته اید؟ شما الان باید بیائید در صحنه و این گفتمان را در کشور ترویج کنید و نشان دهید که گفتمان وابسته به فرد نیست و در ضمن نشان دهید که ما از پافشاری بر اصول پشیمان نیستیم.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری یا اشاره به عنوان این حرکت تصریح کرد: حضرت آیت اله مصباح فرمودند که اسمش را بگذارید جبهه پایداری انقلاب اسلامی و فرمایششان این بود که افراد در گفتن ربنا الله مشکلی ندارند خیلی ها می گویند ربنا الله، آنچه که باعث می شود که انسان هم پرواز با ملائک بشود و آنچه که باعث می شود انسان به تقرب الهی برسد پافشاری بر اصول است.وگرنه فهم خیلی ها به اینکه این اصول خوب است می رسند؛ ولی قرآن کریم می فرماید: « ان الذین قالوا ربنا الله ثم الاستقاموا، تتنزل علیهم الملائکه »
 
دكتر لنکرانی گفت: جبهه پایداری وقتی که ششم مرداد امسال اعلام موجودیت کرد، در اولین جلسه تأکید همه این بود که بالاخره این جبهه یک جبهه گفتمانی است ما برای انتخابات تشکیل نشدیم ممکن است در انتخابات حرفهایی داشته باشیم ولی اصل بحث ما بحث گفتمانی است یعنی چه بحث گفتمانی؟ یعنی باید مراقبت بکنیم و ترویج بکنیم آن اصولی که مبنای حرکت انقلاب اسلامی است این اصول چیست؟
 
وی افزود: رهبر عزیزمان خردادماه همین امسال در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) این اصول را شکافتند و فرمودند: «عقلانیت، معنویت و عدالت» و ما برای اینکه تفاوت این موضوع با سایر جهت گیریها روشن باشد بر هر سه تای اینها بر محور ولایت فقیه تاکید کردیم،حالا این بحث مفصلی دارد که وقتی می گوییم که عقلانیت منظورمان چیست، معنویت منظورمان چیست و عدالت منظورمان چیست، ولی باید بگویم عقلانیت منظورمان این عقل منفعت گر معمولی نیست.
 
دبیر جبهه پایداری فارس گفت: این روزها یک عده ای پیدا شدند مثلا یک آقایی در تهران اخیراً سخنرانی کردند که ما آرزو می کنیم در مجلس آینده اصول گرایان معتدل، عاقل با تدبیر وارد بشوند؛ خوب ما در این خصوص بحث داریم که عقلی که اینجا می گوییم یعنی چه؟ این عقل عقل منفعت طلب نیست.
 
وی بیان کرد: جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است؛ یکماه بعد از تشکیل جبهه پایداری جبهه متحد تشکیل شد یعنی شهریور ماه 1390 جبهه متحد اعلام کرد که ما یک جبهه انتخاباتی هستیم ما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهمین دوره اش تشکیل شده ایم و وظیفه ما این است که یک فهرست خوبی برای کشور بدهیم از ما هم دعوت کردند در آن جمع حضور پیدا کنیم.
 
لنکرانی گفت: ما در بحث های ایجابی مان مشکلی نداشتیم یعنی اگر مبنای ما سهم خواهی بود این سهم خواهی حاصل شد منتهی ما گفتیم که ما برای سهم خودمان چانه زنی نمی کنیم بحث ما بحث سلبی هم هست. بحث سلبی بودن چه بود؟ ما می گفتیم اگر کسی که در این روزگار اخیر در جایی که باید دفاع از انقلاب اسلامی می کرده کم گذاشته بلکه دفاع که نکرده گاهی جهت برعکس را نشان داده این نمی تواند در پیشانی تصمیم گیری جریان گفتمانی انقلاب اسلامی قرار بگیرد.
 
دبیر جبهه پایداری فارس تصریح کرد: ما می گفتیم که اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند «دولت و مجلس حرمت انتخابات را نگه دارند، کانون های قدرت و ثروت در انتخابات دخالت نکنند» ما می گفتیم معنی ندارد رئیس مجلس در جمع تعیین کننده کاندیداها نماینده داشته باشد؛ شهردار تهران برای کاندیداهای کل کشور نظر بدهد چه منطقی دارد خوب توضیح خاصی داده نشد.
 
وی ادامه داد: نکته بعدی که از اول ما پیش بینی می کردیم این بود که این سازو کار توان جمع کردن همه اصولگرایان را ندارد، ما که می گفتیم می گفتند شما وحدت شکن هستید اما الان اتفاقی که افتاد یکی از آقایونی که الان نماینده مجلس هم هست مصاحبه کرده یکماه پیش و گفته که اگر کسی به سازو کار جبهه اصولگرایان نپیوندد این اصلا از دایره اصولگرایی خارج است؛ همان آقا وقتی که اسمش در فهرست جبهه متحد قرار نگرفت الان خودش رفته فهرست جداگانه داده است !!
 
سخنگوی جبهه چایداری بیان کرد: الان تعداد فهرست های تهران حدود 25 فهرست رسیده چرا این اتفاق می افتد؟ بدلیل اینکه سلایق مختلفی وجود دارد ما عزم مان از اول این بود که بگذاریم فضای انتخابات یک فضای رقابتی باشد، افکار مختلف سلایق مختلف بتوانند نظراتشان را بگویند و این باعث می شود که انتخابات پر شور شود.
 
وی افزود: دوستان می گفتند که اگر ما این کار را بکنیم باعث می شود اصلاح طلب ها و جریان انحرافی رای بیاورند، ما می گفتیم که اصلاح طلب ها در این انتخابات حضور پر رنگی نخواهند داشت چون گروهی از آنها که بالاخره وابستگی دارند مهمترین هدفشان این است که پشتوانه مردمی نظام را زیر سوال ببرند؛ آنهائی که در صحنه می آیند وقتی رسیدگی شود صلاحیتشان تایید شد بالاخره رقابت باید بکنند، این گفت وگوها بود تا اینکه رهبر عزیزمان در چند وقت پیش صراحتا در دیدار با مردم قم فرمودند  که انتخابات آینده باید یک انتخابات رقابتی، پرشور و با حضور گروه های مختلف باشد، اما کسانی که در این رقابت شرکت می کنند رعایت بکنند رقابت را تبدیل به دعوای سیاسی نکنند.
 
دكتر لنکرانی بیان داشت: آنچه که الان آزار دهنده است وجود نظرات مختلف نیست؛ رقابت اتفاقا باعث پر شور شدن انتخابات می شود آنچه که الان آزار دهنده است؛ بعضی جاها این رقابت تبدیل به دعوا و تنازع سیاسی شده یعنی اصول رقابت که یک نفر بیاید ویژگی های خودش را بگوید و یا نقد منصفانه ای نسبت به طرف مقابل داشه باشد اینها دارد از بین می رود.
 
وی گفت: مجلس هشتم چرا نتوانست در تراز مطالبات انقلاب اسلامی حرکت بکند؛ این آخرین دیداری که مجلس با رهبر عزیزمان در خرداد ماه امسال داشتند، رهبر از موضع گیری های بین المللی مجلس تشکر کردند، انصافا هم در عرصه بین المللی مجلس موضع گیری های خوبی کرد؛ یک روزی در مجلس ششم که در آن قرارداد الحاقی به NPT را رسما تصویب می کردند و صحبتشان هم این بود که خوب باید با غرب بسازیم تا این کشور سرپا بماند.
 
دبیر جبهه پایداری فارس گفت: آن نامه مشهور جام زهر 127 نفر نماینده مجلس امضاء کردند که کوتاه بیائید آقا که دقیقا با منطق امام با عقلانیت امام صددرصد مخالف بود امام منطقشان این نبود.
 
وی بیان داشت: قطع روابط با انگلیس، قطع صادرات نفت به اروپا و قطع مقابله با دشمنان در حد اعلی اینها نقاط ارزنده مجلس است.
 
لنکرانی گفت: اما در برخی عرصه ها کارنامه خوبی ندارد؛ بدلیل اینکه شکل گیری مجلس به جای اینکه گفتمانی باشد براساس محاسبات سیاسی و جریانات سیاسی انجام شد.
 
ما الان گرفتاریمان این است که به جای حرف های گفتمانی حرف های شخصیتی می شنویم
 
وی با بیان اینکه ما الان گرفتاریمان این است که به جای حرف های گفتمانی حرف های شخصیتی می شنویم، گفت: ما نمی توانستیم مثل بقیه فقط خودمانیها را کاندیدا بکنیم ما حرفمان این بود که باید گفتمانی رفتار بکنیم، گفتمانی یعنی ببینیم کی می تواند این گفتمان را پی گیری بکند در بین این کاندیداها همان را معرفی بکنیم اصلح را معرفی بکنیم.
 
سخنگوی جبهه پایداری بیان کرد: ما نگرانیمان در این دوره از انتخابات این است که در برخی از رفتارهای گروه های سیاسی ارتقاي متناسب با وضعیت انقلاب را نمی بینیم.
 
دكتر لنکرانی در پاسخ به سوال «امروز به انحاء مختلف مردم را در شهرداری و بیمه و بانک سر کیسه می کنند؟ برنامه برای این مسائل چیست؟» گفت: ما مشکلی که داریم این است که بين تئوري و عملمان يك فاصله بزرگي وجود دارد؛ دليلش هم اين است كه ما در تئوري به كليات پرداخته ايم وارد مباحث مديريتي و جزئيات نشده ايم. مثلاً شهرداري اسلامي، شهرداري اسلامي بايد چگونه باشد؟ حقوق متقابل شهرداري و مردم چيست؟ شهرداري در رابطه با مناطق برخوردار و مناطق كم برخوردار چه وظايفي دارد؟ وظيفه اش براي الگوي شهر اسلامي چيست؟ اينها را ممكن است در كليات يك حرفهايي بزنيم اما وقتي وارد جزئيات و برنامه عمل مي رسد لنگ مي زند.
 
وی افزود: ما توانمندي هاي بومي زيادي داريم، سرمايه هاي كوچك فراواني داريم، اين سرمايه هاي كوچك اگر مطمئن شونـــــــد به سرمايه گذاري در جايي مطمئني كه منفعت قابل قبولي هم داشته باشد مي تواند فعال شود، ما نبايد فقط به سرمايه داران بزرگ بسنده كنيم، نبايد براي شغل ها و كارآفريني به سرمايه گذاري هاي بزرگ بسنده كنيم تجربه نشان داده كه برخي از آنها فساد آورند برخي فاصله هاي طبقاتي را زياد مي كنند و برخي هم آورده خودشان حداقلي است.،اينها معمولاً مي آيند از سيستم بانكي استقراض مي كنند نه اينكه آورده زيادي داشته باشند.
 
لنکرانی تصریح کرد: در همین قصه فساد اخير و كلاً اين قصه سرمايه داري جديد در كشور ما اتفاقي كه مي افتد اين است كه افرادي كه خوش فكر هستند و قانون دان هم هستند مي آيند و طرح هاي توجيهي خوب مي دهند و از وام بانكي يا بارانت يابي رانت استفاده مي كنند؛ بعضي هايشان يك سري كار مفيد هم مي كنند، بعضي حتي كار مفيدي هم نمي كنند اين وامي هم كه مي گيرند مي برند در بساز بفروشي و خريد و فروش ارز و سكه حرام مي كنند.
 
وی ادامه داد: اگر، مدل اقتصادي را عوض كنيم، ضمن اينكه از اين ظرفيت استفاده مي كنيم و به ظرفيت عموم مردم هم توجه مي كنيم، همان كه امام (ره) فرمودند مردم را شريك اقتصاد كنيم، خوب كارمان متفاوت مي شود و خروجي هاي متفاوتي هم خواهيم داشت.
 
اگر ما آن ارزش هايي كه شهيد دستغيب به ما آموخته اند را فراموش نكنيم، بهترين حرمت داري را از شهيد دستغيب كرده ايم
 
دبیر جبهه پایداری فارس در پاسخ «چرا مردم شيراز در انتخابات متعدد شهيد دستغيب را با بستگان ايشان يكي مي دانند و راي مي دهند؟» گفت: ببينيد بالاخره ما بايد قبول كنيم كه مرحوم آيت الهم شهيد دستغيب حق بزرگي بر گردن اين استان دارد؛ شهيد آيت الله دستغيب پرچمدار انقلاب در اين استان بوده اند و نقش مهمي داشتند، همانطور كه امام فرمودند در تهذيب نفوس اين شهر و گسترش معارف ديني فعاليت داشته اند، آن موقع كه اين جشن هنر كذايي در كشور برگزار مي شد و اين شهر را داشتند لجن مال مي كردند، تنها فريادي كه رسا و بلند بر عليه اين جريان در شيراز اتفاق مي افتاد. شهيد دستغيب بود.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایدری گفت: البته بزرگان ديگري از شيراز، بعضي كه نقش هاي ملي داشتند، مثل مرحوم آيت الهد رباني شيرازي كه امام اگر اين پيامي كه دارند براي ارتحال ايشان را دوستان ملاحظه كنند مي بينند كه در هيچ پيام ديگري امام اين تعابير را نداشته اند؛ امام در آنجا فرموده اند در جريان مبارزه خيلي ها بودند اما كساني كه بي ادعا و خالصانه كار كردند محدود بودند و مرحوم آيت الها رباني شيرازي يكي از اين افراد محدود بود، امام خيلي درد آور اين پيام را نوشتند، البته شهيد رباني بيشتر كارشان در سطح ملي بود و بدليل همين هم طبق آن مستنداتي كه وجود دارد، اين گروهك پليد وابسته به سيدمهدي هاشمي ايشان را به شهادت رساند.
 
لنکرانی گفت: بزرگان ديگري هم در شيراز بوده اند مثل مرحوم آيت الله محلاتي كه نقش مهمي در مبارزات مردم داشتند، ما بايد اين حرمت را حفظ كنيم و حواسمان باشد كه اين حرمت را به هيچ قيمتي به فراموشي نسپريم.
 
دبیر جبهه پایداری فارس تصریح کرد: اما خود شهيد دستغيب به ما ياد دادند كه مثلاً اگر كسي در برابر رهبري ايستاد اين شخص هيچ ارزشي در جامعه اسلامي ندارد، خطبه ايشان در نماز جمعه است، شهيد دستغيب جزء معدود نمايندگاني بود كه در مجلس خبرگان اول بسيار قاطعانه و بدون ترس از جوسازي رسانه هاي آن موقع، از ولايت فقيه دفاع مي كردند، حالا يك كسي آمد و فاميلش هم دستغيب بود و با ولايت فقيه مخالفت كرد، شد يك مرجعي كه صداي آمريكا به ايشان لقب مرجعيت داده است، ما نشنيده ايم كه يكي از علماي قم به ايشان بگويد مرجع ولي مكرر شنيده ايم كه صداي آمريكا به ايشان مرجع بگويد، خوب اين را چكار كنيم، از خود شهيد دستغيب ياد گرفته ايم كه ما نسبت به ولايت فقيه و رهبري ابداً اغماض نمي توانيم كنيم، روشن است و داستان ما باز اينجا داستان گفتمان است، اگر ما آن ارزش هايي كه شهيد دستغيب به ما آموخته اند را فراموش نكنيم، بهترين حرمت داري را از شهيد دستغيب كرده ايم.
 
وی در پاسخ به سوال «چه تضميني وجود دارد كه انديشه و رفتار بعد و قبل از انتخابات تغيير نكند؟» گفت: مهمترين تضمينش اين است كه شكل گيري مجلس، يك مجلس گفتماني باشد، افراد به دليل وابستگي هاي سياسي به مجلس نروند و بعد نظارت وجود داشته باشد، رهبر معظم انقلاب يك گلايه اي از مجلس هشتم کردند و گفتند كه من چند وقت است به مجلس گفتـه ام كه خودشان طرح نظارت بر نمايندگان را بنويسند و فرمودنـــد كه مجلس «يك كاركي» كرد.
 
سخنگوی جبهه پایداری گفت: حالا كارك هم يك اصطلاح قشنگي است كه فرمودند يعني معلوم است كه آن كار را چگونه انجام دادند! بالاخره نظارت بايد بر همه وجود داشته باشد، يكي از مشكلات ما اين است كه قوه مقننه نظارت متناسب در آن پيش بيني نشده يعني وقتي يك كسي كانديدا شد و راي آورد و اعتبار نامه اش در مجلس تصويب شد عملاً اگر استعفا ندهد و يا نميرد، عملاً هيچ جور ديگري امكان نظارت بر آن از نظر رسيدگي به وظايف نمايندگيش نيست! حالا يك تذكراتي بدهند و اينها معلوم شده كه اثر چنداني حداقل براي بعضي ها ندارد.
 
وی افزود: اين بحث يك بحث مهمي است و جدي بايد پيگيري شود و مطالبه رهبري است كه دو سال است مطالبه مي كنند، قبلاً هم فرموده بوند و بالاخره بايد انجام شود كه اگر كسي با كسوت نمايندگي وارد مجلس شد تا آخر هم با همان مباني و ارزش هايي كه شايسته اين كسوت هست پايدار بمانند.
 
لنکرانی در پاسخ به سوال « چرا علي رغم اينكه جبهه پايداري از طرف علما تائيد شده برخي افراد القاء نگراني وابستگي اين جبهه به منابع ثروت مثل آقاي محصولي را مي كنند؟» گفت: اين يكي از داستان هايي است كه بنده فكر مي كنم مدتي كه گذشت ابعاد اين كار و طراحي هاي اين كار روشن مي شود، دو هفته اي است كه برخي از رسانه ها به جاي اينكه بگويند جبهه پايداري مي گويند جبهه محصولي! خوب اين دو هفته است كه با اين عبارت در برخي از رسانه ها مي آيد.
 
وی بیان کرد: همين امروز شايد بيش از 50 خبر برخي از رسانه ها توليد كردند كه ما واقعاً نگران مي شويم كه مثلاً رسانه اي كه با پول شهرداري در تهران تاسيس مي شود، قاعدتاً نبايد در مباحث انتخاباتي اينگونه رفتار كند، يا مثلاً رسانه اي كه وابسته به سازمان تبليغات اسلامي است، درست است كه آقاي خاموشي كه رئيس آن هستند، نماينده آقاي قاليباف هستند در 8+7 ولي نبايد در انتخابات رفتار جانبدارانه انجام دهند، پول مال بيت المال است.
 
لنکرانی با بییان اینکه دو هفته اي است اينجور تعابير خيلي بد شده ما به اين مساله از چند جنبه نگاه مي كنيم، تصریح کرد: اول اينكه بله آقاي محصولي عضو جبهه پايداري است اما يكي از اعضاي جبهه پايداري هستند، ما وقتي كه محاجه مي خواهيم بكنيم كه جبهه پايداري مثلاً آورده هايش چي هست بله يكي هم ايشان است ولي آيا تنها فرد ايشان بوده است؟
 
وی ادامه داد: نقش ايشان در جبهه پايداري مثل يكي از ديگر اعضاي شوراي مركزي است، بعد مي گويند كه شما با ثروت آقاي محصولي داريد كار مي كنيد!خوب جبهه پايداري كه معلوم است مجموعه فعاليت هاي تبليغاتي اش در كل كشور مشخص است و هزينه هايش كاملاً قابل محاسبه است.
 
بنده با قاطعيت عرض مي كنم كه هزينه هايي كه تا الان در جبهه پايداري كل كشور شده است از رقم يكصد ميليون تومان بسيار كمتر است
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: بنده با قاطعيت عرض مي كنم كه هزينه هايي كه تا الان در جبهه پايداري كل كشور شده است از رقم يكصد ميليون تومان بسيار كمتر است؛ ولي ما همين الان خبر داريم كه برخي از دوستاني كه در يكي از شهرها كانديد شده اند، دو ميليارد تومان پول براي انتخاب گذاشته اند و هيچ ادعاي پول هم نمي كنند و با شكل موجهي هم كار مي كنند! يا مثلاً يك آقايي در همين شيراز خودمان راه افتاده و این طرف آن طرف مي روند و هر جا كه تشريف مي برند مي گونيد كه اين مسجدتان را تعمير مي كنيم يا مثلاً يك آقايي به حسينيه كمك مي كند و اين ايام دو ماه گذشه يادشان افتاده كه در اين شيراز، آدم هاي بدبخت و بيچاره هم بوده اند!! قبلاً هم بوده اند ولي حالا يادشان افتاده!
 
لنکرانی خاطرنشان کرد: ما مي خواهيم بگوئيم كه آيا اين منطق گفتماني است؟ شما بگوئيد حرف ما كجايش غلط است؟ خيلي خوب آقاي محصولي متمول است، قبول خمس ايشان يك رقم كلاني بوده است، خوب بود! در همين جبهه ما آدم هايي را داريم كه الان زندگيشان از مصاديق ساده زيستي است به تعبير برخي بزرگان كشور، در همين جبهه افتخارمان اين است كه با ارشاد بزرگان مسير را پيش مي بريم، در اين جبهه افتخارمان به گفتمان است چرا شما به جاي اينكه بحث گفتماني كنيد هي مي گويند كه آقاي محصولي اينجور، خيلي خوب حالا آقاي محصولي خدا انشاء اله عمرشان را زياد كند فرض مي كنيم مرد! شما بايد بگوئيد ايراد گفتمان كجاست؟ گفتمان را بايد نقد كنيم، كلام اميرالمومنين (ع) را فراموش نكنيم، نبايد لجاجت هاي ما با اشخاص ما را به جايي برساند كه به خاطر لجبازي حرف گوش نكنيم، روايت داريم كه بيشترين چيزي كه مردم را به جهنم مي اندازد، لجبازي است؛ بايد ببينيم حرف چيست؟
 
وی گفت: البته ما پاسخ توهين را با توهين نمي دهيم هر كس به جبهه پايداري توهين كرد و اتهام زد ما مجاز نيستيم كه در اين فضا با آنها مقابله به مثل كنيم چون اين فضا فضايي است كه دشمن مي خواهد در آن بذر اختلاف و دشمني را بپاشد، ما بايد سكوت كنيم و «مرو كراما» باشيم، مردم سر وقت خودش، بصيرتشان را نشان خواهند داد.
 
ما واقعاً اعتقاد داشتيم كه رويش هاي انقلاب اسلامي را در عرصه نمايندگي مجلس هم در صورت داشتن صلاحيت لازم در خدمتشان باشيم
 
لنکرانی در پاسخ سوال «چرا بين دو فهرست جبهه پايداري و جبهه متحد در تهران فقط 5 نفر مشترك است؟» گفت: ما ضمن احترامي كه به دوستانمان در جبهه متحد مي گذاريم، دو سه تا تفاوت مبنائي داشته ايم، يك تفاوت مبنا اين بود كه ما در جبهه پايداري بحث كرديم و گفتيم اگر ما توانستيم كه شخص جواني را با آن مصداق هاي گفته شده پيدا كنيم، اين برايمان اولويت داشته باشد، همين شده كه ميانگين سني كانديداهاي ما در تهران پائين تر از كانديداهاي ديگران است، ما واقعاً اعتقاد داشتيم كه رويش هاي انقلاب اسلامي را در عرصه نمايندگي مجلس هم در صورت داشتن صلاحيت لازم در خدمتشان باشيم.
 
وی ادامه داد: برخي فهرست ها تاكيدشان اين بود كه ما بايد از چهره هاي تجربه شده استفاده كنيم، خوب اين دو خروجي متفاوت دارد، بعضي جبهه ها تاكيدشان اين بود كه ما بايد بر مبناي شناخته شدن افراد اقدام كنيم، خوب، اين تاكيد را ما نداشتيم و اين خروجي متفاوتي مي دهد، ما فكر مي كنيم كه اگر افرادي الان شناخته شده نيستند ولي صلاحيت هاي لازم را دارند، ولو اينكه الان شناخته شده نيستند، ما كانديدشان مي كنيم و تلاش مي كنيم كه بشناسندشان. بالاخره اين تجربه هاي اخير نشان داده است كه مثلاً سال 84 رئيس جمهوري كه منتخب شد شناخته شده نبود، تلاش شد شناخته شد و اين تجربه قابل تكرار است، اين هم باز تفاوتي در ليست ايجاد نمود، يك تفاوت ديگري كه بوجود آمد اين بود كه بلاخره برخي افراد را ما در داستان فتنه 88 عملكرد قابل قبولي از ايشان سراغ نداشتيم و انتقاد داشتيم به عملكردشان، خوب اينها هم باعث تفاوت هايي شد!
 
دبیر جبهه پایداری فارس بیان کرد: بعضي از افرادي كه الان در فهرست جبهه متحد آمده اند، بالاخره با تاكيد برخي از احزاب بوده اند، ما هم نگاه حزبي را قبول نداشتيم، ما هم نسبت به خودمان هم اينكار را نكرديم، يعني نگفتيم كسي عضو جبهه باشد تا كانديد ما بشود، گفتيم صلاحيت سرجمع اينها باعث شده كه تفاوت ها زياد شود. اما اميدواريم كه باعث حضور پررنگ مردم شود، البته حضرت آقا روي رقابتي بودن انتخابات تاكيد داشتند كه مردم حضور پرشور داشته باشند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رسانه هاي وابسته به شهرداري, اموال عمومي, هزينه‌هاي جبهه پايداري, لنكراني, ,