جنگ نیابتی آمریکا با ایران در سال 2006

33روز ترس از سایه پرچم حزب الله در تل آویو/ حمله به سومین شهر بزرگ اسرائیل

فرارسیدن سالگرد جنگ 33 روزه حزب الله لبنان بهانه خوبی است برای بازخوانی وقایعی که آن روز ها در لبنان و سطح جهان رخ داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران »؛ تقریبا تمام افکار عمومی دنیا در گیر بازی های جام جهانی  و قهرمانی ایتالیا است این زمان فرصت مناسبی است تا سناریو از پیش تعیین شده آمریکایی صهیونستی اجرا شود آمریکا مدتهاست در فکر ایجاد خاور میانه جدید است و علنا جنگ لبنان و جنایات رژیم صهیونیستی را «درد زایمان خاورمیانه‌ جدید» ‌ می داند.

پس از گذشت دو هفته از حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار دهها تن از غیر نظامیان فلسطینی، حزب الله لبنان در تاریخ 21 تیر 1385 ( 12 جولای 2006 ) با گشودن جبهه جدیدی در منطقه مرزی شمال اسراییل، یک پایگاه استقرار سربازان رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد.

 در جریان این عملیات، هفت تن از سربازان اسراییل به هلاکت رسیده و 21 تن دیگر مجروح شدند. در این عملیات همچنین دو سرباز اسراییلی به اسارت رزمندگان حزب الله لبنان در آمدند و به نقطه امن منتقل شدند.
 
نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با پوشش دهها دستگاه تانک و خودروهای نظامی، با نقض قلمرو زمینی لبنان، از طریق منطقه « عیتا الشعب » وارد خاک این کشور شدند.

 همزمان قایق های جنگی اسراییل نیز با نقض حریم دریایی لبنان به مناطق ساحلی در جنوب غرب این کشور نزدیک شدند.

در پی بمباران مناطق مسکونی جنوب لبنان و در پاسخ به این عمل رژیم صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیستی شمال فلسطین هدف چند فروند موشک توسط حزب الله لبنان قرار گرفتند.

 به دنبال این اقدام حزب الله، مقامهای نظامی رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطق شمال فلسطین اشغالی خواستند به پناهگاهها بروند تا از پیامدهای شلیک احتمالی موشک به وسیله حزب الله لبنان در امان بمانند.

در پی تشدید درگیری ها، پارلمان رژیم صهیونیستی از دولت اولمرت خواست هر چه زودتر اسیران لبنان در زندان اسراییل را با دو نظامی صهیونیست اسیر شده توسط حزب الله لبنان مبادله کند.

ارتش اسرائیل در رو دوم و سوم جنگ در یک حمله گسترده باندهای شرقی و غربی و ساختمان اداری فرودگاه بین المللی این شهر، دهها هدف اقتصادی و زیربنایی لبنان را بمباران کرد در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی به در خاست لبنان برگزار شد نمایندگان آمریکا و انگلیس از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان دفاع کردند و تهاجم این رژیم را به لبنان، حق قانونی اسراییل دانستند.

در این نشست نماینده روسیه و نماینده فرانسه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت فقط از اقدامات دبیر کل پشتیبانی کردند.

نماینده چین در سازمان ملل هم در اظهارات خود حملات رژیم صهیونیستی را به غیر نظامیان و تأسیسات شهری در لبنان محکوم کرد.

اگر چه رسانه‌های غربی سعی كردند ابتدا اسارت سربازان رژیم صهیونیستی را به‌مثابه جنگ‌طلبی حزب‌الله لبنان نشان دهند، اما با تشدید این جنگ، رسانه‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی نیز پرداختند.

حمله به مناطق غیر نظامی، واكنش نامتناسب، كشته شدن ناظران سازمان ملل متحد و حمله به پست‌های آنان و جنایاتی همچون جنایت «قانا» از جمله مواردی بود كه حتی رسانه‌های غربی را نیز به واكنش، محكومیت و روشن‌گری واداشت.

در سپتامبر ۲۰۰۷ گزارشی منتشر شد كه ضمن رد ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌كه «حزب‌الله لبنان از مناطق مسكونی لبنان به عنوان سپر و پایگاه حمله استفاده می‌كند»، آشكار ساخت كه اكثر تلفات غیر نظامی در لبنان ناشی از «حمله‌ی هوایی گسترده‌ی اسرائيل» بوده است. همچنین در این گزارش آمد كه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، خودروهای غیر نظامی در حال خروج از منطقه را هدف قرار دادند.

 تهیه‌كنندگان این گزارش نیز گفتند كه بر خلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی، «وقتی جنگ آغاز شد، اكثر مقامات نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان محل زندگی خود و دهكده‌ها را ترك كرده بودند و عمده‌ی عملیات حزب‌الله از مواضع از پیش آماده شده در خارج از مناطق مسكونی در دره‌ها و تپه‌ها صورت گرفت.

 البته نیروهای حزب‌الله در برخی موارد اسلحه نیز نداشتند یا لباس نظامی هم نپوشیده بودند كه این نمی‌تواند دلیلی برای نقض قوانین جنگ از سوی رژیم صهیونیستی باشد، وقتی در این مورد مشكوك باشند، باید آن فرد را غیر نظامی تلقی كنند.»

ددمنشی صهیونیست‌ها در این جنگ به بروز بحران انسان‌دوستانه در لبنان نیز انجامید. مثلاً صندوق كودكان سازمان ملل متحد در اواخر جنگ از «چالش بشردوستانه در لبنان» خبر داد و نوشت كه ارسال كمك‌های بشردوستانه به این مناطق تقریباً غیر ممكن است.
 
در این میان سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان تعیین کننده مناسبات و معادلات جنگ است .

وی در سخنانی که شبکه تلویزیونی المنار آن را پخش کرد گفت: پیروزی در نبرد همه جانبه با دشمن صهیونیست در راه است. سید حسن نصرالله، خطاب به صهیونیست ها گفت: به زودی در خواهید یافت که رژیم شما تا چه اندازه احمق است و توان تشخیص اوضاع را ندارد... اکنون معادله خویشتنداری پایان یافته است، معادله حیفا در مقابل بیروت پایان یافته، شما جنگی نامحدود خواستید و ما اکنون وارد نبردی نامحدود شده ایم که به حیفا و فراتر از آن خواهد رسید. دوره ای که تنها فرزندان ما کشته می شدند، تنها خانه های ما ویران و تنها ملت ما آواره می شد، گذشت.

نصرالله در پی اظهارات مقامات صهیونیستی که مژده جنگ نامحدود می دادند گفت: شما جنگی نامحدود خواستید، پس ما نیز از آن استقبال می کنیم، رژیم شما خواست که اصول بازی تغییر کند، پس ما نیز اصول بازی را تغییر می دهیم... شما نمیدانید با چه کسانی می جنگید، شما با فرزندان محمد( ص)، علی (ع)، حسین (ع) و اهل بیت و اصحاب رسول الله روبرو هستید... شما جنگ نامحدود را با قومی انتخاب کردید که به تاریخ، تمدن و فرهنگ خود افتخار می کند و از قدرت مادی، امکانات، تجربه، عزم و اراده و شجاعت برخوردار است.

وی در ادامه می افزاید: این جنگ دیگر نبرد برای مبادله اسیران نیست، آن چه امروز می گذرد، واکنش به عملیات مقاومت در اسارت گرفتن دو نظامی صهیونیست نیست، بلکه اسراییل میخواهد با ملت، مقاومت، دولت، ارتش و نیروهای سیاسی حامی مقاومت تسویه حساب کند که شکست تاریخی را بر این رژیم تجاوزگر که به شکست عادت نداشت، وارد کرد.

صهیونیست ها به جنگ همه جانبه دست زده اند تا انتقام شکست خود را در سال دو هزار در لبنان بگیرند.

این گفتار سید حسن نصرالله یکی پس از دیگری در روند جنگ به چشم می خورد .

در ادامه حزب الله پاسخ کوبنده ای به حملات اسرائیل می دهد در واکنش به پنج روز تهاجم وحشیانه ارتش اسراییل به مناطق مسکونی غیر نظامی بیروت و شهرهای جنوبی لبنان، حزب الله لبنان علاوه بر بندر استراتژیک حیفاء چندین شهرک یهودی نشین شمال اسراییل را در چند نوبت موشکباران و تلفاتی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

با گذشت شش روز از تهاجم سنگین و نامحدود ارتش اسراییل به لبنان، 26 تیر ماه ( 17 جولای ) مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی از ناتوانی این رژیم برای شکست و نابودی حزب الله سخن گفتند.

وزارت خارجه اسراییل با اعتراف به ناتوانی این رژیم در به تحلیل بردن توان حزب الله گفت: « ما می دانیم که راه حل نظامی نمی تواند حزب الله لبنان را فلج کند.» این در حالی بود که منابع صهیونیستی اعلام کردند از آغاز حملات اسراییل به لبنان در طی شش روز، جنگنده های اسراییلی بیش از هزار و سیصد بار لبنان را بمباران کردند.

همانطور که اشاره شد معادلات جنگی تغییر کرده است در قبال هر حمله ای که رژیم اشغالگر قدس انجام می دهد نیروهای حزب الله نیز حملاتی را به شهرهای حیفا  و جولان می کنند.

حزب الله لبنان 27 تیر ماه ( 18 جولای ) توانست ارتفاعات الجلیل و شهر حیفا سومین شهر بزرگ اسراییل را موشک باران کند.

اسراییل هم در حملات خود سیزده لبنانی را در یک منزل در روستای عیترون از توابع شهر صور در جنوب لبنان به شهادت رساند و دو پادگان ارتش لبنان در جنوب شرق بیروت را بمباران کرد. جنگنده های اسراییلی در هفتمین روز جنگ، برای نخستین بار شهر جبیل در شمال لبنان را بمباران کردند.
 
یک مرکز تجاری در جنوب تل آویو و یک خودروی بمب گذاری شده در شرق تل آویو روز 28 تیر ماه ( 19 جولای ) منفجر شدند. یک نظامی رژیم صهیونیستی نیز در هرتزیلیا در نزدیکی تل آویو توسط افراد ناشناس ربوده شد. به دنبال این حوادث در تل آویو وضع فوق العاده اعلام شد.

با همین چند اقدام کوچک حزب الله  ضعف رژیم صهیونیستی مشخص می شود رژیمی که مدعی است دارنده یکی از قوی ترین و بزرگترین ارتش است و از نظر داشتن ابزار و تجهیزات جنگی چیزی کم ندارد و همچنین تحت حمایت شدید آمریکاست.

حضور معنوی  نیروهای حزب الله با اعتقاد راسخ به آیه " قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین و نحن نتربص بكم ان یصیبكم الله" تاثیری بر روال جنگ داشت که با وجود بیشتر بودن شهدا و زخمی های لبنان نه تنها باعث عقب نشینی و تضعیف آن ها نشد بلکه روز به روز روند جنگ به نفع حزب الله تغییر می کرد. 

در ادامه این حملات حزب الله به مناطق صهیونیست نشین  و در جایی که رژیم صهیونیستی دید نمی تواند راه به جایی ببرد  متوسل سازمان ملل شد و به دنبال آن کوفی عنان ، دبیر کل سازمان ملل طرح پیشنهادی برای  بر قراری صلح و آتش بس و نیز آزادی آن دو اسیر صهیونیستی  ارائه کرد که با مخالفت حزب الله رو به رو شد.

در ادامه بعد از مقاومت حزب الله حملات رژیم اشغالگر قدس به لبنان بیشتر شد اما حزب الله لبنان در اوایل مرداد 1385 ( 23 جولای 2006) در حمله موشکی به شهر حیفا در عمق فلسطین اشغالی، خسارت های بی سابقه ای را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

 و در پی این حملات در تل آویو حالت فوق العاده اعلام شد .

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جنگ آمریکا با ایران, حزب الله, تل آویو, حزب الله لبنان, جنگ 33 روزه, ,