قابل توجه برخی سایت‌های خاص!
درآمد نفتی کدام دولت بعد از انقلاب بیشتر بوده است؟/ سفسطه اقتصادی وزیر سابق و مدير فعلي برای سیاه‌نمایی اوضاع کشور

 انگار قرار نیست بهانه‌جویی برخی سایت‌های خبری درباره اقدامات مثبت دولت در پوشش آمار و ارقام علمی تمام شود؛ چرا که در روزهای اخیر این سایت‌ها با نقل قول از معاون سابق وزیر نفت، جدول زیر را به عنوان درآمدهای نفتی ایران در ۱۰۳ سال گذشته دادند و ادعا کردند که درآمد نفتی دولت احمدی‌نژاد بیش از درآمد نفتی تاریخ ایران بوده است.

به گزارش رجانیوز، این سفسطه اقتصادی در حالی از سوی این سایت‌ها صورت گرفته که اولا در این جدول دولت‌های اول و دوم که جمعا ۲ ساله بوده‌اند را در یک ردیف و بقیه دولت‌های ۸ ساله را در یک ردیف نمایش داده و سعی در القای این مطلب دارد که درآمد دولت اول و دوم به شدت پایین بوده است؛ در صورتی که این دو دولت یعنی بازرگان و بنی صدر مجموعا نزدیک به ۲ سال زمام امور را در دست داشتند و در واقع اگر درآمدشان را در ۸ سال در نظر بگیریم از نظر مقداری مانند دیگر دولت‌ها خواهد بود.

ثانیا آقای ترکان با عوام فریبی، دلار ۵۰ سال پیش را با دلار امروز مقایسه می‌کنند در صورتی که اگر با مراجعه به سایت http://www.usinflationcalculator.com قیمت‌های دلار را به روز درآورید، خواهید دید که متوسط درآمد سالانه نفتی دولت شاه در ۶ سال بین ۵۲ تا ۵۷، نه ۱۸ میلیارد دلار بلکه با احتساب ارزش دلار در سال ۵۵ به قیمت فعلی ۷۲ میلیارد دلار بوده است! در صورتی که متوسط درآمد سالانه دولت احمدی‌نژاد از نفت برابر یک هفتم ۵۳۱ میلیارد دلار و برابر ۷۱ میلیارد دلار به ارزش فعلی دلار و ۸۲ میلیارد دلار به ارزش متوسط دلار در این ۷ سال است.

با این حساب اصلاح شده جدول ذکر شده بنا به قیمت فعلی دلار (متوسط سالانه) عبارت خواهد بود از:

۶ ساله قبل از انقلاب ۷۲ میلیارد دلار

...

۸ ساله اول ۳۹ میلیارد دلار

...

۸ ساله هاشمی ۳۰ میلیارد دلار

...

۸ ساله خاتمی 26.13 میلیارد دلار

...

۷ ساله احمدی نژاد ۸۲ میلیارد دلار

این در حالی است که جمعیت ایران در سال ۵۵،‌ ۳۳ میلیون نفر و پارسال ۷۵ میلیون نفر بوده است. یعنی سرانه درآمد نفتی ایران در ۶ سال قبل از انقلاب نزدیک به ۲ برابر درآمد هنگفت نفتی دولت احمدی‌نژاد بوده است؛ و باز این در حالی است که بنا اگر نگاهی به این نمودار بیاندازید، خواهید دید که صادرات نفت ایران در سال ۵۷ نزدیک به ۲ برابر صادرات نفت ایران در سال‌های اخیر بوده است.

همچنین تولید ناخالص داخلی ایران بنا به آمار صندوق بین‌المللی پول به قیمت ثابت دلار هم اکنون ۹۳۰ میلیارد دلار و در ابتدای انقلاب ۱۳۰ میلیارد دلار بوده است. به عبارتی دیگر بیش از نیمی از اقتصاد ما قبل از انقلاب نفتی بوده است؛ در صورتی که این عدد هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد است.

اکنون باید از آقای ترکان و سایت‌های خبری منتشر کننده سخنان وی پرسید چرا در تلاش هستند تا به هر قیمتی حتی با دروغگویی و ارائه آمارهای نامتناسب و کذب اقتصادی، عملکردهای مثبت دولت را زیر سوال ببرند؟ آیا این اقدامات برخلاف نظر صریح رهبری مبنی بر عدم سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم از اقدامات مسئولین نیست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : درآمد نفتی, سفسطه اقتصادی وزیر, سیاه‌نمایی اوضاع کشور, ,