بسیج دانشجویی با صدور بیانیه ای اعلام کرد

دولت آمریکا رسما از تمام مسلمانان جهان عذر خواهی کند

مقامات غربی می گویند این اهانت ها در واقع نوعی از بروز آزادی بیان است و از قضا چون کشورهای غربی و اسلام ستیز کشورهایی هستند که آزادی بیان در آنها به وفور یافت می شود، اهانت به مقدسات یک دین آسمانی یک نوع بروز آزادی بیان است!
به گزارش بی باک، شورای تبیین بسیج دانشجویی با صدور بیانیه ای درباره انتشار فیلم موهن در خصوص پیامبر اکرم (ص) اعلام کرد: مقامات کشورهای غربی می گویند این اهانت ها در واقع نوعی از بروز آزادی بیان است و از قضا چون کشورهای غربی و اسلام ستیز کشورهایی هستند که آزادی بیان در آنها به وفور یافت می شود، اهانت به مقدسات یک دین آسمانی یک نوع بروز آزادی بیان است!

خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: متن بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در اعتراض به اهانت فیلم آمریکایی به مقدسات اسلامی به شرح ذیل است:

در روزهای اخیر شاهد انتشار اینترنتی فیلمی اهانت آمیز علیه پیامبراعظم (ص) توسط سازندگان اسرائیلی و آمریکایی بودیم، بدیهیست که قلب هر مسلمانی با شنیدن این خبر جریحه دار می شود. نشانه های بروز این خشم مقدس با اعتراضات مردم انقلابی مصر و لیبی بروز وظهور یافت، که این خشم مقدس با هلاکت سفیر آمریکا در لیبی همراه شد. بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور ضمن محکوم کردن این اهانت مشمئز کننده، ذیلاً توجه همگان را به چند نکته راهبردی در این خصوص جلب می کند.

اهانت به پیامبر اعظم(ص)؛ پاشیدن خاک بر چهره خورشید

آنچه مسلم است دین مقدس اسلام و پیامبر اعظم (ص) آن چونان خورشیدی تابناک در عالم بشریت در حال درخشش و هدایت اُمت است، خاصه این روزها که گویی مسلمین در کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شده و در پی احیای ارزشها و شعائر اسلامی هستند.

نوید این بیداری انقلاب های صورت گرفته در منطقه است، لذا این اهانت ها چون پاشیدن مشتی خاک بر چهره درخشنده خورشید عالم تاب میماند که حتی لکی بر آن صورتی نورانی نیست و تنها ماهیت پلید اهانت کنندگان را آشکار می سازد.

آزادی بیان یکطرفه؛ فقط برای اهانت به مقدسات

مقامات کشورهای غربی می گویند این اهانت ها در واقع نوعی از بروز آزادی بیان است و از قضا چون کشورهای غربی و اسلام ستیز کشورهایی هستند که آزادی بیان در آنها به وفور یافت می شود، اهانت به مقدسات یک دین آسمانی یک نوع بروز آزادی بیان است!

ما فکر می‌کنیم این یک نوع سوء استفاده از آزادی بیان است، آیا در غرب آزادی بیان برای همه افراد و موضوعات وجود دارد یا فقط برای کسانی که قصد توهین به مقدسات اسلامی را دارند آزادی بیان وجود دارد، مثلا آیا برای پژوهشگران پیرامون هولوکاست و اظهار نظر درباره این دروغ بزرگ تاریخی هم آزادی بیان در همین کشورهای مدعی آزادی بیان وجود دارد؟!

دستگیری پژوهشگران هولوکاست و منتقدین نظام سرمایه داری در غرب نشان می‌دهد آزادی بیان در این کشورها تنها تفسیر ی یک سویه برای توهین به مقدسات دارد.

بروز نشانه های ماهیت اسلامی انقلاب های منطقه

غربی ها چه در دیپلماسی رسمی و چه در دیپلماسی رسانه ای خود مکرراً بر این نکته تاکید داشته اند که خیزش ها و انقلاب های منطقه ریشه ای آزادیخواهانه و ضد استبدادی دارد و اسلامگرایی جزء مطالبات این انقلاب ها نیست یا اسلامگرایان تنها بخش کوچکی از انقلابیون را تشکیل می دهند، انتشار این فیلم اهانت آمیز و بروز شدید ترین اعتراضات علیه توهین به مقدسات اسلامی از سوی انقلابیون مصر ولیبی، تاکیدی مجدد و دلیلی شفاف بر اسلامگرایی انقلاب های منطقه بود.

انتظار میرود موج این اعتراضات تا چند روز آینده به سایر کشور های اسلامی و انقلابی چون تونس، یمن، بحرین، اردن، عربستان و ... نیز سرایت کند.

تکرار اهانت ها برای کاهش حساسیت مسلمین

اهانت به مقدسات اسلامی در کشور های غربی مسبوق به سابقه است، چاپ کاریکاتور های اهانت آمیز توسط روزنامه دانمارکی، تولید فیلم فتنه در هلند، به آتش کشیدن قرآن توسط تری جونز کشیش آمریکایی و ... . به نظر می رسد از جمله علل تکرار این توهین ها علیه مقدسات اسلامی، بالابردن حجم اهانت ها برای کاهش حساسیت مسلمین جهان بوده تا از این طریق راه را برای اهانت های بعدی هموار کرده و مسلمانان را نسبت به تحولات جهانی منفعل کرده و حساسیت آنها نسبت به مقدسات کاهش یابد.

اهانت ها ؛ عامل اتحاد بیشتر مسلمین

خواسته یا ناخواسته با این اهانت ها، عدو سبب خیر می شود. با هر احانتی که صورتی می گیرد موج گسترده ای از اعتراضات در کشورهای اسلامی به آمریکا و همپیمانان او شکل می گیرد و خود عامل ایجاد وحدتی بر علیه آمریکایی ها در بین مسلمین جهان می شود. گویی حساسیت و غیرت مقدس دینی مسلمانان بر مقدساتشان هر روز در حال افزایش است.

ما دانشجویان ایران اسلامی نیز مانند همیشه پیشتاز در عرصه دفاع از مقدسات اسلامی و مبارزه با سلطه جهانی ضمن محکوم کردن این اهانت ها، همگان را به اعتراض علیه این امر مشمئز کننده و شرکت در تجمعات اعتراضی علیه این حرکت ضد اسلامی دعوت می کنیم. همچنین خواهان عذر خواهی رسمی دولت آمریکا از مسلمانان و توقف انتشار این فیلم موهن هستیم.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بیانیه بسیج دانشجویی, انتشار فیلم موهن, اهانت به پیامبر, ,