برخي به دنبال انحصار قدرت هستند/نبايد باندهاي ثروت بر اقتصاد كشور حاكم شوند/از ريشه هاي فرهنگي اقتصاد نبايد غافل شد
تاريخ  :  1392/02/02
 
 
پايداري: عضو جبهه پايداري با حضور در بين دانشجويان گيلاني با بيان اينكه برخي با برنامه ريزي هوشمندانه به دنبال انحصار قدرت، ثروت و حتي علم در كشور هستند، گفت: نبايد باندهاي قدرت و ثروت بر اقتصاد كشور حاكم شوند.

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، كامران باقري لنكراني، نامزد معرفي شده جبهه پايداري انقلاب اسلامي امروز در جمع دانشگاهيان دانشگاه گيلان با اشاره به وابستگي 80 ساله اقتصاد كشور به نفت، اظهار كرد: از خاطرات تلخ بنده در دولت، ايام نوشتن بودجه بوده است.

وي، افزود: اتكا به پول نفت و نوشتن بودجه مجازي با پول نفت محقق نشده و موجب نيمه كاره ماندن بسياري از پروژه هاي عمراني شده است.

عضو جبهه پايداري با بيان اينكه در نگاه به مشكلات كشور اولويت بندي وجود ندارد، تصريح كرد: تحريم ها فرصتي براي كشور است تا بيش از پيش با فكر برنامه ريزي كنيم و بدون فكر پروژه سازي نكنيم.

*معيشت مردم اولويت كار دولت آينده است

وي به سخنان برخي افراد در برطرف كردن مشكلات اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: بايد مشكلات كشور را به صورت ريشه اي برطرف كرد.

باقري لنكراني معيشت مردم و اقشار ضعيف را اولويت كار دولت آينده عنوان كرد و افزود: دولتي كه به فكر معيشت مردم نباشد دولت كارآمدي نيست.

وي با اشاره به وجود رانت خواري، فساد و ويژه خواري در اقتصاد كشور، اذعان كرد: اقتصاد دولتي بخش مهمي از اقتصاد كشور است و در اقتصاد دولتي شرايط براي سوء استفاده از قدرت و فساد اقتصادي وجود دارد.

*نبايد باندهاي قدرت و ثروت بر اقتصاد كشور حاكم شوند/برخي بيش از 2 ميليارد تومان در انتخابات مجلس خرج كردند

وزير اسبق بهداشت با اشاره به فساد اقتصادي در شهر تهران، گفت: طبق قانون در برخي مناطق شهر تهران نمي توان ساختمان هاي بيش از چهار طبقه ساخت، اما برخي افراد با پرداخت پول هايي در اين مناطق ساختمان هاي 25 طبقه نيز مي سازند.

وي افزود: اگر وضع و عملكرد اقتصادي برخي افراد را به صورت كامل بررسي كنيم چيزهاي خوبي از آن ها به دست نمي آيد.

باقري لنكراني، به خرج هاي انتخاباتي برخي افراد اشاره كرد و متذكر شد: بنده در انتخابات مجلس دوره گذشته با كمك برخي دوستان حدود 58 ميليون تومان هزينه كردم اما در همان زمان برخي افراد بيش از 2 ميليارد تومان خرج كردند كه معلوم نيست اين پول ها از كجا آمده بود.

عضو جبهه پايداري، با بيان اينكه برخي علاقه اي به حل ريشه اي مشكلات اقتصادي كشور ندارند، تصريح كرد: نبايد اجازه داد باندهاي قدرت و ثروت بر اقتصاد كشور حاكم شوند.

*برخي به دنبال انحصار قدرت، ثروت و علم هستند

وي مبارزه با فساد در جامعه را سبب ايجاد بركت دانست و گفت: برخي با برنامه ريزي هوشمندانه به دنبال انحصار قدرت، ثروت و حتي علم در كشور هستند.

باقري لنكراني، نگاه به مقوله اقتصاد در گذشته را غيرفرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: در دنياي كنوني فهم نظام انتخاب يك جامعه در موضوع اقتصادي از اهميت بالايي برخوردار است.

وي اضافه كرد: اگر از ريشه هاي فرهنگي اقتصاد غافل شويم رفتارهاي اقتصادي خرد و كلان تفاوت بسياري با آرمان ها پيدا مي كند.

عضو جبهه پايداري، با تصريح بر اينكه راهبرد كلان اقتصاد كشور از اهميت بسياري برخوردار است، اذعان كرد: اگر راهبرد اقتصاد كشور راهبرد رسيدن به سود سريع باشد در سراشيبي سقوط قرار مي گيريم.
به گفته وي، به دنبال سود سريع بودن در اقتصاد نگاهي در راستاي منافع ملي و نگاهي پايدار نيست.

باقري لنكراني خواستار عميق شدن نگاه مسئولان به مشكلات كشور شد و تصريح كرد: نبايد اسير بازي هاي سياسي برخي افراد شويم.

*انتخابات محل تبديل كابينه به شركت سهامي نيست

وي با بيان اينكه نگاه به موضوع انتخابات بايد نگاهي بصيرت مند باشد، خاطرنشان كرد: امسال انتخابات رياست جمهوري به عنوان نماد حماسه سياسي بايد زمينه حماسه اقتصادي و برطرف شدن مشكلات اقتصادي كشور باشد.

عضو جبهه پايداري، انتخابات رياست جمهوري را محل تبديل كابينه به شركت سهامي ندانست و متذكر شد: مردم بايد احساس كنند خودشان مي خواهند حماسه آفريني كنند.

وي با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد از جنس مردم باشند، يادآور شد: رٱي مردم تزييني نيست و واقعاً تعيين كننده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انحصار قدرت, باندهاي ثروت, اقتصاد كشور, ,