خوش‌خدمتی ولی‌عهد بحرین به تل‌آویو

پایگاه خبری المنار در گزارشی از پشت پرده ارتباطات سران رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: نتانیاهو ابراز امیدواری کرده است که سران عرب در صلح با اسرائیل، به حکومت بحرین اقتدا کنند.    

به گزارش مشرق به نقل از المنار لبنان، "سلمان بن حمد آل خلیفه" ولی عهد بحرین در 14 ژولای سال 2009 میلادی در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با عنوان "حاکمان عرب باید با اسرائیلی‌ها مذاکره کنند" از سران عرب خواسته بود تا مذاکرات صلح عربی با اسرائیل را احیا کنند.

وی گفته بود که حاکمان عرب به اندازه کافی بصورت مستقیم به "مردم اسرائیل" توجه نکرده و استقبال خود را از صلح با فلسطینی‌ها ابراز نداشته‌اند.
"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر وزیر رژیم صهیونیستی در آن زمان با استقبال از این مقاله ابراز امیدواری کرده بود که دیگر سران عرب نیز در این زمینه از وی پیروی کنند.
فردای همان روز سفیر آمریکا در منامه با "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین دیدار کرد، مقام بحرینی در این دیدار آمادگی خود برای از سرگیری مناسبات با کابینه اسرائیل را اعلام کرد.
وی در این دیدار گفته بود که با وجود اینکه اسرائیل گام اول را برنداشته، اما بحرین این آمادگی را دارد که به صورت رو در رو با مقامات اسرائیلی در چارچوب یک کنفرانس بین‌المللی دیدار کند و با مردم اسرائیل به صورت مستقیم و فوری از طریق رسانه‌های این کشور گفت وگو نماید تا رویکرد مثبتی را از سوی آنان در زمینه سازش با جهان عرب ایجاد کند.
المنار در همین راستا افزوده است: "جرج میچل" فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه در روز 28 ژولای همان سال با ولی عهد بحرین دیدار کرد، ولی عهد در این دیدار با تکرار مواضع خود بر خروج از جمود سیاسی تأکید کرده و گفت که زمان برای سازش مناسب است.

او تأکید کرد که باید نگرانی‌های مردم اسرائیل مورد توجه قرار گیرد و با آنها به صورت مستقیم صحبت شود، این موضوع سازش را برای نتانیاهو راحت‌تر خواهد کرد.
در روز بیستم آگوست سال 2009 میلادی و در دیداری که میان معاون سفیر آمریکا در منامه با مشاور وزیر خارجه بحرین انجام شد، آقای مشاور تأکید کرد که ولی عهد و وزیر خارجه بحرین هر دو آمادگی مصاحبه با رسانه‌های اسرائیلی را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دارند.

آنها همچنین اعلام کردند که در این زمینه با دست کم یک خبرنگار صهیونیست از روزنامه هاآرتص در تماس هستند.

وی گفت که آنها در این زمینه منتظر تأیید نظر از سوی مقامات بحرینی هستند که البته این مصاحبه انجام نشد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خوش‌خدمتی ولی‌عهد بحرین به تل‌آویو, پایگاه خبری المنار در گزارشی از پشت پرده ارتباطات سران رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: نتانیاهو ابراز امیدواری کرده است که سران عرب در صلح با اسرائیل, به حکومت بحرین اقتدا کنند, ,