ضديت كاخ سفيد با انقلاب ها باعث شرمندگي اپوزيسيون جمهوري اسلامي است

آنچه در كشورهاي خاورميانه در حال رخ دادن است، كام آمريكا را هرگز شيرين نخواهد كرد و آمريكا معلوم نيست تا كي بتواند غول انقلاب ها را در بطري نگه دارد.

«اخبار روز» وابسته به گروهك اتحاد جمهوري خواهان و گروهك فدائيان خلق، حمايت علني آمريكا از اپوزيسيون جمهوري اسلامي را خلاف مصلحت توصيف كرده و در توجيه آن نوشت: سياست «خاورميانه بزرگ» كه در زمان جرج بوش، با لشكركشي به منطقه شروع شد، اينك با شيوه هاي ارزان تر، متناسب با بحران اقتصادي آمريكا، با ابزار نرم و ياري گرفتن از «فيس بوك» و «تويتر»، دنبال مي شود.

ولي آيا مي شود در بطري انقلاب را براي هميشه آنچنان زير شست نگاه داشت كه فقط نعره غول بيرون آيد و خودش در شيشه بماند؟ آنچه مشخص است اين است كه آمريكا در شرايطي سعي در حفظ ابتكار عمل دارد كه در ضعيف ترين موقعيت دوران ابرقدرتي اش به سر مي برد. قدرت هاي بزرگ، به هنگام ضعف است كه «ريسك» و در نتيجه اشتباه مي كنند. مانند كاري كه شوروي در افغانستان و نئوكان ها در عراق و افغانستان كردند. با اين پس زمينه ها، مشكل بتوان باور كرد كه سياست «دمكراسي تازي» آمريكا، به خواست هاي راديكال قطع وابستگي نظامي و استراتژيك با اين كشور، فرا نرويد و دمكراسي به شيوه «اروپاي شرقي»، يعني آزادي براي فرياد زدن و دسترسي به اينترنت، با شكم خالي، به همراه گوش به فرماني سياسي در مقابل آمريكا، جايگزين رژيم هاي فاسد قبلي شود. امكان ظهور دولت هايي چون حماس در منطقه، در صورت انتخابات واقعاً آزاد، بسيار محتمل تر است تا آنچه كام واشنگتن را شيرين تواند كرد.
اين رسانه آنگاه يادآور شده كه حتي در آمريكا نيز برخي مشاوران دولت تاكيد مي كنند حمايت علني از اپوزيسيون مخالف جمهوري اسلامي به ضرر اين جريان خواهد بود و بايد از علني كردن اين حمايت برحذر بود.
گفتني است براي بسياري از ملت هاي منطقه نيز جاي سؤال است كه آمريكا به عنوان دشمن قيام ملت هاي منطقه و عامل اصلي سركوب اين انقلاب ها، چگونه استثنائا به ايران كه مي رسد طرفدار جنبش(!؟) و انقلاب - ولو از جنس كاريكاتوري آن- مي شود. پاسخ روشن اين سؤال البته اين است كه جريان اپوزيسيون در مقابل جمهوري اسلامي بايد همان نقش معارضه اي را در برابر انقلاب اسلامي ايفا كند كه مزدوراني چون مبارك و بن علي و ملك عبدالله و محمدرضا پهلوي ايفا كرده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ضديت كاخ سفيد با انقلاب ها باعث شرمندگي اپوزيسيون جمهوري اسلامي است, «اخبار روز» وابسته به گروهك اتحاد جمهوري خواهان و گروهك فدائيان خلق, حمايت علني آمريكا از اپوزيسيون جمهوري اسلامي را خلاف مصلحت توصيف كرد, ,