اداي تكليف انقلابي

 

محمدحسن روزي‌طلب

تاريخ معاصر ايران را مي‌توان به قبل و بعد از فتنه 88 تقسيم كرد. در روز 22 خرداد 1388 در حالي كه ايران اسلامي با 40 ميليون رأي‌دهنده در اوج عزت و اقتدار قرار داشت برخي كوته فكران و بي‌خردان در ساعت 23 شب در يك جمع محدود كوشيدند تا جشن ملت ايران و تمام ملت‌هاي آزاده جهان را خراب كنند. فتنه‌گران در جرمي بزرگ مي‌خواستند دشمن را به براندازي جمهوري اسلامي اميدوار كنند. آنان در اين ظلم بزرگ همدستاني نيز داشتند. برخي در پادگان اشرف بودند، برخي از بيت‌العدل خط مي‌گرفتند و برخي نيز از آقازاده‌هاي شمال شهري تهران!
 
تهمت بزرگ تقلب به نظام جمهوري اسلامي از ماه‌هاي قبل در دستور كار سران فتنه و ستادهايشان بود و اتاق فكرهايي كه در ساختمان رياست هيأت امناي يك دانشگاه عظيم مستقر بودند در اين راستا مي‌كوشيدند. سران فتنه همچنين تكيه‌گاه‌هايي داشتند كه روز بعد از انتخابات به دفترشان رفتند و پيمان چهار نفره امضا كردند. سران فتنه مسجد ضرارهايي مانند شال سبز و نامه به مراجع عظام و بزرگوار تقليد و نمازجمعه داشتند؛ نمازجمعه‌اي كه در آن برخي با كفش نماز خواندند و برخي شعار سكوت كني خائني سر دادند. در ماه‌هاي بعد نيز حمايت‌هاي پشت پرده و روي پرده از سران فتنه ادامه داشت و «حكميت»، «اين طرفي‌ها و آن طرفي‌ها»، «قرار دادن سپاه، بسيج و دستگاه‌هاي امنيتي در مقابل زنان و مردان ايران»، «تئوريزه كردن سكوت در برابر خيانت خائنان در روز قدس و 13 آبان و 16 آذر و روز عاشورا» و... از سوي آنان مطرح شد.
 
روز سه‌شنبه اجلاسيه نهم دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري در حالي آغاز به كار كرد كه مهم‌ترين دستور كارش انتخاب هيأت رئيسه اين مجلس بود. درروزهاي گذشته آقاي هاشمي رفسنجاني در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام از حضورش در انتخابات هيأت رئيسه سخن گفته بود و چند روز بعد دفتر آيت‌الله مهدوي كني اعلام كرد كه به درخواست بيش از 50 عضو مجلس خبرگان، رئيس دانشگاه امام صادق(ع) در انتخابات هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري حضور خواهد يافت. در اين ميان برخي چهره‌ها و رسانه‌هاي بي‌ريشه در اقدامي تفرقه‌افكنانه از رقابت هاشمي رفسنجاني و آيت‌الله مهدوي‌كني خبر دادند واز آن بدتر در اقدامي مشابه اقدامات دو آقازاده مشهور به تخريب هتاكي و فحاشي نسبت به آيت‌الله مهدوي‌كني اقدام كردند.
 
آقاي هاشمي رفسنجاني نيز در سخناني متعدد از توطئه گروهي با نام «مكتب ايراني» خبر داده بود و باز هم بدون محكوم كردن فتنه و سران آن، تنها گفت كه تجمع غيرقانوني حرام است هر چند ظريفي شدت محكوم كردن حوادث اسرائيلي 25 بهمن از سوي وي را به مانند محكوم كردن عبور يك ماشين از چراغ قرمزساعت 12 شب مي‌دانست!
 
به هر روي صبح روز سه‌شنبه آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس مجلس خبرگان در سخناني با همه به تكرار مكررات پرداخت. هاشمي البته همچنين با تكذيب تكذيبيه دفترش از پيامش توسط آيت‌الله امامي كاشاني براي آيت‌الله مهدوي كني خبر داد و گفت: «اگر آيت‌الله مهدوي كني حاضر باشند مسئوليت خبرگان را بپذيرند، قطعاً بنده نمي‌آيم.»
 
دقايقي بعد آيت‌الله مهدوي كني كه در زمان سخنراني هاشمي رفسنجاني در صحن اجلاس حضور نداشت وارد صحن مجلس قديم شد و آمادگي خويش را براي رياست مجلس خبرگان رهبري اعلام كرد و اين چنين با 64 رأي شخصيت مقتدر موردعلاقه‌ امام (ره) و رهبري رئيس مجلس خبرگان شد.
 
اما در وراي رأي مجتهدين و علماي حاضر در مجلس خبرگان به آيت‌الله مهدوي كني، آنچه بيش از اين جابه‌جايي مطابق شأن مجلس خبرگان اهميت داشت، دعوت و اراده بيش از 60 مجتهد فرهيخته براي تغيير در رأس مجلسي بود كه مهمترين پشتوانه نظام جمهوري اسلامي است.
 
رياست مجلس خبرگان از ابتدا تا زمان عروج ملكوتي آيت‌الله مشكيني، جايگاهي بود كه با نام مرحوم آيت‌الله مشكيني شناخته مي‌شد. زهد و تقوا، ولايت‌پذيري در اعلي درجه ممكن، سابقه انقلابي بي‌نظير، اجتهاد مطلق از آيت‌الله مشكيني شخصيتي ساخته بود كه به مجلس خبرگان در دوره اول و دوم و سوم جايگاه رفيعي بخشيده بود و در حماسه‌سازي و اقتدار و درايت اين مجلس همين بس كه در روز 14 خرداد 1368 با انتخاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به رهبري انقلاب اميد دشمنان را نااميد و برهاني براي اثبات بيش از پيش نظام مبتني بر ولايت فقيه شد.
 
در سال 1386 اميد مي‌رفت با حضور آقاي هاشمي رفسنجاني كه از ياران قديمي امام خميني‌(ره) و رهبري انقلاب بودند، اين مسير ادامه يابد. در فتنه 88 اما گرچه تك‌تك اعضاي مجلس خبرگان رهبري با بصيرت و درايت در صحنه حضور داشتند، اما آقاي هاشمي رفسنجاني همواره مي‌كوشيد تا از تريبون مجلس خبرگان به گونه‌اي ديگر استفاده كند كه اين مسئله اعتراض و مخالفت اعضاي مجلس خبرگان را به همراه داشت. نطق‌هاي آيت‌الله علم‌الهدي و آيت‌الله خزعلي در اجلاس شهريور 88 مجلس خبرگان هنوز در خاطره‌ها مانده است.
 
از سوي ديگر شخصيت آيت‌الله مهدوي‌كني در تاريخ انقلاب اسلامي با عدم تمايل به تصدي هيچ پست و مقامي گره خورده است. آيت‌الله مهدوي‌كني در زماني كه نخست‌وزير بود، از رياست جمهوري گذشت و در ادامه از تمام سمت‌هاي حكومتي كناره گرفت و وقتش را صرف تعليم و تربيت دانشجوياني كرد كه امروز مديران ارشد نظام جمهوري اسلامي هستند. اين فعاليت‌ها تنها بخشي از بركات اخلاص آيت‌الله مهدوي‌كني در سال‌هاي كناره‌گيري از مناصب حكومتي بود.
 
اما آنچه سبب شد تا آيت‌الله مهدوي‌كني خلوت زيباي دانشگاه امام صادق‌(ع) را علي‌رغم برخي مسائل رها كند و آنچه سبب شد تا بيش از 50 عالم فرزانه از چند ماه پيش از ايشان دعوت به حضور در انتخابات هيأت رئيسه مجلس خبرگان كنند، قطعاً به قول آقاي هاشمي رفسنجاني، «بداخلاقي سازمان يافته» نبود، بلكه اثرات تقسيم تاريخ به بعد از فتنه و قبل از فتنه بود. همه بايد تكليفشان را روشن مي‌كردند. مردم تكليف نخبگان را در روز 22 خرداد88، 9 دي 88، 22 بهمن 88، 14 خرداد 89 و 22 بهمن 89 روشن كرده بودند وفرزانگان مجلس خبرگان نيز خوب پيام 9 دي و 22 بهمن را دريافت كردند. درنهايت بايد گفت كه تغيير رئيس مجلس خبرگان در جلسه ديروز جلوه زيباي عمل به تكليف انقلابي و اسلامي بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اداي تكليف انقلابي, ,