بولتن نيوز- سرويس آي تي:همین چند روز پیش بود که نسخه‌ی جدید ویندوز موبایل، به نام ویندوز موبایل 8 معروف به آپولو، همه را هیجان زده کرده بود و دارندگان سایر سیستم‌عامل‌ها، برای چشیدن طعم آپولو، سر و دست می‌شکستند. اماگوگل نگذاشت تا نگاه عموم کاربران به نسخه‌ی جدید ویندوز موبایل خیره بماند و اندروید جدید را معرفی کرد.

روز 7 تیر، نسخه جدید اندورید، به نام"جیلی بیلی" از راه رسید. اما جدیدترین نسخه اندروید، آن تغییر فراوانی که از نان زنجبیلی به بستنی حصیری را شاهد بودیم، ندارد. ولی این به معنی عدم تغییر در نسخه‌ی جدید اندروید نیست. یکی از بزرگترین امکانات جیلی بیلی، پروژه‌‌یButter(کره) است: تلاشی قابل توجه برای بهبود کارایی و سرعت سیستم عامل و رفع مشکلات در نسخه‌های قبلی. پروژه‌ی باتر اجازه می‌دهد تا پردازنده و گرافیک بتوانند موازی با هم کار کنند و دیگر لازم نیست برای انجام کارها منتظر یکدیگر بمانند.
 


 


در سیستم‌های قبلی سرعت بارگزاری تصاویر، ۶۰ فریم بر ثانیه بود. اما در جیلی بیلی این سرعت بالاتر رفته و به علت همین تفاوت چند میلی ثانیه‌ای، شما روانی بیشتری را نسبت بهICSحس می‌کنید. سیستم گرافیک موتور بارگزاری سه گانه دارد و انیمیشن‌ها سریعتر و روانتر خواهند بود. در نتیجه سرعت عکس‌العمل به دستورات لمسی نیز بهتر شده است.


 


اما تغییرات انجام شده به همین‌جا ختم نمی‌شود. صفحه‌‌ی اصلی نیز تغییراتی کرده است. امکانات جذابی برای تعیین اندازه‌ی ویجت‌ها فراهم شده است. شما دیگر لازم نیست ابتدا برای هر ویجت جا باز کنید و سپس اندازه ویجت را برای آن محل تنظیم کنید. زیرا اکنون ویجت‌ها، سایر آیکون‌ها را خود به خود به اطراف می‌رانند و جای خودشان را باز می‌کنند. علاوه بر این، آیکون اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها با کشیدن و انداختن‌شان به کنار صفحه‌ی نمایش، حذف می‌شوند.


 


اما امکان استفاده از دستورات صوتی در حالت آفلاین، یکی از بزرگترین قابلیت‌های اندروید جیلی بیلی‌ست. در نسخه‌های قدیمی اندروید و همه‌ی ‌نسخه‌هایIOSکه از سیستم تبدیل گفتار به نوشتار بهره می‌برند، برای بهره‌برداری از این قابلیت لازم بود تا وسیله‌ی شما به اینترنت متصل باشد. اما حالا دیگر می توان در حالتAirplane(آفلاین) با ضربه‌زدن روی میکروفون و صحبت کردن، مثلاً یک پیام در موبایل نوشت. البته فعلاً سیستم صوتی فقط برای زبان انگلیسی است و امکاناتی برای کاربران روشندل نیز ارایه شده است. ولی امیدواریم تنوع این زبان‌ها مانندIOSزیادتر شود و در آینده‌ای نزدیک، زبان فارسی نیز به سیستم تبدیل گفتار به نوشتار اضافه شود.


 


علاوه بر این تعییرات، کیبورد نیز تغییرات خوبی داشته است. ۱۸ کیبورد جدید از جمله زبان‌های فارسی، عربی و هندی نیز اضافه شده‌اند. برنامه‌ی دوربین، درICSتغییرات مثبت فراوانی داشت و حالا در نسخه‌ی ۴.۱ بهتر هم شده است. محیط گالری با محیط دوربین یکی شده و به سرعت می‌توانید عکس‌های گرفته شده را ببینید و بین آنها حرکت کنید. پاک کردن عکس‌ها به سادگی کشیدن و پرت کردن آنها به کنار صفحه نمایش است (انگار که عکس را از داخل موبایل به بیرون بیاندازید). نکته‌ی جالب، اضافه شدن قابلیتUndoاست. مثلاً نگران پاک کردن اشتباه عکس ها نیز نباشید، با لمس روی دکمهUndoآنها بر می‌گردند.


 


تغییر دیگر، بهبود جستجوی صوتی آنلاین است. آب و هوا، اطلاعات ویکی پدیا، رستوران‌ها و سایر موارد در ظاهری زیبا ارایه می‌شوند. صدای موبایل نیز واقعی‌تر و شبیه به انسان شده است. از طرف دیگر نتایج جستجو نیز دقیق‌تر و با کمک اطلاعات و تاریخچه‌ی وبگردی و جستجوی‌های پیشین مرتب خواهند شد.در آخر هم لازم به ذکر است، زمان عرضه‌ی این سیستم عامل میانه‌ی ژولای (اواخر تیرماه) و ابتدا برای گلکسی نکسوس، نکسوس اس و موتورولا زوم خواهد بود.


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گوگل عليه مایکروسافت, تصاوير, ,