وزير اقتصاد دستاوردهاي اقتصاد ايران را به رخ 20 خبرنگار امريكايي كشيد

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان خطاب به خبرنگاران آمریکایی گفت نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی به معنای مبارزه ملت ایران با فقر ، بیکاری و تحریم اقتصادی است

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک؛ سید شمس الدین حسینی که برای شرکت در نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن به سر می برد، در نشستی خبری با حضور 20 خبرنگار رسانه های آمریکایی در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران افزود هدفمندی یارانه ها، اقدام بزرگی برای اصلاح ساختار اقتصادی ایران است که با موفقیت و همدلی دولت و مردم آغاز شده است.

وی کاهش مصرف انرژی به ویژه بنزین را از نمونه های این اصلاح ساختار اقتصادی کشور خواند و گفت پیش از هدفمندی یارانه ها، بیشترین یارانه در بخش انرژی پرداخت می شد و ایران توانست در همان شرایط تحریم، طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به رشد 86 درصدی شاخص کل بورس تهران اشاره کرد و گفت: با وجود بحران های موجود در جهان، ارزش بورس تهران به میزان 70 درصد رشد داشته است.

سید شمس الدین حسینی افزایش 24 درصدی صادرات غیرنفتی و رشد 16 و چهار دهم درصدی واردات در سال گذشته را نتیجه مبادلات نفتی و غیرنفتی ایران با 190 کشور دانست و گفت: حجم ترازیت کالا نیز بیش از 40 درصد رشد داشته است و بیش از 80 کشور دنیا، از ایران به عنوان مسیر مناسب ترانزیت استفاده می کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به ذخیره ارزی 100 میلیارد دلاری و بدهی خارجی 20 میلیارد دلاری کشورمان اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران به لحاظ تجاری برای شرکای خود، جذابیت بی نظیری دارد.

وی یادآور شد جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها و فشارها، در یک سال گذشته از رشد و پیشرفت چشمگیری در زمینه های مختلف اقتصادی برخوردار بوده است. موضوعاتی مانند تحریم های یک جانبه آمریکا بر ضد ایران، تاثیر یارانه ها بر قیمت انرژی، مبادلات تجاری ایران با دیگر کشورها و تحولات اخیر منطقه و کشورهای عربی،  از جمله محورهای سئوالات خبرنگاران رسانه های آمریکایی از وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران بود.

سید شمس الدین حسینی همچنین در پایان این نشست خبری، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک، نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را تشریح کرد.

در این نشست خبری همچنین مصطفی رحمانی سرپرست دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن نیز موضوع تحول ساختاری اقتصادی ایران را برای خبرنگاران رسانه های آمریکایی تشریح کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : وزير اقتصاد دستاوردهاي اقتصاد ايران را به رخ 20 خبرنگار امريكايي كشيد, وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان خطاب به خبرنگاران آمریکایی گفت نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی به معنای مبارزه ملت ایران با فقر , بیکاری و تحریم اقتصادی است, ,