طي نامه اي ابلاغ شد
حكم رهبر انقلاب به وزير اطلاعات به ماموريت هاي مهم خود ادامه دهيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور حكمي خطاب به حجت الاسلام حيدر مصلحي از وي خواستند قدرتمندتر از گذشته به ماموريت هاي مهم خود در اين وزارتخانه ادامه دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين نامه كه مستقيما خطاب به وزير اطلاعات نوشته شده از وزير و ديگر پرسنل خدوم اين وزارتخانه خواسته اند در همكاري با دولت و ديگر نهادهاي اطلاعاتي به ماموريت هاي مهم خود ادامه بدهند.
متن كامل حكم رهبري خطاب به وزير اطلاعات كه نخستين بار ساعت 14روز گذشته روي سايت رهبر انقلاب منتشر و سپس از بخش هاي خبري سيما قرائت شد، چنين است:

بسم الله الرحمن الرحيم
حجت الاسلام جناب آقاي مصلحي دام توفيقه
وزير محترم اطلاعات
استحكام و انسجام و روزآمد بودن دستگاه اطلاعاتي كشور يكي از پايه هاي مهم اقتدار نظام اسلامي است، لذا از شما مي خواهم بيش از پيش در انجام ماموريتهاي مهم داخلي و خارجي وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمايه عظيمي كه آن وزارتخانه از نيروي انساني توانمند و انقلابي و متدين و فن آوريهاي روز برخوردار است و با حمايت دولت خدمتگزار و همكاري ساير نهادهاي اطلاعاتي اجازه ندهيد كوچكترين فترت و سستي در انجام وظايف قانوني آن دستگاه مهم پيش آيد. براي شما و معاونان و مديران محترم و همه فرزندان عزيز انقلابي ام در وزارت اطلاعات دعا مي كنم. موفق و مويد باشيد.
سيدعلي خامنه اي
30 فروردين 1390
اين نامه در حالي منتشر شد كه رئيس جمهور يكشنبه شب با صدور حكمي ضمن بركناري مصلحي از وزارت اطلاعات وي را به عنوان مشاور امور اطلاعاتي خود منصوب كرده بود.
پس از صدور آن حكم اخبار موثقي منتشر شد كه رهبري با ارسال مرقومه اي توسط يكي از اعضاي بلندپايه دفترشان خطاب به آقاي احمدي نژاد از وي خواستند حكم خود را لغو كرده و مصلحي را در سمت خود ابقا نمايد. خبرگزاري ايرنا- ارگان رسمي دولت- ظهر دوشنبه با انتشار خبري كه البته به سرعت از روي سايت آن حذف شد نوشت كه صدور چنين فرماني خطاب به رئيس جمهور «محرز» است.
انتشار عمومي حكم رهبر انقلاب خطاب به مصلحي در حالي صورت گرفت كه بيش از دو روز از فرمان خصوصي رهبري خطاب به رئيس دولت مي گذشت اما خبري از اجراي آن نشده بود. در تمام اين مدت همچنان سايت هاي رسمي دولت بويژه پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري (Presidentir) و پايگاه اطلاع رساني دولت (Dolatir) خبر عزل مصلحي از وزارت اطلاعات و انتساب وي به عنوان مشاور امور اطلاعاتي رئيس جمهور را در صفحه اول خود حفظ كردند كه معناي آن اين بود كه نظر دولت تا زمان انتشار حكم رهبري همان بود كه يكشنبه شب اعلام شد ، يعني عزل مصلحي از وزارت اطلاعات و انتصاب او به يك مقام مشاورتي در نهاد رياست جمهوري.
نكته جالب تر اين است در حالي كه همگان منتظر بودند تا دولت هرچه زودتر تبعيت خود را از فرمان صريح رهبري اعلام كند پايگاه اينترنتي «دولت يار» كه توسط نزديكان اسفنديار مشايي اداره مي شود نيمه شب سه شنبه خبري از قول يك منبع آگاه منتشر كرد كه مي گفت رئيس جمهور ديگر مصلحي را وزير نمي داند و خود سرپرست وزارت اطلاعات است. اگرچه اين خبر متعلق به يك منبع رسمي نبود ولي از آنجا كه انتساب اين سايت كه توسط فردي به نام «س» اداره مي شود به مشايي محرز است، ضرورت داشت مقام هاي دولتي واكنشي به اين خبر نشان دهند و درباره صحت و سقم انتسابي كه به رئيس جمهور داده بود اظهارنظر نمايند اما در اين باره هم كاري جز سكوت انجام نشد.
تا لحظه تنظيم اين گزارش واكنشي از جانب دولت به حكم رهبري صورت نگرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حكم رهبر انقلاب به وزير اطلاعات به ماموريت هاي مهم خود ادامه دهيد, ,