فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تببين كرد:
مساله‌مهم در فتنه88، همراهي‎نكردن‌مردم با آشوبگران/ استفاده باطل جريان‌انحرافي از تابلو و شعارهاي‌حق خطرناك است
 سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه به مناسبت سالروز تصويب اساسنامه سپاه پاسداران در شوراي انقلاب طي گفتگويي تفصيلي علاوه بر مرور اجمالي كارنامه اين نهاد مقدس و انقلابي، به برخي موارد روز و مهم كشور و منطقه پرداخته است.

موضوعات مختلفي مانند نقش سپاه در برخورد با توطئه‌هاي مختلف عليه نظام از جمله فتنه 88، توان موشكي و اشراف اطلاعاتي سپاه در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌اي، فعاليت سپاه در عرصه اقتصادي و سازندگي و نيز تحليل خيزش‌هاي اخير منطقه از جمله مواردي بود كه سردار جعفري يا همان "آقا عزيز" بچه‌هاي جنگ و سپاه در گفت‌وگو با فارس به آن‌ها پاسخ داد كه گزيده‌اي از اين موارد در ادامه آمده است:

چرا علیه سپاه هجمه می‌شود؟

عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه، درخصوص هجمه‌هاي سنگين عليه دو محور ولايت فقيه و سپاه از طرف دشمن، تصريح كرد: علت اينكه دشمن نوك تيز پيكان حملات خود را به سمت ولايت و سپاه نشانه گرفته، نقش موثر اين دو در حفاظت از انقلاب اسلامي و محقق شدن اهداف آن است و هرچه اين نقش موثرتر باشد، هجمه و حملات دشمن نيز سنگين‌تر خواهد بود.

بيشترين نگراني امام(ره) از دشمنان داخلي نظام بود

جعفري خاطرنشان كرد: مخالفت با انقلاب اسلامي و اهداف آن تنها مربوط به دشمن خارجي نيست بلكه ما در حوزه داخلي نيز اين دشمنان را داريم و اگر به وصيتنامه حضرت امام(ره) برگرديم مي‌بينيم كه‌ دغدغه و نگراني اصلي حضرت امام(ره) از دشمنان خارجي مثل آمريكا و اسرائيل نيست بلكه همه نگراني‌شان از دشمنان داخلي و از مخالفان انقلاب اسلامي در داخل بود.

وي فتنه 88 را بروز همين دشمني‌هاي مخالفان داخلي انقلاب اسلامي و راه امام(ره) دانست و افزود: اين در حالي است شعار اين افراد همان شعار انقلاب بود و خودشان را به امام(ره) و راه امام(ره) مي‌چسباندند.

فرمانده كل سپاه تصريح كرد: همه تلاش امام(ره) اين بود كه ولايت فقيه را در رأس نظام اسلامي قرار دهد، اما خيلي واضح و روشن است كه مخالفت اصلي فتنه 88 با همين موضوع ولايت فقيه بود و اين را بخوبي در بي‌توجهي آنها به تصميمات رهبري كه بايد فصل‌الخطاب باشد، مي‌شد ديد.

جعفري با بيان اينكه فتنه 88 پايان خوبي داشت، گفت: مردم در طول اين هشت ماه مقابله و مبارزه، قدر ولايت فقيه را به خوبي شناختند و اين را در 9 دي و 22 بهمن 88 ابراز كردند و از اينجا مي‌توان گفت كه هم عقبه‌هاي فتنه 88 و هم مخالفت‌هاي آنها با مسير انقلاب اسلامي به مردم خودمان و نيز مسلمانان ديگر كشورها كه علاقمند به سرنوشت جمهوري اسلامي بودند به خوبي شناسانده شد.

وي در خصوص پيش‌بيني وقوع اين فتنه نيز اظهار داشت: اين حوادث به صورت كلي قابل پيش‌بيني بود و اين شتاب اخيري كه انقلاب اسلامي در طول اين پنج سال اخير در همه ابعاد گرفته بود و نيز روند جديد يا اصلاح مسير انقلاب نسبت به انحرافات قبلي كه وجود داشت و در كنار آن، توقع‌ها يا مخالفت‌هايي كه در دوره‌هاي قبلي بود، طبيعي بود كه اين‌ها در يك نقطه به مخالفت‌هايي مي‌رسند و اين دو جريان در يك جايي با هم برخورد خواهند كرد كه فتنه 88 حاصل اين برخورد بود.

مساله مهم، همراهی نكردن مردم با آشوبگران بود

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه البته اين اطلاعات از طرق ديگر نيز به مردم منتقل شده اما هنوز بخش‌هايي از آن گفته نشده است، افزود: خاصيت و مدل جنگ نرم همين است و الا اگر برخورد سخت قضايي شود، ديگر جنگ نرم نخواهد بود.

جعفري افرود: شايد در ابتدا بخشي از مردم كه چارچوب‌هاي نظام را قبول دارند اما مخالف سياست‌ها و بعضي روش‌ها هستند، از آنها حمايت كردند كه البته اين‌ها هم 10 تا 15درصد بيشتر نبودند، اما پس از اتفاقات سال 89 همين بخش نيز حمايت خود را قطع كردند و اين در واقع نتيجه همان مقابله خوب و مناسب با پديده تهديد نرم بود.
وي ادامه داد: در شهري مانند تهران با ميليونها نفر جمعيت، وجود 2 يا 3 هزار نفر افرادي كه اساساً ضديت ريشه‌اي و مبنايي با انقلاب دارند يا منافق و كمونيست هستند يا باقي مانده‌هاي آنها هستند يا سلطنت‌طلب‌اند و يا بهائي، چندان عجيب نيست. به صحنه آوردن اين افراد در كنار عده‌اي اراذل و اوباش چندان سخت نيست اما مسئله مهم، عدم همراهي مردم با آنهاست.

اقدامات و توانمندي‌هاي دشمن فرامنطقه‌اي تحت اشراف كامل اطلاعاتي ماست

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از این گفتگو كه به بررسي وضعيت و توان سپاه رزمي پرداخته شد، با اشاره به توانمندي‌هاي مهم در خصوص اشراف اطلاعاتي نسبت به دشمنان فرامنطقه‌اي گفت: شايد در ابتداي ورود اين دشمنان به منطقه ما از لحاظ اطلاعاتي كمبودهايي داشتيم، اما امروز و با گذشت نزديك به هشت سال از اين حضور، اهداف، توانمندي‌ها، روش‌ها و تاكتيك‌هاي دشمن در رصد كامل ما قرار دارد.

جعفري ادامه داد: در اين مدت علاوه بر اينكه ما از لحاظ توانمندي‌هاي فناوري و تكنولوژي در خصوص جمع‌آوري اطلاعات ارتقا زيادي داشتيم، شيوه‌ها و روش‌هاي دشمن نيز امروز كاملا آشكار شده و به اصطلاح لو رفته و براي ما كاملا مشخص است كه آنها چه كارهايي را مي‌خواهند انجام دهند.

علت حضور سپاه در پروژه‌های اقتصادی چیست؟

وي در ادامه به موضوع ورود سپاه به عرصه‌هاي سازندگي و اقتصادي در كشور اشاره كرد و با بيان اينكه اين موضوع به سال‌هاي ابتدايي پس از جنگ بر مي‌گردد، گفت: در پايان جنگ كه كشور وارد دوران سازندگي شد، سپاه از توانمندي‌هاي خوبي در زمينه ماشين‌آلات مهندسي و اقداماتي مانند جاده‌سازي و سدسازي برخوردار بود و لازم بود تا اين توان بالقوه به صحنه بيايد.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نمي‌شد اين روحيه و توان بالقوه را محدود كرد و كار را به شركت‌هاي تجاري خارجي يا داخلي سپرد كه تنها به دنبال سود مادي بودند، گفت: نكته مهمي كه بايد به آن توجه شود اين است كه سپاه در اين عرصه به هيچ وجه به دنبال سود مادي نيست.

جعفري افزود: البته اين ماهيت كار اقتصادي است كه سودآور باشد ولي اين سودآوري هدف ما در سپاه نيست بلكه ما به دنبال كمك به دولت در خصوص سازندگي كشور هستيم.

وي براي مثال به موضوع ورود شركت‌هاي خارجي به پارس جنوبي براي حفر و انتقال و بهره‌برداري گاز اشاره كرد و گفت: اين كشورها را وارد كردند تا زمان را از ما بگيرند و ورود سپاه به اين صحنه نيز زماني بود كه با رفتن شركت‌هاي خارجي و زمين گذاشتن كار، همه نااميد شده بودند و با ورود سپاه به عرصه بود كه ورق كاملا برگشت.

فرمانده كل سپاه با اشاره به موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها، آن را يك اقدام مهم در جهت اميدوار كردن محروميني دانست كه بواسطه انحرافات به وجود آمده در مسير انقلاب، دچار نااميدي شده بودند.

کسی جرات حمله نظامی به ایران را ندارد

وي افزود: البته امروز كشور در شرايطي است كه از مرحله تهديدات امنيتي و نظامي عبور كرده و بنده جزو كساني بودم كه از همان پايان جنگ تحميلي گفتم ديگر تهديد نظامي عليه ايران تمام شد و اين از دستاوردهاي 8 سال دفاع مقدس بود.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه حضرت آقا هم فرمودند ديگر هيچ كشوري به اين راحتي‌ها جرات حمله نظامي به ايران را ندارد، تصريح كرد: ولي امريكايي‌ها فكر كردند با آمدن به اطراف ايران و اقدام به تهديد و نيز اشغال دو كشور عراق و افغانستان در غرب و شرق ايرن مي‌توانند راه به جايي ببرند كه در عمل ديدند اين طور نشد.

انقلاب‌هاي منطقه نتيجه ايستادگي انقلاب اسلامي در برابر دشمني‌هاي استكبار است

سردار جعفري در ادامه اين گفتگو به تحليل درخصوص حوادث اخير منطقه و ارتباط آن با انقلاب اسلامي ايران پرداخت و گفت: اين خيزشهاي عظيم منطقه بعد از گذشت سي سال و در پي روشنگري‌هاي انقلاب اسلامي ايران و نتيجه انباشت انتظارات و مطالبات مردم اين كشورهاست كه البته ما معتقديم سال‌ها دير اتفاق افتاده است.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين حوادث دفعتا و يك شبه بوجود نيامده‌اند، تصريح كرد: اين انقلاب‌ها پس از آن صورت گرفت كه ملتهاي منطقه ديدند ايران اسلامي عليرغم دشمني‌هاي استكبار خصوصا پس از فتنه 88 كه آنها آخرين ضربات خود را به پيكر انقلاب زدند، اين طور ايستاده و دشمني آنها نتيجه عكس داده است.

عربستان منتظر دست انتقام الهي در آينده نزديك باشد

جعفري همچنين دخالت نظامي عربستان در بحرين را يك حركت باطل و اشتباه استراتژيك دانست و گفت: عربستان بايد در هر حركت باطلي دست به اشتباه بزند تا زودتر به پايان عمر خود برسد.

وي با بيان اينكه حتما در آينده نزديك دست الهي اين جنايات عربستان را جواب خواهد داد، تصريح كرد: البته اين امر براي آنها قابل فهم نيست و آنها از درك اين موضوع عاجزند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي اظهار در خصوص مواضع خصمانه عربستان عليه كشورمان و ادعاي دخالت ايران در امور منطقه نيز تصريح كرد: بايد صبر انقلابي داشت و الا براي ايران كاري ندارد تا مانند عربستان عمل كند چراكه قدرت نظامي ايران اصلا قابل قياس با كشوري مانند عربستان نيست اما ايران احتياجي به اين كارها ندارد بلكه بايد منتظر بود تا دست انتقام الهي ان شاءالله در آينده نزديك انتقام اين جنايات را از آنها بگيرد.

"جريان انحرافي" درك صحيحي از انقلاب و پيامدهاي آن در منطقه ندارد

جعفري در پاسخ به اين سوال كه با اين تفاسير چطور برخي جريانات انحرافي در داخل كشور، ريشه اين خيزش‌ها را آمريكايي-اسراييلي دانسته و به جاي استفاده از واژه "بيداري اسلامي " بر لفظ "بيداري انساني " تاكيد دارند، با بيان اينكه فهم و درك صحيح از مسير درست انقلاب و توجه به پيامدها و نتايج آن براي كساني كه در مسير انقلاب نيستند، قابل فهم نيست، گفت: تنها كسي كه از جنس انقلاب اسلامي باشد مي‌تواند مباحث مربوط به آن را درك كند.

وي ادامه داد: جريان انحرافي يعني كساني كه از مسير اصولگرايي منحرف شدند و البته ما تعارف مي‌كنيم كه به آنها جريان انحرافي مي‌گوييم اما هرچه جلوتر مي‌رويم و زاويه اين انحراف با مسير اصلي انقلاب بيشتر مي‌شود، عمق اين شكاف نمايان‌تر خواهد شد و همين باعث مي‌شود كه آنها از درك صحيح انقلاب و پيامدهاي آن در سطح منطقه عاجز باشند.

فرمانده كل سپاه با اشاره به موضع‌گيري وزير خارجه امريكا در خصوص حوادث منطقه گفت: اين تحليل‌هاي جريان انحرافي نيز به نفع امريكا و اسراييل و شبيه همان تحليل مذبذبي است كه خانوم كلينتون به عنوان وزير خارجه امريكا از حوادث منطقه مي‌كند.

جعفري با تاكيد بر اينكه اصلي‌ترين هدف انقلاب، همين بيداري اسلامي در سطح ملت‌هاي منطقه است، افزود: اين طبيعي است كه جريان انحرافي در داخل كشور توان تحليل درست اين اتفاقات را نداشته باشد.

استفاده باطل جريان انحرافي از تابلو و شعارهاي حق خطرناك است

فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه امروز دور شكست دشمنان خارجي است، در خصوص وظيفه نيروهاي انقلاب در شرايطي كه اين جريان نانحرافي در بدنه اصولگرايي نفوذ كرده، گفت: البته در گذشته و در ايام اصلاحات يا فتنه اخير نيز دشمنان داخلي در ميان خودي‌ها و در داخل نظام نفوذ كرده بودند اما اين ماهيت انقلاب است كه هر چيز غير خودي را از خود دور مي‌كند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي در خصوص اينكه اين جريان انحرافي امروز پشت سر برخي افراد محبوب در جريان اصولگرايي مواضع خود را دنبال مي‌كند، گفت: يكي از مهمترين تفاوت‌هاي اين جريان و فتنه آينده با گذشته اين است كه جريان انحرافي جديد خودش را پشت يك چهره موجه، مقبول و محبوب مردم پنهان كرده و البته اينكه چطور اين اتفاق افتاده و چرا اين شخصيت‌هاي اصلي و محبوب اجازه مي‌دهند جريان باطل از آنها سوءاستفاده كنند نيز طبيعي نبوده و يك موضوع خارج از روال است.

جعفري با اشاره به آخرين سوره قرآن كريم گفت: همه ما در معرض وسوسه شيطان هستيم و براي همين بايد هم براي خود و هم براي انقلاب و مسئولين خدوم مردم به درگاه خدا دعا كنيم تا از شر شيطان در امان باشند.

وي با بيان اينكه افرادي كه كارهاي بزرگ مي‌كنند مانند مسئولين بيشتر در خطر وسوسه‌هاي شيطان قرار دارند، تصريح كرد: توصيه دائم حضرت آقا به مسئولين در ارتباط با خدا و توجه به خودسازي معنوي نيز به همين خاطر است.

فرمانده كل سپاه در عين حال افزود: البته نبايد فكر كنيم كه با حل اين معضل، خطر ديگري متوجه انقلاب نخواهد بود بلكه مشكلات بزرگتري در مسير انقلاب قرار خواهد گرفت و اصولا اين انقلاب بدون مشكل نخواهد ماند هرچند در همين آزمايش‌هاست كه جامعه ساخته مي‌شود و براي مثال اگر دوران اصلاحات و يا فتنه 88 نبود، مردم به اين سطح از آگاهي سياسي و بصيرت نسبت به برخي افراد و جريانات منحرف نمي‌رسيدند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تببين كرد:مساله‌مهم در فتنه88, همراهي‎نكردن‌مردم با آشوبگران/ استفاده باطل جريان‌انحرافي از تابلو و شعارهاي‌حق خطرناك است , چرا علیه سپاه هجمه می‌شود؟ , بيشترين نگراني امام(ره) از دشمنان داخلي نظام بود, مساله مهم, همراهی نكردن مردم با ,