گفتگوي رجانيوز با دو انديشمند عراقي و لبناني:
انقلابهای جهان عرب یک نهضت عظیم اسلامی بود/ شاهد تولد خاورمیانه اسلامی هستیم

 

گروه بين الملل/مختار پرتو – احمد قزوينيان: «گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است كه فردای نیكی را به امت اسلامی نوید می‌دهد»،اين سخنان حكيمانه مقام معظم رهبري در پيام ايشان به حجاج بيت الله الحرام در سال 1389 امروز با گسترش انقلابهاي ملتهاي مسلمان برخي كشورهاي عربي منطقه وسرنگوني ديكتاتورهاي وابسته به غرب وصهيونيسم در حال تحقق است.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي قابل پيش بيني بود كه جهان اسلام به سمتي حركت خواهد نمود كه ناخوشايند آمريكا واسرائيل خواهد بود.

امروز انقلابهاي مصر وتونس وليبي وبحرين واردن ويمن تمامي برنامه ريزيهاي آمريكا واسرائيل برضد منطقه را با شكست روبرو نموده است وآنهايي كه روزي در آرزوي تولد خاورميانه جديد بودند امروز شاهد تولد خاورميانه بزرگ اسلامي بدست مردم منطقه هستند.

در اين راستا وبراي بررسي اين موضوع گفتگويي انجام داديم با دو انديشمند وشخصيت سياسي جهان عرب،دكتر شيخ عبدالوهاب خالد الملا رهبر جماعت علمای مسلمین جنوب عراق و نماینده مجلس این کشور وهمچنين شیخ بلال سعید شعبان رهبر جنبش توحید اسلامی لبنان(از مهمترین گروههای اهل سنت این کشور).


*شیخ خالد عبدالوهاب الملا

ارزيابي شما از انقلابهاي مردمي در منطقه چيست؟

انقلابهای صورت گرفته در جهان عرب یک نهضت عظیم اسلامی بود، این انقلابها در پاسخ به سالها ظلم وجنایت ودیکتاتوری سران عرب بود که با گسترش روابط خود با دشمنان امت اسلامی برنامه های استبدادی آنها را در جهان عرب اجرا می نمودند.

امروز زمان تغییر فرارسیده است وحکام مستبد عرب بايد بدانند که ملتهای بیدار آنها را سرجایشان خواهند نشاند.

به نظر شما تاثير اين انقلابها بر آينده حضور آمريكا در منطقه چگونه است؟

نهضت امروز امت اسلامی لرزه براندام رژیم صهیونیستی وآمریکا انداخته است چون حاکمان مستبد عرب دست نشانده آنها هستند واستبکار وصهیونیسم بین الملل بیم از آن دارد که بجای این دیکتاتورها حاکمانی عادل ومسلمان که براساس اسلام ناب محمدی(ص)عمل می کنند بیایند.

اما من در مورد حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بايد بگويم پروژه امریکا برای عراق یک پروژه زمانی نیست بلکه یک برنامه دراز مدت استراتژیک است وآنها به هیچ توافقنامه ای که درباره خروج آنها از عراق باشد پایبند نخواهند بود وباید سیاستمداران عراقی با دقت با این مسئله برخورد کنند وبدانند که آمریکا چیزی را به عنوان دوست نمی شناسد وشاهد بودیم که چگون پشت بسیاری از دوستان خود در منطقه را مثل صدام ومبارک خالی نمود.

من در پايان ضمن تشکر از مقام معظم رهبری بايد به اين مسئله اشاره كنم كه همانطور که امام خامنه ای فرمودند بیداری امروز جهان اسلام از برکات انقلاب اسلامی ایران است.


*شيخ بلال سعيد شعبان

تاثير تحولات اخير منطقه بر اوضاع لبنان وسقوط دولت غربگراي 14 مارس را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

تحولات اخیر در منطقه بر لبنان تاثیر خواهد داشت واولین نشانه های آن سقوط دولت حریری وگروه 14 مارس بود گروهی که وابستگی اش به آمریکا وغرب ودولت هاي مرتجع از هیچ شخصی پوشیده نبود.

ما امروز شاهد تولد خاورمیانه اسلامی هستیم منطقه ای که ملتهای آن حامی مقاومت هستند وبا انقلابهای خود عزت وکرامت را به کشورهایشان بازگرداندند.

يعني مي توان گفت كه موج بيداري اسلامي نيز به نوعي به نفع جبهه مقاومت خواهد بود؟


بله بطور حتم اينطور است ،امروز انقلابهای مصر وتونس ادامه راه انقلاب اسلامی ایران است که در همه جا گسترش پیدا کرده است وتنها راه خلاص لبنان ومنطقه از دخالتهای خارجی ومشکلات پیش رو نابودی اسرائیل است که به دست مقاومت اسلامی محقق خواهد شد.

بطور مثال اين دادگاه بین المللی قتل رفیق حریری خود وسيله است تا آمريكا واسرائيل به تضعيف مقاومت وامت اسلامي بپردازند و هدف این دادگاه فشار بر مقاومت است ولي امروز مردم لبنان با پيوستن به موج بيداري اسلامي ضمن خنثي نمودن اين برنامه پليد با ساقط نمودن دولت وابسته به گروه غربگراي 14 مارس دست دخالت آمريكا واسرائيل را از امور لبنان قطع نمودند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گفتگوي رجانيوز با دو انديشمند عراقي و لبناني:انقلابهای جهان عرب یک نهضت عظیم اسلامی بود/ شاهد تولد خاورمیانه اسلامی هستیم , ,