تذکر درباره لزوم اطاعت از ولايت فقیه و پاسخ لاريجانی

 

رئيس مجلس تأكيد كرد: مشروعيت كساني كه در كشور كار مي‌كنند، اعم از مجلس، قوه مجريه و قوه قضاييه به اين است كه در مسير ولايت فقيه قرار داشته و در سپهر انديشه ولي فقيه كار كنند.

به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي عصر امروز شنبه در جريان بررسي لايحه بودجه 90 كل كشور با استناد به ماده 103 آئين‌نامه داخلي مجلس و با اشاره به تذكرات مكرر نمايندگان براي برگزاري ‌جلسه غيرعلني و بررسي تحولات كشور گفت: باتوجه به شرايطي كه در حال حاضر در كشور وجود دارد، متأسفانه بايد بگوييم كه قانون اساسي در حال تعطيل شدن است و ‌فراتر از آن نيز مسئله‌اي سرنوشت‌ساز براي نظام اسلامي كه همان حكم ولايت فقيه است، مورد بي‌اعتنايي قرار مي‌گيرد.

وي با بيان روايتي از امام صادق (ع) اظهار داشت: براساس آن روايت وقتي كه ولي فقيه حكمي مي‌كند، كسي آن‌را رد كند، اهل بيت را رد كرده است؛ مشروعيت مسئولان نظام جمهوري اسلامي به حكم ولي فقيه و تنفيض ايشان است.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: هرگونه تصرف‌ در امور عمومي بدون اذن ولي فقيه تصرف نامشروع است، واقعا براي مجلس چگونه شرايط كنوني قابل تأمل است. در حال حاضر چند روز است كه حالت صبر و انتظار حاكم شده و مجلس تا كي مي‌تواند حالت بلاتكليفي را تحمل كند.

مصباحي‌مقدم اضافه كرد: بنده احساس مي‌كنم كه نمي‌شود حالت صبر و انتظار را استمرار داد. مجلس وظيفه‌اي دارد و بايد اجازه داد كه اين وظيفه را بررسي كرده و به آن عمل كند.

وي خاطرنشان كرد: ما در شرايطي هستيم كه شرايط داخلي كشور و شرايط بين‌المللي ما در يك حالت بلاتكليفي قرار دارد. در حاشيه چنين جرياني، مسائلي هم در حال وقوع است كه از جمله آن توهين به علما، اساتيد، اساتيد حوزه و ائمه جمعه زير پوشش حمايت از كساني ‌است كه نسبت به فرمان ولي فقيه كوتاه آ‌مدند، ‌‌آنها نشان ندادند كه با تمام وجود وفادار هستند.

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه تأكيد كرد: اين مجلس نشان داده است كه يكپارچه حامي ولي فقيه بوده و در حمايت از خود از ولي فقيه درنگ نكرده و كوتاه هم نخواهد آمد. لذا نبايد چنين حالت ترديد و بلاتكليفي‌‌ در اداره كشور وجود داشته باشد لذا مطابق ماده 103 آئين‌نامه داخلي از رياست جلسه استدعا دارم كه دستور بدهيد جسله‌اي غيرعلني براي بررسي مسئله تشكيل شود.

مصباحي‌مقدم اضافه كرد: بايد ببينيم كه چه وظيفه‌اي داريم و مطابق آن بايد عمل كنيم، ما حيات را نمي‌خواهيم، مگر به رأي خدا و حفظ اسلام. ‌امروز هم ركن ركين اسلام و مملكت اسلامي ولايت فقيه است، بنابراين حاضريم كه جان خود را در اين راه بدهيم تا اين امر محقق شود.

بر اساس اين گزارش، پس از سخنان نماينده مردم تهران در مجلس، وكلاي ملت در حمايت از تذكر وي در صحن علني شعار الله‌اكبر و مرگ بر ضد ولايت فقيه سر دادند.

همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز طي سخناني در پاسخ به تذكر مصباحي‌مقدم گفت: تذكر شما درست است و استناداتتان هم دقيق بود و در اين نبايد ترديد داشت كه مشروعيت كساني كه در كشور كار مي‌كنند، اعم از مجلس، قوه مجريه و قوه قضاييه به اين است كه در مسير ولايت فقيه قرار داشته و در سپهر انديشه ولي فقيه كار كنند. لذا نظر مجلس همانطور كه شما فرموديد همين است و در همين راه هم پافشاري خواهند كرد.

وي افزود: با حضور رهبر معظم انقلاب و تدابير ايشان در حال حاضر ثبات در كشور ما قوي است ‌و دستگاه‌ها نيز به كار خود مشغول هستند، مجلس هم با دقت رصد خواهد كرد و اگر لازم باشد عكس‌‌العمل به موقع خواهد داشت.

رئيس مجلس تصريح كرد: خواهش من اين است كه دوستان نماينده كه خيرخواهانه دغدغه داريد، اجازه دهيد كه ما از مسير درست كار را دنبال كنيم و تلاش ما اين است كه شما هم كاملا در جريان باشيد اما در حال حاضر بحث بودجه بحثي است كه اولويت دارد و بايد به پايان برسد البته اگر پيشنهادي هم بود، ما در خدمت شما هستيم و آن‌را در هيئت رئيسه بررسي خواهيم كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رئيس مجلس تأكيد كرد: مشروعيت كساني كه در كشور كار مي‌كنند, اعم از مجلس, قوه مجريه و قوه قضاييه به اين است كه در مسير ولايت فقيه قرار داشته و در سپهر انديشه ولي فقيه كار كنند, ,