روزنامه ايران چه بود ؛ جريان نفوذي چه مي‌خواهد؟
 

 

ماجرای تغییر وزیر اطلاعات و حواشی مربوط به آن که نهایتا با حضور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت پایان یافت، موجب شد تا بسیاری از مسائل و اتفاقات سیاسی کشور تحت تاثیر آن قرار بگیرد و در میان افکار عمومی و رسانه‌ها بازتاب چندانی نداشته باشند.

به گزارش رجانيوز، یکی از اتفاقات مهمی که در هفته‌های اخیر صورت گرفت و در سایه این تحولات گم شد، تغییرات مدیریتی گسترده در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران بود؛ موسسه‌ای که به عنوان روزنامه رسمی دولت فعالیت می‌کند و به اعتقاد برخی فعالان سیاسی، تغییرات مربوط به آن به عنوان پیش زمینه تغییرات وزارت اطلاعات صورت گرفت تا این رسانه مهم و تاثیرگذار به دست جریان نفوذی در دولت بیفتد.

این مساله از آنجایی قابل تامل به نظر می‌رسد که روزنامه ایران در دوران مدیریت کاوه اشتهاردی توانسته بود با رویکردی اصولگرایانه و حرفه ای تعداد مخاطبان خود را به شدت افزایش داده و علاوه بر تاثیرگذاری سیاسی و خبری بر فضای افکار عمومی و مسئولان کشور، تبدیل به یک بنگاه اقتصادی بسیار فعال و موفق هم شد، به طوری که هر روز یک ویژه‌نامه تمام رنگی تبلیغاتی با محوریت موضوعاتی نظیر فناوری اطلاعات، دکوراسیون داخلی، خودرو، گردشگری و... به صورت رایگان همراه با روزنامه توزیع می‌شد که نشان از اقبال تجار و اصناف نسبت به روزنامه ایران بود.

روزنامه ایران همچنین رابطه بسیار مناسبی با نهادهای انقلابی و ارزشی داشت و توانسته بود ضمن حفظ رویکرد حرفه‌ای خود، به روزنامه‌ای برای انتشار آرمان‌های نظام و انقلاب و همچنین افشاگری علیه برخی باندهای قدرت و ثروت در داخل کشور باشد؛ رویکردی که به ویژه در جریان فتنه 88 به خوبی خود را نشان داد.

در عين حال،‌ در دور جديد مديريت اين روزنامه، اصرار وي‍ژه‌اي بر تبديل كردن اين رسانه به پايگاه خبري مشايي وجود دارد، به‌طوري كه انتشار تصاویر متعدد وي موجب شد تا گلایه های او در مجامع عمومی و خصوصی در مورد منتشر نكردن اخبار رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور منتفی شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : روزنامه ايران چه بود ؛ جريان نفوذي چه مي‌خواهد؟, ماجرای تغییر وزیر اطلاعات و حواشی مربوط به آن, ,