اعتراض هزاران نیویورکی

هزاران نفر در نیویورک در اعتراض به کاهش مالیات بانک های بزرگ به خیابان آمدند.

 
به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از تلویزیون الجزیره انگلیسی،اتحادیه های کارگری نیز در اعتراض به طرح شهردار نیویورک برای حذف هزاران فرصت شغلی در بخش آموزش با مردم همراه شده اند.
 
کریستین سولومی خبرنگار این شبکه گزارش داد ، یکی از تظاهرکنندگان می گوید، شرکت های بزرگ از درآمدهای هنگفت خود صحبت می کنند در حالیکه مردم عادی در حال بیکار شدن هستند و خانه هایشان را از دست می دهند .
 
مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک طرح اخراج 5 درصد نیروی کار بخش آموزش این شهر را ارائه کرده است که شامل 4 هزار و صد معلم می شود.
 
خبرنگار الجزیره افزود، فقط نیویورک نیست که با مشکل جدی کسری بودجه روبروست.همه شهرهای امریکا همین مشکل را دارند و ناچارند از بودجه بسیاری از بخش های عمومی بکاهند تا شاید کسری را حل و فصل کنند.
 
استفان لرنر عضو یک اتحادیه کا رگری می گوید،مردم از این عصبانی هستند که ثروتمندان تعیین می کنند که استاندارد زندگی آنها چه باشد،در حالیکه این عده از بحرانی که خودشان ایجاد کرده اند،بیشترین نفع را می برند و پول مردم عادی را به جیب می زنند.
 
بحث های مشابه به این در ویسکانسین،اوهایو و میشیگان نیز شکل گرفته است.
 
اتحادیه های کارگری و طرفداران شان تصمیم گرفته اند نه تنها با این کسری بودجه مبارزه کنند بلکه برای انتخابات آینده نیز خود را آماده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اعتراض هزاران نیویورکی, طرح شهردار نیویورک, ,