جنتي: گروه‌انحرافي براي انتخابات پول توزيع مي‌كند

خطيب موقت نماز جمعه تهران بسياري از فعاليت‌ها و اقدامات گروه انحرافي را مقدمات انتخابات سال جاري دانست و گفت: جذب و توزيع برخي پول‌ها توسط اين گروه از چشم مردم پوشيده نيست؛مردم در صورت لزوم به حساب اينها خواهند رسيد.

به گزارش زاري فارس، آيت‌الله جنتي امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران، با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب در تهران اظهار داشت: كتاب روح‌ انسان‌ها را مي‌سازد، بنابراين بايد كتاب‌هاي ارزشمند و انسان‌ساز توسط ناشران و نويسندگان به مردم عرضه شود.

وي با يادآوري برخي از حوادث و جريانات اخير كشور، با بيان اينكه دشمنان خيال كردند كه يك تفرقه و جدايي در مقامات كشور ايجاد مي‌شود به برخي واكنش‌ها در داخل كشور اساره كرد و گفت: عده‌اي نيز در داخل از اين جريانات غصه‌دار شدند و نامه نوشتند و اقداماتي را انجام دادند؛ بايدگفت اين قبيل موضوع‌ها مورد توقع ما نبود، اما اين وقايع اتفاق افتاد كه نبايد به سادگي از آن گذشت.

خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران ادامه داد: با يك حركت عملي و سخنراني تقريباً آرامش به وجود آمد و غائله خاتمه پيدا كرد و دل‌ها آرام شد؛ ولي چهره‌هايي هم خودشان را نشان دادند و آن‌هايي كه ناشناخته بودند حقيقت‌هايشان روشن شد.

آيت‌الله جنتي افزود: من به اين نكته تأكيد دارم كه اين اتفاقات خواهد افتاد و تازگي هم ندارد، چرا كه از اوايل انقلاب تاكنون شاهد اين گونه وقايع بوده‌ايم، لذا نبايد اين گونه وقايع ما را متعجب و دغدغه‌مند كند.

وي با برشمردن برخي حوادث تلخ در طول انقلاب اسلامي گفت: اين وقايع و تلخي‌ها در نهايت موجب خير و تقويت انقلاب اسلامي در ولايت فقيه شد.

خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران با بيان اينكه دو نكته را نبايد فراموش كرد، گفت: مردم ما مردمي هستند كه براي ارزش‌ها جان مي‌دهند، در دوره‌هاي گذشته كه برخي ارزش‌ها در حال فراموشي بود فردي كه خيلي هم شناخته شده نبود پيدا شد و از ارزش‌هايي كه مردم جانشان را براي آن فدا كرده بودند دم زد و مردم نيز از او استقبال كردند.

آيت‌الله جنتي ادامه داد: آنها بايد بدانند كه مردم به غير از امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي با هيچ كس عقد و اخوت نبسته‌اند، چرا كه مردم ما تربيت شده مكتب غدير و عاشورا هستند؛ بنابراين هر فردي كه در اين مسير حركت كند مردم جانشان را فداي او مي‌كنند و اگر پاي خود را كج بگذارد حمايت‌هاي مردمي نيز از ميان مي‌رود.

وي گفت: مسئله ديگر اينكه بحران‌سازها و فتنه‌گرها بايد بدانند اين مملكت كشور ولايت فقيه است و از آنجا كه حقيقت ولايت فقيه در كشور ما حاكم است دشمنان از ولايت فقيه سيلي خورده‌اند.

خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران با برشمردن برخي از ويژگي‌هاي ولي فقيه از جمله مخالفت با هواي نفس، مطيع كامل خداوند بودن، شجاعت، مدير و مدبر بودن و در نظر گيرنده مصالح بودن، گفت: اركان و قواي نظام هر كدام وظايف و تكاليف مشخصي دارد؛ اما هر كجا كه ولي فقيه بداند مصلحتي در حال از بين رفتن است پا پيش مي‌گذارد.

آيت‌الله جنتي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تفسير و تبيين ولايت فقيه يك مسئله اعتقادي، كلامي و فقهي است، تأكيد كرد: اين تفسير فقط بايد توسط علما و اسلام‌شناساني كه دروس حوزوي را گذرانده‌اند انجام شود بنابراين هر كسي حق ندارد به نفع مقاصد سياسي خود تفسيري از ولايت فقيه داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: تجربه 32 ساله انقلاب اسلامي نشان داده است ولايت فقيه حلال مشكلات است؛ رهبر معظم انقلاب از كارها و خدمات خوب انجام شده توسط افراد هميشه تقدير و حمايت كرده است، اما اگر در جايي خطايي هم ببيند در ابتدا تذكر داده و اگر رفع نشود اعمال ولايت مي‌فرمايند.

خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران در واكنش به ادعاي دشمنان كه سعي مي‌كنند القا كنند، ممكن است مملكت به بن بست برسد تأكيد كرد: با وجود ولايت فقيه هيچ بن‌بستي در كشور به وجود نخواهد آمد.

آيت‌الله جنتي بسياري از فعاليت‌ها و اقدامات اين گروه را مقدمات انتخابات سال جاري دانست و گفت: جذب و توزيع برخي پول‌ها توسط اين گروه از چشم مردم پوشيده نيست لذا اگرچه امروز طبق مصلحت مردم چيزي نمي‌گويند، اما در صورت لزوم مردم به حساب اينها خواهند رسيد.

وي ضمن ابراز تاسف ادامه داد: اينها از يك طرف روي خوش به آمريكاييها و بيگانگان نشان مي‌دهند و از طرفي ادعاي تشرف به خدمت حضرت ولي عصر (عج) را دارند؛ كسي را عزل مي‌كنند و مي‌گويند امام زمان گفته شما را اينجا قرار دهيم.

خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران در پايان خطبه دوم با تاكيد بر اينكه اين قبيل كارها در مقامات كشور نيست تصريح كرد: بادنجان دور قاب‌چين‌ها و افرادي كه متأسفانه اطراف برخي از مسئولان جمع شده‌اند اين كارها را انجام مي‌دهند كه اميدواريم اين مسائل از بين برود.

جنتي در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: تصديق انبيا تصديق خداوند است و تكذيب ايشان تكذيب خداست، چرا كه پيامبران تنها پيام رسان و رسولان خداوند هستند و چيزي از خود ندارند.

وي افزود: درگيري با پيامبران درگيري با خداوند است و اين همان مسئله‌اي بوده كه كفار به آن توجه ندارند؛ همگان به ياد دارند كه امام راحل مي‌فرمودند مجتهد و ولي فقيه چيزي از خود نمي‌گويد لذا اگر اين را رد كرديد خدا را رد كرده‌ايد.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: امام راحل مي‌فرمودند كه هر كس كساني را كه ما معرفي مي‌كنيم رد كند، ما را رد كرده است چرا كه آنها چيزي از خود نمي‌گويند بلكه فتواي ما را بيان مي‌كنند.

آيت‌الله جنتي اضافه كرد: امام مي‌فرمودند كه هر كس ما را رد كند خدا را رد مي‌كند چون كه ما هم از خود چيزي نمي‌گوييم.

وي با ذكر اين نكته كه در قيامت مومنين و صالحين با انبياء محشور مي‌شوند و كفار هم با شيطان محشور خواهند شد، يكي از گرفتاري‌هاي اهل جهنم را قرين شدن با شيطان عنوان كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جنتي, گروه‌انحرافي, توزيع پول براي انتخابات, ,