واكنش گمرك به خبر تعيين تعرفه مشروبات الكلي

 

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : ورود محصولات غیر شرعی به کشور ممنوع است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روز گذشته خبری با عنوان « تعیین تعرفه واردات مشروبات الکلی به ایران» بر روی برخی از سایت های خبری قرار گرفت که با مراجعه به لینک مربوط به تعرفه های مشمول مشروبات الکلی در وب سایت گمرک ایران معلوم شد این موضوع که « این کالا جزء محصولات غیر شرعی بوده و ورود آن ممنوع است » به صورت مشخص درج شده است.

همچنین بر اساس مندرجات ذیل یادداشت فصل 22 مقررات صادرات و واردات ورود محصولات غیر شرعی مشمول این فصل که مشروبات الکلی نیز در این فصل تعریف می شود ، ممنوع است.

ردیف تعرفه ها بر اساس سیستم هماهنگ شده طبقه بندی کالا ( H.S.) به همه کالاها اختصاص یافته است و طبق طبقه بندی بین المللی مشروبات الکلی در ریف تعرفه ای 22084000 طبقه بندی می شود.

بنابر این اختصاص ردیف تعرفه ای جداگانه برای مشروبات الکلی و تعریف آن در ردیف تعرفه ای جداگانه در سازمان جهانی گمرک صورت گرفته است تا در همه کشورها ، توصیف و کدگذاری این کالا به شیوه یکسان انجام گیرد.

همه ردیف های تعرفه از جمله تعرفه مورد نظر و تعیین مأخذ حقوق ورودی در کتاب مقررات صادرات و واردات در وزارت بازرگانی منتشر می شود و در گمرک هم به عنوان کد سیستم هماهنگ شده طبقه بندی کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است، طبق مندرجات ذیل یادداشت فصل 22 مقررات صادرات و واردات کشورمان ، ورود این کالا به ایران ممنوع است و گمرک ایران در صورت مواجه شدن با مشروبات الکلی برابر ماده 703 قانون مجازات اسلامی مصوب 1387 مجلس شورای اسلامی نسبت به تعقیب متهمین اقدام می کند و تاکنون هیچ نوع مشروبات الکلی از طریق مجاری رسمی وارد کشور نشده است و نخواهد شد. ضمنا ارزش عرفی مشروبات جهت محاسبه جریمه قاچاق برابر بخشنامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین شده که ملاک عمل گمرک است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واكنش گمرك به خبر تعيين تعرفه مشروبات الكلي, ,