9دی به شماره شانزدهم رسید
 

 

شانزدهمین شماره هفته نامه 9دی امروز شنبه بیست و چهارم اردیبهشت روی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

9دی با چاپ عکسی از مرحوم آیت الله بهجت در مطلبی با عنوان «دو سال بی بهجت» ضمن یادآوری سوگ فقدان آن عارف برجسته، ضرورت تبیین عرفان ناب و شریعت محور اسلامی را مورد توجه قرار داده و درباره نفوذ معنویتهای التقاطی و عرفانها و عارفان منحرف و شریعت ستیز هشدار داده است.

 
تیتر یک جدیدترین شماره این هفته نامه با عنوان «حلقه مرتبطین با ع.غ چه کسانی هستند؟» گزارشی تفصیلی است که به ارتباطات شخصیتهای سیاسی جریانات مختلف با متهم شیطانی جریانات اخیر پرداخته و ضمن این افشاگری تازه، ابعاد مختلف این مسأله را که بازتاب قابل توجهی میان عموم مردم و خواص سیاسی به ویژه جریان اصلاحات و محمد خاتمی داشته مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. ابعادی نظیر پیشینه و زمینه نفوذ چنین افراد و جریاناتی در کشور، میزان تأثیرگذاری واقعی این فرد و جریان او در تحولات سیاسی و...
 
سرمقاله 9دی شانزدهم توسط دکتر الهام به نگارش در آمده است. دکتر الهام در این مطلب که «قانون را درست بنویسیم» نام دارد به تبیین حقوقی مسئله ادغام وزارتخانه و بررسی اختلاف بین دولت مجلس در این زمینه پرداخته است.
 
صفحه اقتصاد 9دی در گزارشی میدانی به بررسی مسأله گرانیهای اخیر و کمتر شدن نظارت دولت بر بازار پرداخته است. این صفحه همچنین در گزارشی دیگر با عنوان «در پس پرده واردات بی رویه چیست؟» از پشت پرده واردات بی رویه سخن گفته است. سومین گزارش تفصیلی اقتصادی 9دی شانزدهم به لایحه بودجه و آنچه در مجلس در این خصوص اتفاق افتاد می پردازد.
 
مخاطبین ثابت صفحه جریان شناسی این هفته می توانند اولین مقاله از سلسله مقالات شبکه زیتون را بخوانند. بررسی ابعاد پنهان زندگی سیاسی و اقتصادی یعقوب نیمرودی، بهایی صهیونیست، ارتباطات او با محافل اصلاح طلب داخلی و همچنین ارتباط نیمرودی با جریان مک فارلین در این مقاله تحلیلی – اسنادی تبیین شده است. «یعقوی نیمرودی از قاچاق عتیقه تا کشف میرحسین موسوی» عنوان مطلب این صفحه است.
 
صفحه آخر این هفته نامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حاوی خلاصه ای است از هشدار هفته گذشته آیت الله مصباح درباره جریان منحرف و خطر شکل گیری علی محمد باب جدید؛ همچنین در این صفحه مخاطبین می توانند سخنان دکتر سعید زیباکلام را درباره دل مشغولیهای سیاسی فرهنگی یک فیلسوف بخوانند. «عدالت و ولایت» درباره نقش ولی امر در اجرا و تشخیص مصداق عدالت و «عارف شریعت محور است» از سلسله مباحث اخلاقی دکتر آقا تهرانی دیگر مطالب صفحه آخر 9دی هستند.
 
صفحه فرهنگ 9دی در این شماره به یاد حضرت آیت الله بهجت مطلبی را در خصوص ابعاد مختلف شخصیت آن عالم عامل و عارف واصل منتشر کرده است.
 
دومین گزارش از سری گزارشات 9دی درباره پشت پرده سایتهای خبری این هفته به بررسی سایت آینده نیوز اختصاص یافته است. این گزارش که «آینده نیوز رسانه مستقل یا وابسته به...» نام گرفته در صفحه بلاگستان منتشر شده است.
 
همچنین 9دی در یادداشتی با عنوان «دیپلماسی ورزشگاهی جوانان انقلابی» حضور جوانان انقلابی در ورزشگاهها برای حمایت از مردم مظلوم بحرین را تحلیل کرده است.
 
مطالب دیگر 9دی از این قرارند:
 
صفحه سیاست: «مصلحت بزرگتر چه بود؟» در مورد جریان برکناری وزیر اطلاعات؛ «رهبری و مدیریت صحنه» در خصوص اثبات کارآمدی عینی و تئوری ولایت فقیه
 
صفحه بین الملل: «بازی تبلیغاتی به نام بن لادن»؛ «بحران تنبلی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی»؛ «هولوکاست کی وارد آکسفورد شد؟»
 
9دی هر هفته شنبه ها در کلیه مراکز مطبوعاتی عرضه می گردد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : 9دی به شماره شانزدهم رسید, مرحوم آیت الله بهجت, دو سال بی بهجت, ,