شوراي‌نگهبان:ادغام وزارتخانه اختلاف سليقه ساده بود

 

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره ادغام وزارت‌خانه از سوي دولت و مجلس، اين موضوع را يك اختلاف سليقه ساده توصيف كرد.

به گزارش فارس، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي در نشست خبري صبح امروز خود در پاسخ به سؤالي درباره مباحث مطرح شده در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها بين قوخ مجريه و مقننه گفت: اين مسئله يك موضوع بسيار ساده و در حد يك اختلاف سليقه ساده بود كه در همه جوامع، مراكز و نهادها وجود دارد.
 
وي افزود: مسئله اين بود كه مجلس دولت را در قانون برنامه پنجم مكلف كرده است كه تعداد وزارتخانه‌ها را از 21 به 17 برساند، دولت محترم تصور مي‌كرد كه بايد وزارتخانه‌ها را ادغام كند و سپس شرح و وظايف آن‌را در قالب لايحه به مجلس ارائه كند اما مجلس بر خلاف دولت معتقد بود كه بايد وزراي ادغام شده از مجلس رأي اعتماد بگيرند.
 
كدخدايي با بيان اينكه اصل 133 قانون اساسي كاملا روشن است، تصريح كرد: رئيس محترم مجلس از شوراي نگهبان درباره تفسير ماده 53 قانون برنامه پنجم نظر خواست و شوراي نگهبان نيز نظر خود را اينگونه اعلام كرد كه وزارتخانه‌هاي ادغام شده وزارتخانه‌ جديد محسوب مي‌شود و بايد وزير آن وزارتخانه از مجلس راي اعتماد بگيرد. اين موضوع از مواردي بود كه اعضاي شوراي نگهبان ترديدي درباره آن نداشتند.
 
سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي با بيان اينكه بحث اختلاف دولت و مجلس درباره ادغام وزارتخانه‌ها به زودي حل خواهد شد، گفت كه اين موضوع براي كشور خير است و البته رسانه‌ها نيز بايد براي حل شدن مسئله كمك كنند.
 
خبرنگاري از كدخدايي پرسيد كه آيا ممكن است مناقشه‌ رئيس مجلس با رئيس دولت درباره ادغام وزارتخانه‌ها منجر به حكومت حكومتي شود كه سخنگوي شوراي نگهبان پاسخ داد: فكر نمي‌كنم اين موضوع ساده كه قانون اساسي تكليف آن‌را روشن كرده است، منجر به حكم حكومتي شود؛ اين موضوع انشاء الله به زودي حل خواهد شد.
 
كدخدايي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در گذشته ادغام وزارتخانه‌ها با اين مشكل مواجه بوده است يا نه گفت: در گذشته نيز وزير وزارتخانه‌هاي ادغام شده از مجلس رأي اعتماد گرفته بودند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : شوراي‌نگهبان:ادغام وزارتخانه اختلاف سليقه ساده بود, ادغام وزارتخانه‌ها, ,