طنز: هفته‌ای که مفسدان اقتصادی جیز شدند

 

طنز- محمدرضا شهبازي: هفته گذشته پر از اخبار ریز و درشت بود. برخی اخبار آن‌قدر درشت بود که از قد و قواره ما بزرگ‌تر بود و برخی هم آن‌قدر ریز بود که از دست‌مان در رفت. می ماند همین‌هایی که در زیر می بینید:

 
نفوذ دیپلماسی دایی تا قلب برنابئو
 
شاید هیچ کس فکر نمی کرد که روزی فوتبال ما بتواند الگویی برای سطح اول فوتبال دنیا باشد. در حالی که اسپانیا به قهرمانی در جام جهانی می نازید و بارسلونا دریبل های مسی را به رخ دنیا می کشید، این رفتار ورزشکاران فوتبال ما بود که به عنوان یک الگو در لالیگا مطرح و با توجه به ظرفیت هایش احتمالا به یک الگوی جهانی تبدیل خواهد شد، به‌طوري كه دستیار مورینیو اعلام کرد که تا وقتی آقای خاص نفهمد که چرا یوفا او را محروم کرده است، در کنفرانس های خبری شرکت نخواهد کرد.
 
می بینید؟ مورینیو با تمام خاص بودنش نتوانسته دربرابر ظرفیت های دیپلماسی علی دایی مقاومت کند و مجبور به پیروی از او شد. حالا کجایند کسانی که دایی را برای گرفتن این تصمیم سرزنش می کردند تا بیایند و به نفوذ دیپلماسی او تا قلب برنابئو اعتراف کنند؟! حالا هی به کفاشیان خنده رو گیر بدهید.
 
 
فکری که بیش از حد جوان است
 
اگر نسبت پیشرفت او در مدیریت را با میزان ارادت ورزی او به بعضی ها، کت و چهره اش را کنار بگذاریم، باز هم به اندازه کافی آدم عجیبی است. در حالی که بعد از ماجراهای اخیر حتی مردم کوچه و بازار هم در صف نانوایی سئوالات بسیار جدی و مهمی را مطرح می کردند، جناب آقای جوانفکر همچنان سوال خاص خود را تکرار می كرد: "بايد از چنين رسانه‌هايي (رسانه‌هاي مخابره كننده حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب) سؤال كرد كه اين حكم حكومتي كجاست و آنها چگونه و از كجا به آن دست يافته‌اند؟!"
 
این سوال که در مصاحبه با روزنامه ای کاملا غیر زنجیره ای، غیر اقتدارگرا و غیر تمامیت خواه به نام شرق مطرح شده بود، بعد از سه هفته می رفت که هم‌سنگ سوال‌های اساسی در مورد اساس خلقت مانند اینکه اول مرغ بود یا تخم مرغ قرار گیرد. با این تفاوت که جواب سوال اول را همه روزنامه ها و سایت‌ها حتی خود سایت ایرنا منتشر کردند ولی جواب سوال دوم همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی کارشناسان معتقدند که شاید آقای جوانفکر اصلا نانوایی نمی رود؟!
 
ما خیلی ولایت‌مداریم اینم سندش
 
یکی از مدیران که در امور شهری دستی دارد، فرمودند: "زهراي اطهر(س) نشان داد كه عدالت بي‌ولايت ميسر نيست" این مدیر که سابقا به شدت دنبال زندگی خوب برای ایرانیان بود، این سخنان را در راستای همان ماجراهای اخیر فوق الذکر بیان فرموده و به همراه دوستان خود مدتی است که به واکاوی مفهوم ولایت و ولایت‌مداری در حوزه های مختلف می پردازند.
 
اما برخی شاهدان که حافظه‌شان بیش از شش سال را پوشش می‌دهد، این نکته را بیان کردند که همین آقای مدیر در سال 84 در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی به این مضمون که اگر نظر رهبري در موضوعی با نظر شما مخالف باشد، چه می کنید؟، به شدت دچار دستپاچگی شده و بعد از کلی تته پته و آسمان ریسمان بافتن نتوانست با قاطعیت از ولایت فقیه دفاع کند.
 
همان شاهدان احتمال داده اند که این آقا در این سال‌ها علاوه بر گذراندن کلاس‌های رانندگی هوایی توانسته در کلاس‌های ولایت مداری نیز موفق شود و حالا برای خودش یک پا ولایت‌مدار شده است.
 
اون لولو رو یه لولو دیگه خورد
 
البته واضح و مبرهن است که هر کس دیگری هم جای مقامات صهیونیستی بود، به همین وضع دچار می شد و به دری وری گفتن می افتاد اما این دیگه نوبرش است. رسانه ها اعلام کردند که ایهود باراک گفته است: ايران اگر به سلاح اتمي هم برسد، به هيچ كشوري حمله نمي‌كند.
 
حاضران در صحنه وقتی این جمله را از او شنیدند، به بچه های صف اول گفتند که اگر می شود دهان او را بو کنند، ببینند بوی نجاست می دهد یا نه؟
 
بچه های صف اول البته این قضیه را رد کرده و به اتفاق آرا معتقد بودند که اتفاقا این از معدود دفعاتی است که دارد حرف درست می زند. با این حال حاضران به ایهود باراک توصیه کردند که تا اطلاع ثانوی پشت فرمان ننشیند و با وسایل تیز و برنده کار نکند!
 
 
بگو چه کاره بودی؟
 
ببین با آدم چه کار می کنند؟ آن‌قدر حرف آدم را گوش نمی دهند تا بنده خدا مجبور می شود اینگونه برای حرف‌هایش دلیل بیاورد: ما از سدسازي به شوراي شهر آمده‌ايم، نه از صافكاري، بنابراين اگر مساله‌اي مطرح مي‌شود، از سوي افراد دانشگاهي است.
 
این عین فرمایش جناب بیادی در جلسه شورای شهر است که در راستای بحث پیرامون مشکلات تونل توحید بیان شده است. پیش بینی می شود با گسترش این منطق -همچون منطق علی دایی- در آینده شاهد جملات زیر از سوی افراد مختلف جهت تاکید بر صلاحیت آنها در اظهار نظر باشیم:
رویانیان: من خودم شاگرد شوفر 18 چرخ بودم.
علی مطهری: من خودم مناظره چی بودم.
 
جوانفکر: من خودم یه زمانی بودم.
 
آلکس فرگوسن: من خودم علی پروین بودم.
 
توکلی: من خودم بعضی وقت‌ها موافق بعضی چیزها بودم.
 
امیری فر: من خود از نزدیک شاهد ظهور بودم.
 
متن كامل اين طنز را مي تواني در ستون طنز  رجانیوز بخوانيد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : طنز: هفته‌ای که مفسدان اقتصادی جیز شدند, دایی تا قلب برنابئو, ,