افزایش فعالیت جریان انحرافی در جنوب با کمک‌های مالی به اصلاح‌طلبان

 

فعالیت جریان انحرافی در استان های جنوبی کشور خصوصا استان هرمزگان همراه با کمک های مالی به گروه های مدعی اصلاحات افزایش پیدا کرده است.

به گزارش رجانیوز از هرمزگان، در استان هرمزگان که استاندار آن یکی از ۱۳ امضا کننده نامه حمایت از جریان انحرافی در مسائل اخیر بوده است، اقدامات مشابه و مشکوکی مشاهده می شود.

در این استان که دو منطقه بزرگ آزاد تجاری آن به نوعی حیاط خلوت جریان انحرافی است، مسئولان عالی رتبه اجرایی سعی می کنند ضمن ثابت کردن وفاداری خود به سرکردگان جریان انحرافی، پیوندهایی نیز با عوامل اجرایی آنها برقرار کنند.

در این میان، اتصال این حلقه ها موجب تشکیل جلساتی محفلی با عنوان جلسه قرآن، هماهنگی و کمک به هيئت‌هاي مذهبی به منظور جذب روحانیون، طلاب و جوانان مذهبی استان و نیز توزیع مبالغ هنگفتی بین افراد مشکوک و معلوم الحال از اصلاح طلبان به عنوان کمک به تشکلهای مردم نهاد با هدف بهره گیری در جریان انتخابات مجلس آینده شده است.

این جریان در اوج ابراز انزجار عمومی از تحرکات ضد ولایی جریان انحرافی در جریان عزل وزیر اطلاعات با تبلیغ و بزرگنمایی حضور مشایی در استان به بهانه جشنواره خلیج فارس، به طرز ناشیانه ای اقدام به تجلیل از وی در رسانه های خود کرد.

پس از برگزاری جشنواره خلیج فارس با حضور رحیمی، مشایی و بقایی در استان، مشخص شد مبالغ هنگفتی با عنوان این همایش، توسط آقای پ- س به افراد خاصی از اصلاح طلبان، تحت عنوان کمک به تشکل‌ها داده شده است.

وی پیش از این نیز با اعمال نظر مستقیم در بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه سازمان های مردم نهاد استان، این مبالغ را به تشکل‎های خاصی با هدف استفاده در انتخابات آتی مجلس اختصاص داده بود.

به نظر می رسد نفوذ و قدرت اصلی جریان انحرافی پیش از آن که مدیون مسائل ماوراءالطبیعي باشد، مرهون اتصال حلقه های تشنه قدرت و ثروت در کشور با سران این جریان است.

جریانی که امروز با عنوان "جریان انحرافی" شناخته می شود، در واقع حاصل تفکر، روش و عملکردی است که توجه نكردن به ریشه ها و شیوه های آن می تواند سبب بازتولید آن در ابعاد، شکل ها و مصادیق متفاوت در سراسر جامعه، به ویژه اقشار جوان حتی با دغدغه های مذهبی و انقلابی شود.

مهره چینی این جریان در بدنه دستگاه اجرایی در سطح کشور به گونه ای شکل گرفته است که از یک سو حلقه های تشنه قدرت و دارای روابط و تمایلات مشکوک مالی را شناسایی و به هم متصل می‌كند و از سوی دیگر با استفاده از این حلقه ها به یارگیری از میان نخبگان مذهبی همچون روحانیون، طلاب و جوانان هیاتی اقدام می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : افزایش فعالیت جریان انحرافی در جنوب با کمک‌های مالی به اصلاح‌طلبان, ,