لیبی به زودی آزاد می‌شود

 

سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی در گفتگو با یک روزنامه عربی با اشاره به سیطره انقلابیون بر اکثر مناطق این کشور، پیروزی بر رژیم قذافی را بسیار نزدیک دانست و از سه سناریو برای آینده لیبی خبر داد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، "عبدالمنعم الحر" در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط در حالی که در قاهره حضور داشت، از واقعیت شرایط لیبی در غرب و شرق این کشور و طرابلس خبر داد و گفت : آزادی تمام لیبی بسیار نزدیک است و انقلابیون بر اکثر مناطق کشور از جمله مناطق مرزی و ساحلی کنترل دارند.

سخنگوی انقلابون لیبی که استاد حقوق بین الملل در دانشگاه قاهره است، در ادامه تاکید کرد: معمر قذافی در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی به حاشیه رانده شده است.اطلاعات تازه که به رهبری انقلابیون رسیده نشان می دهد وی در باب العزیزیه حضور ندارد و در جایی دیگر پناه گرفته است.

الحر تاکید کرد: انقلابیون لیبی مکان اختفای قذافی را از مدل اتاقی که از آن سخنرانی می کند، تشخیص می دهند. بر این اساس اطلاعات دریافتی نشان می دهد قذافی در باب العزیزیه حضور ندارد.

وی افزود: هم اکنون اکثر مناطق ساحلی لیبی در کنترل انقلابیون قرار دارد که این مسئله عملیات سوخت رسانی نیروهای قذافی را متوقف کرده است.انقلابیون لیبی همچنین بر مرزهای مشترک با کشورهای همسایه کنترل دارند، بر این اساس ما هم اکنون گذرگاه السلوم با مصر، گذرگاه مرزی با چاد، مناطق مرزی با سودان و گذرگاه دهیبه با تونس را در اختیار داریم و نیروهای قذافی به جز گذرگاه راس جدیر با تونس هیچ منطقه مرزی را در کنترل ندارند.

سخنگوی انقلابیون لیبی تاکید کرد: قذافی هم اکنون در طرابلس در محاصره قرار گرفته و دایره محاصره وی روز به روز تنگتر می شود.

عبدالمنعم الحر در پایان این گفتگو درباره آینده لیبی اظهارداشت : سه سناریو برای آینده سرهنگ قذافی وجود دارد، نخست اینکه به دست انقلابیون کشته شود، دوم اینکه فردی از نزدیکانش وی را به قتل برساند و سومین سناریو هم خودکشی قذافی است. البته شورای انتقالی از همین حالا راهبرد این کشور پس از سقوط قذافی را مشخص کرده است. لیبی در آینده کشوری دموکرات و آزاد خواهد بود که وفاداری در آن تنها برای وطن تعریف می شود نه برای یک شخص و قبیله.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : لیبی به زودی آزاد می‌شود, سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی, ,