نقشه جي 8 براي انقلاب هاي عربي

 

عضو جمعيت ملي تغيير مصر، با اشاره به نشست "جي 8 " در فرانسه با محور به اصطلاح کمک مالي به مصر و تونس از نقشه اين گروه براي مصادره انقلاب هاي عربي در راستاي منافع خويش خبر داد.

 
کريمه حفناوي جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: 8 کشور بزرگ صنعتي (جي 8) و در راس آنها آمريکا، همواره از رژيم هاي ديکتاتوري تونس و مصر عليه مردم اين کشورها حمايت مي کردند اما وقتي مطمئن شدند که انقلاب ها در اين کشورها به پيروزي رسيده است به ناچار از اين رژيم ها دست کشيدند.
 
وي گفت: اين کشورها اما در مواجهه با ديگر انقلاب هاي منطقه همچنان سعي مي کنند تا با انجام اصلاحات اندک در برابر خواسته هاي مردم بايستند و رژيم هاي ديکتاتوري فعلي را حفظ کنند.
 
نشست 8 کشور صنعتي جهان در فرانسه
 
رهبران 8 کشور صنعتي جهان (جي 8 ) روز پنجشنبه در شهر سياحتي دوويل در شمال فرانسه گرد هم آمدند تا در نشست دو روزه به اصطلاح موضوع کمک اقتصادي به دموکراسي هاي نو ظهور جهان عرب را مورد بررسي قرار دهند.
 
اگر چه اعلام شده که قرار است در اين نشست کمک اقتصادي به مصر و تونس بررسي شود اما به نظر مي رسد کشمکش ميان کشورهاي غربي و اقتصادهاي در حال توسعه جهان، بر سر رياست صندوق بين المللي پول بخش اصلي اين نشست را به خود اختصاص دهد.
 
در اين نشست که امروز (جمعه) به پايان مي رسد گفته مي شود که اختصاص يک بسته چند ميليار دلاري براي کمک به بازسازي مصر و تونس مورد تاييد قرار خواهد گرفت.
 
قیام های عمومی در کشورهای عربی، تنظیم مقررات اینترنت و آینده نیروی اتمی هم در این اجلاس دو روزه به بحث گذاشته می شود.
 
رهبران آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در این نشست همچنین درباره اقتصاد جهانی و تغییرات اقلیمی بحث می کنند.
 
غرب درصدد دور زدن انقلاب های عربی
 
عضو جمعيت ملي تغيير مصر، با اشاره به بررسي مساله انقلاب هاي عربي در نشست جي8، کشورهاي غربي را به تلاش براي دور زدن انقلاب هاي مردمي عربي متهم کرد و گفت: رژيم اشغالگر امروزه از روي کار آمدن نظام هاي عربي ملي و دموکرات که عليه منافع و سياست هاي خصمانه آن اقدام کنند، در هراس است.
 
وي با بيان اين که کشورهاي بزرگ همواره در تلاش براي غارت ثروت هاي منطقه و حفظ منافع خود هستند؛ خاطرنشان کرد: رژيم هاي مستبد منطقه از حمايت غرب برخوردارند زيرا همواره درخدمت منافع غربي ها و بويژه آمريکا در منطقه هستند.
 
حفناوي با اشاره به تلاش هاي گسترده براي دور زدن انقلاب هاي عربي اظهار داشت: نه فقط عناصر باقي مانده رژيمهاي سابق بلکه آمريکا و رژيم صهيونيستي نيز در تلاش براي سرنگوني انقلاب ها و بازگرداندن رژيم هاي سابق هستند تا مبادا اين انقلاب ها به ساير کشورهاي عربي کشيده شود.
 
وي هشدار داد که قدرت هاي بزرگ در صدد هستند از دموکراسي در کشورهاي عربي در حد خدمت به منافعشان حمايت کنند.
 
غرب اموال غارت شده ملت های منطقه را بازگرداند
 
عضو جمعيت ملي تغيير از کشورهاي غربي خواست تا اموال غارت شده ملت هاي انقلابي منطقه که توسط رژيم هاي سابق در بانک هاي اين کشورها سپرده گذاري شده است را بازگردانند.
 
هراس از روی کارآمدن نظام های دموکراتیک عربی
 
حفناوي اظهار داشت: اسراييل امروز از آشتي فلسطيني و بازگشايي معابر و گذرگاه ها و موضع قاطعانه مصر در قبال آن رعب و وحشت دارد.
 
وي گفت: غرب به خوبي درک کرده است که روي کار آمدن نظام هاي دموکراتيک و ملي در کشورهاي عربي عليه منافع اسراييل، شهرک سازي و يهودي سازي قدس خواهدبود.
 
حفناوي تاکيد کرد که ملت هاي منطقه بر تحقق آزادي، عدالت، استقلال، کرامت، شکوفايي و توسعه اصرار دارند و هيچ گاه از اين موضع خود عقب نشيني نخواهند کرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نقشه جي 8 براي انقلاب هاي عربي, ,