1390/3/3 سه شنبه رييس كل گمرك ايران در مراسم معرفي مديركل گمرك استان البرز كاهش زمان و هزينه تشريفات ترخيص, مهمترين برنامه گمرك در سال جهاد اقتصادي است رييس كل گمرك ايران از كاهش زمان و هزينه تشريفات ترخيص كالا به‌عنوان مهمترين برنامه‌ گمرك در سال جهاد اقتصادي ياد كرد و گفت: در اين صورت است كه ما مي‌توانيم به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادي ايفاي نقش كنيم.
به گزارش خبرنگار ما, دكتر عباس معمارنژاد در مراسم معرفي مديركل گمرك استان البرز كه با حضور استاندار و جمعي از مقامات محلي برگزار شد, ضمن تبريك ولادت خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز آزادسازي خرمشهر افزود: انجام تشريفات ترخيص در سريع‌ترين زمان ممكن و با كمترين هزينه براي فعالان اقتصادي, سبب تسهيل و توسعه فعاليت‌هاي توليدي و تجاري در كشور شده و جايگاه گمرك را در كمك به توسعه اقتصادي ملي و افزايش توليد ناخالص داخلي ارتقا خواهد داد.
رييس كل گمرك ايران با اشاره به اينكه استقرار گمرك در استان البرز در چارچوب همين سياست صورت مي‌گيرد, اظهارداشت: ما در گمرك دو وظيفه مهم داريم كه بايد به‌طور همزمان انجام شود. يكي تسهيل تجارت و گردشگري است كه سرعت در كار را مي‌طلبد و ديگري اجراي قوانين و مقررات و كنترل‌هاي لازم كه نيازمند دقت در انجام امور است.
وي افزود: مديريت كارآمد و بهره‌ور در اين زمينه, ايجاد يك تعادل منطقي در سرعت و دقت است و به همين خاطر از همه مديران در گمركات كشور ازجمله مديركل گمرك استان البرز انتظار داريم در راستاي برقراري اين دو هدف حركت كنند.
معاون وزير اقتصاد در ادامه با اشاره به درخواست استاندار البرز مبني بر استقرار و توسعه فعاليت‌هاي گمركي در اين استان, خاطرنشان كرد: گمرك ايران آمادگي لازم را دارد, اما براساس استانداردهاي موجود, انجام اين امر نيازمند فراهم شدن زيرساخت‌هاي مورد نياز ازجمله تأسيس اماكن و تجهيزات است و با توجه به شرايط جغرافيايي, فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي مناسب در استان البرز, تسريع در ايجاد امكانات فوق منطقه را متحول خواهد كرد.
دكتر معمارنژاد همچنين افزود: مدل فيزيكي پنجره واحد تجاري ازجمله طرح‌هايي است كه اجراي آن در گمرك استان البرز بايد از هم‌اكنون در دستور كار مسئولان قرار گيرد, چرا كه با راه‌اندازي اين سيستم و استقرار سازمان‌هاي دخيل در امر تجارت در زير يك سقف, تشريفات ترخيص كالا به نحو قابل توجهي آسان و سريع مي‌شود.
رييس كل گمرك ايران در اين مراسم همچنين خواستار اختصاص فضاي فيزيكي مناسب جهت احداث اماكن و تخصيص اعتبارات كافي براي گمرك استان البرز شد و گفت: با توجه به استاني بودن اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي و برنامه‌هايي كه براي توسعه فعاليت‌هاي گمركي در اين استان در نظر گرفته شده است, تجهيز گمرك, علاوه بر رونق اقتصادي و توسعه تجارت, كمك مؤثري به تحقق اهداف و برنامه‌هاي دولت براي سبك‌سازي فعاليت گمركات تهران خواهد بود.
دكتر معمارنژاد با معرفي افشين اميني به‌عنوان مديركل گمرك استان البرز, وي را از مديران باسابقه گمرك خواند و اظهارداشت: انتصاب همزمان مديركل و معاون گمرك البرز و تجربه مشترك آنان در گمرك شهيدرجايي كه از بزرگترين گمركات كشور است نتايج مثبتي در اثربخشي شيوه‌هاي مديريتي در اين گمرك به‌همراه داشته باشد.
دكتر معمارنژاد تصريح كرد: رسالت ما در گمرك خدمت‌رساني به كارآفريناني است كه براي رفاه و شكوفايي اقتصاد كشور تلاش مي‌كنند و اميدواريم بتوانيم به نحو مطلوب از عهده اين مسئوليت برآييم.
اظهارات استاندار البرز
برپايه اين گزارش, دكتر فرهادي, استاندار استان البرز نيز طي سخناني كوتاه با گراميداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز آزادسازي خرمشهر گفت: گمرك از دستگاه‌هاي مهم اجرايي است كه نبض اقتصاد كشور را در دست دارد و به همين دليل به‌عنوان يكي از هفت محور طرح تحول اقتصادي دولت تعيين شده است.
وي با اشاره به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان البرز در افزايش توليد و توسعه تجارت افزود: بيش از 4 هزار واحد صنعتي در استان البرز وجود دارد كه اين رقم تا 10 هزار واحد قابل گسترش است و با توجه به استقرار فرودگاه بين‌المللي پيام و امكانات جاده‌اي و ريلي در اين استان, امكان توسعه تجارت و افزايش صادرات, واردات و ترانزيت در آن به‌خوبي فراهم است. از اين‌رو ما خواهان تجهيز و توسعه گمرك در اين منطقه هستيم.
اين گزارش حاكي است افشين اميني, مديركل گمرك استان البرز نيز با بيان شمه‌اي از سوابق خدمتي و تجربيات خود در گمركات مختلف كشور, به تشريح برنامه‌هايش در حوزه‌هاي مختلف ازجمله اداري, مالي, عمراني, صادرات, واردات و ترانزيت پرداخت و در مورد هر يك از آنها توضيحاتي داد.
گزارش خبرنگار ما مي‌افزايد: رييس كل گمرك در پايان اين مراسم حكم انتصاب مديركل گمرك استان البرز را به وي اعطا كرد.
وي پس از اين مراسم به اتفاق هيأت همراه از بخش‌هاي مختلف منطقه ويژه اقتصادي پيام ديدن كرد و با كاركنان گمرك اين منطقه به گفت‌وگو پرداخت.
شايان ذكر است كه رييس كل گمرك را در اين بازديد, غلامرضا فاتحي, معاون اداري مالي, محمدرضا نادري, معاون امور گمركي, ابراهيم قهرودي مدير كل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات ، حسين صادقي, مديركل حراست و امور انتظامي گمرك ايران و غلامحسين نوحي, مديركل گمرك فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) همراهي مي‌كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : كاهش زمان و هزينه تشريفات ترخيص, مهمترين برنامه گمرك در سال جهاد اقتصادي است, ,