1390/3/4 چهارشنبه رييس كل گمرك در مراسم توديع و معارفه مديركل گمرك استان كردستان: گمرك نوين با هدف به‌روزسازي رويه‌هاي گمركي پياده‌سازي مي‌شود رييس كل گمرك ايران گفت: در راستاي چابك‌سازي و به‌روز كردن رويه‌هاي گمركي, طرح ”گمرك نوين“ در اين سازمان به اجرا درمي‌آيد.

به گزارش خبرنگار ما, دكتر عباس معمارنژاد كه به‌منظور توديع و معارفه مديركل گمرك كردستان به سنندج سفر كرده بود, افزود: اجراي اين طرح يكي از برنامه‌هاي اصلي گمرك در سال جهاد اقتصادي است.
وي اظهارداشت: در اين زمينه پنج برنامه مهم ازجمله مديريت به شيوه‌هاي نوين, بهره‌گيري از فناوري‌هاي روز, افزايش آموزش‌هاي تخصصي به كاركنان در بخش‌هاي مختلف گمرك, اعمال قوانين و مقررات شفاف و بدون ابهام و استفاده از استانداردهاي بين‌المللي براي تسهيل در امور گمركي در دستور كار امسال گمرك قرار گرفته است.
رييس كل گمرك ايران تصريح كرد: در اين جهت ضمن بسيج امكانات و استفاده از همه توانمندي‌ها و قابليت‌هاي موجود, تلاش مي‌كنيم تا نقاط ضعف و نارسايي‌هاي كنوني در گمرك برطرف شود.
دكتر معمارنژاد با اشاره به موقعيت گمركات استان كردستان گفت: در سال89 بيش از 10 ميليون تن كالا از كشور ترانزيت شد كه رقمي نزديك به يك ميليون تن آن از طريق مرز رسمي باشماق مريوان صورت گرفت و به همين دليل اين مرز عنوان چهارم را در بين مرزهاي كشور به خود اختصاص داده است.
وي افزود: در حال حاضر گمركات سنندج, مريوان و بانه فعال هستند و بايد با توجه به ميزان خدمت‌رساني آنها, امكانات و تجهيزات مورد نياز در دسترس آنها قرار گيرد.
رييس كل گمرك در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع كاهش زمان انجام تشريفات و تقليل هزينه‌هاي گمركي اشاره كرد و گفت: تسهيل تجارت به معناي سرعت بخشيدن و اجراي قوانين و مقررات به مفهوم دقت در عمل, دو هدف مهم در گمرك است كه تنها از طريق تعامل بين بخشي گمرك با سازمان‌هاي ذي‌ربط در امور گمركي محقق خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: بدون ترديد موفقيت مديران گمرك در اجراي اين اقدامات درگرو ايجاد توازن منطقي بين سرعت و دقت در امور گمركي است كه اميدواريم در سال جهاد اقتصادي شاهد تحقق هر چه بيشتر اين امر باشيم.
برپايه اين گزارش, در پايان اين مراسم كه استاندار كردستان, جمعي از مديران ادارات و سازمان‌هاي دولتي و تجار نيز در آن حضور داشتند, دكتر معمارنژاد ضمن تقدير از خدمات احمد هاشم‌زاده, مديركل سابق گمرك كردستان, محمد شهبازي را به‌عنوان مديركل جديد اين گمرك معرفي و ابراز اميدواري كرد كه با تلاش و جديت وي و ساير كاركنان‏, فعاليت‌هاي گمرك كردستان ارتقا يابد.

شايان ذكر است محمد شهبازي پيش از اين مديركل گمرك استان همدان بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گمرك نوين با هدف به‌روزسازي رويه‌هاي گمركي پياده‌سازي مي‌شود, ,