بازگشایی رفح پس از چهار سال

مصر امروز گذرگاه زمینی رفح را که در مرز این کشور با نوار غزه واقع است بطور دائم بازگشایی شد .

پس از بازگشایی این گذرگاه از سوی مقامات مصر، یک اتوبوس حامل حدود پانزده مسافر از نوار غزه از این گذرگاه عبور کرد و وارد خاک مصر شد .
 
بگزارش خبرگزاری فرانسه از رفح، دو آمبولانس حامل دو بیمار نیز از این گذرگاه گذشت تا وارد مصر شود.
 
نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر اواخر آوریل از بازگشایی گذرگاه رفح به طور دائمی خبر داد
 
یک روزنامه اتریشی با تاکید بر مخدوش شدن وجهه مصر در زمان رژیم مبارک به سبب نقش پلیسی که وی برای صهیونیستها بازی می کرد، از نگرانی شدید رژیم صهیونیستی در پی بازگشایی گذرگاه رفح خبر داد .
 
روزنامه اتریشی "استاندارد" در تحلیلی به نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشایی گذرگاه رفح توسط مصر و پایان محاصره نوار غزه خبر داد و نوشت اینکه حسنی مبارک رئیس جمهوری سابق مصر در محاصره و تحریم نوار غزه تا این حد مطیع و فرمانبردار اسرائیل بود از نظرسیاست داخلی هم دلایلی داشت از جمله اینکه وی می خواست روابط بین اخوان المسلمین مصر و فلسطینیان در نوار غزه را متوقف کند که البته موفق به این کار هم نشد.
 
استاندارد می افزاید : این نقش پلیسی که مبارک برای اسرائیل در منطقه به عهده داشت در مصر و دیگر مناطق جهان عرب، آسیبهای زیادی را به اعتبار مصر وارد کرد. نبیل العربی وزیر امور خارجه فعلی مصر و دبیرکل اتحادیه عرب این سیاست مبارک را شرم آور توصیف کرده است .
 
در ادامه این مطلب آمده است: این حقیقت که سیاستهای مبارک درباره نوار غزه پا برجا نخواهد ماند حقیقتی بود که در لحظه لحظه انقلاب مصریها نمایان بود و این یکی از دلایلی بود که اسرائیل تا این حد از برکناری مبارک نگران است . استاندارد در بخش دیگری از این مطلب همچنین به بهبود روابط ایران و مصر در سایه انقلاب مصر اشاره و در بخش پایانی این مطلب خاطر نشان کرد: اسرائیل رویکردهای سیاسی جدید مصر را اولین گامها در مسیر یک نظم منطقه ای جدید عنوان کرد که برای این رژیم بسیار مسئله ساز خواهد بود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بازگشایی رفح پس از چهار سال, ,