در حاشيه اظهارات اخير آقاي هاشمي
هزینه بیت‌المال برای تبلیغات‌انتخاباتی شما و آشوب‌خیابانی اشکال نداشت؟
 

 

تلاش گسترده هاشمی رفسنجانی برای بازیابی وجهه سیاسی به شدت مخدوش شده‌اش در هفته‌های اخیر و با فضاسازی جریان انحرافی وارد فاز جدیدی شده است به نحوی که هاشمی رفسنجانی که به تازگی حتی برای ریاست مجلس خبرگان نیز از سوی خبرگان ملت مناسب شناخته نشد، در گفتگوها و سخنرانی‌های مختلف، به بهانه حمله به جریان انحرافی تلاش می‌کند تا مدعیات خود در ایام فتنه را به اثبات برساند.

به گزارش رجانیوز، در حالی که پیش از این برخی دلسوزان با توجه به سوابق سیاسی و اقتصادی بسیاری از اعضای اصلی جریان نفوذی و یاران مشایی در دولت همچون طه هاشمی، ملک زاده، موسوی، جهانگیری و پیوند واضح و غیرقابل انکار این جریان با کارگزاران سازندگی و یاران هاشمی رفسنجانی، اقدامات جریان نفوذی در دولت را در راستای منافع سیاسی هاشمی رفسنجانی ارزیابی می‌کردند، نتایج فضاسازی یک ماه اخیر جریان نفوذی که منجر به فعال‌تر شدن این جریان برای احیای مجدد وجهه سیاسی خود شده است به این فرضیه قوت بخشیده است. به نحوی که هاشمی در روزهای گذشته با استفاده از فضای رسانه‌ای ایجاد شده به‌واسطه طراحی جریان نفوذی، آنچه در دل داشت را صراحتا بیان کرد و جریانی شبیه آنچه را که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم علیه احمدی‌نژاد ایجاد کرده بود، آغاز کرد.

هاشمی پنج شنبه گذشته در مراسمی که از آن با عنوان بزرگداشت حماسه‌سازان جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی یاد می‌شد، در سالن همایش‌های روزنامه اطلاعات ضمن بیان برخی اتهامات گفته است: "فریبکاری‌ها موقت است آمار دروغ دادن، ادعای دروغ کردن، پول بیخودی مصرف کردن که مردم می‌فهمندیک بازی است و بیت‌المال را به غارت بردن برای خرید چند رای و امثال این چیزها دیگر در مردم جواب نمی‌دهد؛ حتی اگر مردم نیاز داشته باشند، این پول را می‌گیرند ولی لعنت‌شان هم می‌کنند."

این فرار به جلوی هاشمی رفسنجانی با حمله به دولت که با استفاده از آتش تهیه‌ای که روزهای اخیر مجلس برای او فراهم کرده صورت می‌گیرد، در حالی است که بسیاری این اقدامات را تلاش هاشمی برای به فراموشی سپردن نقش و جایگاهش در فتنه 88 تحت شرایط فعلی و فعالیت‌های جریان انحرافی می‌دانند.

هاشمی درحالی با نیم نگاه به مصوبه تحقیق و تفحص اخیر مجلس، دولت را متهم به استفاده از بیت‌المال برای کسب رأی کرده است که اعترافات متهمان دادگاه متهمان فتنه 88 روایت کننده نوع نگرش خانواده هاشمی به هزینه بیت‌المال و نحوه مصرف آن در انتخابات در جهت منافع شخصی و سیاسی است.

چنانکه "حمزه کرمی" در سخنان خود، ضمن بیان نقش مهدی هاشمی رفسنجانی در دامن زدن به آشوب‌های خیابانی در سال 88، رویکر مهدی هاشمی به هزینه بیت المال در انتخابات را اینگونه بیان می‌کند: از سال 82 به توصيه محمد هاشمي رفسنجاني به سازمان بهينه سازي مصرف سوخت رفتم. وقتي وارد آن سازمان شده و شروع به كار كردم در خلال كار متوجه قصد حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات دور نهم شدم. بايد بگويم كه در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت نيز مهدي هاشمي نقش موثري داشت. وي معتقد بود كه انتخابات در ايران با پول بيت المال برگزار مي‌شود و اعتقادي به هزينه شخصي براي انتخابات نداشت. لذا بنده با وي صحبت كردم و البته گوشزد هم كردم كه استفاده از پول بيت المال در انتخابات جرم است ولي مهدي هاشمي نمي‌پذيرفت.

کرمی همچنین تاکید کرد: سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت بايد در جهت كاهش و بهينه سازي مصرف سوخت كار مي‌كرد. البته شركت‌هاي مختلفي هم با اين سازمان قرارداد داشتند كه از جمله اين شركت‌ها شركتي با مديريت امير علي آقاياري بود كه كار اين شركت نيز ساخت تيزر‌هاي تبليغاتي و در كل تبليغ بود. همه روساي اين شركت‌هايي كه با سازمان بهينه سازي قرارداد داشتند از دوستان مهدي هاشمي بودند و آمادگي گرفتن پول تحت عنوان بهينه سازي و تبليغات انتخاباتي براي كانديداي مد نظر مهدي هاشمي را داشتند و اين شركت‌ها با سند سازي‌هاي صورت گرفته، موظف شدند كه كار تبليغاتي براي مهدي هاشمي انجام بدهند. مثلا يك شركت 500 ميليون تومان براي چاپ يك ميليون جلد كتاب پول دريافت كرده بود در حالي كه تنها 25 هزار جلد كتاب شد و مابقي پول صرف تبليغات مورد نظر مهدي هاشمي شد.

این اظهارات حمزه کرمی درباره استفاده رسمی و علنی فرزند هاشمی رفسنجانی از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی پدرش در همان زمان بازتاب گستردهای داشت اما مهدی هاشمی حاضر نشد تا برای تکذیب این سخنان به ایران بیاید و در دادگاه حاضر شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : در حاشيه اظهارات اخير آقاي هاشمي, هزینه بیت‌المال برای تبلیغات‌انتخاباتی شما و آشوب‌خیابانی اشکال نداشت؟, ,